Madeleine: Jos uskoit ensin kaappaukseen ja nyt uskot vanhempien olevan syyllisiä, mikä
Mikä muutti mielesi? Kiinnostaa vaan. Itse olen koko ajan ollut tosi skeptinen tuohon kaappaustarinaan.
Kommentit (5)
En jaksa uskoa että vanhemmat olisi syyllisiä. Miksi eivät lähteneet aiemmin maasta. Jotenkin järkyttävää jos heistä lavastetaan syyllisiä. Onhan portugalin viranomaiset ennenkin näin toimineet. Ajattele jos olisit lomalla ja lapsesi kuolisi tapaturmaisesti niin sinua syytettäisiin siitä. En usko vanhempien syyllisyyteen ennenkun on 100% todisteet. Turha manipuloida ihmisiä ennenkun asia on varma.
Olen koko ajan ihmetellyt, miten vanhemmat uskalsivat jättää pienet lapset yksin nukkumaan, mutta aluksi uskoin, että tyttö oli kaapattu koska niin väitettiin. Kun tuli julki, että hotellihuoneesta oli löytynyt unilääkkeitä, alkoi tuntua järkeenkäyvältä, että lääkärivanhemmat olivat nukuttaneet lapset päästäkseen viettämään iltaa rauhassa. Edelleenkään en osoita syyttävällä sormella ketään. Toivottavasti tapaus ratkeaa.
Portugalin poliisi oli niin pönttö, että tutkii autoa, joka vuokrattu perheelle paljon katoamisen jälkeen. Tämä tutkimus mainittiin jossakin jo ihan silloin vielä kun Robert Muratia tutkittiin. Lopullisen käänteen teki ilmoitus, että oltiin salakuunneltu puheluja, josta asia kävi selville. 95% varmuus mulle tuli kelkan käättämiseksi, kun syyttäjälle riitti 4000 sivun pumaskasta syyllisyyden toteaminen 2 tunnin papereiden pläräyksellä. Oli varmaan aika ilmeinen joku yksityiskohta siellä.
kappaus-juttuun, vaikka muistan vanhempien kuvan nähtyäni tunteneeni oudon tunteen siitä, että ihan kuin he eivät surisi " riittävästi" . Mutta selitin sen stressillä ja shokki-tilalla, mahdollisilla rauhoittavien lääkkeiden käytöllä.
Se mitä en ymmärtänyt, oli se, että vanhemmat lähtivät Eurooppaa kiertämään ilman kaksosia. Siitä olen pari kertaa kirjoittanut tälle palstalle, mutta en ole saanut kommentteja siihen. Minusta se oli kummallista. Jos juuri on menettänyt yhden lapsen, luulisi että pitäisi jäljelle jääneistä tiukasti kiinni. En olisi minä ainakaan uskaltanut jättää enää lapsia pois silmistäni. Sellainen tunne minulle tuli, vaikka toisaalta eihän sitä tiedä lopulta, miten tuollaisessa tilanteessa oikeasti reagoisi ja käyttäytyisi.
Lasten yksin jättäminen hotellihuoneeseen tuntuu myös vastuuttomalta.
Madelinen kotisivuja olen lukenut, ja siinä kummastutti se teksti, jonka otsikko on about Madeline McCann. Siinä ei kyllä tytöstä kerrottu juuri mitään, vaan isästä ja isän suvusta. Ihmettelin miksi??
olen asiasta mielikuvan mieleeni muodostanut ja kyllähän se alkuun oli että tyttö on varmaan kaapattu ja nyt taas että ehkä vanhemmat on syyllisiä.
Niiden todisteiden mukaan joita lehdissä on julkaistu, olen mielikuvani aikaansaanut. Tosin en kyl missään vaiheessa ole väittänyt tietäväni miten asiat on.