Kuukupilliset, neuvoja tarvitaan.
Ensimmäiset menkat nyt menossa kupin kanssa. Jo kaksi kertaa on käynyt niin että olen laittanut kupin, lähtenyt ulos ja huomannut että kuppi tuntuu, painaa, sattuu, tuntuu epämukavalta. Ja sitten paniikkin löytää vessa että saa sen pois.
Laittaminen ja pois ottaminen ainakin vielä toistaiseksi aika hankalaa. Yön yli minulla oli kuppi, ja se oli ok. Paikallaan ollessani kuppi ei tunnu, mutta kun liikun niin tuntuu. Aaamulla kun heräsin nii nen tuntenut kuppia mutta kun tyhjensin ja laitoin takaisin niin taas meni huonosti.
Vinkkejä. Kuinka syvälle kuppi kuuluu laittaa. Miten saatte kupin helposti sisään ja helposti pois?
Kiitos jos joku jaksaa neuvoa.
Kommentit (7)
olen miettinyt että onkohan se antenni joka siellä painaa.
kuinka monet on leikannu antennin pois?
Voisin kuvitella että se putkimainen sattuisi enemmän... Itsellä on se lunette ja antenni taipuu niin ettei istä tunne lainkaan. Syvyydestä en osaa tarkalleen sanoa, mutta niin, että se antennin pää on parin sentin päässä emättimen aukosta.
Senkin sanon kannustukseksi, ettei kannata luovuttaa, vaikkei kupin käyttö heti ekalla kerralla (=ekojen menkkojen aikana) vielä luonnistuisi. Itselläni kesti käytännössä kuudet kuukautiset opetella sen luonteva käyttö!! Oli hankala oppia oikea asetustapa ja poisotto niin, että ne sujuvat rutiinilla.
Nyt olen kuitenkin käyttänyt kuppia jo useamman vuoden, enkä IKINÄ vaihtaisi mihinkään muuhun! En tunne kuppia sen sisällä ollessa, joten voin käytännössä unohtaa kuukautisten olemassaolon. Vain aamulla ja illalla ne pitää hetkeksi muistaa, kun kupin tyhjentää.
Joskus harvoin tosin on niin poikkeuksellisen runsas vuotopäivä, että kuppi tulee täyteen ja alkaa vuotaa. Sen huomaa kuitenkin välittömästi. Nykyään huomaan jo ennen vuotamistakin, jos kuppi vaikuttaa täydeltä - jännä juttu sinänsä, että sen vain " tietää" , vaikkei kuppia itseään tunnekaan!
Mutta siis: jatka rauhassa opettelua, älä menetä hermoja, leikkaa antenni pois. Aluksi leikattuani sen pelästyin ja mietin, olinko tehnyt virheen - mutta hyvä juttu se vain oli, ei sitä antennia tarvitse kupin poistamiseen ollenkaan. :)
kuppia ei tarvitse laittaa kovin syvälle, ei esim. yhtä syvälle kuin tamponia. Kuppisi mukana tuli varmaan asennusohjeet, joita ainakin minä lopulta opin noudattamaan. Eli ensin kuppi taitellaan neljään osaan, laitetaan sisälle ja pyöräytetään auki. Sitten kannattaa vielä pyöräyttää kuppia paikoillaan ja sormella tunnustella, että kuppi tosiaan aukesi kokonaan, että pohja on pyöreän tuntuinen eikä kurtussa. Tämän tarkemmin en minäkään osaa prosessia kuvailla. Kuppini on Diva-merkkinen.
Pois ottaessa otan hyvän otteen kupin pohjasta, en varsinaisesti antennista. Painan kuppia hiukan sisäänpäin, niin se lähtee helposti, eikä tule " imukuppiefektiä" .
Mulla tulee 4 tunnissa yli, parin päivän aikana ainakin.
Sisään laittamiseen ja poistamiseen tottuu ja siinä paranee harjotusten kanssa. Parhaiten saan pois niin että toinen jalka on ylhäällä esim vessan renkaalla. Sillon pääsee käsiksi parhaiten. Muista sormella ensin päästää tyhjiö pois, eli älä vaan kisko antennista kokonaan.
Sen ei kuulu olla mitenkään kauhean syvällä, en osaa sen paremmin kuvailla.
Mitä tohon tuntemiseen tulee: mä leikkasin melkeen koko antennin pois niin ei enää häirinnyt, mua se antenni pisti aina ikävästi.