G: Alkoholinkäyttösi imetysaikana?
Kommentit (9)
kotona kun vauva oli vielä pieni. Vähän myöhemmin kävin harvoin baarissakin, silloin vauva sai pumpattua maitoa illalla ja varmuudeksi aamullakin. Nyt kun lapsi on jo 1 v 2 kk, juon välillä pari annosta kotona, en tietenkään imetä sen jälkeen, ja joskus käyn juhlimassa. Imetän vasta kun promillet ovat varmasti haihtuneet jos olen juonut enemmän. Kännissä en näyttäydy lapselle, mutta lasillisen/ olutpullollisen juomisen lapsi saa nähdä.
En muutenkaan harrasta humalajuomista.
Kahden vanhemman lapsen aikana olen jopa käynyt ravintolassa ja juonut enemmän kuin muutaman annoksen alkoholia. Imetystaukoa olen pitänyt silloin suunnilleen vuorokauden, eli varmaan vähän liioitellun pitkään, mutta parempi niin kuin toisinpäin.
Niin ja humalassa olen ollut suunnilleen 7 kertaa tällä vuosituhannella, joten todella harvoin tulee juotua alkoholia niin, että olisin huppelissa.
Saunasiiderin saatan juoda noin kerran kuukaudessa, viiniä ruoan kanssa vain puoli lasillista imetysaikoina ja sitäkin tapahtuu vain noin kerran kuukaudessa.
Normaali käyttö meillä tarkoittaa n. kahtena iltana viikossa viinin juomista ensin aterialla ja sitten loput pitkin iltaa miehen kanssa. Viiniä kuluu noin pullollinen per nuppi.
Lapsi haluaa rintaa illalla nukahdettuaan seuraavan kerran vasta aamulla klo kuuden aikaan. Ihan hyvällä omallatunnolla olen tuolloin imettänyt.
Ja imettänyt siitä lasillisesta huolimatta, jos tarvetta on ollut. Äidinmaidon alkoholipitoisuushan on sama kuin veren, eli ravintola-annoksen jälkeen ei kovin korkea. Alkoholia on lasten d-vitamiinitipoissakin, eli täysin alkoholittomassa maailmassa vauva ei muutenkaan valitettavasti elä.
olut tai kaksi silloin tällöin. ei kannata olla hysteerinen! Odotusaikana en juonut tippaakaan silti.
Kun vauva oli ihan pieni, en ottanut mitään, vasta 3 kk->. Kevätpuolella imetyksen salliessa (lapsi syntynyt siis huhtikuussa) lähden varmaan myös iltarientoihin, eli otan muutaman annoksen, en mitenkään känniin asti kuitenkaan.
Mutta ehkä parikuisesta alkaen olen alkanut käyttää alkoholia ihan normaalisti. Eli siideri tai kaksi silloin tällöin iltaiselle, kun lapset ovat nukkumassa.
Tarkoittaa kohdallani saunaolut silloin tällöin, viikonloppuna ehkä viiniä muutama lasillinen, joskus jopa pullollinen (hitaasti).
En harrasta humalajuomista koskaan.