Lue keskustelun säännöt.
Onko kukaan laihduttanut ihan vaan itsekseen?
12.09.2007 |
Tarkoitan siis sitä, että ilman paikkareita, keventäjiä, kiloklubia tai jotain menetelmiä (kuten karppaaminen). Siis ihan vaan syömistapojaan muuttamalla ja itse omaa painoaan seuraamalla.
Jos on, niin mitkä olivat laihdutuksen kulmakivet, tärkeimmät pointit ja oivallukset? Ja nyt en tarkoita sitä, että enemmän liikuntaa ja vähemmän energiaa... Vaan jotain vinkkejä, miten hillitön herkuttelija saisi homman onnistumaan.
Välillä tuntuu, että laihduttamisesta on tehty niin monimutkainen juttu, että se ei onnistu ilman pisteitä tai kalorilaskureita tai tiukkaa ruokavaliorajoitusta (hiilarit).
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
tai ei lapset tietenkään laihduta, mutta olen kotona niiden kanssa, niin ykkösjuttu oli lasten jämien syömisen lopettaminen, siitä tulee yllättävän paljon syötävää päivän aikana! ;)
Tahdonlujuutta vaatii napostelun lopettaminen, varsinkin iltaisin, mutta kyllä se onnistuu. Itse korvaan napostelun juomalla kupposen teetä, se auttaa. Ja varsinkin vihreä tee poistaa nestettä ja on terveellistäkin. Muuten sitten viisi ateriaa päivässä (hiukka pienensin annoskokoa ja lopetin santsiannokset ja sellaisen " muuten menee hukkaan jos en nyt syö tuota loppukattilallista" ) koska nälkäisenä sitä tahdonlujuutta ei oikein ole.
Sitten kun pari kiloa lähti nesteenä aika nopeasti innostuin jo vähän tekemään vatsalihasliikkeitä päiväunien aikaan ja aika kivaan kuntoon olen päässyt, vaikken tietenkään mikään malli! Eli 165cm ja 60kg, lähtöpaino oli 73kg viime kesänä.