Mies muistuttaa talonomistajuudesta joka riidan yhteydessä :( Mitä mieltä tästä?
Kun muutama vuosi sitten tavattiin miehellä oli jo oma maksettu talo. Kun muutettiin yhteen sovittiin että koti on yhteinen ja sen omistajuus ei tee talosta yhtään enempää miehen kotia kuin minun. Kun menee hyvin asia onkin niin eikä talonomistajuus häiritse elämäämme.
Mutta annas olla kun tulee riita, vaikka olisi ihan pienikin niin joka helvetin kerta mies sanoo " tämä on kuule minun talo ja minä voin laittaa sut pihalle täältä koska vaan" " etköhän lähden nostelemaan mun talosta kun pitää olla noin sitä ja tätä"
Jälkeen päin aina pyytelee anteeksi kun on sovittu riita mutta mua oikeesti alkaa niin nyppiä että en oikein tiedä mitä tekisin. Vituttaa tuollainen alistaminen tuossa asiassa. Sama kuin minä huutaisin joka riidan yhteydessä vaikka että nuo kalsarit on mun ostamat anna tänne ne heti ja ole munasillas.. tai vaikka että siinä nojatuolissa et istu, se ostettiin mun palkasta.
Tosiaan muuten tuosta asiasta ei ole ongelmaa ja omaisuusasiat on hyvin ja oikeudenmukaisesti järjestetty, mutta miten saisin loppumaan tuon riidan yhteydessä sanotuista uhkauksista? Ne kommentit kun vaivaa mieltä sittenkin kun kaikki on hyvin :(
Kommentit (6)
se talo ei oo mikään oikeutus käskyttää sua.
Sä olet millainen olet ja jos on jotain niin ärsyttävää että olisi syytä keskustella niin siitä pitää puhua ilman että tulee uhkailut mukaan.
Ei talo ole mikään peruste toiselle käskyttää toista mielin määrin.
Jos tilanne ei muutu niin suosittelen harkitsemaan omaan kotiin muuttoa tai esimerkiksi uutta sopimusta asumiskuluista.
Meillä on sama tilanne, eli asun miehen omistamassa talossa. En kyllä itsekään voisi unohtaa, jos mies riitatilanteessa alkaisi käyttää kotiamme pelivälineenä. Ihan ymmärrettävää että pahoitat mielesi.
Ensin meinasin suositella sinulle sitä, että ostaisit osan talosta, mutta toisaalta eipä se suhdetta vakaammalle kantille saata se yhteinen asuntolainakaan. Tarkkaile tilannetta, ja ehdottomasti yritä puhua miehelle järkeä asiassa, eihän tuostakaan mitään tule, jos joka riidan yhteydessä saat olla varpaillasi ja joudut miettimään jo laukkujen pakkaamista.. Ei itsellä ainakaan olisi " kodikas" ja turvallinen olo, jos jatkuvasti huomautettaisiin, että minä olen siirrettävissä kotoani milloin vain, jos tarve vaatii..
Oli talo sinun tai miehesi tai yhteinen, se on sinunkin KOTISI. Sille sen pitäisi myös voida tuntua.
seukkasin jätkän kanssa joka aina riidan yhteydessä sanoi että tämä on hänen kämppänsä ja täällä tehdään niin kuin hän haluaa. Jos se ei minulle sovi, voin lähteä.. Ei olla enää yhdessä.
Sano jätkälle että lopettaa tuon uhkailun tai sitten puolet asunnosta siirretään sinun nimiisi ;) Saa ihan itse valita! Voisit sanoa hänelle myös tuon kalsari-vertauksen, se on aika osuva.
Sitten ei ole mitään nokankoputtamista kenelläkään.
Asuvat miehen vuokrakämpässä. Kaksi kertaa on " muuttanut" pois, pakannut kaikki tavarat kun mies kännissä heittänyt pihalle. Välitän kaverista paljon, en vaan ymmärrä miksi menee aina takaisin :(
Tosiasiahan on, että mies voi nakata sinut pellolle koska vaan. Minkään suhteen jatkuminen ei ole 100% varmaa...