Paljonko jemmaatte esikoisen vaatetta seuraavalle?
Itse tässä odottelen toista lasta ja olen mennyt innoissani tytön vaatteita läpi, koittaen katsoa, että mitä jätän seuraavalle. On se vaikeaa! Tosi tahraiset ja sellaiset on helppo karsia pois, mutta muut... Tulee helposti ajateltua, että tuo ja tuo vaate menee ihan hyvin alusvaatteena talvella jne, vaikken itse vaatteesta pitäisikään. Pitäisiköhän vaan olla rohkeampi ja jemmata vaan ne oikeasti kivat vaatteet :)
Sitten mua lisäksi aika paljon kyllästyttää nuo tytön vaatteet, onhan niitä niin kauan katsellut. (Paitsi ihan pikkuisimpia vaatteita, joita en malta seuraavalle alkaa pukemaan:) Ja kun suuri osa on vaaleanpunaista ja osa kukkaista ja koristeista, mitä on meille tullut jokapaikasta lahjaksi jne. Hyvin hyvin vähän on itse tarvinnut ostaa, mikä on mahtava juttu(!), mutta toisaalta harmittaa, kun tyttö ei oikeastaan ole puettu sillälailla ollenkaan, kun hänet oikeasti haluaisin pukea, siis kaikkea muuta, kuin sitä vaaleanpunaista ja söpöä :) Koitan tehdä parhaani noiden saatujen vaatteiden kanssa. On niin paljon hyviä iloisempiakin värejä olemassa, kuin tuo vaaleanpunainen ja tykkään yksinkertaisemmasta tyylistä. Onpa kyllä säästynyt paljon rahaa, jota ei meillä kauheasti ole..
Jos seuraava onkin poika, niin tuleepa ainakin itse ostettua vaatetta tällä kertaa, kun näissä vaatelaatikoissa ei montaa vaatekappaletta pojalle ole. Ja lahjaksi tietysti tulisi sitten sitä vaaleansinistä! Huoh. Kauhean " mustavalkoista" tuo vaaleanpunainen-vaaleansininen systeemi!
Tämä ihan pähkäilynä, älkäähän pitäkö liian pinnallisena, vaikka aika valitukseltahan tämä kyllä kuulostaa ;)
Kommentit (23)
enää koulussa.
Eskariin aloin ostaa uutta. Ihan tasapuolisuuden nimissä.
Itse jouduin käyttämään kahden vanhemman sisaruksen vaatteet " loppuun" ja se ei aina ollut kivaa.
13
Mutta ahdistaa kun kaikki kaverit jotka saavat lapsia on kyttämässä mun lapsen vaatteita ja kuvittelevat että annan ne heille ja vielä ilmaiseksi. Tai ainakin lainaan, jolloin ne ovat entisiä... Älkää pliis ihmiset kuvitelko saavanne kaikki toisten vanhat vaatteet ja tavarat, toiset haluavat niitä myös säilyttää omille ehkä tuleville lapsilleen. Hyvin kun on itse pitänyt ja uutena ostanut, ei todellakaan halua niitä pois antaa, varsinkaan ilmaiseksi.
ja olen kierrättänyt kaikki vaatteet, huonokuntoisimmat esim. varavaatteiksi tarhaan tai pihavaatteiksi. Ja mun ei niitä tarvitse mihinkään kaappiin säilöä, kun isomman vaatteet voi suoraan siirtää kuopuksen koriin kun jäävät pieniksi :)
Melkein on enemmänkin se ongelma, että tyttöset alkavat olla liian samankokoisia. Ulkovaatteet varsinkin siirtyy aina pienemmälle, vain hanskat, hatut ja kengät ostan uusina nuoremmallekin.
Nyt on ruvennut pienempi valittamaan, että siskolla on kauniimmat vaatteet. Mielestäni vaatteiden kunnossa tms. ei kuitenkaan niin hirmu suurta eroa ole, varsinkin kun silloin tällöin ostan uutta nuoremmallekin. Olen selittänyt tytölle, että isosiskon vaatteita käyttämällä riittää paremmin rahaa kuopuksen harrastuksiin yms. Sitten kun kuopus menee kouluun, pitää kierrättämistä kai alkaa harkita vähän tarkemmin.