***HUHTIHIPPUSET VK 37***
Viime viikon jutut
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11182333&p=1&tm…
Kommentit (38)
Olen jo muutaman viikon taustaillut, mutta kun tuntuu jotenkin epätodelliselta tämä odotus niin en ole esittäytynyt vielä.
Kolmatta odotellaan, poika ja tyttö ennestään.
Pitkään mietitytti kolmannen lapsen " hankkiminen" . Mies oli ensin vastaan kovasti, mutta innostui asiasta ja nyt on todella innostunut uudesta lapsesta.
Pahoinvoinnista en ole kärsinyt nyt enkä edellisissäkään raskauksissa.
Väsymys on hirmuinen. Onneksi molemmat lapset nukkuu vielä päikkärit, joten pääse äippäkin nukkumaan.
Neuvolaan en ole ollut vielä yhteydessä, edellisistäkin olen ollut vasta rv11.
Kenellekkään ei vielä olla kerrottu, luultavasti kerrotaan vasta np-ultran jälkeen.
Nyt pitää mennä lastenhuoneessa kriisi...
Outi rv 7+1
Laiskotusta tai mitä lienee, mutta tullut kirjoteltua tänne tosi vähän, vaikka oonkin seurannut kirjotuksianne kyllä....
Eli alkuraskauden ultraan en mennyt, kun en ole aiemmissakaan raskauksissa niin tehnyt ja kalliitakin ne on. Lisäksi täältä matkaakin joka paikkaan eikämuita asioita. Päätin siis, että maltan odottaa siihen sydänäänten kuunteluun, jotta saan varmistuksen masussa olevalle elämälle.
Ja eilen sitten oli neuvola rv 10+5 ja siellä se pikkuinen sydän jyskytti ja oikein vahvasti! :))) Voi että sitä riemuntunnetta minkä siitä saa. Ja ihana ilme 2v3kk ikäisellä tytöllämme, joka seisoi vieressä ja silmät lautasina katsoi ja mietti, että mitä kummaa sieltä äidin vatsasta kuuluu. 4v ja 2v lapsille on kerrotu siis, että äidin vatsassa on vauva. 4v oli myös mukana, mutta ei malttanut lähteä odotushuoneen lelujen luota, joten ei ollut todistamassa tätä hassua tapahtumaa.
Mutta sitten tänään oli eräällä ystävällä varhaisultra rv 8+ ja hän sai tietää, että on keskeytynyt keskenmeno. Hänellä oli jo vuoden alussa samanlainen. Kolmatta lasta yrittävät siis. Tosi kurja fiilis siis ystävän puolesta ja ristiriitaisesti silti samalla onnellinen, kun sai tietää että omassa masussa on todellakin se vauveli. Mutta he kuulemma laittavat heti taas tilausta menemään, kun se onnistuu. Kurjaa asiassa on myös se, että ystävän mies tekee reissuhommia ja on tälläkin hetkellä vielä pari viikkoa jossain maapallon toisella puolella. Raskasta kokea tälläistä, kun mies matkojen päässä.
Maanantaina on sitten np-ultra. Jännitin, että kauheaa mennä sinne jos ei ne sydänäänet kuulu nyt tuolla neuvolassa, mutta nyt saa mennä sitten hyvillä mielillä katsomaan vauvaa sinne, kun tietää että se pikkuinen sydän jyskyttää kovaa tahtia. :)
Nyt vähän jotain purtavaa ja Salatut Elämät sun muut ja sohvalle löhöömään. Mies lähtee pyörälenkille lasten kanssa, joten saan olla rauhassa. :)
Pikasesti silmät ristissä...
Annikalle, Gayalle ja Murmeliäitille ISOT HALIT! :( Eipä tässä oikeen muuta osaa... :/
Äh.. Mä jo unohdin, että mitä muuta mun piti kirjottaa.. Joku uus oli tullu joukkoon - hänelle paljon onnittelut ja tervetuloa! Muutamat oli kuullu sydänääniä - ihanaa! :)
Onko muita joista tuntuu, että olis jo pitkällä raskaudessa?? Musta nimittäin tuntuu siltä. Joudun aina muistuttelemaan itteeni, että mulla on vasta viikkoja 10+3 jne... Maha on jo selkee ja äippähousut käytössä, ni se on saanu semmosen olon, että ihan ku olis jo kohta puolessa välissä. HUH! Tulee siis piiiiiiitkä odotus. ;)
Kenes muksulla olikaan 1v synttärit tulossa? Meidän neidillä on viikon päästä kans 1v kekkerit ja sinne on kans tulossa about 40-50 henkee!!!! Siis huh huh! Saman verran ku meidän häissä!!!! :D Tosin mä kyllä luulen, että kaikki ei pääse. Mut silti... :0 Onneks ne on anoppilassa. ;)
Nyt on pakko lopettaa ja mennä syömään + nukkumaan. Silmätki on jo ihan ristissä. :) Öitä.
Burde & vilho-viljami 10+3 (+ Heidi <12kk)
moikka pitkästä aikaa!!!
mä en edelleenkään uskalla iloita ennen ku ultra käyty ja nähty että masukilla kaikki hyvin.
kauhea närästys on nyt ollut viikon riesana!!
eka neuvola mulla on 25.9 sitäkin odotellessa vaikka ei siilloin varmaankaan sydänäänet vielä kuulu.
lasten kanssa tässä touhutessa päivät menee väsymys on aivan kauhea aamulla ei meinaa jaksaa sängystä nousta...
mutta nyt siivoamaan kohta mies kotiutuu :)
Hexu+ masukki 7+3 ja tytöt 7/02, 10/04 ja poika 10/06
No niin, nyt on sitten np-ultrassa käyty! Ja niin siellä sykki pienen pieni sydän kaikista miun epäilyksistä huolimatta!!! Kokoa pienellä oli päästä peppuun 3,8cm, siellä hää sitten heilutteli meille, kun hoitajatäti kovan työn jälkeen sai pikkuisen hereille. Niskaturvotusta oli 1,37mm joten ei hätää silläkään " rintamalla" . Osallistuin myös siihen veriseulaan, joten tietysti pieni jännitysmomentti on vielä olemassa, mutta nyt en jaksa siitä stressata! Alan nyt sitten oikeasti olemaan raskaana, enkä kuluta energiaa miettimällä kaikkea niitä ikäviä asioita, mitä nyt on päässä pyörinyt :)!!!
Meillä on täällä tää pikkumies kipeenä ja itkeskelee koko ajan! Saa nähdä, miten jaksaa ensimmäistä vuosijuhlaansa lauantaina juhlia, ja miten saan tehtyä kaiken valmiiksi, kun tää haluaa olla koko ajan sylissä! No sen näkee huomenna ja launataina...
Jaksamisia!
Niina rv 11+1
Pahoittelut kaikille keskenmenon saaneille :(
Useampi oli tosiaan kuullut sydänäänet tai käynyt jo np-ultrassakin. Itse sain eilen sairaalalta tiedon uä-ajoista. Np-ultra on 5.10. ja rakenneultra 19.11. Onneksi ekaan on odotettavaa " enää" kolme viikkoa; sen onneksi kestää, kun päivät ja viikot menee niin vauhdilla pikku miehen kanssa puuhaillessa. Onneksi sydänäänet kuului ekalla neuvolakäynnillä, niin tietää, että joku otus siellä majailee.
Burde: Onkos meidän esikoisilla sattumalta sama syntymäpäivä?? Meidän poika juhlii ekoja synttäreitään ensi viikon keskiviikkona. Varsinaiset juhlat pidetään vasta reilun viikon päästä sunnuntaina ja silloin on tulossa n. 15 vierasta. Kylläpä teillä Burde on tulossa isot juhlat! Huh, tuntuu, että jo tuon 15 hengen tarjoilujen järjestämisessä on puuhaa riittämiin, mutta teillä sitä tekemistä vasta riittääkin =)
ronjaruu
Ohhoh! Onneksi (tai voiko sitä onneksi sanoa) näyttää teillä muillakin olla väsymystä tällä hetkellä. Täytyi jäädä töistäkin kotiin pariksi päiväksi, kun yksinkertaisesti aivan kamalan paha olo ja väsymys. Jotenkin huono omatunto olla pois töistä tämän takia, varsinkaan kun en vielä ole raskaudesta kertonut... Mutta en kyllä jaksa seisaallani koko päivää olla, toivottavasti ensi vko sujuu paremmin.
Meitä säikäytti eilen aamulla pieni vuoto, mutta onneksi ei jatkunut sen enempää, ehdin kuitenkin jo soitella vaikka mihin - ultraan en olis päässyt kuin vasta ensi vkolla, joten jospa jaksaisin odotella puolentoista vkon päässä olevaan ultraan... Toisaalta on huolissaan, että onko kaikki kunnossa, toisaalta tietää, että pientä vuotoa saattaa olla ja että jos menee kesken, niin eihän sille tässä vaiheessa mitään voi. Jotenkin kuitenkin ne tunteet aina tulee ensin ennen kuin järki...
Toivotankin voimia kaikille teille, joilla on tullut keskenmeno. Itse nyt vielä jännitän uudestaan, vaikka yhden kerran on jo todettu, että kyllä siellä alkio sykkeineen masussa asustelee...
Pahnu
Suuret pahoittelut Annikalle ja Murmelille!
Me tultiin eilen Ikaalisten kylpylästä, jossa vietettiin 3vrk:tta. Olin mun äidin, siskon ja tietty tytön kanssa. Naisporukalla, heh. Kaikki nautittiin oikein urakalla, kävin hoidoissa, urheilemassa, salilla ja sit tietty uimassa. Tyttö 1,5 v nautti myös ja leikkihuone oli tosi kiva. Ti-ti Nallen talo on näin syksyisin kiinni, paitsi la, joten sinne ei päästy. Neiti on kyllä ihan fani, mutta tuskin tuo ymmärsi mitä menetti ;)
Kaksosten vaunuja olen miettinyt, mutta en taida ostaa. Meillä neiti on jo niin kova kävelemään ja ei rattaissa juurikaan viihdy ja varmaan vielä vähemmän sitten keväällä. Ostan jonkinlaisen istuimen tai laudan, katsotaan sit keväämmällä.
Mä en ota äitiyspakkausta siitä syystä, et me ei saada. Pitäisi asua Suomessa vakituisesti. Nyt käyn vielä Np ultrassa täällä ja lokakuun eka lennetäänkin sit takas Saudeihin. Onkin jo kamala ikävä mun miestä. Ikaalisissa oli yksi englantilainen mies suomalaisen vaimonsa kanssa, ja tytöllä oli melkein itku silmässä kun kuunteli sen miehen puhuvan... Niin kova ikävä on Dädiä :( Mun mies siis englantilainen, jos joku ihmetteli!
No niin, omassa navassa ei uutta. Väsyä edelleen, ja joskus lievää etovaa oloa. Masu turvonnut, ja kohta varmaan vaikeuksia peitellä raskautta. Ihan äippävaatteisiin ei ole vielä tarvinnut siirtyä!
G: Oletteko muuten ajatelleet ottaa selville lapsen sukupuolen? Me otettiin esikon kanssa, ja se toi lapselle enemmän omaa persoonaa + teki suunnittelun helpommaksi. Taidetaan siis ottaa selville nytkin.
Mut nyt syömään!
Browniette 10+1
..Eka neuvola takana. Kiva oli terveydenhoitajan kanssa jutella ja käydä asioita läpi vaikka siis kolmatta odotellaan. Soitan ensi viikolla ensimmäisen uä tutkimusajan ja samalla tehdään seulonta..Verenpaineet oli hiukan koholla (kuten aina) nyt kotona seurailen mihinkäs ne asettuu. Ekassa raskaudessa siis jouduin aloittamaan verenpainelääkitysen, tokassa oli jo lähellä mutta ei tarvinnut kun laitettiin poika syntymään.
Kokeeksi Th päätti yrittää vanhalla ultraäänilaitteella josko jotain näkyisi (varoitteli että jos mitään ei näy niin laiteessa varmaankin vika..) mutta siellähän pikkutoukka köllötteli ja pienen pieni sydän jo pumppasi!!!!! kyllä se on aina niin helpottava tunne. Pysyisi nyt tiukasti mukana ja yli lasketun ajan kuten kaksi aiempaakin!
Nyt tekisi mieli kailottaa...OLEN RASKAANA!
-klematis- RV 9+3 (toistaiseksi)
Heippa. Täällä ollaan vk. 8, eka neuvola on vasta n. 10 pv päästä.
Viikko on mennyt, vuotoja on ollut, soitin neuvolaan joka kertoi ettei hätää, ja vasta sitten kun on todellakin iso vuoto, ottaisin yht. ensiapuun. Tuohon ei todellakaan vielä ollut tarvetta. Muut oireet pitää huolta siitä että kyllä se raskaus yhä jatkuu eli oksettaa, nännit arkoja ja väsyttä. Oletteko tekin huomanneet että onko teillä hajuharhoja? Tai esim. ette siedä joitakin hajuja/tuoksuja kuten mä.
toinen ihmeellinen juttu on se että minä joka olen yrittänyt syödä aina terveellisesti, lankean usein roskaruokaan tai vaikkapa esim. perunasalaattiin jota en syö muulloin ikinä kuten muitakaan kaupan eineksiä;) Mutta pari kertaa perunasalaatti pelasti illan, kuten esim. suolasilli tai sipsit.
Hyviä vointeja kaikille!
Niin jä tämä olisi sitten 3. lapsi.
tuli tänään huhtikuisista. Pahimmat pelot kävivät siis toteen ja kontrolliultra paljasti karun totuuden. Viikko sitten nähty alkion alku ei ollutkaan ollut mitä oletettiin. Tänään paremmalla ultralla selkeä tuulimuna. Pääsin erinäisistä syistä suoraan kaavintaan ja nyt toivutaan kotona. Mukavaa odotusaikaa kaikille ja me yritetään paremmalla onnella seuraavalla kerralla.
valitettavasti ei ton enempää kerrottavaa. käytiin siis yrittämässä josko sydänäänet jo kuuluis, mutta ei. kätilö moneen kertaan sano, että se on ihan normaalia, mutta ei sille kuitenkaan mitään voi, että nyt on sitte pettyny ja epävarma olo. :( no. parin viikon päästä niskaturvotusultra, koitetaan jaksaa sinne... en tiiä viittiikö tässä välissä käydä ees yrittämässä niitä ääniä. jos ei sittenkään kuulu, niin sittenhän vasta alkaakin ahdistaa!
pahoittelut AnniHelenille tuulimunasta. tosi tsi TOSI kurja juttu. :/
joku puheli äippäpakkauksen ottamisesta tai ottamatta jättämisestä. taidetaan ottaa rahana tällä kertaa. meillä on vauvanvaatteita (niinkun varmaan monella muullakin) aivan hirveet määrät vintissä. jos poika tulee, niin suurin osa on kyllä aika tyttösävytteisiä. että sitte täytyy varmaan jotain hankkia. mutta silti luulen että pärjättäis melkeen 6 kk:teen asti niillä mitä siellä on, vaikka kaikki tyttöjen vaatteet sieltä karsiskin pois. ajattelin kyllä tän lapsen jälkeen myydä niistä suurimman osan. ollaan ajateltu kolmea lasta, mutta sitä kolmatta sitten vasta muutaman vuoden päästä, kun mä valmistun. enkä tiedä kuinka kivalta ne vaatteet sitten enää näyttää. ja olis kiva jos sinne vinttikomeroon mahtuis jotain muutakin kun vauvanvaatetta... ;)
no niin, tulipas taas löpistyä. hauskaa viikonloppua kaikille! t.VadelmaMama rv. 9+5
Mäkin voisin taas pitkästä aikaa kirjotella, kun siihen on taas mahdollisuus. Melkeinpä päivittäin lueskelen teidän juttuja, mutten sitten kuitenkaan ole saanu itteäni kirjottelemaan. Töissä myös sen verran kiirusta, ettei siellä oikeen ole millekään ylimääräselle aikaa.
Ihan ensimmäiseksi multa myös pahoittelut joukosta pudonneille! On se vaan sääli kun ilo muuttuu niin äkillisesti suruksi. Mutta kaippa luonto hoitaa asiat niinkuin niiden pitäisi olla.. Tsemppiä teille kaikille seuraavaan yrityskertaan!
Meillä on vielä viikko jäljellä " kriittistä aikaa" minkä jälkeen sitten ehkä jo uskalletaan kertoilla porukoille. Mun perheen puolella tämä meidän masukki on ensimmäinen lapsenlapsi ja miehen puolella toinen. Miehen perhe tosin on innokkaammin jo pari vuotta kyselly koska sitä jälkikasvua on tulossa, mutta se nyt taitaa olla intialaisittain ihan normaalia (mun mies siis on Intiasta). Siellä kun tuntuu olevan sellanen käsitys, että jos ei viimeistään 1,5 vuoden sisällä häistä vauvaa odoteta, on jotain ongelmia =) Ja me kun ollaan kohta oltu naimisissa jo 3v, ne varmaan kuvittelee että meillä on jo kaiken maailman hoidot käynnissä.. Tämä meidän odotus on kuitenki ihan aikataulussaan meidän suunnitelmien mukaan, joten ajateltiin aluksi olla kokonaan kertomatta odotuksesta miehen perheelle ja ilmaantua vaan Intiaan joulukuussa vauvamahan kanssa. Muutettiin kuitenki lopulta suunnitelmia ja päätettiin että kerrotaan kaikille sitte heti kun np-ultrakin näyttää vihreetä valoa 1.10.
Mulla on masu jo aikamoisen turpea, ja housuissa joudun turvautumaan kuminauhavirityksiin. Eilen kävin HM:llä testailemassa mammahousuja ja oikein hyvältä ne tuntu. Jotenki en vaan uskalla ostaa niitä ennenku toi seuraava viikko on ohi. Olenko taikauskonen vai mitä? Ellokselta tuli myös eilen tilailtua ties minkälaisia tunikoita ja löysiä neuleita talven varalta. Eikö muuten ole ihanaa, kun nyt on noi tunikat niin in? Niitähän voi oikein hyvin käyttää vaikka millasen mahan kanssa, kun eivät varmasti purista mistään. =)
Jonkin verran on ollut mullakin väsymystä, mutta varsinkin laiskotusta! Me ostettiin vastikään talo, johon päästään muuttamaan lokakuun aikana, ja pitäis alkaa pakkailla (kaikki nurkat kotona on täynnä banaanilaatikoita), mutta jotenki sitä ei vaan ole minkäänlaista energiaa siihen. Mun mies on ahkera golfaaja ja suomen kurssien kävijä, joten on aika usein illat kotoa poissa. Kotiin tultuaan se aina ihmettelee, että enkö mä taaskaan ole saanu mitään aikaseksi. Yritän vaan turvautua selitykseen, että " olen raskaana" .. Saas nähä kauanko toi selitys menee läpi puhtaan laiskuuden tekosyynä. =)
No tulipa pitkä viesti, huh huh
~* Heidi + masukki 10+6 *~
Moi! Taidan jo uskaltaa liittyä joukkoon, viikkoja jo koossa 10+3, LA 9.4, esikoinen tulossa. Hyvin on mennyt tähän asti, ei ole ollut vuotoja tai muuta säikäyttävää. Kävin ultrassa 8+0, kaikki oli kunnossa ja sydämen syke näkyi =)
Kaikki mennyt aika iisisti muutenkin, olo vaan on ollut koko ajan TOSI väsynyt, töissä olen suurinpiirtein nukahdellut koneen ääreen, ja kotiin päästyäni olen mennyt saman tien nukkuun. Miesparka on saanut yksin pyörittää huushollia, siivoilla ja tehdä ruokaa.
Pahoinvointikin alkoi jo rv 6 lopulla, mutta se on siedettävissä rajoissa.
Neuvolassa oltiin viime viikolla, tosi kiva neuvolantäti osui kohdalle.
Np-ultra on jo 25.9., sitä jännityksellä odotellessa...
Vähän jänskättää kun keväällä oli yksi keskenmeno.. Neuvolassa tosin sanottiin että kaikki on ihan hyvällä mallilla kun viikkoja jo tänkin verran kasassa ja ultrassa jo bongattu sydämenlyönnit.
Synnytyssairaalaksi valittiin Naistenklinikka, kahdestakin syystä: olen itse syntynyt siellä ja sitten sain Kätilöopistolla huonoa palvelua keskenmenoni aikaan.
Nyt vaan toivotaan että pikkuinen pysyy kyydissä loppuun saakka!
Tsemppiä, voimia ja odotuksen iloa muille huhtikuisille!
piti kysymäni, onko huhtikuisille omaa Yahoo- tai MSN -groupia perustettu??
Kurjaa kun kenkenmenneitä on nyt ollut monta! Voimia teille!
Töissä on aika väsyttävää, kun taukojen välit saattaa venyä ja syöminen on vähän mitä sun sattuu. Hämmentäviä tilanteita on syntynyt, kun olen kieltäytynyt kahvista asiakkaiden luona jne.
Joku kyseli äitiyspakkauksen ottamisesta. Aion ottaa. Meillä kun tuota ikäeroa tulee lapsille se 13 vuotta ei ole mitään tarvikkeita enää tallessa. Odotankin innolla, että pääsen kirppiksiä kiertämään. Vielä olen joutunut sitä lykkäämään, kun kuitenkin joku tuttu tuli vastaan ja jäisin heti kiinni. Yritän siis vielä malttaa, vaikka se on vaikeaa.
K3ngu 8+6