Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURPERHE ODOTTAJAT**** UUSI VIIKKO 37

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordenskjold...minulle tulee vauvalehti. Tilasin sen kuukausi sitten huvikseni kun edellisestä " vauvasta" on 5 vuotta aikaa. Eka lehti tuli nyt syyskuussa. Tsemppiä ja voimia ja tarrasukkia.

Mitenkähän sitä poksahtais????????

Kaikki mahdollinen ja mahdoton on varmasti kokeiltu. Tää vauva ei vaan suostu tulemaan pihalle!

Lapsetkin jännittää jo ihan kauheesti vauvan tuloa. Koululaiset varmistelevat aamusin onko äiti kotona kun he tulevat kotiin vai onko mummu tai täti (siskoni) vastaanottamassa!

Huomenna ois taas neuvola. Koskas ne alkaa laittaan yliaikaiskontrolliin? Onko jo heti 40 viikoilta vai myöhemmin? Osaako joku viisaampi vastata kun itsellä ei oo aikasemmin menny näin pitkille viikoille. Esikoinen syntyi vko 38 tasan. Keskimmäinen 39+3 ja kuopus 38+2.

Risella isona pallona 39+4

Vierailija
22/38 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitää, joten ihan pikana tällä kertaa.

YLIAIKAISKONTROLLI: täällä laitetaan kontrolliin, kun raskaus on kestänyt kymmenen päivää yli lasketun ajan. Sieltä sitten annetaan aika käynnistykseen.

Meillä ei kukaan ole tullut maailmaan ennen laskettua aikaa, esikoinen syntyi rv 41+6, keskimmäinen rv 40+3 ja kuopus rv 41+3.

Porenn ja Pikkukulta rv 16+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordenskjold: ihanaa, että pikkumuru voi hienosti. Tänään muuten luin Herttaisen jutun :) Kyllä tuli itku silmään. .ei nykyisellään kestä yhtään draamaa.

Meidän helmikuinen syntyi 060206 ja pikkuherralla alkaa olla täydellinen uhmis. Paljoa ei puhu mutta tinkaa kyllä miehekkäästi ;)

Meillähän on tosiaan joulukuun alkupuolella sit oikeat synnyttäjäiset- eri puolella Suomenmaata. Olikos muitakin joulukuulle meneviä?

Eipäs taas tämän kummempia. Hyviä uutisia sain.

Moi moi.. [color=red][size=5]♥[/size][/color]

Vierailija
24/38 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun teidän raskaudet on jo niin pitkällä. Odotan innolla synnytyskertomuksia! On kyllä tunteet aikas pinnalla täälläkin, mutta pieni itkeminen silloin tällöin puhdistaa mukavasti.

Risella, toivottavasti pääset tositoimiin pian. Ne viimeiset päivät tuntuu viikolta! Onni ja Helmi syntyi jo viikolla 37+2 ja Hertasta olin aivan hermoraunio vaikkei mennyt aivan laskettuun aikaan. En olis varmaan kestänyt enää päivääkään! Niin että täällä sympatiseerataan urakalla.

Neppis, onpas teidän pikkumies saman ikäinen. Kerroit aiemmin ettet kovin usein piipahtanut helmikuisissa. Tulitko mukaan loppumetreillä vai miten se olikaan? Täälläkin uhma on aikas tuttua... HAUAN! (haluan)

Sitä Herttuli hokee ruokapöydässä ja osoittelee kaikkea muuta kun mitä hänelle yrittää tarjota. Topakka tapaus.

Täällä sataa vettä. Sain vietyä kaksoset seuriksen kerhoon. Isäntä lähti tänään työmatkalle Helsinkiin. En ole katkera mutta kuitenkin... Kohta viikko remonttia takana, mie hoitanut mukulat ja talouden, pitäis levätä ja nyt on jo vähän huono olo. Alaselkään sattuu aika lujasti. Vuoto kuitenkin kokonaan loppunut, joten toivotaan, että on sitä hyvää kipua.

Onko nämä muuten teidän viimeiset raskaudet? Tai siis e ihän sitä koskaan tiedä, mutta miten luulette asian olevan? Meillä on pitänyt tehdä kirjallinen sopimus, että neljään jäädään. Mulla vauvakuume ei taida koskaan parantua. Olen niin onnellinen, että saan vielä kerran olla tässä pelkäämässä ja iloitsemassa. Ei sen isin pitänyt neljänteenkään suostua...

Kaikkea hyvää,

Noora 4+6

Vierailija
25/38 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) Neuvolassa kaikki ok. Painoa vaan oli tullut kilo viikossa. KAUHISTUS! No kai se vaan on nestettä. Kätilöopiskelija ei meinannut löytää vauvan sykettä ja oli hilkulla etten alkanut häntä moittimaan, että sitä vehjettä pyöritetään mahan päällä. Hän piti " laitteen" yhdessä kohdassa ja ihmetteli kun ei mitään kuulu. Löytyhän ne äänet sitten lopulta.

Ens maanantaiksi sain vielä neuvola-ajan ja sitten tehdään lähete TAYS:iin yliaikaiskontrolliin.

Meillä kyllä jää tämä vauva viimeseksi... sitten on lapsikiintiö täynnä. Minäkin vuoden suostuttelin miestä ennenkun lämpesi neloselle. No jos jotain hyvää pitää etsiä tästä odotuksen loppumetreistä...yritän " nauttia" viimeset päivät ja ajatella vaan, että tää on elämäni viimenen raskaus ja vauva! NYYH. Heh heh!

Risella rv 39+5

Vierailija
26/38 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei ollut minun vaan kuopuksen yksivuotisneuvola :) Oma neuvola pitää mun kanssa taukoa noiden ultrien ajan, seuraava aika on vasta lokakuun alussa. Niin siis niille jotka ei tiedä, mulla on kaksi ultraa yhden sijaan, koska ekalla määritettiin laskettu aika (tämä nelonen tärppäsi heti ekasta ovulaatiosta edellisen synnytyksen jälkeen).

Vein samalla neuvolaan imetystukihenkilöiden tiedot, saa nähdä koska alkaa oma puhelin piristä.

Kaikille hyviä uutisia saaneille lämpimät halaukset!

Mulla ei ilmeisesti paino ole kovin paljoa noussut, suurin osa vanhoista housuistakin menee, vaikka vatsanympärys on jo aikoja sitten rikkonut metrin rajan.

LAPSILUKU: meille tämä on viimeinen lapsi. Mies oli sitä mieltä jo aiemmin, itse kypsyin ajatukseen kolmosen vauva-aikana ja nyt se tuntuu tosi hyvältä. Haikeutta ei ole yhtään, vaan nautin koko ajan raskaudesta ja sen etenemisestä. Näin tämän kuuluu meillä mennäkin :)

Kai sitä on pakko jatkaa töitä :) Lapset viettävät sadepäivää kuunnellen satulevyjä.

Porenn ja Pikkukulta rv 16+4

Vierailija
27/38 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porenn: hienoa, että jaksat olla tukena imetystukena.. täälläkin tukihenkilöitä tarvittas kun neuvoloista kun ei tahdo apua saada ja synnärilläkään ei enää neuvota niinkuin ennen.

Vauvat pumpataan täyteen lisämaitoa, jotta paino nousis nopeampaan ja saatais äidit äkkiä kotiin. Usein nää äidit lähtee sit kotiin niin ettei maito ole edes noussu ja vauvat suurimmaks osaks lisämaidolla. Sit luullaan, ettei oma maito riitä..

Yks mun kaveri kysyi, että onko totta, että vauvojen on tarkoitus elää PELKÄLLÄ MAIDOLLA 4KK???? Yks luovutti viikon jälkeen kun kukaan ei kertonu sille näistä " maidontilauspäivistä" .. -huokaus-

Miten muuten tällaiseksi imetystukihenkilöksi pääsee?

Noora: odotusaikana palstailin melkein koko ajan, enemmän tai vähemmän säännöllisesti mut vauva-puolella se sit loppui. Siellä tuli jotain ihme riitaa/kähinää/arvostelua ja mä en jaksanu sitä.

Meille tää vauva on viimeinen.. mä olen toivonu sterilisaatiota synnytyksen jälkeiseksi päiväksi. Mä en voi käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä ja en jaksa kumien kanssa leikkiä lopun ikää.

Meidän kolmosen piti olla iltatähti mutta kun se tähtönen loisti niin yksinään, piti hänelle saada kaveri ja nyt meillä on oma iltatähtitaivas :)

Nyt palaa pannari uuniin, pakko mennä..

t.Neppis ja tähtöset

Vierailija
28/38 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiire on ollut valtava enkä ole kirjoittamaan kerinnyt. Mulla oli rakenne ultrakin tässä yksi päivä, kaikki on paremmin kuin hyvin eli onnellinen olla saan.

Voi Risella mikä piina sulla, kyllä ne viimeiset päivät oikein hermoja koittelee.

Muuten osaako teistä kukaan sanoa että montako sektiota voidaan oikein tehdä, tiedän että siinä on yksilöllisiä eroja mutta aikoinaan tunsin yhden äidin joka oli esikoisen synnyttänyt alateitse ja neljä seuraavaa hän oli vaatinut sektion koska hän ei halunnut kokea sitä kipua enään kertaakaan.

Mua kun ahdistaa mun lääkärin kommentit ja todella pahoitin oikein mieleni siellä ollessa kun puheeksi tuli että haluaisin tämän kuudennen jälkeen vielä ainakin kaksi lasta ja kun mulle on kaksi sektiota tehty kolmannessa ja viidennessä raskaudessa raskausmyrkytyksen takia. Nyt mulle ei puhkea raskausmyrkytys koska virtauksissa on tapahtunut muutos parempaan eli voin synnyttää taas alateitse niin tämä mun lääkäri haluaisi sopia suunnitellun sektion ja selitteli että eiköhän mulle nyt nämä kuusi lasta riittäisi (aivan kuin se olisi hänen päätettävissä) no nyt sitten etsin uuden lääkärin mä koen että mua on loukattu sydänjuuria myöten.

Miksi muut ihmiset voivat suunnitella tulevaisuutta esim. koska hankkia lapsia, rakentaa talo, tehdä väitöskirja ym. mutta jos mä avaan suuni ja kerron mulle tärkeistä asioista niin tulos on se että mun päätöksiä arvostellaan. Mulle maailman tärkein asia on perhe ja suuri perhe. Musta elämään tulee todella väriä kun on iltatähtösiä ja aikuisia lapsia ja se on se mitä mä elämältäni haluan.

Mä olen todella masentunut näistä mun lääkäri vaikeuksista, eikä paljoa auta kun sukulaisetkin selittää taas ihan mitä sylki suuhun tuo.

Annlinn

Vierailija
29/38 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neppis:

Sama täällä. Lopetin koko palstailun kans siihen vauva-kähinään. Minäkään en jaksa tapella. Kaalilaatikko, jonka kanssa ystävystyin ihan livenäkin, kertoi että vieläkin jutustelevat keskenään. On muuten aika loppuraskaana sekin!

Anteeksi kun en sinua sieltä muista. Mulle on tosi hankala muistaa nimiä, ellei ne yhdisty kasvoihin...

Täällä on oikein myräkkä. Herttuli nukkuu tyytyväisenä vaunuissa kun tuuli heiluttelee. Mietin tosin tänään, että kauanko vielä jaksan lykkiä sitä uneen vaunuihin. Kestää jo aika kauan että nukahtaa. Mutta sitten kun nukahtaa, niin nukkuu ainakin kaksi tuntia. Joten eiköhän se kompensoi tuon nukuttamisen vaivan. Kaksoset ovat nukuttamisen ajan sisällä ja huutelevat ovesta kun toinen kiusaa, tietokone tilttaa, jäätelöä.... Rentouttava hetki päivästä!

Huomenna alkaa kuudes viikko! Sitä odotellessa,

Noora

Vierailija
30/38 |
12.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä särkee ja äsken iski tosi ikävä pahoinvointikohtaus, piti istahtaa hetkeksi. Flunssa tuli vähän niin kuin uudestaan tai eihän se ollut vielä parantunutkaan. Pöh.

Neppis: kävin läpi Itun imetyskoulutuksen. Tosiaan liian moni imetys kaatuu ihan vaan tiedon puutteeseen tai väärään tietoon :/

Annlinn: onpas sulla ollut tökerö lääkäri :o Ilman muuta vaihdat! Ei kai kenenkään lapsiluku toiselle kuulu.

Vierailija
31/38 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka

Täällä masu senkun kasvaa, joten saa nähdä kuinka kauan tätä voi vielä salata. Meillähän vauvasta ei tiedä puolisoni ja itseni lisäksi kuin pomoni ja toimitusjohtaja :)

Annlinn: Mulla on tehty 3 sektiota, 1 normaali alatiesynnytys. Kolmannen asektion jälkeen lääkäri sanoi että yhden voi vielä tehdä, mutta ei heti perään (nyt taukoa onkin ollut jo 6 v). Mulal ongelmana on se, että kohdun seinämä on sektioden jäljiltä parin millin paksuinen ja vaarana on ettei kestä raskautta.

Täälläkin NKL:ssä on sama sääntö eli jos 2 sektiota niin sen jälkeen automaattisesti suunniteltusektio. Johtuu juuri tuosta kohdunseinämän arvista, jotka voisi tavallisessa synnytyksessä revetä. Näin ainakin mulle selostettiin...

Lapsiluku on meillä tämän jälkeen täysi ihan lääketieteellisistä syistä ja onhan tuota ikääkin jo sen verran, ettei vanha enää jaksa kahta peräkkäin :) Mä meinasin pistää putket poikki heti synnytyksen jälkeen, kun tulen niin ääri helposti raskaaksi.

Nyt palaveriin!

- Me6 (pjat -93 ja -00, tytöt -94 ja -01) sekä masu 12 + 4 (tai oikeasti 13+1)

Vierailija
32/38 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt iloisemmin mielin täytyy tulla heti kertomaan että löysin ihanan lääkärin jonka vastaanotolla olin nyt aamusta.

Hänellä on pernetologian lisäpätevyys eli luotan hänen ammattitaitoon. Ja hän työskentelee Naistenklinikalla jonne aion synnyttämään mennä. Hän oli sitä mieltä että ilman muuta alatie synnytys jos raskausmyrkytys ei puhkea nopeasti (viimeeksi sairastuin muutamassa tunnissa).

Lisäksi hän sanoi saman mitkä aiemmat gynekologit että arpikudosta ei ole juuri ollenkaan ja kohdun tilanne mun vanhojen papereiden mukaan on erityisen hyvä eli mitään lääketieteellistä estettä ei ole sille että hankkisin lisää lapsia tämän kuudennen jälkeen.

Lisäksi hän vielä sanoi että nykyaikana on niin hyvät ultralaitteet että jos jotain komplikaatioihin viittaavaa tulisi niin se osattaisiin ennustaa.

Hän myös ihmetteli aieman lääkärin sektio halukkuutta koska mulla neljäs lapsi syntyi alateitse ja mitään ongelmia että supistukset olisi loppuneet tai muuta vastaavaa ei synnytyksessä ollut.

Toinen iloinen asia on vielä tämä mun ja vauvelin vointi eli nyt molemmilla puolin ei virtauksissa ole mitään vikaa eli taitaapa ASA-lääkitys tuottaa tuloksia. Mä aion henkisesti valmistautua alatiesynnytykseen koska mulla riski sairastua raskausmyrkytykseen on olematon ja jotenkin mulla on sellainen tunne että hyvin kaikki menee. Nimittäin tilanne on nyt sama kuni neljännen kanssa ei vikaa virtauksissa-ei raskausmyrkytystä, kolmas ja viiden vika virtauksissa koko raskauden ajan--raskausmyrkytys.

Lääkärini sanoi myös että tämä virtausten muuttuminen ei välttämättä johdu tästä ASA-lääkityksestä vaan luonto on itse korjannut asian jolloin mun kohdalla raskausmyrkytys-tapaukset on olleet kurjaa sattumusten sarjaa joille vauvan sukupuoli ei vaikuta ollenkaan.

Muuten tosta imetys asiasta: on tosi hyvä että näitä imetystukihenkilöitä on olemasssa ja että monet on kiinnostuneita tukemaan imetystä, koska täällä meidänkin lähellä kahdella äidillä oli tosi vaikeeta esikoisen synnyttyä eikä imetyksestä tullut mitään. Näille lapsille puhkesi vielä tavallisen vastikkeen allergia jolloin heillä ensimmäinen vuosi on mennyt vain lääkäreissä juostessa. Tämä toinen näistä äideistä sanoikin mulle että hän olisi tehnyt vaikka mitä jotta imetys olisi onnistunut jos hän olisi tiennyt vauvalle puhkeavasta vastike allergiasta.

(eli hatun nosto on paikallaan imetystukihenkilöille)

Annlinn

Vierailija
33/38 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään siis sairaalalla ylimääräisessä ultrassa kun meillä on suvussa cardiomyopatiaa joten laittoivat samalla sisätautien polille pyynnön sydämen ultraääneen.

VAuva voi siellä oikein hyvin, painoa oli kertynyt pienelle herralle 1250g ja lääkärin mukaan kulkee tasan keskikäyrää eli vois arvioida syntymäpainoksi 3500-4000g, riippuen loppuraskauden yksilöllisetä kasvusta (ja olisin oikein tyytyväinen jos olis lähenmpävä tuota 3,5kg kuin 4). Saa nähdä miten sitten sujuu, katsoin just pojan raskausajan kortista että hän on tasan samlla viikolla painanut saman verran ja synty kuitenkin 3070g painavana....

Lapsivettä oli ihan normaalisti ja lääkäri epäilikin että kysymyksessä on vaan se että kohtu on päässy nyt vapaammin venymään kun edellisestä raskaudesta on niin vähän aikaa (ironisesti makasin maha paljaana siellä tasan 9.30, kuopukseni syntymähetkellä, kultamuru on tänään tasan 1v!)

Kirjotin viimeks että maha on tippunu polviin, ja kuten arvasinkin, siellä oltiin käännytty rt tilaan! toivottavasti pysyy siinä kans.

Neppis se taitaa käydä salaa meikäläisen näppiksellä naputtamassa ;) Oli taas niin samanlaiset ajatukset LAPSILUVUSTA että! Meillä piti myös tyssätä tuohon kolmoseen tämän lasten teon ja oli jo puhuttu sterilisaatiosta miehen kanssa...kaksi viikkoa vauvaelämää oli takana kun sanoin miehelle että unohda vielä koko juttu, en ole vielä valmis ja entä jos kuopus jääkin yksinäiseksi kun toiset on kuitenkin 4 ja 6 vuotta vanhempia? Että leikkiikö ne pienen siskon kanssa esim. 6v päästä (no 12v tyttö ehkä vartin poneilla tai nukeilla jos äiti pakottaa mutta entäö 10v poika? Tuskin) ja niin tämä nelonen sai luvan tulla...toiselle oma kiistakumppani ;)

Mutta tähän se todennäköisesti kyllä sit jää ja siihen on syitä moniakin

* mies ei vaikuta hanakalta luopumaan tästä hulppeasta 75neliön asunnosta (hinnat ja korot korkealla ymmärrän kyllä) jotene ihän tähän mahdukaan enempää

* mies on jo 41v, alkuvuodesta 42v eikä halua viiskymppisenä enää valvoa öisin vauvan vuoksi

* olen välillä kuin yksinhuoltaja kuunaan kun kesäisin harrastukset (uistelu, talvisin luistelu) vie paljon aikaa ja rehellisesti sanottuna en usko että mulla riittää voimat jos lapsia olis enemmän

* mulla alkaa mielessä siinnellä se aika, jolloin minua ei enää atrvita niin paljon....jatkokoulutukset, oma aika...ja aika parisuhteellekin...joskus olen ollu melkein kateellinen miehen veljelle, niillä lapset on jo sen verran isompia että ovat yhtäkkiä havahtuneet olevansa lauantai-iltana kahdestaan kototna kun lapset on paenneet mummolaan ja kavereille. Meillä on ollu vaikeuksia saada edes kahta lasta hoitoon, saati kolmea tai neljää, enkä ole sitten kovin innokkaasti kyllä pyydellykään.

Nyt 1v tahtoo syliin

Minjuska ja Manteli 28+4

Vierailija
34/38 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas ollakkaan Minjuska&kumpp., minäkin kävin tänään sairaalalla ylimääräisessä ultrassa. Oma vointi meni todella huonoksi, heikotti, sydän hakkasi ylikierroksilla, lepopulssi 92-98, hengitys hankalaa.. Sit kun tuli oikein huono olo, vauvakin tuntui tärisevän.

Siellä makasin käyrällä, vauva voi erinomaisesti ja liikkui oikein reippaasti. Lääkäri vielä ultrasi ja pojan painoarvio :1600g!!!! yläkäyrällä mennään ja meidän pojat ovat kasvaneet vieläkin nopeammin rv 35-40.

Diagnoosi oli se, että pienten lasten raskaana oleva väsynyt/rasittunut äiti, jonka pitäisi syödä/juoda ja nukkua paremmin. Olisi kirjoittanut sairaslomaa, alkoi minua vähän naurattaa: Ai kenelle? Sit kysyi olisiko mahdollista saada kotiapua-- hahaa-- tuumin vain,että eiköhän me jotain keksitä.

Sanoi vielä, että, ellei mun vointi parane, synnytys käynnistellään viikolla 37. Sanoin, että en kyllä tule käynnistykseen (kauhistuin, että tässähän loppuu aika kesken) . Kun heillä on kirjoissa ja kansissa l.a 26.11. Meille syntyy kaunis joulukuun poikavauva.

Loppukommenttina oli vielä, että pidä seuraavaan lapseen vähän pidempi väli. Sanoin, että mitä jos pistäisit mun piuhat rusetille? Ja samalla tohtori kaivoi laatikosta paperin ja otti mun allekirjoituksen siihen ;) Se on nyt sitten päätetty virallisesti, sterilisaatio tulee synnytyksen jälkeen.

Nordenskjold: Eihän se haittaa ellei täältä jotakuta muista.. Hyvänen aika sentään. Yritän pysyä suht " kasvottomana" , olen niin pieneltä paikkakunnalta, etten halua täältä tulla julki. Kaalilaatikonkin muistan niiltä ajoilta, just ehkä teidän hauskojen niccien vuoksi. Hänelle terveisiä ja oikein hyviä vointeja :)

Mä voisin olla imetystukihenkilö *pohtii* Miten sellaiselle kurssille pääsee?

Nyt täytyy mennä taas..

T.Neppis & Wilhelmipikkupullero 29+3

Vierailija
35/38 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minjuskalle vielä.. minunkin mieheni on 42.. Ja vaikka itse olisin voinut iltatähden tehdä 10 v. päästä... mieheni ei todellakaan ja aiemmin jo puhelinkin siitä, että kyllä lapsella pitää olla isä, joka pysyy vauhdissa mukana eikä mikään vanha paappa eläkkeellä köpötellen.. ;)

Tulipas omaa napaa tänään, pahoittelen.

Vierailija
36/38 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toistaiseksi ilosta. Tänään alkoi runsas vuoto ja masu kramppasi. Soitin jo klinikalle, että kesken meni. Hoitaja pyysi tulla ultraan. Sanoin, että voin tulla, mutta turhaa se on. Kahta kertaa ei keskenmenon oireista säikähdyksellä selvitä. Appiukko oli meillä remontoimassa ja ei kun lapset takapenkille ja Tamperetta kohti.

Kaikkien näiden klinikalla ravattujen pokerinaamaisten vuosien ja kolmen lapsen jälkeen rupesin itkemään keskellä odotusaulaa, kun hoitaja kysyi että jännittääkö... Sitten jo istuinkin hoitajien huoneessa nessupaketti toisessa kädessä. Onneksi tuolla yksityisellä on niin super henkilökunta. No, ihmeen kaupalla Sulo oli vieläkin masussa. Ja taas itkettiin. Sain jotkut lääkkeet joiden pitäisi tyrehdyttää vuotoa. Riskinä on, että vuoto huuhtelee sikiön pois kohdusta.

On tämä yhtä itkemistä. Toivottavasti saadaan Sulo kotiin asti. Ja sitten itketään taas! Äitiys on ihanaa!

Noora 5+0

Vierailija
37/38 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetti tän flunssan kanssa, tänään on ollut taas ihan kamala olo, kurkku on kipeä ja pelkkä hengittäminenkin tuntuu ikävältä ja saa yskimään.

Miehen kanssa vietetään viisivuotishääpäivää, mutta nahisteluksi se on tähän mennessä mennyt enimmäkseen. Äiti ei vissiin saisi sairastaa...mrrr...

Nordenskjoldille hurjan paljon halauksia! Mua hieman säikäytti verenvuoto edellisessä raskaudessa, yhtenä iltana hulahti kaksi isoa veriloiskausta housuihin, yhteensä ehkä sellaiset puolitoista desiä. Sen jälkeen ei vuotoa onneksi tullut ja neuvolassa synnytysten erikoislääkäri ei ollut yhtään huolissaan, vaan tuumasi, että niin voi uudelleensynnyttäjälle käydä ja se liittyi jotenkin istukan toimintaan. Toivottavasti sinullakin on hyvä tuuri ja saatte Sulon vielä syliinne ensi keväänä!

Imetystukihenkilön työstä: mun koulutus on Itun antama eli Imetyksen tuki ry:n. Kursseja järjestetään ympäri Suomea, nyt taitaa olla tulossa johonkin Etelä-Suomeen seuraava. Tosin en muista varmaksi :D

Porenn ja Pikkukulta rv 16+5

Vierailija
38/38 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoiko se lääkäri yhtään että miten se sterilisaatio noin niin kuin käytännössä hoidetaan? Synnytyksen jälkeisenä päivänä? JOutuuko olemaan miten sairaalalla? Rajoituksia? Kun mulla kaverille tehtiin niin se tais olla 2pv sairaalalla ja oli jotakin nosto tai kantelu rajoituksia...

Kieltämättä ajatus on omassakin mielessä ja sehän olis toisaalta ihan kätevä jos molemmat hoituis samalla reissulla...ja vaikka yksi ylimääräinen lepopäivä (ihanaa herätä siellä pimpom, aha kahvia ja pullaa/ruoka-aika... ;) ei varmaan tekis yhtään pahaa ennen paluuta arkeen....

Ai jeemeli mitkä häpyliitoskivut sain täksi päiväksi eilisestä varastossa pyllimisestä ja vaatelaatikkojen siirtelemisestä (etsin pojalle isompia vaatteita joita olen investoinut/saanut), liikkuminen on ihan kamalaa tänään, ihan sama miten sitä vaappuu, sattuu silti, kaikki tekniikat on kokeiltu jalat harallaan/supussa, hissukseen/tavallisessa tahdissa...Onko kellään vinkkejä vaivaan? HUomenna pitäs vielä siivota ja paistaa paakkelsit lauantain 1v juhliin, hiihoi, sunnuntaina ei sitten liikuta ilmeisesti....

Minjuska ja Manteli 28+4