Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesänuppujen ma - ke

10.09.2007 |

...uusi viikko....uudet (plussa)tuulet!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kaikilla on ollut mukava viikonloppu - ja paljon helliä hetkiä ;)

Salsatar ja jokunen muukin tuolla vkonlopun pinossa kiroili ovistestejä - yhdyn todellakin siihen :/ Ottaa pattiin kun ei tuu kunnon viivaa, ei vaikka miten on mahaa juilinu jo kohta viikon... hailakka viiva piirtyi la ja su, samalla kun oli limaisuutta, mutta tosi hailakkana...

Harmittaa, että ostin mokomat halpis-testit (murr!). No, kai mä sitten lotraan tän mahdollisen ovisajan kuitenkin, mut ihme on jos enään vahvistuu...

Mutta oli miten oli - yrityksistä on nautittu joten näytti se ovista tai ei!

Ei ne testitkään aina tiedä ;) ...ja homma jatkuu...

Monilla täällä on ovisajat jo kohdillaan - älyttömästi pupuiluintoa kaikille :))

Ja muutamia toukotuhisijoitakin tipahti, harmittelut heille - mutta uusi kierto ja uusi mahdollisuus! Toivottavasti ihan älyttömän monella tärppäis nyt ja hoidettas nyytit kesäkuuksi kainaloon :)

Pistelkäähän kuulumisia!

Oikein mukavaa viikonalkua kaikille toivottelee

KirVi72, 13725...28 tjsp... yk 4

Vierailija
2/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis hullut kiertopäivät mulla ;)

seiskan esittää niinkun /-viivaa tietty ;)

KirVi72

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä alkukierto... :( No, täytyy keksiä syitä, miks kesäkuu on parempi ku toukokuu. onhan siinä sellanenki pointti, että oon ehkä vaihtamassa työtä, ja vois tulla huono omatunto, ku olis just tullu raskaaks ja samalla vakuuttelis haastattelussa, kuinka haluaa sitoutua työhön pitkäks aikaa ;)

Hyvää alkuviikkoa kaikille!

-bee kp2/27-29 yk4 -

Vierailija
4/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut kyllä viestejä lähes joka päivä, mutta en ole jaksanut kommentoida. Mukavasti on oviksia monilla päällä. Minullakaan nuo ovistikut eivät oikein näyttäneet mitään, joten jätin ne kokonaan pois. Tosin mulla on niin tasainen kierto, että tiedän melko tarkkaan ovisajankohdan ja limoista myös.

Täällä on vähän mietitty, tehdäänkö pikkukolmosta ollenkaan, lähinnä miehen puolelta.... Päätettiin, että ollaan nyt ilman ehkäisyä silti ja tulee jos tulee, mutta mä itse olen laittanut yläikärajaksi 35v. Eli vuoden päivät vois kokeilla ja sit saa luvan olla.

Voiko kohdunnipukan tuntea sormilla?? Mietin vaan, kun olin sellaisen tuntevinani ja sormi on kuitenkin aika lyhyt.... (minulla ainakin). Että jos kuvitellaan miehen peniksen olevan tuplasti pidempi, minne ihmeen takaseinään simpat joutuvat???? Tätä olen miettinyt kovasti, vai onko minulla jotain kohdun laskeumaa, vai mitä?? Pitäisköhän varaa aika gynelle?

Huh, mitä täällä pohdiskelen, mutta kenelle siitä voisin puhua kuin teille...

No, itsellä kanssa ovisaika kohta päällä, joten yritellään heilutella peittoja. Joku puhui aiemmin tulleensa raskaaksi, kun nosti jalat ylös (tai tyyny pepun alle) puuhastelun jälkeen puoleksi tunniksi. Olishan se kivaa, mutta kun perheellinen ei oikein voi eikä ehdi. Siten varmaan ne simpat löytäis sieltä takaseinästä paremmin nipukan tuntumaan?

-fatmama kp 11/26, yk4-

Vierailija
5/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirosin tossa aiemmin, että viikko jo ollut ovis juilintoja (niin mä ainakin oletan, koska samanlaisia joka kk...) ja (halpis)ovistesti ei näytä kun erittäin hailakkaa viivaa...

Noh, äsken kun testasin niin mikäs se siinä!? Viiva on vahvistunut oikein selkeäksikin! Ja minäkö luulin, että oviskin jo poistui, kun limojakaan ei enään tunnu olevan...jup jup - olemme tainneet " keskittyä" ehkä koko ajan niihin ensimmäisiin juilintapäiviin ja näin ehkä justiin se/ne kunnon tärppipäivät missanneet... mene ja tiedä - mutta tänään ja huomenna peitto heiluu naiset ;))

Kiva kuulla sinusta Fatmama! Mä täytin justiin 35 - me mitään vanhoja lapsentekoon vielä olla :0) Ne on vaan numeroita!

Toivottavasti teillä ja meillä ja kesänupuissa kaikilla nappaa pian, niin unohtuu ne ikäkysymykset ;)

Se kohdun napukka on muakin kummastuttanut... Olen lukenut siitä ja sen löytämisestä täällä aiemminkin - mutten ole varmuudella ite sitä edes löytänyt... liekö en ees yletä...?

Mulle gyne kyllä esikoista oottaessa mainitsi, että kohtu on taaksepäin kallellaan...mahtaa vaikuttaa myös kn:n löytämiseen... ?

....tarttee taas jatkaa siivoamista... naureskelin juuri tuossa itsekseni, kun jouduin kaivelemaan tehokkaan imurin pölypussia, Taas... vetäsin sitten loput biopussit imuriin ja nehän nyt on niin kalliita, ettei sentään viittii sinne jättää :)

KirVi72, oviksen ehkä nyt sittenkin löytäneenä *innoissaan*

Vierailija
6/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli moi vaan kaikille! Minä en sitten alkanut tikutteleen tässä kuussa vaan mentiin ihan " luomuna" . Tosi kiva kun ei yhtään tiedä, että milloin se ovis oikein on. Tietysti voisin hyvin veikata, että se viime viikonlopun aikana oli kun mahaakin koski monena päivänä, mutta mitäs jos kierto venyykin kauheasti? En malttaisi millään odottaa ensi viikon loppuun, jolloin saadaan tietää, että tärppäsikö! :) Mitä mieltä te olette raskaustestien tekemisestä? Eli kuinka aikaisin niitä teette? Mie aattelin, että mikäli menkat ovat myöhässä, niin yritän viikon verran niitä odotella ennen kuin teen testin.. Voipi kyllä olla, että en ihan niin pitkään malta odottaa.. :)

KirVi72: Kuulostaa oikein hyvältä! Nyt vaan peitot heilumaan ahkerasti! :)

Nita kp 16/28 yk1

Vierailija
7/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KirVille onnittelut ovisplussasta! Ei muuta kuin peitot heilumaan :)

Paljon on ollut keskusteluja ovistesteistä. En ole aiemmin ovista testaillut ja nyt halusin mielenkiinosta tätä kokeilla. En todellakaan tee asiasta itselleni mitään stressiä. Torstaina aloitan testailee, kiva jos testi näyttää plussaa jos ei, niin no hätä. Innokkaasti aiomme vällyjen alla puuhailla tuli ovisplussia tai ei. Harjoitukset ovat jo alkaneet :)

Ajatukset pyörii vauvakuumeen ympärillä aina kun vaan on siihen aikaa. Onneksi töissä ja hiukan kotonakin, on niin paljon ohjelmaa että pakko ajatella välillä muutakin.

Eliador kp8, yk1

Vierailija
8/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaa ed viestiin että mulla odottaa kaapissa apteekista ostetut aconin ovistestit. Onko kellään niistä kokemuksia?

Eliador

Vierailija
9/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oviksista on ollut puhetta ja en ole aikaisemmistakaan testaillut ja niitä on jo kaksi niin en varmaan tästäkään testaile, mutta onhan testit ihan hyvä keksinto juuri siihen että jos vaikka ei itse osaa päätellä koska ovis on tai sitten kierto muuttuu tai jotain muuta tulee.

on: Mulla täti lähti viime perjantaina kälppimään mutta nyt tänä aamuna tuli veristä vuotoa joten kyselisin teiltä kanssa sisaret että onko jollain muulla ollut näin ja siis meillä yk 1 ja pillerit jätin edellisviikon torstaina pois joten olisiko vain hormoonit vähän sekaisin vai mitä tämä on. Mulla ovis pitäisi olla laskujen mukaan viikonloppuna ja siksi niin huolestunut tästä asiasta että voidaanko pupuilla ollenkaan, mutta jos joku osaa vastata niin kiitos, muuten ei omaan napaan mitään uutta.

3mami kp 8/ 25- 28 ja yk 1

Vierailija
10/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä hiukan pettyneenä, et nää meidän yritykset on jäänyt niiiiiin vähiin.. Ei oo ollu juurikaan sitä jaksua ja nyt mies lähti työreissuun ainakin keskiviikkoon ellei torstaihinkin. JA mun hedelmällinen kausi loppuu huomenna, plääh. No jos toi eilinen ois tuottanut tulosta :D

Vaikka eipä tässä hoppua.. yk 2 vasta meneillään.

Mutta jännä, kun oon tuntenut aina selvästi ovulaation lähinnä kivuista (ja limoista), ja opin jopa puolen vuoden aikana niistä määrittään melkeinpä päivälleen tulevien menkkojen alun (eli se 14 päivää ovulaatiosta alkais menkat)..

Niin nyt sitten näinä kahtena kiertona, kun vaavi on ollut mielessä, niin en oo bonganu mitään kipuja... limaa kylläkin, mut en niistä osaa sanoa mitään kun niitä tulee aina välillä muutenkin, joten oonkohan ovuloinu ollenkaan.. Ennen oisin pystynyt sanoon varmasti ovulaatioajan.. Liekö SIIS stressin syytä?? Luultavasti..

Hieman oli omaa nappoo, mut kunhan oli taas tärkeätä pohdittavaa..

Päivänjatkoja!

Emmuli kp 15/29 (vaihdellu 26-30)

Vierailija
11/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan tosi nopea ;)...

Taitaa olla mulla aika epätodennäköistä, että enää tulis ovista tälle kierrolle... Muutenkin on vähän hankalaa, kun itsellä ei ole ollut minkäänlaisia mahakipuiluja tai muita oireita (ennenkään), joista oviksen tunnistaisi. Pitää kuiteski käyttää nuo tikut loppuun, kun teoriassahan on ihan mahkuja, jos on pitkä kierto. Olenkin nyt puolitellu nuo RFSU tikut niin voi tikuttaa pidempään. Tiedän, että piinailu tulee olemaan silti kova, vaikkei ovista bongaisikaan. Varmaan tuosta kp30 eteenpäin voi olla aika varma et ovista ei tule ainakaan sen jälkeen. Nyt ei kyllä ole pupuiltukaan kovin paljon, mutta toivotaan, että ne kerrat olisi riittäneet. Mitään oireitakaan ei kyllä ole ilmaantunut, joten tuskin mitään on ainakaan vielä tapahtunut...

Mut miten voi olla tällanen lämpökäyrä??? Kommentoikaahan asiasta tietävät. http://www.fertilityfriend.com/home/1c5da5

Kirville onnea ja kovasti pupuiluintoa! Oliko sulla muuten vaan parina päivänä se hailakka viiva ennen plussaa, vai miten? Mulla on ollut silleen, että pari päivää ei juuri mitään, sitten 4 pv tosi hailakka viiva ja nyt jo 8pv ! aika vahva, mutta vaaleempi kuin kontrolliviiva.

Tuosta kohdunnapukasta... Olen muutaman kerran kokeillut ja mielestäni sen löydän. Pitäisi vaan vissiin tunnustella joka päivä, että huomaisi muutokset siinä ja voisi mitään päätellä sen perusteella.

Ovisbongareille ovistuulia ja pupuiluja, sekä kohtahan täällä alkaa jo piinailukin osalla.

- Salsatar kp24/28-46 (36) yk2

Vierailija
12/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että stressi saattaa vaikuttaa paljonkin kiertoon. Itsellä kyllä hankala sanoa miten on itsellä vaikuttanut, kun en ole aikaisemmin edes tarkkaillut ovisaikaa tai tuntemuksia tällälailla, kun nyt. Toivotaan, että ovulaatio oli vaan kivuton tällä kertaa sinullekin! :)

Vierailija
13/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan vaikuttaa ihan omalta lämpökäyrältäni, josta siis aloin pitää viime kierrossa kirjaa ihan mielenkiinnosta. Ovis näyttäisi sulla olleen kp 14 kun lämmöt laski silloin ja nousi heti sen jälkeen reilusti. Mullakin tuli vuorokauden jälkeen tuollainen romahdus lämmöissä (tosin kesti vain vuorokauden) ja sen jälkeen nousi takaisin. Pelkään pahasti että se saattaisi tarkoittaa jotain häikkää keltarauhashormonituotannossa, kun muistaisin lukeneeni että ei saisi lämmöt laskea alas heti oviksen jälkeen. :( Pitää seurata tässä kierrossa käykö samalla tavalla nytkin. Viime kierrossa oli muutenkin alhaisemmat lämmöt. Korkeimmillaan kävi tasan 37 yhtenä päivänä, mutta muuten oli 36,8 luokkaa. Jossain kierrossa jossa mittailin, mutta en merkinnyt mihinkään ylös, pysyi tasaisesti 37,1 oviksen jälkeen koko loppukierron ja pari päivää ennen tädin saapumista laski 36,5. Pitäis saada ihanteelliset stressittömät olosuhteet, niin vois kroppa toimia luonnollisesti. Helpommin sanottu kuin tehty! :)

-Annique kp 5/27-29, yk 7-

Vierailija
14/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tässä elellyt hiljaiseloa, kun on tämä hidas ja pitkäveteinen alkukierto tänään kp5 ja täti pakkailee tavaroitaan ( Onneksi =)) pääsee taas pongailemaan mahdollisia ovistuntemuksia..en oo viä ovistikkuja ostanut, kun ajattelin että tulee vaan ressattua liikaa joten ihan tjot meiningillä mennään tämä kiertokin Yk2 menossa..Vauvakuume on kova!! taas tänään näkyi joka puolella vaan raskaana olevia naisia ja vaunuja työnteleviä onnellisen näköisiä ihmisiä:) Toivotaan että se onni saavuttaa meidät kaikki sitten kesäkuussa=) Leppoisaa maanantaita kaikille!!

Vierailija
15/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on selvät ovisoireet ilmassa, eli oikealle puolelle alavatsaa juilii jatkuvasti, limaa tulee ja eilen (tai toissapäivänä?) tuli varsinainen limaklöntti, jollaisia saattaa ilmetä ennen ovulaatiota.

Olettaisin että ovis on huomenna tai ylihuomenna, joten nyt pitäisi saada peitto heilumaan..ei olla edes aloitettu vielä tässä kierrossa =(

Viime kuussa tuntui samanlaista juilintaa vasemmalla puolella ja ovis oli seuraavana päivänä, koska siitä 14 päivää niin menkat alkoi. Silloin ovis oli oletettavasti kp 15.

Nyt siis vaikuttaisi tulevan hieman lyhyempi kierto.

Tsemppiä kaikille! Kohta jo piinaillaan...

Tahto kp 11/27-29 yk 1

Vierailija
16/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kp 43 eikä tätiä vaan näy ja ovistestit näyttää vaan negaa...kyllä masentaa.....pupuilut on saanut unohtaa, kun äijä ja myös minäkin olen ollut todella väsynyt...huono juttu vaan, että näin sitä vauvaa ei ainakaan tule. Täytyy vaan koittaa kerätä sylillinen kärsivällisyyttä ja odotella milloin kumpikin jaksaisi olla pupuilutuulella. onnea kaikille oviksen saaneita :)

Vierailija
17/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salsatar, kiitokset kommentoinnista. Ollaan kyl oltu samoihin aikoihin linjoilla toistamiseen ja vie samaa jutun tynkääkin, hih :)

Vitsit, kun musta rupes nyt tuntuun siltä, et vois olla jotain ovulaation olosia " kipuiluja" .. mut ei niin kovaa vihlontaa kun yleensä ollut.. MUTTA kun mies siellä reissussa ja siis ovulaatio ovulaatiolaskurin mukaan ois huomen, joten riittiköhän eilinen..... tuskin, mut toivotaan et ois sitkeitä siittiöitä :D

Ei tainnut vie olla piinailijoita...?

Mutta ovisbongareille tsemppiä kaikinpuolin!!

Emmuli

Vierailija
18/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäkiertolaisille tiedoksi, että itse tikutin oviksen toukokuun alussa kp 33 ja siitä kierrosta vielä raskauduinkin. Meni tosin kesken myöhemmin, mutta ovis tulee minulla itselläni ainakin, vaikka pitkä kierto on! :)

Rizza kp 19/38-47

Vierailija
19/38 |
10.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentoinnista :). Ihmettelen vaan niitä kananmunalimoja sillon kp18... Ff:kin arvioi oviksen tuohon kp14, mutta tuon jyrkän lämmönlaskun jälkeen ei enää usko oviksen olleen ollenkaan. Enpä sitten tiedä. Ihan mukava, etten ole ainoa, jolla sahaa lämmöt edestakaisin. Vaikka parhaintahan sitä tietenkin kaikille toivoisi.

Rizza, mites sulla on lämmöt menneet sitten? Olet varmaanki mittaillut, vai oletko? En millään muista oletko niistä kommentoinut... :/ En siis vielä menetä toivoa, vaikka kierto onkin pitkällä.

- Salsatar kp24/28-46 (36) yk2

Vierailija
20/38 |
11.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tohon sanotte: eilen 36.4, tänään 37.0 :D

- bee kp 3/27-30 yk4 -

Huomasin, että ed. kiertohan oli tuon 30 pv, että piti tuo kierron pituuskin nyt sit muuttaa...