Plussaa -> kuitenkin abortti?
En tiedä mille osastolle kuuluisin, en varmaan oikein millekkään..
Olen muutama viikko sitten plussannut ja fiilis oli todella hieno. Nut olimme ensimmäisessä ultrassa katsomassa että on kohdun sisäinen ja kaikki kunnossa, kävikin ilmi että sikiöpusseja on kaksi. Yksi alkio oli jakaantunut vielä kohdussa kahdeksi ja molemmat elävät omassa sikiöpussissa omaa elämää.
Siitä lähtien koko raskaus on ollut vain ja ainoastaan pahaa unta!! En halua kaksosia! Abortti tuntuu ainoalle vaihtoehdolle. Onko täällä ketään saman kokeneita?
Kommentit (5)
Mulla on kaksoset ja voin sanoa et mikä ei tapa, se vahvistaa! Mut oon kans samaa mieltä, että et oo ehkä ansainnu tuplaonnea! Miten kukaan voi ees miettiä tota vaihtoehtoa?
En osaa muuta sanoa kun että väärä on palsta!
Täällä jokainen toivoo saavansa lapse, mutta se on enemmän tai vähemmän vaikeaa tai jopa mahdotonta, joten sinun kaltaisillesi ei varmaan hirveästi myötätuntoa löydy. Tämä nyt on vain oma mielipiteeni ja ainakin itselleni tuli surullinen olo luettuani viestisi. Se vaikutti minusta epäkypsältä ja kiittämättömältä.
Anna toinen vaikka adoptioon jos et itse sitä halua. Teet jonkun perheen todella onnelliseksi.
Onko lääkäri sitä mieltä että monikkoraskaus on sinulle vaaraksi? Muussa tapauksessa on vaikea ymmärtää reaktiotasi. Onhan kaksosissa varmaan omat haasteensa, mutta vertaistukea ja muutakin apua on kyllä saatavilla jos tajuaa hakea.
Meille kävi niin että vaikka kaikki näytti olevan kunnossa ja luuli että kaikki on ok niin tuli keskenmeno. Puolen vuoden päästä olin taas raskaana ja kaikki vaikutti menevän hyvin olin onnellinen kun raskausviikot meni 12 viikkoon ja luulin että mitään ei voi mennä enää vikaan. No niskaturvotusta löytyi enemmän kun sallittua ja sen jälkeen kävin istukka tutkimuksessa ja siinä kävikin ilmi että paljon toivottu lapsi oli niin vaikeasti vammautunut että ei pystyisi elämään ja kävin keskeytyksessä. Tämä on elämäni vaikein päätös mutta ainoa oikea.
Että ole iloinen jos saat tuplaonnea kerralla ja kaikki menee hyvin. Raskaus ei ole mikään noin vaan juttu ja se voi olla että toista kertaa ei tule ollenkaan.
Kaikkihan tekevät omat päätöksensä mutta tosta sulle vähän mietittävää lisää.
Väärä palsta TODELLAKIN! :( On sitä synnytetty seitosiakin ja kaikki jääny eloon. Siihen nähden ei kolmekaan vielä hirvee riski oo. Itse ottasin riemusta kiljuen useemmankin (mikäs sen parempi, samalla vaivalla..) JOS vaan jotenki vielä tulisin edes raskaaks!!