Mieheni kuoli 6kk sitten ja nyt olen vaikean päätöksen edessä.
Olimme ostaneet yhdessä vanhan talon ja alkaneet remontoimaan sitä. Emme kuitenkaan ehtineet kuin alkutekijöihin, kun mieheni kuoli. Olen tähän asti ja toden näköisesti jatkossakin pärjännyt taloudellisesti ihan hyvin.
Nyt minun pitäisi ottaa iso laina ja teetättää remontti ulkopuolisilla...Itse en osaa mitään tehdä tai myydä talo ja ostaa samalta alueelta pienempi rivari tai vähän kauempaa pienempi uusi talo. MItä sinä tekisit?
Ei tekisi mieli myydä taloa, mutta en tiedä miten pärjään yksin isomman velan kanssa.
Kommentit (8)
yksin omakotitalossa on tosi paljon hommaa, ja muutenkin olen sen verran säikky luonteeltani, että seinänaapurien olemassaolo rauhoittaisi kummasti...
Oletko miettinyt, jaksatko oikeesti sitä kaikkea hommaa, mitä omakotitalo vaatii, pihatyöt ja lämmitykset?
Minä ostaisin rivarin ja aloittaisin uuden elämän siellä.
Siihen rivariin olen kallistumassa, mutta talosta tosiaan vaikea luopua! Ehkä se uusi ympäristö oikeasti auttaa!
Huone kerrallaan tai tyyliin ensin lattiat, ensi vuonna seinät, seuraavana vuonna ovet, jne. Kykenisitkö näin maksamaan remontit suunnilleen ilman lainarahaa?
Jäin itsekin leskeksi 7 vuotta sitten, joten tiedän suunnilleen, mitä käyt nyt läpi :-(
Pitkällä tähtäimellä suosittelisin myöskin rivaria, mutta haluaisin myös painottaa sitä, ettei sinulle ole mikään kiire, jos talo nyt jotenkin on asumiskunnossa! Elä rauhassa, anna surun ottaa oma aikansa ja tee isoja päätöksiä vasta sitten, kun haluat varmasti päästää irti noin isosta yhteisestä unelmasta.
Paljon, paljon voimia sinulle, ja oikein iso myötätunnon halaus!!
talon arvosta. Eli joudut " maksamaan" lapsille perintöjä, jolloin uuteen kämppään ei ehkä riitäkään rahaa.
minäkin rivaria ehdotan. Okt:ssa on kaikki lumityöt ja muut jutut yksin sulle aina.