Rosa Meriläisen ajatuksia feminismistä yms. Meidän Perhe-lehdessä...
Rosan mielestä poikia ja tyttöjä ei pitäisi liikaa erotella esim vaatteiden väreillä: Fransilla on jopa punaisiakin vaatteita ja ihan eka talvihaalari oli kirkkaan punainen! WOW! =D
Frans saa lisäksi leikkiä kotona autoilla, MUTTA myös pehmoleluilla! (mistä lähtien pehmolelut ovat olleet vain tyttöjen juttuja??)
Rosan mielestä esim kumpparit voivat olla unisex väriset, siksi Fransille hankittiin vaaleansiniset kumpparit!
Rosa ottaa Fransin mukaan kotitöihin, joita itsekin tekee! Hän ei itse kuitenkaan juuri siivoa eikä vasaroi..
Rosan mielestä päiväkodissa ei saa olla tyttöjen ja poikien leikkejä... Rosa aikookin ottaa asian puheeksi tätien kanssa, kun Frans aloittaa päivähoidon.
Rosa laittaisi Fransin päälle hameen, jos poika sitä haluaisi.
Päivittäin Rosa ja Frans nauttivat aamiaisen torilla ja lounastavat ulkona.
Jotenkin minusta tuntuu, etten välttämättä välitä lukea sitä kirjaa jonka on kirjoittanut Simpan kanssa....
Kommentit (8)
Kuka nyt oikeasti nykypäivänä (tai edes aiemmin) pakottaa poikansa leikkimään pelkillä autoilla? Mutta sitten ääneen ei saisi sanoa että kylläpä meidän poika tykkää autoista, kun sehän leimaa heti lapsen ja osoittaa että äiti on punaniska joka ei anna pojilleen nukkeja.
Minä olen kahden pojan äiti, olen kantanut kotiin nukkeja ja nalleja ja muita " tyttöleluja" . Tuolla ne sitten seisovat nurkassa kun pojat leikkii autoillaan.
Mutta monesta asiasta olen samaa mieltä, ehkä Rosa vain ensimmäisen lapsen saatuaan on niin kovin innoissaan ajatuksistaan, eikä ehkä tajua muiden jo tämän pyörän keksineen. Terveeltä tosin Rosan ajatukset kuulostavat näihin prinsessamammoihin verrattuna...
Vierailija:
Mutta monesta asiasta olen samaa mieltä, ehkä Rosa vain ensimmäisen lapsen saatuaan on niin kovin innoissaan ajatuksistaan, eikä ehkä tajua muiden jo tämän pyörän keksineen. Terveeltä tosin Rosan ajatukset kuulostavat näihin prinsessamammoihin verrattuna...
meillä 2 tyttöä ja nyt kyllä mennyt niin että esikoinen leikkinyt ainoastaan nukeilla ja toinen hieman enemmän autoilla, mutta ehkä isosiskonsa mallista leikkii enemmän nukeilla.. Mitäs nyt sanois?
yhtä hyvinhän voi lukea tuollaisen kirjan vaan sen takia, että näkee jollakin muulla olevan ihan samanlaista kuin itselläkin tai saa vahvistusta omille ajatuksilleen.
Mä kyllä muutenkin oon aina " fanittanu" Rosaa, fiksu ihminen!
Meillä pojalla on kirkkaanpunaisia vaatteita, pehmoleluja (autoilla ei pahemmin leiki), kumpparitkin yhdet on kirkkaanpunaiset, poika tekee kotona sekä " naisten että miesten" töitä.
Eniten mulla iski kans silmiin tämä:
Päivittäin Rosa ja Frans nauttivat aamiaisen torilla ja lounastavat ulkona.
Ja jutun lopussa se citybeibi-kommentti, että Rosa ja Frans istuskelee kahviloissa ja puistoissa mielellään jatkuvasti jne. Nimittäin tamperelaisena ja myös Tammelantorin nurkilla pyörivänä olen huomioinut, että se on Simo, joka enemmän siellä puistossa näkyy Fransin kanssa olevan. Miehenikin kiinnitti asiaan huomiota, koska nyt ollaan kesällä käyty Tammelantorilla useasti ja nähty tosiaan Simo ja Frans puistossa monta kertaa (itse en heti edes huomannut kun seuraan oman lapsen menoa, mies mua pukkasi, että katso kuka tuolla on).
Ei noi sen ajatukset niin maailmaa mullistavia oivalluksia ole.