Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkoholinkäyttö

07.09.2007 |

Mitäs olette mieltä. Voinko käyttää alkoholia. Ovulaatio on ollut näinä päivinä. En tiedä ihan tarkkaan. Vaikuttaakohan alkoholi mahdolliseen alkioon, jos on juuri saanut alkunsa. Mitä itse tekisitte?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan turvallisin mielin vielä käyttää alkoholia, sillä mitään vaikutuksia ei ole, ennen kuin tietää olevansa raskaana ts. sitten kun menkat myöhästyy. Muutenhan joutuisi joka kuukausi " varalta" välttelemään alkohlia, vaikka ei mitään takeita raskaaksi tulosta siinä vaiheessa vielä olisikaan ja kuukautiset voi alkaa ihan normaalisti, jolloin se olisi ollut täysin turhaa.

Vierailija
2/3 |
08.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä voit ihan vapaasti nauttia alkoholia vielä tossa vaiheessa. Oikeastaan ymmärtääkseni alkoholi alkaa vaikuttaa alkioon vasta silloin, kun se kiinnittyy kohdun seinämään ja muodostaa oman alkeellisen verenkiertonsa, ja on siis yhteydessä äitinsä verenkiertoon istukan kautta. Tuolloin sitten myrkyt äidin verestä pääsevät salkioon/sikiöön...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut lääkärit sanovat, että alkoholinkäyttö saattaa heikentää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymistä. En itse tajua, mille tämä perustuu, mutta kun yritin tulla raskaaksi, niin käytin alkoholia aika vähän aina suunnilleen ovulaatiosta kuukautisiin. Ei sen runsas käyttö tietenkään muutenkaan kovin terveellistä ole ;)