Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko Avaimet-käteen talo aina paljon kalliimpi kuin ns. elementtitalo?

Vierailija
07.09.2007 |

Harkitsemme Avaimet-käteen-talon ottamista/ostamista/rakentamista. Tulevatko nämä talot aina tosi paljon kalliimmiksi kuin jos talon rakentaisi itse tai antaisi jonkun timpurin se rakentaa? Vaikeahan se on tietysti jonkun näin suoralta kädeltä vastata mutta...

Saimme tarjouksen " Avaimet-käteen-talosta" 1½-kerroksinen puutalo ja tulisi maksamaan 190 000 ¿ + tontti ja maatyöt. Neliöitä n. 150. Toisaalta hinta ei kuulostanut pahalta. Saako itse rakentamalla edes paljon halvempaakaan? Vai saako? Aina olen kuitenkin kuvitellut että jos haluaa kaiken valmiina niin se myös maksaa maltaita...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tulee kuitenkin materiaalit todennäköisesti aika edullisesti, kun firmalle hankitaan isoja määriä kerrallaan. Työ tehtaalla/liukuhihnalla on edullisempaa kuin tontillanne paikan päällä rakentaminen tai timpureiden pitäminen.

Tässä lyhyitä sekavia lauseita kiireessä suurelementin pohjalta itse kaiken muun tehneen todella amatöörirakentajapariskunnan toiselta puoliskolta.

Vierailija
2/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä ison Älvärin saisi hintaan 140 000 ¿... joten on tämä paljon kalliimpi kuitenkin. Mutta sisustusmateriaalit tässä ovat paljon laadukkaammat yms.

Suomalaisesta yrityksestä on kyse.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole paha. Taitaa olla Älväri tai Desing-talo??

Joskus kuitenkin laadussa voi olla eroja ja työn hinta tietty nostaa paketista tehtävän hintaa. Valmis modulitalo tehdään liukuhihnalla tehtaassa jolloin työkustannukset on huomattavasti pienemmät kuin yksittäisten timpurien laskuttamat palkkiot.

Karkeasti paketista voi saada valmiin 4x paketti tai n. 1700-2000¿/m2. Se taas riippuu siitä miten paljon tekee itse. Sillä säästää jonkun verran (vrt esim timpuri 35¿/h n 1000h = 35000¿)

Vierailija
4/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt en todellakaan tarkoita saivarrella vaan olen ihan tosissani. Meillä on Design-talo Riitta ja ollaan oltu tyytyväisiä.

Rakennusaikana meillä oli kaksi pientä tyttöä ja meille oli todella arvokasta, että joku muu rakensi ja me maksettiin.

Varmaankin olisimme saaneet samalaisen talon vähemmällä rahalla (eli lainalla), jos olisimme rakentaneet itse illat, yöt ja lomat. Ja tietysti siihen päälle työllistäneet kaikki sukulaiset, ystävät ja tuttavat. Nyt meillä on ammattilaisten rakentama talo, jolla on takuu. Lisäksi meillä on muistoja lastemme vauva-ajoilta.

Vierailija
5/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Vaajatalojen valmismalli. Myös pienet lapset. Kyllä minustakin joku arvo pitää laskea sille perheen kanssa vietetylle ajalle. Valmistalo ei vienyt meiltä aikaa ja plussaa oli myös se, että pääsimme muuttamaan suoraan vanhasta uuteen. Moni pitkään rakentavahan maksaa tavallaan kahta asumista päällekäin.

Vierailija
6/6 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tilanteita, joissa palvelusta ja työstä kannattaa oikeasti maksaa. Ei se oma aikakaan ilmaista ole ja rakennettaessa sitä aikaa ei ole lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi