Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Jouluisten perjantai***

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen päivä oli kyllä kauhea. aamu töissä meni ihan ok, huomasin vaan, että eipä oo ennen tarvinnu työpäivän aikana käydä noin 12 kertaa vessassa. No, illalla sitten kauppaan kun pahin väsy ohi. Alkoi kaupassa sitten polttelee alaselkää, takapuolta ja reiden takaosia.

Aina kun seisahtui hetkeksi polte tuli. Sama jatkui kotona. kävely ja makoilu ihan jees, mutta jos seisoi hetkeäkään. Kävin illalla sitten uimassa vajaan tunnin. Altaassa oli ihan ok olla, suihkussa rupes taas polttelee. Mikä ihme???? Nyt jalat aika turvonneet ja arat. Töihin tässä lähden, saa nähdä, mitä tästä päivästä tulee. En tiedä mitä oli, mutta kävi mielessä, että edellinen synnytys tuntui vain poltteena selässä ja polte katosi täysin akvarakkuloilla. Toisaalta nyt polte oli myös reisillä.

Oi voi, mitä valitusta. Eilen oli ollu keskustelua kohdunsuun tilanteesta. Kakkosesen aikana oli jo näillä viikoilla auki pahasti, määräsivät lepoon johon en suostunu, lopulta tuskailin tovin yliajalla. painosta tais olla myös puhetta. Mulla noussu semmoisen 1-2 kg ekasta neuvolasta. 2-3 kg ennen raskautta (ei niin selvää lukua tiedossa)

Ei mutta pakko tässä ruveta kamppeita keräilee töihin lähtöä varten

P-M 25+5

Vierailija
2/9 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on kuin hakatulla, Alkaa tän viikon kävelyt tuntumaan kropassa, varsinkin kun koko kesä nä ei voinut kävellä kuin pakolliset nilkkakivun takia, joka on nyt onneksi pysynyt poissa..No tänään saan haettua lapset autolla (vien kyllä mieluusti kävellen) kun käytiin vaihtamassa laina autoon akku, oman auton osia on vasta tilattu, mutta ei sen väliä kun pääsee liikkeelle. Kun sitten Vantaalle asti lähdettiin, niin olihan siellä kaupoillakin käytävä, Bauhaus ja Plantagen tällä kertaa..Bauhausissa vähän lattioita katseltiin ja taidettiin löytääkin ja sitten vähän oven pieleen ruukkua ja syysistutuksia, juu olihan niissä ennestäänkin, mutta ihan väärän väriset ;-)

Elämä pyörii radallaan, lapsia siis kuskaamaan..

ponnari ja itu 26+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiitos ponnari, kauheen vaikeeta tää alku, siis " asuta sisään" porukkaan, kun en tunne kun sut ja piitumiinan.... no, pikkuhiljaa, älkää hermostuko!

Eilen innostuin ja tilasin 4d ultran:) Ihanaa!!!! Se onkin sitten 17.9, eli rv 26, on kuulemma tosi hyvä näkymä sillä viikolla. Tekijänä Bruno cacciatore, todella ihana tyyppi (oon tavannu muissa merkeissä).

Mulla on painoa tullu tähän mennessä 2 kiloa. Ensi viikolla neuvola, saa nähä paljon siihen on sitten tullut!

Kohdunsuussa mulla ei ole koskaan alkanut tapahtua mitään ennen synnytystä... ehkä tokasta oli pehmennyt vähän, mutta ei siis mitään radikaalia. tytöt on menny aina reippaasti ylikin, mä oon sellanen " hautomo"

Töissä en jaksas minäkään olla, ei kiinnosta enää ollenkaan, aamut on hankalia nousta ja illalla ihan kuitti :(

Nyt takas sorvin ääreen!

Vierailija
4/9 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole ainut ketä ei työnteko enää kiinnosta! Välillä on ihana mennä töihin mutta välillä tuntuu että tää loppu aika menee niin hitaasti ennen äitiyslomaa...

Mulla on tänään vapaa ja ajattelin sen kunniaksi lähteä kaupungille. Jos vaikka löytäisin jotain vauvalle. Voisin katsella jotakin toppapukua jota käyttää sitten kun päästään sairaalasta tällä hetkellä kaikki toppapuvut on liian isoja.

Vauva aamulla taas potki niin että koko maha heilui. Oli jännää katsella masun heilumista puolelta toiselle ; ) Uusin vauva-lehtikin tulee tänään miten ihanaa että saa sitä lueskella kun on saanut tän päivän hommat tehtyä. Siivotakkin pitäisi. Jeps nyt lähden kaupungille!!

sannis85 ja masuasukki 27+1

Vierailija
5/9 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana, ihanaa!

Keskiviikkona oli neuvolassa, dopplerilla lääkäri alkoi kuunnella sydänääniä, mutta aika vaan kului, eikä mitään kuulunut. Aloin jo itse huolestua, vierestä seurannut hoitajakin meni jo koneelle varaamaan ultraan aikaa. Sitten kuului poks, vauva potkaisi, muttei vieläkään sydäntä löytynyt. Lääkäri siinä toppuutteli, ettei hätää, kun potkikin... joo, joo mutta ultra aikaa vaan katsotaan... No sitten lääkäri laittoi anturin melkein bikinirajaan ja sieltä löytyi syke. Tum -tum -tum, 149. Huh -huh. Vaikka vauva oli riehunut edellisenä iltana, luulin jo että nyt kuitenkin vetelee viimeisiään. Nuppu nukkui vaan alhaalla poikittain. Taitaa olla useastikin siellä, pieniä liikkeitä tunnen useasti kummallakin puolella masua samaan aikaan.

Lääkäri sanoi, että istukka on iso ja ylhäällä ja se vie paljon tilaa kohdusta ja vauvan tila on alhaalla (sf 25). Joten, kas kummaa, suuri

vauva tulossa taas.

Olisihan tuon vauvan lääkäri löytänyt käsikopelolla, mutta täällä kun ollaan niiii-iin hienotunteisia. Fundusta mitattaessakaan vain mittanauha saattaa hipaista ihoa, eikä sisätutkimuksista ole tietoakaan.

Tuntuu hassulta, kun Suomessa neuvolan täti oikein runnoi ja paineli kohtua mitatessaan ja lääkärineuvolassa on aina sisätutkimus. Esimerkiksi mulla ei ole kertaakaan katsottu kohdunsuun tilannetta tämän raskauden aikana...

Mulla siis on joku superiso istukka, joka vaimentaa potkuja ylöspäin, pitää vauvan alhaalla.

Katsotaan, niin meille tulee tämän porukan isoin vauva!!! Alkaa mun pelkoni sektiota kohtaa lieventyä, kun ajattelen supervauvan synnytystä ja sitä toipumista.

Tumps -tumps meuhkaa Nuppu.

Doshijas ja SuperNuppu 25+4

Vierailija
6/9 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko liittyä seuraanne. Olen tässä viimiset 26 ja risat raskausviikkoja odotellut että lääkäri päättäisi minulle Lasketun ajan. ja nyt se selvisi kuluneella viikolla. Ennen olen ollut marrasmasuissa, mutta uusi LA onkin 11.12 joten saanko liittyä mukaanne???

Olen nuori vähän päälle 20 vuotias 2 lapsen äiti pohjoisesta. 2 ja 1 vuotiaat muksut ennestään ja nyt sitten joulukuussa syntynee se 3. Olen kokenut 3 keskenmenoa, yhden jokaisen lapsen syntmän jälkeen. nyt sitten raskausviikkoja..hmm..26+3, ainakin muistaakseni.

Hyvin on raskaus mennyt, aijempien raskauksien verenpaine ongelmat tipotiessään ainakin vielä ja muutenkin kaikki arvot ok. Olen nauttinut täysin siemauskin tästä raskaudesta, ottanut omia hetkiä esim kävelylenkin parissa ja muutenkin ollut ressaamatta mistään muusta kuin omasta hyvinvoinnista ja seesteisyydestä :=)

Lapset päiväunilla ja itselläni ei unta riittänyt joten ajattelin vihdoin tulla tänne vauvasivuille ja keskustelupalstalle ilmoittamaan itseni mukaan, olen kyllä useamman kuukauden täällä käynyt seuraamassa viestin kulkua, nyt sitten mukana!:)

Miehellä viimeinen työpäivä takana ja edessä 2 lukukauden opiskelujakso. Pitänee vielä nauttia tulevistä tileistä, kun sitten alkaa kuihutuslaari opintotuella...pyysinkin miestä hakemaan sen kunniaksi kun on millä mällätä kiinalaista ruokaa, mun mieliteot jokaisessa raskaudessa :kiinalainen (ruoka;)ja karkki!!

Hyveet päivänjatkot jokaiselle ja pinoudun taas kun kerkeen.

/ Catry ja pompeli 26+3

Vierailija
7/9 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkä aika kipeä tänäänki, ei tosin polttele. Saa nähdä miten iltaa kohti.

Kiva juttu, kun palasit priscilla! Onko sulla aavistusta kumpi siellä on vai selviääkö vasta 4 d:ssä? Oli kyllä aivan huippu juttu nähdä neitokainen siinä ultrassa:-D

Minulla olis intoa ja jaksamista töitä tehdä, mutta selkä uhittelee nyt kunnolla. Ajattelin nujertaa selästä pahimmat luulot viikonloppuna liikunnan avulla

P-M

Vierailija
8/9 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepohoito nyt sitten täälläkin. Yritän sinnitellä kotona, ettei tarvitsis jäädä sairaalaan. Eilen alkoi supsitella kauppareissulla turkasesti. Yhtä supistusta koko paluumatka ja kipeetäkin teki. Ja eikun pötköttää sohvalle ja oottelee että supistukset rauhoittuivat. Onneksi mies tuli ajoissa kotiin niin ei pysty pötköttelemään. No ei ne mihkään siitä mennyt kun jatku vaan vaikka pari tuntia pötkötin. Lähdin sitten päivystykseen. Kohdunsuun tilanne onneksi oli ok. Ulkosuu sormelle, pehmentynyt, mutta kanava täysmittainen. Sain sitten lääkettä supistuksia estämään ja sanoivat, että pitäs jäädä yöksi varmuuden vuoksi sairaalaan. Itse halusin kuitenkin kotiin ja lääkkeen myötä supistusten helpottuessa pääsin sitten takaisin omaan sänkyyn nukkumaan. Yöllä heräilin muutamia kertoja supistukseen.

Nyt aamulla hoidin poikaa sen verran, että syötin aamupuuron ja istutin kattomaan lastenohjelmia. Supistuksia alkoi taas tulla enemmän, joten soitin mummin viemään poitsun leikkipuistoon ja menin ite lämpimään suihkuun ja päikkäreille. Supistukset helpottivat taas ja nyt sitten pojan nukkuessa päikkäreitä menen itekin pötkälleen. Toivotaan, että poitsu nukkuis pitkään :)

Mymmeli rv 27+3 (vauvan painosta arvioivat ultralla 1100g !! eli yli kilonen poitsu siellä masussa pöllötti)

Vierailija
9/9 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

UUDESTA KÄMPÄSTÄ VUOKRAPAPERIT TEHTY-JIPIIII!!!!!!!!!!!

voi miten on ihana olo ja kun miehen kanssa kaik ok on tunne taas ihana ja hyvä!

nyt suunnittelen sisustus juttuja ja voi ku pääsis ikeaa mut harmi ku pitkä matka ja bensa maksaa ja siks ei onnistu vaik sisko espoos asuiskii..nyyh! sit sisko ei pääse käymää ikella ja nyyh! haluis tytölle nyt omaa huoneesee sisustus juttuja ja itel kaa väähän uusii juttuja...ja tilata ei niitä voi-tyhmää kun ei ikealla tilaus toimintaa kaikista tuotteista. no pitää jotai keksii=)

nyt rennosti ottanu ja en oo hötkyilly..masus potkitaa ja mahotonta välil ku taitaa nyrkeillä ja potkii ja joka kohtaa muljauttelee et masu veivaa ja joka kohtaa pulputtaa=) mut ihanaa se kyl on!

mies eilen tokas illalla et mikä maratoonari sielt on tulos ku tuollei mellastaa siel ja nauro ku potkuja tuli koko ajan...ja pitkiä aikoja tulee aina kerrallaa...

mut nyt huilii ku lapsi kattoo videoo...

manja ja tonttu 26+2