Ensikot Syyskuussa
Mukaan mukavaan joukkoomme saavat liittyä kaikki halukkaat esikoistaan odottavat!
Kommentit (46)
Tuntuu, että olisi monta päivää, kun tänne olisin kirjoittanut, mutta enpä ole saanut kerättyä, kuin 2 lisäpäivää raskausviikkoihini! :o No koitetaan ajatella positiivisesti eli ENÄÄ 10 päivää ultraan! :)
Hellikki: kiva kun sinäkin uskaltauduit tänne! :) Ihanaa varmasti nähdä pikkukaveri ultrassa! Tekee jotenkin todellisemman tästä hommasta, kun ainakin täällä vielä aika epäuskoinen olo!
Kille: melkeinpä toivon, että meillekin ehdotettaisiin noita lisäultria myös myähemmässä vaiheessa. Tosin ollaan kyllä meinattu mennä siihen 3D (vai onko se 4D) ultraankin, kun se vaikutti hienolta ja mies haluaa ihan ehdottomasti tietää sukupuolen etukäteen.
Sitten taas huutelen kaikkia muita Enskoja: HUHUUU! Mihis se juna teidät jo kuljetti?! ;)
Killa
Ps. mä laitan kanssa tähän oman esittelyni, niin muistan lisätä sit itsenikin siihen listalle, kun sen teen
Killa
Ikä: 32v molemmat (ainakin kohta ;) )
Kotipaikka: Helsinki
Yritys aloitettu: 08/2005
Hoidot: Kolme inssiä, joista vikasta plussa
LA: toukokuun -08 lopussa
Päätin nyt sitten jättää aivan pikkuisen ja erittäin varovaisen puumerkkini tähän pinoon. On ihanaa, että enskoilla on oma pino täälläkin. Voi sitten jatkaa jutustelua tutussa porukassa, kun se aika koittaa.
Liityn kylllä joukkoonne, kunhan olen jollain tavalla sisästänyt tämän ihmeellisen tilanteen. Vielä on sellainen epäuskoinen olo, että olen vaan kuvitellut kaiken ja nähnyt näkyjä testitikuissa. Siinä tapauksessa meidän täytyisi kyllä sitten nähdä miehen kanssa samanlaisia näkyjä. Tai jospa me vaan nähdään kaikki punaiset viivat kahtena... :D
Killa, koskas sulla se ultra on? Paljonko silloin on viikkoja kasassa? Haluan ehdottomasti mennä tutkailemaan tilannetta heti kun jotain " ihanaa" on näkyvissä. Tai siis toivottavasti on näkyvissä....
Mukavaa viikon jatkoa ja huiskutukset kaikille vanhoille tutuille!
~dese rv 5+3 (menkkojen mukaan laskettuna, todellisuudessa päiviä on varmasti muutama vähemmän)
Kiva Dese, kun jo uskaltauduit tälle puolelle sinäkin! :) Tänne oli mun mielestä turvallista tulla, enkä edelleenkään ole pinoitunut tuonne o-puolelle (mitä nyt käynyt siellä vähän " tyhmiä" kyselemässä! ;) ).
Unohdin ihan aiemmin murehtia omaa napaa eli entiset tuhruttelut jatkuu ja uutena sellaista erikoista mahakipua. Tai en oikein tiedä onko se kipua vai mitä, mutta sellainen painon tunne on tuolla alavatsalla. Tuntuu vähän niin kuin polttelisi, mutta ilman kuumuutta (ymmärtääköhän tästä mitään?) tai kuin menkkakivut, ilman selvää kipua. Onkohan tuo normaalia? Vitsi, kun ei tiedä miltä esim. tuon kohdun kasvukipujen pitäisi tuntua (vai mitä tässä vaiheessa nyt pitikään olla)!
Eilen oli jo vähän " huolettomampi" päivä, mutta tuon kipuilun myötä on taas tullut hermoiltua. Kestänköhän sinne ultraan, joka siis on vasta 12.10.?
Mullakin on noita viikkoja luultavasti vähän vähemmän, kuin menkkojen mukaan, mutta kun ne neuvolassa kuitenkin taitaa niiden mukaan mennä, niin annetaan olla.
Huiskut kaikille!
Killa rv 6+4
(ei sillä, että epäilisin laskupäätäsi ;) ), niin ultra on rv 8+0.
Jee!!!! Deselle jätti onnittelut!!! Niin se elämä vaan yllättää kun vähiten odottaa... :) Kylläpä olikin ihania uutisia, nyt vaan yrität rentoutua ja nauttia. Vastaan nyt kysymykseesi tälle puolelle (alkoholista alkuraskaudessa)... Kyllä teidän pieni on vielä ihan turvassa ollut lomasi aikana, sillä eihän istukan toiminta ala kunnolla ennen kuin raskausviikon 9 tietämillä eli ei hätää... Kyllä on ihanaa, kun olet nyt täällä!
Killa kultaseni, kyllä varmasti on tuo ultran odottaminen piinaa :( Vähän ihmettelen, kun pistivät sut odottamaan noin pitkään tuota alkuraskauden ultraa, kun täällä ensimmäinen ultra on jo rv6+ ja toinen sitten rv8... mulla oli vielä kolmas ultra rv9 ja nyt seuraava on np-ultra rv11+0. Kyllähän se ihan normaalia on, että on täysin heikkopäisenä huolesta, etenkin kun on kyseessä jotakin mitä haluaa niin, niin, niin paljon... nyt vasta alan minäkin ihan pikkuhiljaa uskoa, että ehkä tästä nyt kuitenkin tulee totta (ja sitten taas alan maalailla piruja seinille)... Toivottavasti nuo tuhruttelut loppuisivat, sillä kyllähän nekin ovat omiaan huolestuttamaan oli se kuinka normaalia tahansa... alavatsakipuja on mullakin ollut alusta saakka ja välillä iltaisin yltyvät koviksikin eli kai ne kuuluvat asiaan...
Hellikille myös tervetuloa tälle puolelle ja kun en millään muista joko olen onniteluja sinne lähettänyt niin lähetän niitä sitten nyt... Onnea, Onnea, Ihanaa!!!! Onnittelut myös ensimmäisestä hyvin menneestä ultrasta, se on kyllä maailman upein hetki :) Mulla myös sama tilanne eli ei varsinaisesti pahoinvointia ja torkut sohvalla nyt ovat muutenkin arkipäivää eli ei mitään uutta...
Killelle huiskutuksia New Yorkiin... toivottavasti teillä on ihana matka!
...ja huiskutuksia muillekin ihanille Enskoille :)
Ja Killalle erikseen vielä kiitos, kun lupasit päivittää tätä meidän listaa... tässä mun tiedot :)
Yksis
Ikä: minä 35, mies 38
Kotipaikka: Yhdysvallat
Yritys aloitettu: Ikuisuuksia sitten
Hoidot: Kaksi inssiä (7/2007 ja 8/2007), joista 08/2007 tehty toi plussan
LA: 28.4.2008
ON: Eipä tänne mitään kummempaa... sisätutkimuksen jälkeen oli tuhrua muutaman päivän ja meinasin tietty saada sydänhalvauksen, mutta se onneksi sitten hiipui... vatsa on iltaisin ja jo iltapäivisinkin melkoinen pallo ja saa kyllä jo tehdä töitä kätkeäkseen masun töissä... np-ultra ja veriseula ovat ensi maanantaina ja niitä tietenkin odotellaan sormet ja varpaat ristissä, seuraava lääkäri (nyt uusi lääkäri siis) on 17.10. ja osoittautuu toivottavasti mukavammaksi... Maagiseen rv12 saavuttamiseen on yllättäen enää lyhyt matka, toivottavasti kaikki menee hyvin... Tänään aloitan prenatal joogan, tekee hyvää kipeälle selälle ja on muutenkin taas ihanaa päästä joogaan.
Yksis ja papu rv10+1
Nyt rohkaisin mieleni ja päätin ilmoittautua tänne plussanneiden puolelle. Pari viikkoa yhtä tunteiden vuoristorataahan siihen vaadittiin, mutta tämän päivän ultran jälkeen komensin itseni ryhdistäytymään ja nauttimaan tästä kovasti odotetusta raskaudesta.
Tylysti heti sinne omaan napaan... Meidän papuun eli tuttavallisemmin pikkupullaan on nyt siis " tutustuttu" ensimmäiseen kerran: pituutta huikeat 11 milliä, syke jumputti 160 ja viikkoja arviolta 7+3. Ei voi muuta todeta kuin, että tuo pienen pieni möykky vei sydämemme heti :) Ensi viikolla eka neuvola, mutta muuten asiat tuntuvat etenevän rauhallisesti painollaan.
Omasta olosta vielä sen verran, että olen voinut oikein hyvin. Syödä pitää muistaa suht' usein, ettei voimattomuus ja pieni pahoinvointi yllättäisi. Mistään erityisestä väsymyksestäkään en ole kärsinyt -mulle kun on aina ennenkin maistunut pikkunokoset illalla tv:n ääressä.
Killa, kuulostaapa tutulta nuo pohdinnat... vuodatin ihan just samoja juttuja viikko pari sitten tuolla l-puolella. Yritähän kuitenkin mahdollisimman pian kääntää katseet tulevaan ja nauttia raskaudesta -loppujen lopuksi valtaosa näistä asioista on sellaisia, joiden kulkuun itse voi tuskin lainkaan vaikuttaa.
Yksikselle kans vilkutukset -vaihtoon vaan tuollainen lääkäri.
Killa, mulle voisi päivittää tällaiset tiedot:
hellikki
Ikä: minä 32, mies 35
Kotipaikka: Pk-seudulla asutaan
Yritys aloitettu: 08/2005
Hoidot: Kaksi inssiä, joista 08/2007 tehty toi plussan
LA: toukokuun -08 puolivälissä
helli rv 7+3