Saanko rahat takaisin? (ällöttävä juttu)
Ostin tänään tavaratalosta kissanruokaa, useamman pakkauksen eri merkkejä. Lisäksi ostin sisustustavaraa. Ostoksen hinta oli yhteensä n. 30 euroa.
Kotiin tultuani aloin antaa kissalle ruokaa ja huomasin, että muovipussin pohjalle oli valunut jotain nestettä - tarkemmin katsottuani tajusin, että yksi kissanruokapurkeista oli auennut. Päätin selvittää asiaa tarkemmin. Kun otin epäilyksen kohteena olevan purkin kassista, ensimmäiseksi nenääni tunkeutui todella kuvottava mädäntyneen ruuan haju - laskin purkin kädestäni ja huomasin, että purkin foliokansi oli repeytynyt auki ja että purkin kannella ja muovipussissa nesteen seassa luikerteli toukkia. Tässä vaiheessa toukat ja haju kuvottivat jo niin paljon, ettei tullut enää mieleenkään säästää sisustustavaroitakaan, vaan pakkasin ne tiiviisti muovipussiin ja mies vei pussin roskikseen - itse en kuvotukseltani pystynyt muuhun kuin desinfioimaan pöytätasoja ja altaita ja jynssäämään käsiäni saippualla ja kynsiharjalla :-(
Ensijärkytyksestä toivuttuani tuli mieleen, mahdanko saada hyvityksenä kaupalta muidenkin tuotteiden hinnan kuin sen pilaantuneen kissanruuan? Kaikki muukin pussin sisältö meni pilalle samalla, kun yksi purkki aukesi. Ei sillä, että taloudellinen menetys olisi suurensuuri, mutta ainakin periaatteessa asia kiinnostaa.
Vai kannattaisikohan ehkä uhata kauppaa sillä, että tuon purkin sisällön näytille, jos eivät muuten suostu... ;-)
No, onneksi oli seitifileitä pakkasessa, kissa ei ainakaan jäänyt nälkäiseksi!
Kommentit (11)
mitään takaisin jollet vie näytille sitä pussia... sitten saanet koko summan, muuten tuskin mitään. en mä ainakaan antais rahoja takas jos ei olis todisteita... kun muutenhan kuka vaan vois painua sen kuitin kanssa et hei mun ostokset meni pilalle anna mun rahat takasin.. ja saada siten rahat ja ostokset....
Tosin usein saa paremman korvauksen jos valittaa suoraan valmistajalle.
Uskoivat kyllä, kun selitin tilanteen. Siinä tilanteessa ei ollut järkevää palauttaa tavaraa kauppaan. Kyseessä oli Stokka.
Jos kyseessä on hyvin palveleva kauppa, uskon että hyvittävät jotain. Ja ovat tyytyväisiä palautteesta.
Hei, puljuilla on vakuutuksia tälläisiä tapauksia varten. Ja nythän " syyllinen" on kissanruoka lafka. Siis maahantuoja/valmistaja.
Otitko vaikka valokuvia tästä löydöksestä & kärsineistä tuotteista?
Ota ainkin ruokapurkin valmistuserä/koodi tms ylös.
Kuitti on tallella, lisäksi kauppa on sellainen, jossa käyn aika usein, olen aika paljon ostava asiakas ja uskon että monet myyjät tuntevat minut ulkonäöltä. Mietin juuri sitä, haluaisiko oikeasti kukaan nähdä/haistaa tuollaisen ostoksen sisältöä, ja mitä sille oikeasti tekisivät - olen ihan varma, ettei kukaan ainakaan suostuisi lähettämään sitä eteenpäin valmistajalle.
Hyi, löyhkä tuntuu nenässä vieläkin, vaikka tästä on jo yli kolme tuntia!
Nyt haet ne roskiksesta ja viet kauppaan takaisin. Mahdollisiesti myös reklamaatio kissanruoka valmistajalle.
Itse tänään piti tehdä ruuaksi hunajamarinoitua broilerin suikaleita, avasin paketin ja suikaleiden seassa oli muovinpalasia todella teräviä. Kana meni roskiin, mutta paketin jätin ja laitoin valmistajalle reklamaatioo, ne pyytävät joitakin koodeja pakauksesta.
...että koko tilanne oli hajuineen ja toukkineen niin sanoinkuvaamattoman inhottava, että olin ihan lähellä oksentaa ja pyörtyä lähimmät 10 minuuttia, ja koitin jotenkin vain äkkiä päästä eroon kaikista tavaroista. Siinä vaiheessa ei tullut mieleen alkaa kuvailemaan niitä. Mies, joka ei ole läheskään niin herkkä, oli myös melko valkoinen kasvoiltaan.
Ja nyt kamat ovat tosiaan tuolla kerrostalon roskiksessa :-(
Tuskin olet ainoa, kenen purkissa oli matoja.
Varmaan on jo muutkin reklamoineet samasta asiasta.
8
Koitan onneani kaupassa ja jos ovat myötämielisiä, niin saatan saada rahaa takaisin. Jos eivät, jään sitten ilman. Vaiva ei ole mielestäni 30 euron arvoinen.
Kiinnostavaa tosiaan, kenen vika tuollainen olisi lopulta, voihan olla eismerkiksi, että foliokansi on mennyt rikki jossain hyllyntäyttövaiheessa ja purkkiin on päässyt ylimääräisiä eliöitä vasta hyllyssä. Vaikea tuollaista on varmaan selvittää, ellei sitten ole sitä eränumeroa tallessa. Mutta käyn huomenna kyseisessä kaupassa ja koitan selvitellä asiaa.
Kävin tänään kaupassa ja selitin asiani. Myyjä ymmärsi varsin hyvin tilanteen, pahoitteli ja sanoi, että hyvitys on vähintä mitä voivat tehdä jo siksi, että kenenkään ei heidän syystään pitäisi joutua moista kokemaan.
Hän lupasi myös tarkistuttaa kyseisen ruokaerän, joka liikkeellä on hyllyssä, jotta voivat varmistua, ettei hyllyssä ole enää mitään pilaantunutta. Oma käsitykseni on kyllä edelleen, että ostamani pakkaus oli jossain vaiheessa vaurioitunut ja sinne oli päässyt apäpuhteuksia. Olivat siis kiitollisia, että ilmoitin asiasta.
eivät ne muuten usko. Muutenhan kuka vaan voisi väittää vaikka mistä löudöksistä ostoksissaan :)