Kokemuksia tukiperheistä?
Onko kellään tällaista. Kaikki kokemukset tervetulleita. Meidän perheelle ehdotettiin ja olen vähän niin ja näin asian suhteen.
Kommentit (10)
ap, miksi ette ottaisi tukiperhettä?
mun tuttavapiirissä on paljon tukiperheitä ja itsekin käymme koulutusen ja rupeamme sellaiseksi.. Vaikka sosiaalialan koulutus meillä molemmilla jo on, miehellä ja mulla.
Tukiperheissä tehdään ihan tavallisia asioita lapsen kanssa, ulkoillaan, tehdään ruokaa, pelaillaan yms. tukiperheitä on kaikenikäsille lapsille. Jos olette kovin uupuneita, suosittelen!
koska monesta paikasta ollaan luettu, että tuohon täytyy sitoutua ihan 100% ja päivät suunitellaan etukäteen. Tuntuu vaikealta, koska meillä muutenkin kauhean kiire aikataulu kokoajan. Lisäksi eräs tuttava pelotteli, että ottavat kunnassa silmätikuksi jne, jos tukiperhe hyväksytään. t: ap
on tukiperhe. Lapsi on siellä yleensä jokatoinen viikonloppu. Todella mukava pariskunta, jotka eivät itse ole saaneet lapsia.
Tietenkin siihen täytyy sitoutua, mutta itse saa kyllä vaikuttaa siihen mitä päätetään, eli milloin ja miten usein jne.
Voitko kertoa sen verran että mitä kautta sai tukiperheen ?
Meneekö aina kunnan kautta ? En haluisi leimaantua, olen ihan tavallinen äippä, väsynyt vaan kun ei tukea mistään. Vain rahalla lastenhoitoa ja rahat vähissä.
Nyt lähinnä kiinostaa se, millasta tuo toiminta yleensä on. Eräs ystävä pelotteli oiken kunnolla, ja sanoi että lapsi voi etääntyä meistä. Hirvittää jos näin käy, kun en olisi kuitenkaan valmis omaa lastani kenellekkään muulle " lahjoittamaan" -ap
jos lapsi etääntyy vanhemmistaan vierailessaan muualla 1-2 krt/kk viikonlopun....
Jokatoinen viikonloppu, ja välillä viikolla sekä loma aikoina. Mutta jos tosiaan on muutaman kerran kuussa, niin ei se sitten niin kamalalta tunnu.
pojasta kyllä varmaan aluksi, kun ei ole ikinä ollut missään hoidossa, tai yötä pois kotoa. Pitää nyt kuitenkin vielä harkita. Lisää kokemuksia olis kiva kuulla.
Olen uupunut yksinhuoltaja ja haluaisin löytää sellaisen.
En välttämättä kyllä ' lastensuojelun' kautta.
Vinkkejä ?
Kokemuksia ??