** Joulukuisten loppuviikko **
Mie nyt laittelen loppuviikolle oman pinon...
Pahoittelut kun otsikko ei yllä Miilukan tasolle ;)
Kommentit (14)
joo..tosiaan miilukan tasolle jolla tyylikkäät kirjoitusvirheet heti otsikossa ;D
se on niinku taas viikonloppu kohta käsillä,hip hei :)
ukolle tiedossa lauantaina varpajaiset josta tietty nyt naiset jääpi paitsi :( nyyh....
ukon kaveri ja sen muikkelis sai siis eilen illalla just vähää ennen puolta yötä esikoisensa joka oli sitten poika mut oli niin pieni että. 2700g ja rapiat ja 48cm..voi ku piskuinen ;) ja arvatkaapa vaan lisääntyykö vauva kuume ku nään sen ;)
tässä oottelen näitten menkkojen loppumista että pääsee " tosi-toimiin" . kierto kyl aivan vitskurallaan ollu, 26-60päivää ett otappa siitä sit selvää. hommasin ovulaatiotestejä kaappiin jo valmiiksi....
mutta mä täällä tukan värjyyssä parhaillaan. vähä pinkkii tonne hiusten alle ;D täytyy lähtee pesemään; kädetkin aivan punaset ja selkä kun yllättäen en jaksanut mitään pyyhkeitä hartioille heittää....
sen siitä saa...
--miilukka joka kipittää selkä pinkkinä suihkuun---
Miilukka; näen elävästi kun pinkkinä touhuat Lennin kanssa ;D heh.
Joku kyseli syystouhuista ja vähän sama meininki kuin Pimmillä, pestään kun ei enää kehtaa katella likaisena... Verhot vaihdan kait jouluksi?!
No, pihalla joutuu kyl sit tekemään hommia enemmän, pensaiden leikkauksesta lähtien... Mut mä tykkään pihahommista kunhan olis ihanan kuulas syyssää (ei ainakaan oo meil vielä sellasia näkyny).
Ihania kuvia, kiitos! Joelkin seisoo niin täpäkästi siellä!
Meillähän neiti oppi sen ryömimisen alkuviikosta ja nyt opettelee samaa matolla, joka onkin huomattavasti vaikeampaa=>mieletöntä raivoa kun matka ei etene! voi toista!
ei nyt muuta
Katju ja Salla
Ehkä tässä ehtii rivin pari kirjoitella. Lapsoseni ovat ihan työttömiä ja toimettomia nyt, kun serkut (1 v , 3 v ja 5 v) muuttivat uuteen kotiinsa illalla muutaman päivän vierailun jälkeen eikä ole enää sitä menoa ja meininkiä, jonka 5 lasta saa aikaiseksi kolmiossa. Ikävä on jo heitä - sekä minulla että lapsillani! On kyllä aivan ihanaa, että serkut ja heidän vanhempansa asuvat nyt n. 10 km päässä eikä tuhansien kilometrien päässä!
Äskettäin muuttokuormasta löytyivät myös Saralle tilatut kaikki ihanat vaatteet. Tällä tytöllä riittää vaatteita! Takkejakin taisi olla 5 kappaletta. Housuja, hameita ja paitoja on pilvin pimein. Eilisiltana sain laatikollisen Ecco-kenkiä. Ne olivat ihan tautisen halpoja jenkki-Amazonilla.
Viikonloppuna haluan rauhassa hiplailla ja käydä läpi jokaisen vaatekappaleen. Mutta se tästä hehkutuksesta.
Sitten gallupeihin:
1) Syyssiivoukset ovat sisällä täysin tekemättä! Eilen istutettiin kyllä tulppaanisipulit - siis ulos. :-D Krysanteemejakin on ostettu, ja joitakin kesäkukkia jo heitetty pois. Täällä ei ole vielä pakkasia ollut. Nytkin lämpötila on noin + 15.
2) Jouluntähden mielipuuhat. Meillä onneksi on sellainen laatikosto/vitriini, jonka lasioven taakse jäävät kaikki nuo audiovisuaaliset laitteet. Tytön lempipuuhaa on jyrsiä kaikkia puisia huonekaluja. Sänkymme päädyssä on komeat hampaan jäljet. Muista mielipuuhista mainittakoon eteisen kenkähyllykön järjestäminen ihan uuteen uskooon, astianpesukoneen tyhjentämisessä auttaminen. Sormet ovat niin sopivat, että erillisuunin tuuletusaukon ritilän irrottaminen onnistuu nopeammin kuin ehtii sanoa kissa. Perheen perinteet ovat kunniassa, sillä esikoisen tavoin kylpyhuoneeseen päästessä täytyy irrottaa lattiakaivon kansi. Ai niin, ja voin ylpeänä kertoa, että eka vessapaperirullakin on keksitty hajottaa. Kaukosäätimet ovat myös aivan mahtavia puruleluja. Tyttö vaanii myös kaikenlaisia pulloja. Tädillään oli tässä muutama viikko sitten lonkeropullo, josta Saraa ei meinannut saada irti ei sitten millään!
Eilen tuli postissa aika sairaalaan. Käymme lastenlääkärin puheilla niiden kasvukäyrien takia. Yritän hokea itselleni, ettei mitään ole vialla, mutta eipä sitä koskaan tiedä. En kuitenkaan suostu murehtimaan asiaa enemmälti.
Mukavaa viikon jatkoa!
Iituli
kun kirjotellaan kahteen pinoon =)
Piti toi " vanha" pino käydä lukaisemassa, ettei vaan jää mistään paitsi. Huomasin kans että meillä on nyt käytössä kaksi pinoa, mutta ehkä se toinen tässä unohtuu pian.
Meidän neitokainen oppi tänään seisomaan. Tai on tehnyt sen kerran pari viikkoa sitten ja eilen nousi kaksi kertaa seisomaan, nyt tänään ei sitten muuta ole tehnytkään kun noussut seisomaan olkkarinpöydän ääreen. Eli kaukosäätimet siirtyi takan reunalle. =) Alastulo on vielä hakusessa, onneksi ei ole vielä satuttanut itseään. Muutaman kerran on kaatunut pyllylleen (onneksi on vaippa) ja oppi myös huutamaan kun haluaa alas lattialle. Onneksi osaa olla hieman varovainen. =)
Syyspuuhista.. Meillä vielä jonkin verran puutarhahommia, mutta ei kauheasti. Suurin osa jo tehty ja kun ollaan vasta reilu kuukausi täällä asuttu niin ikkunat on aika puhtaat (ulkopuolella jo sateen jälkiä) ja verhotkin uudet syksyiset. Jouluksi vasta uudet verhot, ikkunat pesen varmaan pelkästään ulkopuolelta jos tarve vaatii. Sisällä riittää sitten kyllä koko talveksi puuhaa. Ollaan vasta remontoitu osa talosta että täällä voi asua ja edessä on vielä ton saunaosaston ja takkahuoneen remppa. Rappusiakin uudistetaan hieman, että sellaista. Mun toiveissa on että saatais toi sauna/suihku/wc jouluksi, mutta riippuu tosta mun miehestä kuinka ahkera hän meinaa olla.
Seuraako joku teistä tota BB:tä? Aika jännää kun siellä on nyt se yks niistä raskaana. Kiva olla kun muut ryyppää ja rällästää. Mä ainakin lähtisin vapaaehtoisesti pois sieltä, tuskin hänestä mikään voittosuosikki tulee kun ei tee mitään kännityperyyksiä. =) Tai eihän sitä tiedä vaikka voittaiskin.. =)
Huomenna mulla alkaa koulu! Tällä hetkellä ei yhtään huvittais, mutta luulen että tulee olemaan tosi kivaa kun on jotain tekemistä. Kunhan vaan pääsee alkuun. Ihan siis vaan tällainen kahden vuoden täydennyskoulutus ja kaks koulupäivää 2-3 viikossa eli ei paha. Sit tietysti senkin edestä varmaan kotitehtäviä.. Katsotaan mitä tuleman pitää. =)
Nyt pitää laittaa pesukone pyörimään ja imuroida pahimmat koirankarvat pois.
rusina ja M 9kk+1pvä
nostetaampa ylöspäin :)
ukko lähti pelaamaan hesaan :/ alko taas tälle syksylle nää kaukalopallo pelitkin joten alkaa tää harrastus-leskeys. pelejä pari kertaa viikossa + parit harkat . täällä mä yritän saada tuota 2veetä nukkumaan kun hiihtelee jatkuvasti tuolta sängystä kurkkimaan tänne.
joo,ja tuli ne värit laitettua päähän. nyt on sitte pinkit latvat hiuksissa ja muuten vaalee.tää väri on vaan sellasta että haalistuu tosi nopeesti pesussa joten saa olla sit lätkimässä koko ajan lisää. mut pitihän sitä näin syksyksi laittaa jotain piristävää ;D
ei video....tuolla se jätkä huutelee jotain epämäärästä käytävällä ----> täytyy lähtee antaa nuija-nukutus ;D
Hmm.. mitenköhän se haka siinä ovessa sitten loppujen lopuksi olikaan? Siitä on aikaa niin monta vuotta että en kyllä nyt ihan tarkkaan muista.
Ukko muisteli, että se oli niin, että haka oli kiinni karmissa ja se renksupää oven reunassa niin, ettei se häirinnyt oven sulkeutumista. Irroitettaessa jäi tietysti jälki sekä karmiin että oveen, mutta se peitettiin sillä (mitä se remonttimönjä onkaan nimeltään) mömmöllä ja maalattiin uudelleen..
Tokihan tuosta tulee siis toi irroitus ja korjausongelma, mutta helpottaa se haka ihan älyttömästi kuitenkin.
Jälkiä jättämätön vaihtoehto on tietysti käyttää ovistopparia niin, että sen avulla laittaa oven ravolleen. Kunnon tiukka ovistoppari, ettei vauva saa sitä liikutettua. Ja taas pikkurako, että kissat mahtuu, muksu ei..
Ääh.. en mä nyt tiedä onko musta mitään apua tän kanssa.. muisti pätkii pahemman kerran joten käytännön neuvot on jo hukassa.. meillä kun ei ole kissoja ollut enää moneen, moneen vuoteen..
Taas olisi viikonloppu käsillä... Ihan kiva että koko perhe olisi taas kotosalla.
Syys-siivous : ei meilläkään vaihdeta verhoja vuodenajan mukaan, olisi ihan kiva kyllä vaihtaa mutta kun... minulla on aina suurinpiirtein yhdet " sisustukseen sopivat" verhot jotka saavat olla niin kauan että keksin jotain uutta. Nyt on viininpunaista. Muutenkin olen uusinut sisustustamme sillä viisiin että olen harjoittanut salaista pahettani... Eli huutanut huuto.netistä uusia huonekaluja, kokopuisia sellaisia joita olen hionut autotallissa ja käsitellyt sitten antiikkivahalla yhteensopiviksi. Nyt on työn alla " apteekkarinlipasto" -tyyppinen lipasto (maksoi 30 e) joka olisi viimeistelyä vaille valmis. Se tulee takkahuoneen televisiotasoksi ja vanha mikä-lie-melamiimi-taso saa lähteä. Haaveenani on korvata kaikki kalusteet kokopuisilla kestokalusteilla. Huuto.netistä tekee kyllä tosi edullisia löytöjä kun malttaa seurata koko ajan tarjontaa. Olen tartuttanut paheeni myös muihin naapuruston koti-äiteihin... hyi minua!
jaaha - nyt kuuluu kutsu-huuto ulkoa....
MrsCruiser
Juuh, korvapuusteja, suklaapiirakkaa ja omenapiirakkaa leivottu, ihana tuoksu!!! :)) Poika täyttää tänään 11v ja suku tulee kyläileen. Vielä tästä pitäisi lounaan jälkeen painella kaupungille hakemaan pojalle lahja: kamerakännykkä :o Ja minä saa sitten hänen vanhan luurinsa, kyllä se onkin jo vajaa vuoden vanha - ikäloppu siis :))
Akseli oppi liikkumaan :)) enää ei pysytä istumassa siinä paikassa mihin lattialle isketään vaan liikutaan istuma-asennossa :)) huvittava pikkupakkaus :)) vetää siis jaloillaan pyllyä perässään koko ajan istuma-asennossa (onpa vaikea selittää). Niin ja syöttötuolia vasten yritetään seisomaan... Harmi, olen niin tykännyt kun poika pysynyt paikallaan :o
Nyt on Aksu aivastellut ja yskinyt kovasti - - toivottavasti ei pahemmin sairastu.
Eilen kuulkaas siivosin ja luuttusin tämän torpan katosta lattiaan ja molemmat kerrokset... aikaa meni neljä tuntia per kerros :// hyvänen aika että olin loppu illalla, meinasin ihan nukahtaa kesken BB:n kattelun :o Ai niin, vilkaisin eilen puol yhentoista aikaan alkanutta kolmosen uutta sarjaa ja siinä oli pääosan esittäjä ollut äitiyslomalla kolme kuukautta ja kun vauvaa näytetään niin istuu syöttötuolissa ja syö puuroa :)) Kovasti nopiaa kasvavat nuo jenkkilän muksut :))
Nyt pitää kyllä alkaa sitä lounasta mulle ja Aksulle jotta päästään sitä kännyä hakeen... parempi livetä kaupunkiin ennen kun poika pääsee koulusta, muuten taitaa olla äiteelle muutama valittu sana sanottavana :o
Mukavaa viikonloppua kaikille! Meillä on joka päivälle synttärijuhlaa, ei sentään täällä meillä kotona :))
RauPotar ja Akseli pieni pesusieni :)
*nostaa pinoa ja menee vällyjen väliin katsomaan tositv:tä* ....ja elättelee toiveita rauhallisesta yöstä ja piiiiitkistä aamu-unista.
Pandasilmäinen Kirsikka ja Akseli uneton Riihimäeltä, ihmekkös tuo kun hampaita tulee ylös kerralla neljä! Poikahan näyttää jo ihan aikavalta hampaittensa kanssa! ;)
ukko töissä ollu koko aamun ja päivän ja sit lähteepi viel illalla varpajaisiin. HUOMENNA MAKAA krapuloissaan joten tässähän tää viikonloppu sit meneekin :/ pari tuntii peräti ärvötettiin pihalla tänään poikien kans ja ei tuolla enää mikään läämin ole todellakaan. talavi se tulloo.....
mutta tuo punaposkinen KIRSIKKKAko se on riksusta? meikäläinen täällä hyvinkäällä vaikuttaa ;D vois sitä joskus tää " rokkimamma" (joka ei oo kyllä rokkii nähnykkään) niin vaikka kahvitella tuon " poskipuna- kirsikan kanssa" ;D heh....
ja KATJU77 oli myös hyvinkäältä (toivottavasti toi oli nyt oikee nimimerkki muistissa ;D , mun lahopää saattaa kyl tehä tepposii) ett joskus jotku ryhmätreffitkin ois paikallaan ;)
onkos kukaan muuten miettiny mitään tapaamisen tynkää tai jotain ;) ja joskushan vois yrittää tavata vaik ilman lapsiikin,harmi vaan ku terde kelit on tältä vuodelta todellakin ohi :/
mut nyt saa pikku hiljaa jotain pöperöö lähtee kahteleen kaapista että mitästä tänään syötäisiin ;D
--Miilukka jolta värjäytyy varmaan KOKO letti vaaleenpunaseksi ku pesen tän :( sekä Letti-Lenni jolla keskelle päätä nousee irokeesi ;D---
Niin ja ollaan siis hyvinkäältä, joten vois pitää paikallistreffit kirsikan ja miilukan kanssa!
Katju ja Salla
Nostetaan nyt pinoa taas, että löytyy. =)
Meillä ei mitään uutta. Mulla alko koulu perjantaina ja oli ihanaa päästä aikuiseen seuraan ja olla ihan itsekseen. Sain vain ajatella minua! =)
Nyt alkaa sit erilaisten tehtävien teko ja lukeminen, mutta tarvin kyllä jotain tekemistä kun en mene töihin kun vasta tammikuussa.
Mulla alkaa vissiin kans menkat. Alavatsa kipuillut ja nyt kun kävin vessassa tuli vähän rusehtavaa paperiin. Mulla onkin ollu menkat viimeksi helmi- tai maaliskuussa. En edes muista. Eli kesä meni mukavissa merkeissä. =) Nyt vois sit ruveta suunnitteleen sitä vauvaa kun kerran alkaa kuukautiset. Jos mies vaan innostuis.. =/ Tänään hän alko puhua häistä (ei olla naimisissa) että millaset häät haluaisin jos mentäis naimisiin. Mä kun oon jankuttanu että haluan joskus naimisiin. Nii ehkä hän lämpeää vielä sille vauvajutullekin kun tarpeeksi otan asian puheeksi. =)
Nyt tyhjentään astianpesukone..
rusina
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11179299&p=1&tmo…
Siinäpä sitä edellistä pinoa...
Ja vielä Mutter-mommylle kiitokset vinkistä, mutta jäin vain ihmettelemään että miten tuo sun ehdotus toimii ihan käytönnössä...?? Oisko siis ideana laittaa joku kiinni ovenkarmiin ja ovenkahvaan vai? Oonko mä liian blondi =))
Täällä nyt ei nuo vuodenajat vaikuta oikein mihinkään =D Ikkunoita pesen kun ne näyttää liian likaisilta ja kun jaksan ja verhotilanne on meillä aina yhtä surkea eli ei meillä mitään vuodenaikaverhoja ole =) Puutarhakalusteita ei nyt tuolla parvekkeella ole kuin 4 tuolia ja ne on siellä ympäri vuoden, mutta periaatteessa niitä vois kyllä vähän putsailla ennen kuin tuo lika jäätyy niihin kiinni... Hmm...
Mä oon nyt viime aikoina laiskotellu tuommosten asioiden kanssa ku tiedän että parin kuukauden päästä muutetaan ja sitten sitä homma löytyykin vaikka kuinka paljon. Sitten pitää tyhjentää ja siivota koko kämppä ja siivota vielä se uusikin kämppä että jospa mä saan vielä laiskotella vähän aikaa =)
Kiitoksia hienoista kuvista! =)
Minäkin koitan lähetellä kuvia tässä joku päivä, mutta ensin pitäis vissiin ottaa pojusta kuvia ku se puoli on päässy taas unohtumaan =/
Mies menee tänään tekemään sopimuksen uuden työpaikan kanssa =)) Palkka on melkein tupla verrattuna vanhaan paikkaan ja tykkää hommista niin paljon ettei meinaa pysyä nahoissaan kun on 2 viikon irtisanomisaika =)
Reissuhommaahan se on että miestä ei sen jälkeen näy paljon kotona, mutta on se mukavampaa että sitten kun on kotona niin on sentään iloisella mielellä...
Huh, nyt rupes kyllä vihlomaan päätä niin reippaasti että pitää mennä hakemaan panadolia =/
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Pimmi ja Lassi (jolla onkin tullut jo 9 kuukautta täyteen! =o )