Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit: onko teillä eläkevakuutusta vai kannattaako jokin sijoitusrahasto mieluummin?

Vierailija
05.09.2007 |

Minulla ei ole varaa laittaa suuria summia (50-100 eur), mutta haluan jotenkin " turvata" tulevaisuuttani. Kannattaakohan ottaa eläkevakuutus vai onko teillä tietoa rahastoista?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka tuottavat vuosittain ihan kivan tulon jo. Eläkettä mulle on kertynyt jo hyvin, joten eläkerahastoa en tarvitse.

Vierailija
2/8 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit tarjoavat eläkettä, kun itse siitä enemmän hyötyvät, mutta sijoitusrahasto on parempi jo siinä mielessä, että rahat ovat koko ajan omia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kannattaa säästää sijoitusrahastoon edes se minimi 40e jos vaan sen verran on. Sijoitusrahastoon ei ole pakko maksaa joka kuukausi jos on tiukka kuukausi ja rahat saa tarvittaessa pois. Eläkerahasto on taas parempi jos on sitä vikaa että rahat alkaa polttelee, sieltä kun niitä ei pois saa. Mä olen päätynyt sit tähän välimuotoon.

Vierailija
4/8 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosi vähiä määriä koska ei ole varaa todellakaan paljoa pistää. Ihan esim 20e/kk.

Vierailija
5/8 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä et itse voi hallita omaa omaisuuttasi tai tarpeen tullen realisoida sitä. Osta itse rahasto-osuuksia, tai mikä vielä parempi vaihtoehto, suoraan osakkeita.

Tekemällä itse sijoitukset tiedät aina mitä omistat ja pääset tarvittaessa omistuksesta eroon 3 päivässä.

Vai onko sinusta järkevän kuuloista, että säästät ison summan, jota et voi kuitenkaan itse hallita etkä realisoida (paitsi avioeron/puolison kuoleman sattuessa)?

Vierailija
6/8 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vaan on vakuutus ja sijoitus samassa jutussa => vältä, aivan liikaa on kulua

ainut järkevä juttu on ps-tili, jos oikein edullisen palveluntarjoajan löytää (siis pienet kulut ja kohtuullinen sijoitusvalikoima). Itsekin olen tosin vielä välttänyt niitä kaikkia, vain rahastoja ja osakkeita omistan.

tässä perusjuttua PS-tilistä:

http://www.investori.com/j/artikkelit/ps-tilit/104-ps-tili-elaekesaeaestaejaen-tyoekaluna

Vierailija
7/8 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te nostastte näitä ikivanhoja ketjuja? Ette kai usko että alkuperäinen vastaaja on paikalla odottamassa vastauksia? :=))

Vierailija
8/8 |
02.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhteinen omaisuus ja yhteiset tilit. Eron tullessa (velaton) talo ja lapset jäisivät minulle. Miehellä on myös hyvät henkivakuutukset, jotka kattaisivat perheemme toimeentulon useiksi vuosiksi eteenpäin.

En tavallisesti edes ajattele tällaisia asioita, mutta kun kerran kysyit...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän