Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vuorotyö ihan hirveetä? mulle ehdotettiin vuorotyötä mutta kun se hirvittää

Vierailija
20.05.2008 |

.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko koskaan tehnyt vuorotyötä? Itse tykkään tosi kovaa olla vuorotyössä vaikka moni kolleega valittaa, jos hoitoalalle menee opiskelemaan niin eiköhän sit varaudutaan että ollaan 3vuorotyössä. Tietysti ottaa joskus päähän olla viikonlopun töissä tai joulun jne mutta esim jouluaatonillan kun tein 4v sitten oli oikein tunnelmallista ja kivaa. Siihen asennoituu eri lailla. Ja onhan se mukavaa olla arkipäivänä vapaana ja hoitaa asioita jne. Esim tällä viikolla

maa 7-21:30

tii vapaa

ke vapaa

to vapaa

pe 14-21:30

la 7-15

su vapaa

maa alkaa 3 yövuoroa, loppuvat siis to ja sit mulla 5 vapaata. Miltä kuulostaa?

v

Vierailija
2/7 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsiperheen äidille se ON aika rankkaa. Olet riippuvainen miehestä tai sitten lapset on pantava vuoropäivähoitoon, eikä yöksi lasten hoitoonvienti taida olla kamalan kivaa.

PLUS että jos vuorotyöhön sisältyy yövalvomista, olet aika sippi sen päälle, sillä kotosalla on vaikea levätä, kun muu perhe elämöi.

Ja näin parinkymmenen vuorotyössä vietetyn vuoden jälkeen sanon ihan suoraan, että epäsäännöllisyys alkaa kyllä käydä fysiikan päälle jossain vaiheessa.

Itse siirtyisin heti säännölliseen päivätyöhön, jos vain voisin. Enkä edes tee yötöitä, varhaisin vuoroni alkaa viidelta aamulla ja myöhäisin päättyy klo 24 (yleensä työt klo 9-21)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kiinni miehessä niin ehkä parempi tehdä 8-16 töitä. Mun mies on kyllä aikuinen ja kypsä pärjäämään itse, hoitaa lapset jne kun olen töissä eikä me olla mitenkään kiinni toisissaan. 2nen

Vierailija
4/7 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en enää jaksais tehdä kolmivuorotyötä. Yövuorot ovat keholle rankkoja. Ei ole ihmisen hommaa niin sanotusti. Kauheata koko ajan sekoittaa kehon rytmiä. Ei hyvä. Ainakaan minulle.

Vierailija
5/7 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan sitä ihan loppu yövuorojakson aikana ja päivä sen jälkeen mutta eihän me nyt yöllä seurustellakaan vaikka olen kotona. On semmoinen "krapula"olo 3-4 vrk kun valvoo mutta ah kun ihanaa tulla aamulla kotiin ja jengi lähtee kouluihin, töihin ja pvkotiin ja saan mennä nukkumaan tyhjään taloon ja nukunkin neljään asti kun jengi saapuu kotiin. Valvomisjakson aikana ei jaksa kyllä mitään ylimääräistä, en esim siivoa tai pese pyykkejä (jos ei aivan pakko) enkä edes keitä ruokaa vaan käydään yhtenä iltana pizzalla tms ja toisena haetaan valmista (esim kiinalaista).

Vierailija
6/7 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä aikoinani tykkäsin vuorotyöstä. Mies tekee yhä 5-vuorotyötä ja milestäni se on parempi kuin 8-16 ! Joskus jos mies joutuu tekemään ns. normaaliarytmiä, niin tuntuu ettei häntä näe laisinkaan! Perheelliselle vuorotyö on ok kunhan toinen parista tekee päivävuoroa, ettei lapset tarvi yö ja viikonloppu hoitoa.

Vierailija
7/7 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon kerkiätte olemaan koululaisten kanssa, jos teette itse paljon iltoja? Meillä miehellä vuorotyö: viikko aamua, viikko iltaa jne. viikonloput vapaat. Itse olen hoitovapaalla, ja yritän päästä töihin palatessa päivätyöhön, vaikka vuorotyö todennäköisempi vaihtoehto onkin.

Mies suree nyt jo ensi syksyä, kun esikoinen lähtee eskariin. Eivät näe silloin miehen iltavuoroviikkoina kun hetken aamulla. Eskari alkaa klo.9 ja mies on jo lähtenyt töihin kun esikoinen tulee kotiin. Illalla taas lapset nukkuu kun mies kotiutuu.

En ymmärrä kuinka kuvio kahden koluikäisen toimisi jos olisimme molemmat vuorotyössä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi