Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko automaattiautoa paljon helpompi ajaa kuin manuaalista?

Vierailija
04.09.2007 |

Miettii hän joka EI OSAA ajaa autoa...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sekä manuaali (Volvo V50) ja automaatti (Ford Taurus), ja ajelen kummallakin. Manuaali on kiva matka-ajossa, mutta kun enimmäkseen ajelen kaupungissa (Denver) ja ruuhka-aikaan, on automaatti kyllä tosi näppärä. Eikä ainakaan mun Ford jää jalkoihin (3litranen kone, 220 heppaa...) ohituksissa eikä risteyksissä, vaan kiihtyy hyvin. Eikä muuten kuluta edes paljoa bensaa! Olkoonkin että toi Volvo vie vähemmän - on se tosin aika paljon pienempi ja kevyempikin.

Vierailija
2/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin paljon nautittavampaa se on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkiajossa tosi mukavaa. Itse hallitsen molemmat ja jos saisin valita niin automaatilla ajelisin ihan mukavuudenhalusta.

Vierailija
4/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkun antaa mennä.

Vierailija
5/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattia... kummatkin meiltä löytyy. tosin menee siihen aikaa kyllä totutella...

Vierailija
6/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi automaatit eivät ole suositumpia.

Vierailija
7/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osaan ajaa manuaaliakin ihan suvereenisti, automaatti on vaan niin paljon helpompi ja mukavampi. Tosi luksusta.

Vierailija
8/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harjoittele ensin jossain muualla, ja sitten vasta lähde liikenteeseen kun osaat/uskallat ajaa. Mukavuudenhalusta hanki sit se automaatti, ei sen takia, että olisi helpompi.

Vierailija
9/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattilaatikkoa pitää huoltaa paljon useammin/enemmän ja se on myös herkempi vioille. Ja jos se hajoaa tulee korjaaminen/vaihtaminen todella kalliiksi. Jos se ois yhtä varma ja hyvä kuin manuaalinen olisihan niitä paljon enemmän.

Muuten komppaan muita, mutta opettelisin kyllä ensin ajamaan manuaalilla. Osaisi sitten tarvittaessa ja ymmärtäisi sitä automaattilaatikkoakin paremmin.

Vierailija
10/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun en ohitustilanteessakaan halua ajaa ylinopeutta, niin se saamarin loota vaihtaa isommalle jos vähänkin himmaa kaasua ja sitten menee tehot, jotka kumminkin haluaisin pitää jos jotain yllättävää tapahtuu (jolloin voisin tosiaan polkaista kaasua jos se on turvallisin vaihtoehto).

Vierailija
11/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on kaupunkiajossa ja lyhyillä siirtymillä sata kertaa helpompi.

Meille tuli automaatti yksinkertaisesti siitä syystä, että oon pienikokoinen, ja mulla on joissain autoissa vaikeuksia löytää ajoasento ja ylettää polkimille. Automaatissa yltää paremmin, kun ei tarvi ylettää painaa kytkintä pohjaan. Näin saatiin sitten se auto mikä haluttiin.

Vierailija
12/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä kun en ohitustilanteessakaan halua ajaa ylinopeutta, niin se saamarin loota vaihtaa isommalle jos vähänkin himmaa kaasua ja sitten menee tehot, jotka kumminkin haluaisin pitää jos jotain yllättävää tapahtuu (jolloin voisin tosiaan polkaista kaasua jos se on turvallisin vaihtoehto).

Vierailija
13/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni osti ekan automaativaihteisen auton kun mä olin 19 (oltii jo silloi yhessä) ja hän ite oli 22. Eli meillä on 13 vuotta ollut kaikki autot automaattivaihteisia. Oon välillä joskus ajellu äitini ja isäni autoilla joissa manuaalivaihteet ja ei sitä " jaksaisi" :D

Vierailija
14/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä voi hoitaa ohitukset ilman tota automaateille ominaista jälkijättöisyyttä vaihdoissa.

Vierailija
15/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on automaatti, joka on todella mukava ajaa. Koskaan ei ole tehot loppuneet moottorista kesken ja aina on ohitse päästy, jos on tarvetta ollut.

Vierailija
16/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei helpompaa, niin ainakin mukavampaa on ajella automaatilla + cruiserilla =)

Ja mun autossa tuo ohituskaan ei ole ongelma, kaasun kun potkaisee pohjaan niin lähdetään niin että takaraivo liimautuu pääntukeen =)

Vierailija
17/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

automaattia huoli. Helpompaahan automaatilla on ajaa, mutta minulta ainakin se vie kyllä merkittävän osan ajamisen nautinnollisuudesta. On tylsää, ohituksissa hankalaa, vie turhaan bensaa, huoltovarmuus huonompi ja pitkillä matkoilla uhkaa helpommin nukahtaa rattiin. Myös liukkaalla tai muuten huonokuntoisella tiellä kaipaa automaatilla ajaessa usein manuaalin valinnanvapauksia.

Vierailija
18/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mun pikkumitsulla joka on automaatti ja 16 vuoden vanha onnistuu kaikki ohitukset ihan normaalisti, ei mitään ongelmia. Ja ettekö ole kuulleet, että automaateissa on ns. kickdown -systeemi, eli nopeaan kaasu pohjaan asti niin johan helevetti lähtee. Ihan säännönmukaisesti jää muutenkin manuaalit jälkeen liikennevaloissakin kun ensin se auto liikkuu puoli metriä taaksepäin, sitten etsitään vaihde ja varsinkin kun etsitään uudestaan kakkonen, niin jälkeen jäävät.

On helpompi, mukavampi ja ihanampi, varsinkin vasemman jalkani mielestä.

Vierailija
19/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a)eivät syö enempää polttoainetta kuin manuaalikaan

b)kiihtyvät yhtä hyvin kuin manuaali

c)pysyvät luultavasti myös ehjinä pitkään

Vierailija
20/24 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajaa ohittaessa ylinopeutta? Niinkun laki sanoo, oletteko kuulleet, esm autokoulussa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä