Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lastesi kummit pystyvät hoitamaan teidän lapsia?

Vierailija
03.09.2007 |

Täällä tarjotaan aina niille, joilla isovanhemmat eivät hoida lapsia, ratkaisuksi, että onhan lapsilla kummit. Ovatko teidän kaikkien lasten kummit työttömiä, lapsettomia ja vielä ihan naapurissa? En keksi meidän lasten kummeista ketään, joka pystyisi auttamaan, kuin hätätapauksessa, vaikka kuinka miettisin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummit lapsille on kyllä valittu ihan jollain muulla perusteella kuin sillä, että minkälaiset ovat kyseisen henkilön lapsenpiikomismahdollisuudet :D

Vastauksena kysymykseen: meillä eivät kummit ole " käytössä" lapsenvahtina ns. normaali tilanteessa. Kaikki asuvat 200-400 km:n päässä ja yksi vieläpä kauko-idässä asti. Ovat rakkaita ihmisiä ja aivan erinomaisia kummeja välimatkasta huolimatta. Ihan hyvin on selvitty, vaikka lapsenhoitoapua ei siltä suunnalta ole saatavilla.

Vierailija
2/11 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kummia kuitenkin yhteensä kaikilla lapsilla, muttei kellään ole mahollisuutta hoitaa tai muuten vaan autella. Osalla on jo monta omaa lasta, osa taas lapsettomia. Osa asuu lähellä osa kaukana. Silti muutenkin harvoin näkee. On ne vaan kummit katoava luonnonvara.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1h- 5h kerrallaan. Muilta ei ole tullut edes kysyttyä apua, varmasti hoitaisivat jos olisi tarve, tosin käyvät töissä, mutta vapaa-aikanaan varmasti mielellään.

Vierailija
4/11 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan ovat miehen ja mun sisaruksia. Kun ei kiinnosta, niin ei voi pakottaa. Eikä huvita enää edes pyytää. :(

Vierailija
5/11 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se aika jännä. Olen autoton parin lapsen yh, joka opiskelee kahta tutkintoa samanaikaisesti sekä tekee vielä vapaaehtoistöitä tässä sivussa ja silti olen ennättänyt myös tuttavien lapsia hoitamaan. En tosin ole kenenkään kummi, ihan ateisti vaan. Silti olen pitänyt yökylässä lapsia, joita hakenut julkisilla kulkuvälineillä 20 km takaa.

Olen harvinaisuus?

Vierailija
6/11 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/11 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nyt yhdeksän kuukautta ja kummit on käyny ristiäisten jälkeen tasan kerran katsomassa. Tuskinpa niitä kauheesti kiinnostais lasta tulla hoitaan, vaikka ois tarvettakin, tosin en kyllä lasta tuntemattomille kummeilleen jättäiskään.

Vierailija
8/11 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi vähän miettiä sitä valintaa nokkaansa pitemmälle:D!

Vierailija
9/11 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummeina on minun ystäviäni ja sukulaisiani, sekä miehen ystäviä ja sukulaisia. Kaikilla vain sattuu olemaan omat perheet ja työt. ap

Vierailija
10/11 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen perusteella kuka lapsia eniten hoitais. Pakko on vaan ollu jotkut kummit valita ja miehen veli avovaimoineen oli ainut jota voitiin enää pyytää, toisaalta ois ollu törkeetä olla pyytämättä. Harmittaa kuitenkin kun lapsella ei ole yhtään kummia ketä oikeesti kiinnostais olla läsnä lapsen elämässä. Onneks kahden vanhemman lapsen kummit ovat mukana kuvioissa, sukua ne on sille kuopuksellekin ja välittävät tästäkin lapsesta vaikkei kummityttö olekaan.

Vierailija
11/11 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsiani ei ole kastettu, mutta kun itse olin pieni, olin kummeillani usein. Heillä oli molemmilla vakityöt, rakensivat taloa ja mökkiä ja omiakin lapsia kolme kappaletta. Aina riitti aikaa minullekin, välimatkaa oli n. 15 km. Olin yökylässä heillä tai kummit veivät kulttuuritilaisuuksiin tai mökilleen tms. Kummini ostavat minulle edelleen lahjan synttärinä ja jouluna, samoin lapsilleni. Itse olen jo miltei 30v.

Itsekkäitä ja ajattelemattomia sellaiset, jotka kummiksi suostuvat miettimättä sitä, mihin se velvoittaa. Ja nyt en tarkoita, että kummius meinaa lahjoja tms., vaan se aika on se tärkein juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi