Onko turha tilata ihotautilääkäri lievään finniongelmaan? Mikä vois olla syy ihon riehaantumiseen??
Eli ikää 27 ja naama kukkii. Leukaan on ilmestynyt muutaman viime viikon sisään läjä finnejä. Muu iho on suht puhdas. Aina mulla niitä finnejä on ollu muttei ihan näin paljon. En ole aloittanut e-pillareitä, en lopettanut niitä tai tehnyt mitään muutakaan tavallisuudesta poikkeavaa. Ei hormonilääkityksiä.. omat hormonit vain temppuilee vissiin. Kuukautiskierto on säännöllinen.
Ihoani hoidan kuten ennenkin. Laadukkailla sekaihon tuotteilla ja en käytä paksuja tököttejä meikeissäkään. Kuorin ajoittain (kerran viikossa/kerran kahdessa viikossa tms.) ja käytän puhdistavaa naamiota 1-2 krt viikossa. Ihonpuhdistuksessa käyn kosmetologilla 1-4 kertaa vuodessa.
Mitähän apua vois ihotautilääkäriltä saada vai onko turhaa? Mitä suosittelet mun tekevän? Reseptittömiä voiteita? Mitä ihmettä?
Kommentit (17)
mulle tuli kans naama täytee näppyjä. tein raskaustestin ja positiivinen =)
kuorinnat sun muut tökötit. Ne ei tee muuta kun tuhoaa ihon omaa ph:ta ja solukkoa. Eiköhän se siitä ihokin parane. Ihan oma kohtainen kokemus tästä.
Käytin 26 vuoden ikään kaikenmaailmaan kuorintavoitetita ja puhdistusemulsioita, sekä naamioita. Naama kukki kun kevät. Parisen viikkoa kokeilin pestä pelkällä apteekista ostettavalla pesupalalla, jota ihotautilääkäri suositteli samalla kun suositteli jättämään noi tökötit pois, eikä enää ole finniongelmaa.
Mitkä lääkkeet sait? Pitkäkö kuuri?
Suun kautta vai lääkevoiteita? Kauanko ihon parantuminen kesti ja kuinka paljon finnejä oli? Mua pelottaa et jos se nauraa mut sieltä ulos ku ei tää iho nyt niiiin paha ole.. Mut ei oo kiva jos ihossa on esim. 10 finniä yhtä aikaa. Semmosii patteja ihon alla.
ap
Lievän ongelman takia on turha tarttua järeisiin aseisiin, kuten Roaccutaniin.
mikä pesupala??? tahtoo kanssa sellasen!!!!!!!!!!?? merkkiä??saako ilman reseptiä
kyselemään, saattaapi kaupata aikamoisen läjän ihonhoitotuotteita ja ehkä turhaan.
Toki se nyt jotain varmaan tietää.. mut haluisin oikeen jutella kunnon asiantuntijan kanssa.. Sitä en sit tiedä onko se turhaa?
Kiitos neuvoista mut en oikeesti tiedä mitä nyt tän kanssa tekisin.. Rinnassakin on finnejä, ei paljon, mutta on. Musta tuntuu et tarvisin jonku sisäisen hoidon... ei mitään roacuttaneita mut jotain muuta lievempää, löytyisköhän? Finnejä on siis kyllä aina ollut, nyt vaan vähän normaalia enemmän. Raskaana en ole.
ap
Mitä kokemuksia teillä? Oletteko saaneet avun tk-lääkäriltä niin että iho parani?
vaikka olis meikkaamatta ja käyttäs sebamedia ja aqualan l:ää niin silti kukkii.
ap
kuivattavat hoitoaineet, ihan mikä vaan. Veikkaan, että terveyskeskuslääkäri määräisi vaan jonkun finnivoiteen tajuamatta, että kyseessä voi olla muukin juttu (vaikka paljon simppelimpi juttu, joka pitää vaan hoksata).
Kiitos ohjeistuksista. Sittenpä kuulen missä mennään..
ap
Mutta ei voi käyttää loppuelämää joten otan nyt Roaccutania... se kyllä kaunistaa, tosi moni on kommentoinu että olen jotenkin hehkeä....
En ottais sisäistä antibioottia (tosi pitkiä kuurejä). Kyllä pelkäisin että ne sotkisi koko systeemin.
Kosmetologijutut vie vaan rahat, olen kyllä kaikenlaista kokeillut.
Mitähän mahdan saada avuksi ihooni? Onko kukaan saanut apua muusta kuin roacuttanista? Antibioottikuuri? Kauanko esim. tuollainen kuuri voi kestää ja paraniko iho täysin ja lopullisesti?
Toivon niin, että olis apua.
ap
Paras teho on tullut Diane Nova e-pillereistä, mutta nyt jun vauvaa toivotaan, niin ne piti jättää. Ja taas kukkii naama! :(
Silloin kun aikoinaan söin e-pillereitä niin iho oli hyvä. Aluks se reagoi pillereihn kukkimalla ja niiden lopettamiseen kukkimalla. Sit oli pari ihan ok vuotta ja taas kukkii.
Haluan näistä vain eroon!
ap
sain ihotautilääkäriltä kunnon lääkkeet ja nyt puhdas iho....