Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++++SUURPERHEODOTTAJAT VKO36++++

03.09.2007 |

Ei näkynyt aloitusta vielä!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oleskellaan miehen kans kaksin puolipäivää nyt vauvan tuloon asti kun muu jälkikasvu on koulussa ja tarhassa. Mies alotti sen kauan kaivatun lomansa nyt...on vaan vähän stressaantuneen olonen kun hän yrittää päästä tupakasta eroon, mutta taitaa olla aikas vaikeaa. Mitenkähän tuota osais auttaa...itse kun en ole ikinä polttanut niin en tiedä miltä se tuntuu kun yrittää lopettaa. Parempi varmaan vaan olla hiljainen taustatukija.

Täällä aamu on taas sellainen hyvin syksyinen. Vähän tihuttaa vettä välillä, mutta ei kovin kylmä mielestäni ole. Taidan lähteä kävelylenkille nauttimaan raikkaasta ilmasta!

Risella rv 38+3

Vierailija
2/35 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

....minneköhän kaikki äidit on kadonneet kun niin hiljasta on viimeaikoina ollut.

mulla oli neuvola aika tänään, voi kun olisin loppusuoralla niin kuin sinä Risella. Seuraavan kerran kun mulla on neuvola täytetään äitiyspakkaushakemukset ym. eli lokakuuhun odotan kovasti.

Meillä nyt sitten tulee muutto Ruotsiin muutamaksi kuukaudeksi. Tavallaan olen innoissani paikanvaihdoksesta mutta tavallaan en jaksaisi sitä tavaroiden pakkaamista. Me lähdetään ennen lokakuun 15 päivää ja tullaan takaisin ennen jouluaattoa eli tavallaan ihan kiva piristys tähän syksyyn. Tosin mä kyllä rakastan syksyä mitä hirveämpi ilma ja mitä enemmän tuulee sitä ennemmän mä nautin.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Annlinn

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan vähään aikaan kirjoitellut. Pahoinvointi vei minut sairaslomalle enkä tietokoneella ole paljon voinut istua. Mutta nyt alkaa jo vähän helpottaa. Viikko 10 menossa nyt. Olen syönyt inkiväärikapseleita joten kenties ne nyt viimein alkoi vaikuttaa. Tai sitten ihan itsestään on tämä pahoinvointi alkanut jo tulla normaaliksi raskauspahoinvoinniksi. Minulla ei siis ennen ole näin pahaa oloa ollut raskaana ollessani. Miksiköhän tämä neljäs raskaus tuntuu olevan alusta asti hankalampi kuin muut??

Missä vaiheessa muuten olette siirtyneet äitiyshousuihin? Onko useiden raskauksien myötä vatsa tullut aina vain aikaisemmin esiin? Minulla alun turvotus on laskenut joten ei vielä mitään mahaa näy. Ehkä kilo pari kuitenkin painoa tullut kun pahaan oloon on koko ajan pitänyt syödä jotain :/

Vierailija
4/35 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mukavaa uutta odotusviikkoa.

Risellalle onnea matkaan jos tällä viikolla lähdet tositoimiin.

Soffalalle tiedoksi etten ole vielä siirtynyt äitiyshousuihin. Joka aamu tosin jännitän meneekö farkut kiinni napista. Alkuvuodesta ostamani farkut menee vielä, niissä on jostain syystä erityisen paljon tilaa ollut mahan kohdalla. Ostin jo Kapphalista äitiysfarkut. Jos reidetkin paljon lihoo niin ne ei kyllä mahdu! Mitäs sitten, kylmähän se tulee kun kalsarisillaan juoksentelee. Maha on suuri mutta on sitä ilman raskauttakin päässyt kertymään. En ole huomannut että tämä neljäs olisi mitenkään erikoisaikaisin pullahtanut. Kakkonen näkyikin heti, mutta ykkönen ei näkynyt kun kuudennella raskauskuukaudella. Nyt vissiin näyttää siltä, että aina olisi synnyttämään lähdössä mahan puolesta.

Muakin kiinnostaa kovasti Zaran äitysvaatteet. Ne on varmaan niin kittania ettei sieltä löydy suomalaiselle L tai xl kokoa lainkaan???? Onko kukaan valikoimaan tutustunut? Jotain housuja pitäis löytää jotka pysyis ylhäällä ilman alituista erinomaista kiskomista?

Onko kukaan ollut yliopiston nami tutkimuksessa, jossa tutkitaan sikiön allergisoitumista tai sen ehkäisyä raskausviikolla 30? Maitohappobakteeritutkimus.

Aurinkoterkuin,

tyttötiimi rv 16+2

Vierailija
5/35 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti pääset kohta jo lähtemään.

Täällä köhii erittäin flunssainen ja väsynyt mamma. Koululaiset toivat heti jonkun flunssapöpön ja köhivät koulun alkamisesta saakka ja nyt sit on mun vuoro. Toivottavasti pienimmät säästyisivät tältä-snif ja köh-

Aivan kamala hengenahdistus ja henkitorvea polttelee.

Keskiviikkona onkin neuvola- hieman ihmettelin kun sain ajan tälle kuulle mut sit huomasin, että synnärille täytettävä lappu pitää neuvolasta lähettää viim rv. 28. Ja sehän alkaa olla lähellä.

Yhtään lääkärikäyntiä ei ole ollut, siinäkin säästävät vaikka lain mukaan kuuluisi olla 3 kertaa. En vaan jaksa valittaa, eipä ole ollut kyllä mitään haluja mennäkään. Kunhan painoarvioita tekisivät jossain vaiheessa.

Annlinn: en taida alkaa urheilla kestovaippojen myynnillä. Täälläkin päin on myyjiä jo heti monta enkä edes tiedä niistä mitään. Kantoliinamyyjä meni konkurssiin. Jotain kivaa vois keksiä vai suunnittelisko ihan äitiyslomalle jäämistä..??

Äitiyspakkaus ja päivärahapäätös tuli viime viikolla. Ihan positiivinen yllätys rahan suhteen kun siinä oli joku indeksikorotus. Tunnen itseni marraskuussa rikkaaksi tän hoitorahan jälkeen ;)

Minjuska: oletko kuinka pitkä? Se sf-mitta nimittäin kiinnostaa. Olen tehnyt kotitutkimusta ja huomannut että usein pitkillä ihmisillä käyrä kulkee siinä 0-linjalla ja silti ovat saaneet isohkon vauvan.. minä kun olen pätkä, viiva huitelee siellä huipulla ja vauvatkin ovat olleet isoja. En ollut kuullutkaan,että sokeri vaikuttaa veden määrään. Aina oppii uutta. Kävitkö jo rasituksessa?

Ihan hyvä vaan, ettet löytänyt mitään kauhujuttuja.. on ne painajaiset rantautuneet meillekin, voi voi.

Nyt kuopus heräsi ja äidin on mentävä.

Hyviä vointeja kaikille ja mukavaa viikon alkua.

t.Neppis ja Wilhelmi

Vierailija
6/35 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä osaa ajatella itseämme suurperheenä mutta kysymykseni osuu kyllä varmasti oikeaan paikkaan = ) !

Odotan siis 4. lastamme ja en jaksa muuta kuin ihmetellä vointiani. 3 ensimmäistä raskautta kun olen mennyt läpi ilman minkäänlaisia oireita, tai jos jotain kolotusta on ollut, on se ollut melko vähäistä. Nuorin lapsistamme on puoli vuotias, eikä kuukautiset vielä alkaneet, eli en edes tiedä kuinka pitkällä raskauteni on, veikkaus on n. 7-9 viikkoa. Ainoa minkä tiedän on se, että olen nyt kuukauden potenut niin totaalisen karmeaa olotilaa, että oksat pois. 1. neuvolan sain ensi maanantaille (varasin ajan n. 3 viikkoa sitten, eivät suostuneet ultraamaan aikaisemmin, vaikka koitin kuinka selittää, etten tiedä viikkoja yhtään). Eli ultra menee varmaan sitten seuraavalle viikolle. Voi että tätä odotuksen piinaa!

Eli kysymykseni onkin se, että onko muillakin näin erilaisia raskauksia. Tiedän että näin on erittäin mahdollista mutta tuntuu vain niin uskomattomalta, että kolme ensimmäistä on täysin oireettomia ja 4. on sitten sieltä ääripäästä! Olen siis kokenut tyttö- ja poikaraskauden eikä niissä hirveitä eroja minulla ollut.

Oireina siis on tällä hetkellä väsymys, päänsärky, närästys ja pahoinvointi, mikään ruoka ei maistu ja sitten jos jotain saa alas, närästää niin pirusti = (. Ihan yleisiä oireita, tiedän!! Mutta pelottaa vain niin vietävästi, että onko kaikki hyvin!

Kiitos teille jotka viitsitte lukea ja vielä vastata! Hyvää syksyä!

Vierailija
7/35 |
03.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävän yösateen jälkeen päivästä kuoriutui suorastaan ihanan aurinkoinen! Mukavaa nauttia vielä aurinkoisesta päivästä vaikkei enää lämmintä olekaan.

Neppis: olen 156cm tappi. Ja aiemmat mahat on aina ripeltäneet siellä alakäyrillä, siksi olen perin juurin huolissani tästä mahan koosta ja etenkin vauvan koosta (suurin oli tuo kuopus 3270g). Perätilassahan tämä täällä vielä on... mutta tilaa on, neuvolan täti sano ottei pää ole kiinni kohdunpohjassa, kun istuu. Sokerirasitus on torstaina vasta.

KOTIMYYNNEISTÄ: enpäs neppis keksi sulle enää mtään mitä et olis listannu pois jo :) Itse toimin Ladynet-alusasuissa, joskin aikas satunnaisesti nykyisellään...Tässä mahojen välissä paljoa ole ehtiny, mutta tykkään kyllä kovasti. Siun pitää ottaa aikuishärvelit ja lähteä pitämään iltoja niiden kanssa ;) Yksillä sellaisilla suristin- ja härvelikutsuilla olen muuten ollut ja olikin ihan huippu hauskaa hyvässä porukassa ja muutaman sidukan voimin, ostoskin todettiin miehen kanssa vallan päteväksi ;)

Misty79 (meniköhän nyt oikein....hatara pää): en osaa millään tavalla oikein vastata kysymykseesi kun itse olen ihmetellyt just päinvastaista, miten on voinukin alut aina helpottua raskauksien myötä :) Mulla on nyt kuopus kohta vuoden, ikäeroksi tulee 1v2kk ja tämä raskaus on kyllä ollu alkupuolestaan helpoin ikinä, loppuoireet vaan näkyy aikaistuvan ja pahenevan kerta kerralta. Toivottavasti olosi kohenee kuitenkin pian...Niinhän ne sanoo että kaikki raskaudet on erilaisia, vaikkei se paljoa lohdutakaan.

Jiihaa, huomenna pitäis lähteä nöyränä pankkiin kirjoittamaan autolainapaperit alle...viikonloppuna meille taitaa tulla Hyundai Jotakin merkkinen tila-auto. Käytetty tietenkin, mutta uudempi kuin nykyinen VW Passat ja ilmastointi ja muut pelit, ah. Hyundaista ei kyllä ole mulla mitään kokemusta (vanhus ajoi kortinkin vasta 2,5v sitten -ikää nyt 32), mutta luotans iihen etä mies tietää mitä tekee...

Nyt polttelee niin kauheasti tuo ihana ilma että on pakko pakata kuopus rattaisiin ja lähteä ulos käveleylle (saatte sitten huomenna taas kuulla kuinka kipeä olen.)

minjuska ja manteli 27+1

Vierailija
8/35 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misty79: enemmän mua olis/on pelottanu just se oireettomuus. Kaikki nuo kuvailemasi oiret kertovat Hcg:n kasvusta ja silloin vauva ainakin voi hyvin. Voisiko kyseessä olla kaksosraskaus? Tai kuinka pieni nuorimmaisenne on? Oletko töissä ja teetkö raskasta työtä? Yleisväsymys myös voimistaa oireita, samoin matala hemoglobiini. Sit yksi kiva juttu vielä.. sä olet taas vanhempi kuin viimeksi raskaana ollessasi, et ainakaan ole nuortunut ja kyllä tää vanheneminen tekee osansa ;) ;)

Itse olen voinut älyttömän huonosti varsinkin vk8-13.. ei mitään eroa tyttö- tai poikaraskauksissa.

Minjuska.. no mä olen sua ruhtinaalliset 4 cm pidempi. Toivotaan, että vauvan perätila vaikuttaa mittaan .

Sillähän mä niitä uusia myytäviä kyselenkin kun tuntuu, että kaikki ideat on jo loppuunkaluttu. Vai aikuishärveleitä.. hih.. masu pullollaan niitä esittelemään. Ei osta kukaan kun luulevat,että olen itse testannut niin ahkeraan ja tulos on kaikkien näkyvillä :)

Huomenna sit neuvolakuulumisia..

moi siihen asti

Vierailija
9/35 |
04.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleen vaan olen yhtenä isona kappaleena. Eilen illalla tuli noin tunnin ajan 10min välein jo ihan kivan napakoita supistuksia, mutta loppuivat taas yhtä pian kun alkoivatkin...olisin ihan valmis jo luopumaan tästä mahastani ja aloittaan vauva-arjen taas. Oon niin kiukkunenkin ja hermostun pienistäkin asioista...höh.

Tänä iltana ois kuopuksen tarhassa vanhempainilta. Yhtään ei oo inspistä sinne lähteä kun ei oo enää kunnon vaatteita jotka ois ees vähän edustuskelposen näkösiä päällä...mutta kai minä sinne lyllerrän kun mies auliisti lupasi hoitaa lapset.

No mutta...pitää alkaa penkomaan tuota vaatekaappia. Huomenna on neuvola...tuskinpa sieltä paljon uutta asiaa enää tulee. Rutiini tarkastas vaan. Iloista loppupäivää kaikille!

Risella rv 38+4

Vierailija
10/35 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minjuska; Ihanaa, että sinulla menee noin päin, on aivan kamalaa todeta aamulla heti ensimmäiseksi, että voi kun olisi ilta ja pääsisi nukkumaan, on niin raato olo ja 3 lasta odottaa toimintaa päiväksi....äääh. Mutta jospa se tästä, normaalisti olen tosi energinen ihminen ja mennään ja tullaan lasten kanssa mihin milloinkin joten siksikin tuntuu tosi pahalta vain olla, lapsetkin kiukkuilee enemmän kuin normaalisti joten toivottasti tämä vähän parempi aamu tarkoittaisi jatkossakin parempaa oloa!

Neppis74: En ole töissä mutta oikeassa olet, rankkaa tämä kotiäidin arki aina välillä on joten ei ihme että kroppa on kovilla! Lapset on siis 5v, 3½v ja 7kk joten ikääkin tosiaan on lisää tullut jonkin verran, vaikka nuoriahan tässä vielä ollaan. Kaksosraskaus, apua, älä edes pelottele, huh, mitenkähän sitä selviäisi sellaisen katraan kanssa = ), mutta ei taida suvussa olla kaksosraskauksia joten siltä osin en osaa odottaa.

Tänä aamuna tosiaan ekaa kertaa olo tuntui helpommalta joten eiköhän se tästä, en ole vain " tottunut" tällaiseen raskauteen niin hölmötkin asiat saa huolestumaan.

Vierailija
11/35 |
05.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) neuvolakuulumisia: Vauva on poikittain, aivan ihme mykkyrässä. Ei saanut terkkakaan oikein selvää, että miten se herra siellä majailee.

Verenpaineet:114/62

Hb: laskenut 104:ään.. ensin sai alle sata mutta uusinta puristus tuotti paremman tuloksen. Alan taas ummetuksen uhalla syödä rautaa :(

Paino: +100 g ja viimeksi kun valittelin, että puntari näytti 3 kg liikaa. Kotivaaka sanoo, että 61.5 ja edellisestä kerrasta + 2 kg. Siihen luotan.

Sf-mitta: 27 olis ehkä isompi mut asento vaikuttaa siihenkin.

Seuraava kerta sit lokakuun alusta eikä lääkäriajasta tietoa vieläkään.

Misty79: no eipä ihme, että väsyttää ja on huono olo. Sullahan on ihan vauva vielä sylissäkin :) Ja joskushan sukuun syntyy ne ensimmäiset kaksoset..

Risella vielä kippuroi yhtenä pallona. Vielä hetken kun jaksat odottaa. Mulla tulee henkinen kypsyminen 38 viikon jälkeen enkä jaksais enää hetkeäkään olla raskaana. Ilmeisesti luonto siinäkin hoitaa homman, että äiti on todellakin kypsä synnyttämään.

Nyt pullan leivontaan..

Neppis ja Wilhelmi poikkiteloin vk 28+2

Vierailija
12/35 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) Neuvola kuulumisia eiliseltä. Hemppa 122. Rautaa en oo kesän jälkeen syönyt, joten kohtalaisen hyvä siihen nähden. Verenpaineet sun muut ok. Painoa ei oo viime viikolta tullut, mikä on hyvä. Kokonaisuudessaan tullut yhteensä sen 11kg. Vauvan sykkeet nyt 120. Tähän asti on aina olleet 150-160 luokkaa, mutta ilmeisesti pikkunen nukkui. Illalla laskeskelin liikkeitä ja reippaastihan tuo potkikin koko illan...

Juu...kyllä alkaa tämä pallona oleminen riittää jo. Alkaa oleen tekemisen pula kun kaikki on siivottu ja puunattu viimesen päälle valmiiksi. Eipä tässä muuta kun ootellaan!

Risella rv 38+6

Vierailija
13/35 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(.) Neuvola kuulumisia eiliseltä. Hemppa 122. Rautaa en oo kesän jälkeen syönyt, joten kohtalaisen hyvä siihen nähden. Verenpaineet sun muut ok. Painoa ei oo viime viikolta tullut, mikä on hyvä. Kokonaisuudessaan tullut yhteensä sen 11kg. Vauvan sykkeet nyt 120. Tähän asti on aina olleet 150-160 luokkaa, mutta ilmeisesti pikkunen nukkui. Illalla laskeskelin liikkeitä ja reippaastihan tuo potkikin koko illan...

Juu...kyllä alkaa tämä pallona oleminen riittää jo. Alkaa oleen tekemisen pula kun kaikki on siivottu ja puunattu viimesen päälle valmiiksi. Eipä tässä muuta kun ootellaan!

Risella rv 38+6

Vierailija
14/35 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risella rv 38+6

Vierailija
15/35 |
06.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaiset koulussa ja kerholainen kerhossa. Kaupassa käyty ja nyt pitäisi esimerkiksi siivoilla, mutta tännepä eksyin!

Meidän vaavi aiheuttaa pientä päänvaivaa pyörimällä ympäri masua. Viikkoja on tänään tasan 36 ja kaveri ei näytä keksivän kääntyä oikeinpäin! Eilisen taisi olla rt, mutta nyt taas kaikkea muuta...Viistossa näyttää olevan paras. Äippäpolille sain jo lähetteen, mutta katsellaan kuulemma vielä ainakin viikko, kun tuppaavat usein uudelleensynnyttäjillä pyörimään aika loppuun saakka...Olo on aika tukala välillä, kun muljahtelee milloin mitenkin päin! Ja kiristelee poikittain navan kohdalla. Muutenkin olo on kuin valaalla. Kävely hidasta ja pidemmän istumisen jälkeen VAIKEATA jne...

Ja Risellakin sitkeästi vielä yhtenä kappaleena! No, eiköhän se siitä. Tsempitykset viimeisille päiville!

Mitenkäs teillä muilla on muuten järjestetty nämä synnytykseen liittyvät isompien sisarusten hoitokuviot? Meillä juuri sovittiin, että toinen mummi tulisi " varmuuden vuoksi" viimeisillä viikoilla meille auttelemaan ja olemaan siten päivystämässä lähtöä varten. Ne yöajathan ovat kuitenkin ongelmallisempia, kun on kurja soitella keskellä yötä ihmisiä hereille. Ja minä henk. koht. juuri yöllä lähdön aikaan kaipaisin tuota miestä matkaan mukaan saman tien. No, kaipa tämä taaskin jotenkin järjestyy. Mielessä vaan vielä kakkosen synnytys, johon mies ei ehtinyt mukaan, kun ambulanssilla mentiin ja mummi aamuyöstä ei sitten yhtä ripeästi päässyt esikoisesta huolehtimaan.

Mutta nyt taidan lähteä tekemään noita kotihommia. Pirteää päivän jatkoa kaikille!

Suviruusu rv 36 tasan

Vierailija
16/35 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt pidän ahkerasti meiän pinoa pystyssä. On vähän yksinäistä.

(.) Paikat on kipeet ja olo kankea yön jäljiltä, mutta itseasiassa muuten tuntuu ihan hyvältä...aikas seesteinen olo jotenkin. Olen järjestänyt itselleni kauheesti puuhaa ens viikolle, etten ehdi murehtia sitä ettei vaavi vielä synny.

Mies kun tuosta virkoaa niin lähdetään kirppiskierrokselle!

Risella rv 39 tasan

Vierailija
17/35 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieliala ei ole kovin aurinkoinen, mutta jospa se tästä.

Kävin eilen siellä sokerirasituksessa ja kylläpä ärsytti istua siellä touhukkaan vuoden ikäisen kanssa...Kun kävin tuota kuopusta odottaessa rasituksessa sairaalalla, sieltä sanottiin ettei saa lähteä mihinkään vaan täytyy odotella siellä paikan päällä seuraavaa verikoetta. Kun sitten tiesin että joudun rasitukseen nytkin natisin neuvolan tädille että miten hitossa mie muka istun siellä paikallani 2tuntia pienen kanssa ja se sanoe ttä ei sellasta ohjetta ole olemassakaan! Joten varasin ajan kaupungin keskustan näytteenottopisteeseen ajatuksenani käydä välillä vaikka läheisessä puistossa tuon 1vn kanssa että se viihtyis. Siellä sitten täti ankarasti sanoo että ettei saa liikkua mihinkään, ei saa rasittaa itseään (liikunta laskee verensokeria)...siellä sitten kirosin ja kiristelin hampaitani pienen kiukkuajan kanssa.

Mutta sokerirasituksessa kaikki oli hyvin eli elämä jatkuu entisellään. Onneks on ensi viikolla se ylimääräinen ultra niin saan siellä kysellä että onko siellä oikeasti paljon lapsivettä vai onko se vauva iso vai miksi tää kessi on näin valtaisa.

Sokerirasituksen jälkeen nautiskelin kaupungin hulinasta, oli markkinapäivä ja meno sen mukaista. Mitään en ostanut (rahat on toooosi vähissä), mutta kunhan luuhasin kaupungilla ja nautin omasta ajasta (kuopus siis nukkui rattaissa)

Nyt natisee kuopus ja 5v, täytynee lopettaa

Minjuska ja Manteli 27+5

Vierailija
18/35 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla sitten alkoi virallisesti tapahtua. Ensimmäinen neuvola oli keskiviikkona. Neuvolassa oli uusi ¿neuvolatäti¿, nuori likka, joka oli oikein mukava eikä hössöttänyt yhtään. Paino oli laskenut normaalipainosta 4 kiloa (eipä ole tehnyt mieli syödä muuta kuin kevyttä ja terveellistä), hemoglobiini oli 148, verenpaine kohdallaan mutta virtsassa oli häikkää ja sain lähetteen labraan.

Eilen sitten kävin labrassa antamassa näytteen ja samalla multa otettiin kaikki tarvittavat verikokeet yhteensä 5 putkiloa! Ikäni puolesta pääsen ylimääräiseen sikiöseulaan, johon pitkän harkinnan jälkeen suostuin menemään¿

Tänään oli niskapoimu-ultra, jossa pikkuinen mennä viipotti hirveää kyytiä. Pikkuisen oli pidemmällä raskaus (4 päivää) mutta NKL:ssä LA muutetaan 5 päivän heitoista, joten alkuperäinen jäi voimaan. Tosin tiedän tarkalleen, että tuo ultran mukainen12+2 pitää oikeasti paikkansa, kun se on juuri se päivä jolloin olen voinut tulla raskaaksi kesäkuussa :) Ultrassa oli kaikki hyvin, jopa sormet näkyivät olevan paikoillaan. Turvotusta tms ei ollut. Toisaalta ihan sama mikä tuo LA on, koska ei se vauva masussa niin kauan ole. Jos kaikki menee hyvin niin raskaus kestää maksimissaan 38¿39 viikkoa, jos on häikkää niin 3 aiemman sektion takia leikkaavat aikaisemmin pois.

Nyt sitten vähän ehkä harmittaa, että otatin tuon verikokeen eilen kun kaikki oli ultrassa hyvin. Tiedän, että niin moni saa väärän hälytyksen nimenomaan iän takia. Olisi pitänyt odottaa ultran yli, mutta kun terveyskeskuksessa saa aina jonottaa vähintään tunnin labraan niin ajattelin hoitaa koko roskan kerralla.

Ihanaa kun on viikonloppu edessä, saa nukkua! Väsymys siis vaivaa edelleen

Me6 (pojat -93, -00 ja tytöt -94, -01)+ masu 11+5 (12+2)

Vierailija
19/35 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkellinen rauha maassa kun sain kuopuksen päiväunille, kolmonen katsoo elokuvaa ja koululaiset ei tällä hetkellä riitele keskenään.

Alkaa kyllä hieman jo ottaa voimille tuon uhmakkaan 1 1/2 v pukeminen ja maanittelu/houkuttelu..( ooh, niitä talvivaatteita tän mahan kans).. Alasti pitäisi päästä ulos.

sit se ei istu hetkeäkään paikallaan, ei edes ruokapöydässä. Se ei söis muruakaan ellei sais välillä käydä huitelemassa jossain. Ihan uskomaton kersa, ei muut ole olleet samanlaisia.

Poika ei tykkää syöttämisestä yhtään, sen suuhun ei saa laittaa lusikkaa tai jos siinä onnistuu, suuta ei saa tukkia liian täyteen ja se on ollut tuollainen ihan soseikäisestä saakka.

Levottomuus jatkuu myös yöllä. Ei puhettakaan, että vois laittaa normaali sänkyyn nukkumaan. Pakko pitää pinnasängyssä mahdollisimman pitkään.

Pihallakaan ei touhua esim. hiekkalaatikolla vaan menee koko ajan paikasta toiseen, kiipeilee ja kaatuilee. Ellei muuta keksi niin juoksee puuta ympäri..

Onneksi tää villikko on yleensä tosi suloinen ja aurinkoinen ja varsin kiltti.

Hyvä, että Risella pitää pinoa pystyssä. Onkin ollut aika hiljaista tällä viikolla. Yritä vaan keksiä itselle ohjelmaa, kampaamokäyntiä, kyläilyä jne. ettei tulis aika pitkäksi. JOtenkin hurjan äkkiä aika kuitenkin kuluu kun muistan tuolta kuumeilupuolelta sinun plussauutiset :) -- vastahan se oli.

Onneksi Minjuskalla normaali tulos, sama täällä. Katsotaan kumpi meistä saa pulskemman paketin ;)

Kelläs olikaan Risellan jälkeen vuoro? Joku viitseliäs ja osaava vois pistää sellaisen pienimuotoisen esittelyn/lasketut ajat/syntyneet pinon pystyyn.. Olis kiva siitä seurata.

Olen käynyt lukemassa synnytyskertomuksia ja välillä ihan karvat pystysä ja tippa silmäkulmassa saa olla. Välillä itkettää onnesta ja välillä ihan muuten vaan.

Nyt taas täytyy mennä,

kuulumisiin,

N+W

Vierailija
20/35 |
07.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidanpa minäkin pitkästä aikaa osuuteni pinon nostatuksessa =) Vaikka nyt ei tämä ketju kovin kaukana ollutkaan...

Minjuska ja Neppiskö ne oli myös sokerilitkuja nauttineita kanssasisaria?! Hienoa, että teillä arvot normaalit! Meikäläinen kärähti jo heti 12+ viikolla, vai milloin se nyt tehtiinkään. Ei kyllä ollut kuin se tunnin arvo kohollaan. Kotimittauksissa ei oo patologisia arvoja tullut, joten en nyt mitenkään hirmu tarkasti ole tuota dieettiä noudattanut. Karkkipäivä on edelleen ja niin päin pois ;) Toki vähän makenahimoja hillitsee pelko siitä, että miten iso vauva sieltä voi taas putkahtaa. Siksi oikeestaan hiukan salaa toivon tyttöstä, kun tuo ainoa neiti on ollut pieni, pojat taas isoja (esikko ja kakkonen reilusti yli neljäkiloisia ja kaksospoikakin 3700g vaikka käynnistettiin rv 37+4). Aiemmissa raskauksissa sokerit on valitettavasti hoksattu katsoa vasta ihan loppusuoralla.

Minkä vuoksi te muuten olette sokerirasitukseen joutuneet? Onko edellisissä raskauksissa ollut poikkeamaa vai onko vauvat olleet niin isoja? Vai onko masukäyrät nyt plussalla? Jos saan udella...

Risella se vaan vielä mahan kanssa kärvistelee. Voi että, toivottavasti ei kauaa tarvitse enää odotella. Tai jos tarvitsee, niin toivottavasti nyt keksit tekemistä, jotta aika menee jouhevasti. Ei kuitenkaan enää kovin kauaa, kun sinulla on nyytti sylissä.

Voi, kun tuohon on vielä itsellä niin pitkä matka.. Välillä ei millään jaksaisi odottaa. Ja välillä taas tuntuu, että onneksi on vielä aikaa, jos tämä meidän taistelukolmikko ehtisi vähän rauhoittua... Jos nelivuotias on touhuamassa omien kavereiden kanssa, niin kaksoset jopa joskus leikkivät nätisti. Mutta kun kolmikko on kasassa, niin vauhtia, meteliä ja meinikiä riittää sietokyvyn äärirajoille asti. Tämä viikko varsinkin on ollut jotenkin erityisen hankala. EN tiedä tekeekö jumppien ja kerhojen alkaminen lapsista jotenkin rauhattomia, ennen kuin tottuvat taas uusiin " rytmeihin" . Karkaillaan myös pöydästä, kuten Neppiksellä taisi pieni tehdä. Ja mennä viipotetaan ties minne muihin touhuihin, jos pitäis alkaa pukea ulos. Minä myös kauhulla odotan pakkaskautta, kun ison mahan kanssa hikisenä koitan selvitä täysjärkisenä näistä hommista... Onneksi tuo nelivuotias näyttää viimeinkin merkkejä siitä, että enää ei tartte joka vaatekappale olla ihan just prikulleen millintarkasti =) Huoh, ollutkin tosi tarkka. Ja ei tarvitse enää apua joka vaatteen kanssa. Ja tuplillakin on alkeet itsenäiseen pukeutumiseen hallussa, kunhan vaan saa pysymään asiassa. Että eiköhän se tästä=) Tammihelmikuussa sitten kaikki pukevat nätisti päälle, kun äiti yhdesti mainitsee ja vauva nukkua tursottaa tyytyväisenä... Heh, *unelmoi*...

Käydäänkö teillä muilla kovia taisteluja näistä arkisista asioista? Kun näitä juttuja täällä lukee, niin tulee vaan kuva, että kaikilla on niin seesteisen rauhallisa. Että itse on se ainoa, jolla lapset villiintyy ja välillä sitten riehuu jo äitikin, kun ei kerta kaikkiaan jaksa.

Nyt tuli liian hiljaista, pakko mennä katsomaan tilanne.

Pikkis, pesue ja pikkuvitonen 19+2