Miten tyypillistä lääkärimies ja sairaanhoitajavaimo?
Kommentit (42)
Lääkäri ja sh on myös vähenevä yhdistelmä, koska molemmat naisvaltaisia aloja ja lesboja kuitenkin vain alle 10 prosenttia naisista.
Mutta yritystä hoitajien puolelta on runsaasti...
nuoremmilla lääkärinaisilla on hyvin monella lääkäri miehenä. Yhdellä taloustieteilijä, yhdellä poliisi, yhdellä merikapteeni, parilla insinööri ja yhdellä juristi.
Itselläni siis lääkäri.
Lääkärithän alkavat olla jo kaikki naisia.
ELi tavallaan siis kyllä osalla profssoreista myös ammatti.
Saavat kyllä sitten kai eläkkeelle jäätyäään kuitenkin käyttää prof. tittelinään.
Ja sit niillä on yhteisiä bileitä ja kantapaikkoja.
t. palomiehen vaimo
Vierailija:
Mutta yritystä hoitajien puolelta on runsaasti...
Mieslääkärit alkavat olla harvinaisuus, tai lähinnä nuoret ja naimattomat sellaiset. Veikkaanpa, että lääkäri-lääkäri -pariskunta on yleisempi kuin lääkäri-sh -pariskunta.
tosin ei oltu samassa työpaikassa. Nykyisin seurustelen sairaanhoitajan kanssa :)
-sh
Sittenhän se on vain sinusta kiinni.
Jos yleisesti kyselet miten saan jonkun lääkärin koukkuun, niin oletko tosissasi, sinulleko kävisi kuka tahansa lääkäri?? Ja miksi vain lääkäri??
Tuttavapiirissäni on melko yleistä, samoin sairaalassa missä työskentelen. Luonnollinen juttu tietysti kun yhdessä työskennellään työpaikalla. Olen itsekin sairaanhoitaja ja seurustelin vuosia työpaikalla tapaamani lääkärin kanssa. Nykyisin naimisissa diplomi-insinöörin kanssa. Lääkärin kanssa oli helppo jutella työhön liittyvistä asioista ja arvomaailma kohtasi hyvin, mutta toisaalta on rentouttavaa kun nykyisin ei tarvitse puida työhön liittyviä asioita kotona, saa rentoutua. Tosin joskus sitä vertaistukea kyllä kaipaisi. Ei siksi, että toki lääkäreiden työnkuva erilainen, mutta itse olen työssä päivystyksessä, jossa sattuu ja tapahtuu ja joskus työpäivän jlk kaipaisi kuulijaa, joka oikeasti ymmärtää asiaa.
Nykyään harvemmin, koska lääkärit ovat usein naisia ja hoitajat miehiä, ja he eivät pariudu yleensä keskenään.
Mä olen sh ja naimisissa lääkärin kanssa. Ei sama työpaikka tällä hetkellä, mutta työpaikalla tavattiin. Olin juuri valmistunut hoitaja ja hänkin melko tuore lääkäriä. Nyt yhdessä oltu 18 vuotta.
Muitakin sairaanhoitaja - lääkäripareja tunnen, mm. omat vanhempani :)
Täälläkin sairaanhoitaja, jolla on lääkärimies. Oltu yhdessä viisi vuotta. Emme kylläkään tavanneet työn merkeissä, vaan yhteisen tutun kautta.
Epäilen että enimmäkseen vanhemmissa sukupolvissa. Nykyään todennäköisemmin lääkäri avioituu toisen lääkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että enimmäkseen vanhemmissa sukupolvissa. Nykyään todennäköisemmin lääkäri avioituu toisen lääkärin kanssa.
Edelleen on sh - lääkäripareja, mutta ehkäpä ennen olivat vielä yleisempiä, totta. Olisiko syy mm. siinä että ennen lääkärikunta oli miesvoittoista ja siten puoliso valittiin sitten sairaanhoitajista, jotka taas olivat ja ovat edelleen naisvaltainen ammatti. Nyt taitaa jopa enemmistö lääkäreistä olla naisia!
Täällä kans yks sairaanhoitaja, joka naimisissa kirurgin kanssa. Työpaikalta alkoi, olen anestesiahoitaja. Tosin nykyisin eri yksiköissä ollaan töissä ja niin onkin parempi :)
poliisimies ja sh-vaimo