Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaik.työn keskeytyminen äit.loman vuoksi..

31.08.2007 |

Tällä hetkellä olen vakituisessa työssä, mutta työmatka on niin pitkä, ettei lapsen tultua enää kauaa viitsi tuhlata ylimääräistä aikaa siihen. Eli olen ajatellut hakea lähempää töitä.

Fakta on kuitenkin se, että ensin minun pitää ottaa vastaan sijaisuus tms. määräaikainen työpesti, jotta voin saada lopulta sen haikailemani vakituisen paikan. Seuraavaa lapsi alkaa olla " tilauksessa" , joten mielellään kuulisin kokemuksia tällaisten määräaikaisten töiden keskeytymisistä äitiysloman vuoksi.

Taitaa olla vähän sellainen " ojasta allikkoon" -tilanne eli eipä ainakaan helpota sen vakipaikan saamista. Tuskinpa pomo ilahtuu kuullessaan, että joutuu hakemaan uudestaan sijaista äitiyslomalle jäävän äitiysloman sijaisen tilalle... Jos taas alkaa elää puhtaasti työn ehdoilla, saa laittaa lapsihankkeen jäihin ainakin 2-3 vuodeksi. Se taas on mielestäni liian suuri uhraus. Aikamoiselta uhraukselta tuntuu sekin, että pystyisin vasta melkein 10 vuoden päästä hakemaan lähelle töihin, kun lapset hankittu.

Eipä ole miehillä näitä ongelmia!

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut vielä vakituista työpaikkaa. Olen ammatiltani aineenopettaja, ja virat tuntuvat olevan kiven takana. Nyt syksyllä olisin saanut jatkaa viime lukuvuoden työpaikassa hoitovapaan sijaisuutta. Tuonne viime vuoden työpaikkaan oli kuitenkin vähän liian pitkä työmatka (reilut 60 km). Onnistuin ilokseni löytämään sijaisuuden täksi lukuvuodeksi selvästi lähempää kotia.

Mutkikkaaksi asian teki se, että viikkoa ennen uuden paikan työhaastattelua kesäkuussa 2007 tajusin olevani raskaana. Menin kuitenkin haastatteluun ja kerroin raskaudesta. Suureksi ihmeeksi sain siitä huolimatta työpaikan (minut on siis palkattu heinäkuun 2008 loppuun saakka). :) Tehtävään oli muitakin päteviä hakijoita, mutta ilmeisesti minulla oli eniten kokemusta, joten siksi valinta kohdistui minuun raskaudestani huolimatta. Fiksujakin työnantajia siis on.

Jännitystä kuitenkin riittää. Keväällä 2008 nykyinen tehtävä tulee vakituisesti haettavaksi. Aion tietenkin hakea sitä, vaikka olen juuri silloin äitiyslomalla (lomalla olen ainakin tammikuusta joulukuuhun, siis koko vuoden 2008; lapsen laskettu aika on helmikuun 2008 alussa). En ole tällä hetkellä kovinkaan vakuuttunut, että minut virkaan valittaisiin, kun aloittaisin virkaurani äitiyslomalla.

Mukava olisi kuulla vielä muidenkin kokemuksia vastaavista tilanteista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi