´´´ SyysSissien pirtsakka perjantai´´´
Näin kylmällä on pakko tuntua pirtsakalta.. Aloitetaanpas taas uusi päivä
Kommentit (31)
Olen nukkunut melkein koko päivän kun olen äkäinen kuin ampiainen.Lapsille aamulla kiukuttelin ja miehelle (voi hitsi)Mies vei mut sitten nesteelle aamupalalle jos vähän helpottais.Neuvolassa piti käydä hakee niitä pissan stiksaus tikkuja ja mittaa paine mikä olikin nyt koholla ja turvotusta tullu,ekaa kertaa nyt vasta!!
No nyt sitten mittailen painetta kotona ja tarkistan pissaa kun mulla on se toksemia menneisyys.Päätä särkee (alkoi siis jo paripäivää sitten)liekö syynä tähän että olen niin kiukkuinen ja sitten satavarmasti vaikuttaa se että keskiviikon jälkeen ei taas mitään suppailuja..r a s i t t a v a a :" #¤
Jellonamami kyseli epiduraalista.Otan sen!sen olen ottanut aiemminkin ja toinen voisi olla se pudendaali puudutus ponnistusvaiheeseen.Jännää kun täällä suomessa niin tyrkytetään sitä ilokaasua.Mulle se ei kuitenkaan sopinut kun tuli ihan teini huppeli laskuhumala olo ja lopuksi oksennus lenteli.
Colis oli varautunut jo painonvartioiden tukeen.Mä katson jos vaan imetys vielä onnistuu niin luotan sen voimaan sillä ainakin aiemmin olen ollut jo ristiäisissä ihan suht,tyytyväinen mittoihini.Vauva aikana en ole juurikaan muistanut syödä (mikä ei ole järkevää)jano on usein kun imettää ja kiirettä pitää joten kilot on siinä karisseet.
Outs oli nähnyt synnytys unia.Minäkin niitä aina välillä näen.Yksi uni oli taannoin aika ahdistava siinä me kaikki sissit synnytettiin samaan aikaan ja mun eteen tipahteli pieniä nimilappuja jossa luki piiua,kirahviinaa,apinaemoa...kuin tiedoksi että kaikki muutkin synnyttää...
Nyt poistun taka alalle ja yritän kovasti tulla paremmalle tuulelle.Lähettäkää jotakin ilonsäteitä!:)
Mies ehdotti että jos käytäis illalla syömässä,mut saa ny nähdä jaksaako.Meillä on nyt ilmeisesti vika yhteinen viikonloppu.
Rakkausvauva rv39+0
rakkausvauva:
Colis oli varautunut jo painonvartioiden tukeen.Mä katson jos vaan imetys vielä onnistuu niin luotan sen voimaan sillä ainakin aiemmin olen ollut jo ristiäisissä ihan suht,tyytyväinen mittoihini.
Milloin teillä on ollut ne ristiäiset?:-D Mulla on nyt tullut tasan 20 kg painoa, ja vanhasta kokemuksesta tiedän, että sen poistamiseen menee ainakin vuosi, ehkä puolitoistakin. Onneksi mulla on ollut mahdottomia tissitakiaisia nämä lapset, muuten kilojen karistamisen kanssa olisi voinut tulla ongelmia. Toivottavasti tämä kolmonekin älyää käyttää hyväkseen äitinsä keräämät vararavinnot...;)
Ristiäiset ollaan pidetty aina noin 6 viikon kuluttua synnytyksestä ja siinä vaiheessa en haluaisi vielä tulla kovin paljon valokuvatuksi, lähikuviin en edes mahdu...:-D
pikkuvarpunen ja poikanen tv 39+1
ps. ehkä tuo PIKKUvarpunen ei ollutkaan minulle niin hyvä nimimerkki...:-D
Mä jo luulin, et olisin päässyt synnyttämään, mutta ei! Illalla taas supisteli, epäsäännöllisesti tosin ja aamusta 2,5h suppasi 9min. välein. Sit nukahdin. Eilen ajattelin vaan, et haluun nukkua ennenkuin lähden synnyttämään. Soitin Naistenklinikalle ja sanoivat, et kannattaa tulla, kun tarttee kivunlievitystä eli taitaapa mennä syyskuulle. Nukuttua tulee kyllä ihan pätkissä, väsyttää, päätää särkee ja itku on herkässä. No, vauvalla on kaikki kyllä hyvin, kun liikuskelee tasaisesti.
Edea+Pikkis 39+3
Tsemppiä Edea! Sulla taitaa joka tapauksessa olla lähtö lähellä!=)
t.pv&poikanen
ps. oletteko te jo synnyttäneet tai pian synnyttävät muuten bongailleet jotain ennakoivia merkkejä (siis muita kuin supistuksia)? täällä ei näy mitään merkkejä...
Edea3:
Mä jo luulin, et olisin päässyt synnyttämään, mutta ei! Illalla taas supisteli, epäsäännöllisesti tosin ja aamusta 2,5h suppasi 9min. välein. Sit nukahdin. Eilen ajattelin vaan, et haluun nukkua ennenkuin lähden synnyttämään. Soitin Naistenklinikalle ja sanoivat, et kannattaa tulla, kun tarttee kivunlievitystä eli taitaapa mennä syyskuulle. Nukuttua tulee kyllä ihan pätkissä, väsyttää, päätää särkee ja itku on herkässä. No, vauvalla on kaikki kyllä hyvin, kun liikuskelee tasaisesti.
Edea+Pikkis 39+3
Kaikki asiat saatiin hoideltua, mutta kenkiä en tytölle löytänyt. Kaikki on joko lenkkareita tai sitten jo talvimallia. Pitänee tyytyä kohtaloonsa ja käyttää noita lenkkareita ja saappaita kunnes ilmat menee miinuksen puolelle. Äkkiä sekin aika kuitenkin taas tulee.
Apinaemo näytti oikein hyvältä ihan livenä :=), kiitokset vaan kirpparivihjeestä. Tuli hankittua kuitenkin kaikenlaista vaikkei välttämättä mitään enää olisi tarvinnut. Mm. vauvalle parit housut, esikoisellekin yhdet ja sitten Lennen pieni, tosi nätti talvihaalari. Tyttö oli ihan otettu teidän puistosta kun siellä oli kaikkia hienoja vehkeitä (pyöriä, liukumäki ja kiipeilyjuttuja). Halusi viereeni päikkäreille ja sanoi että äiti on ihana. Juups, äidistäkin oli ihanaa koluta kirpparilla niin ettei koko ajan joku vinkunut puntissa että mennään jo..
Ensi viikolla en sitten taidakaan päästä Pisaan kun olisi kait koulupäivä. (Ei sinne ollut vielä ilmoittautunutkaan kuin 12 myyjää joten ei sillä vielä paljon isoa tapahtumaa saa aikaan).
Nyt tytön kanssa ulos, jotta isi saa nukkua. Painaa taas ekstraduunia viikonloppuna, ahkera mies minulla.
Mukavaa perjantai-iltaa
t: Typykkä ja mukelot
Jondeliinille ja vauvalle paljon onnitteluja!
Nopeesti kuulumisia... Äitipoli oli tänään, kontrolli siis kohonneiden sokereiden takia. Tehtiin sisätutkimuskin, aika rohee oli lääkärin käsi, huh-huh ja nyt sitten vähän tuntemuksia sen takia. Oli sormelle auki, mutta vauva ei vielä laskeutunut ja pää liikkuvainen. Pikku herra masussa näytti kaikki mahdolliset liikkumatemput, eikä lääkärin ultrauksesta meinannut tulla mitään. Painoarvio noin 3200g eli alakäyrillä edelleen mennään. Eivät ne oikein tienneet, mikä on seuraava siirto. Kun sokereiden&insuliinien takia ei oikein yliaikaiseksi vois mennä, mutta kun vauva ei oo mikään suuri, niin kattellaan... 3.9 käyn käyrällä ja 10.9 mulla siis uusi aika, jolloin ilmeisesti päätetään sitten mitä tehdään. Verikokeessakin kävin, koska verenpaineet vähän koholla ja tsekataa, ettei ole raskausmyrkytystä, kuten esikoisesta. Pissa oli kuitenkin puhdas. Paino oli viime viikosta laskenut 200g. Eli tähän asti kaikki ok.
Taas on perjantai, nopeesti mennyt tämä viikko. Kohta me kaikki ollaan onneks nyytit kainalossa, ihanaa, eikö vaan?!
Kaikkea hyvää kaikille ja kivaa viikonloppua!
Mammavirtahepo rv 39+0
Vauhti päivä ollut ja väsyttääkin sen mukaisesti..
[b]Jondeliinille[/b] Onnea pienestä miehen alusta! :D
Tuli siitä mieleeni että mitenköhän [b]Haikarapolskalla[/b] mahtaa sujua vauva-arki.. Jokohan pian pääsisi linjoilla kertomaan kuulumisia(?)
[b]Epiduraalista[/b] - Edellisessä synnytyksessä pärjäsin ihan ilokaasun voimin, mutta jos koken seuraavassa epiduraalin tarpeelliseksi, sen ehdottomasti pyydänkin :) Eli ihan tarpeen mukaan.
Mitäs muuta..? [b]Miehistä[/b] ja miesten hellittelyistä tuli mieleen, että miun mies on ihan selvästi näin loppuraskautta kohden tullut entistä hempeämmäksi ja ottaa minua paljon enemmän huomioon. Okei, on siitä joskus saanut ihan muistuttaakkin ;) Mutta oma-alotteisuuttakin on jo löytynyt! Ihan alkaa olla prinsessa olo, halauksien ja pusujen keskellä.
Flunssan kourissa päristeville kovasti jaksamista ja paranemisia toivottelen! Mulla on ollut jo pari viikkoa sellainen olo, että alkaisko vai eikö se flunssa ala..! Tylsää tämäkin, kun ei tiedä onko tulollaan vai ei.
Kävin tänään siskon kanssa kaupungilla pyörähtämässä, sillä aikaa kun lapsemme oli, toinen kerhossa ja toinen eskarissa. Sentään sain ostettua tytölle kurahousut ja muovailuvahaa :) Ruokaostoksilla Prismassa käytiin myös samalla. Vielä siskolta lähtiessä pyörähdettiin kaupoilla ja vasta kotiuduttiin..! Ihme että jaksan tässä vielä puhista, on kyllä niin tuo käveleminen liitoskipuineen ja kolotuksineen yhdenlainen urheilulaji ;D
Tämä ilta vietetäänkin ihan tyttöjen kesken, kun isi lähti käymään kotipaikkakunnallaan - Noutaa samalla anopilta kaikkea vauvatavaraa, mitä hän haluaa meille antaa :) Ihan hauskaa välillä näinkin - ja tytöllehän sopii että saa äidin jakamattoman huomion :D
Perjantai iltaan sopiikin viettää kera herkkujen!
Dumle rv 37+
Typykkä: Olipas kiva nähdä ihan kasvotusten. Kiva että puistomme miellytti ainakin tyttöäsi. Sinulla olikin oikein herttainen tyttö. =) Saas nähdä ehdinkö minä vielä yhtenä pakkauksena ensi viikolla sinne Pisaan kirpparille...
Epiduraalista kyseltiin. Olen synnyttänyt kolme lasta ilokaasun voimin ja toivon, että se riittää nytkin. Suihku ja jumppapallo ovat toiveissa, samoin jos ammetta pääsis ekaa kertaa kokoilemaan, olis aika jees. Mutta turha suunnitella hirveästi etukäteen.
Täällä päivän touhut tuntuvat suurena väsynä. Onneksi kohta pääsee pötköttämään. Saa sitten aamuyöstä taas valvoa. Kumma juttu. Ja huomenna lapset menevät mummolaan, eli mulla on kunnon lepopäivä. Ihanaa!!!
Kukahan on seuraava synnyttäjä? Vm: kyllä sulle jo sen lähdön soisi. Samoin rakkausvauva, tervemenoa. =) Missäs Kewa olet, kun ei ole tänään kuulunut mitään?
Pää on jotenkin tyhjä, joten ei kun hyvää yötä!
apinaemo 38+5
ps. kaksi yötä ja sitten mies palailee. Hieman jo jännittää, että miten sitten elämä taas lutviutuu...
ettette luule mun laitokselle eksyneen, heh hee
Eli kokonaisenahan taalla viela, muuttohommissa vaan taa viikko!! Eli melkein kaikki on jo muutettu ja valiaikaispaikassa ei ole nettiyhteytta; joten mun yhteydenotot on nyt jatkossa vahan niin ja nain... Tan viikon lukemisetkin on vahan kesken tai oikeesti en muista edes minka paivan viimeks luin, sori siita...
Jondeliini-ystavalle kuitenkin onnea pojasta; ja muillekin talla viikolla jakaantuneille.
Mutta sanky kutsuu jo taallapaassa: meilla on taas ollut oikeen superhelteet tietty just tal viikol kun on pitany niin paljon liikkua ja kummarrella!
Tanaan vasta on tuulenvire alkanu ' normalisoitua' illansuussa!
Voikaa hyvin kuitenkin kaikki ja ilmoitan kun tama sissineito suostuu tuleen ulos!
- levinia ja Hope rv 39 (tai 37+6) -
On vähän paremmin sujunut loppupäivä.
Mies teki taas töitä kotona.Käytiin saunassa päivällä ja sitten piristin itseäni laittamalla huolellisesti kunnon meikin ja hiukset.Käytiin syömässä chigosissa ja nyt illalla jopa kävelyllä,en tod.muista milloin olisin voinut käydä kävelyllä.Tosin hyvin pieni happihyppely lenkki mutta kuiteskii..
Syön nyt Lääkärin ohjeistuksen mukaan noihin mun kolotuksiin Panadol zappia 2 lääkettä kolmesti päivässä ja on kyllä nyt vähän auttanutkin.
Supisteluja ei vieläkään ole nyt ollut (mitä nyt silloin tällöin jotain niinkuin varmasti kaikilla tässä vaiheessa).Mies miettii onko tyyntä myrskyn edellä,itse en jaksa uskoa että mitään tässä tapahtuu..Kyllä on uskomatonta!
Pikkuvarpunen mietiskeli että milloin meillä on ristiäsiä vietetty.Ne on ollu molemmilla kerroilla ihan viime tingassa silloin kun lapsi on 2kk.Ne on kyllä sellaiset pakkopulla juhlat on molemmilla kerroilla että huh huh.Oon ollu ihan väsynyt,varsinkin esikoisen kanssa kun sillä oli koliikki.Mutta tosiaan on mulla kuihtumista ollut jo silloin kiitettävästi.
Laitokselle on jäänyt suurin osa ja sitten tosiaan ihan vauva elämää viettämällä(=tissi suussa sohvalla)sitten osa läskeistä.
Esikoisen kanssa tuli 20kg,mutta olikin se myrkytys eli nestettä paljon.
Tokan kanssa joku 13kg.
ja nyt 7kg.
mut nyt alkoi BB
palaillaan taas.....
Pikaiset neuvolakuulumiset täältäkin:
sf mitta 33
paineet 111/70
painoa ei ollut tullut pariin viikkoon, mutta eipä lääkärin mukaan haittaa, kun muuten on tullut niin tasaisesti
pissa oli puhdas
kohdunsuussa ei ollut tapahtunut muutoksia, joten tuskinpa lähiaikoina ainakaan lähden synnyttämään
Kivunlievityksistä oli puhetta, esikoisen kanssa kätilö suositteli spinaalia, kun aukeaminen oli niin nopeaa, että epiduraali ei olis enää ollut kai mahdollinen. Spinaaliin olin itse tosi tyytyväinen, vei kivut loppu synnytyksestä pois. Muuta en sitten ehtinytkään kokeilla, ilokaasukin jäi testaamatta. Toiseen synnytykseen ei ole mitään erityisiä toiveita, täytyy nyt sitten katsoa, kuinka nopeasti pienokainen tulee maailmaan ja minkälaiset omat voimat ja kivut on. Tuosta spinaalista jäi ainakin hyvät muistot, sen laittamisesta en muista mitään kipuja, supparit oli silloin jo niin voimakkaat, että kaikki muu kyllä kalpeni niiden rinnalla.
Mukavaa viikonloppua kaikille ja toivottavasti tulee taas uusia vauva-uutisia,
Unikko rv.36+3