Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ooO HELMET loppuviikkoon Ooo

30.08.2007 |

Ajattelin aloittaa uuden ketjun kun alkaa olla jo aika pitkä tuo edellinen.

Sinisenkirsikan perheelle voimia ja toivotaan että vauva taistelee loppuun asti

Omaa napaa: Aika tasaista on elämä tällä hetkellä. Töissä jaksaa jo paremmin eikä pahoinvointiakaan enää ole kiusana. Paino ei kuitenkaan vielä ole noussut kuin kilon vaikka kaikki hyväskä maistuukin. Liikkeitä olen tuntenut nyt päivittäin. Kun töiden jälkeen tulee kotiin ja rauhoittuu hetkeksi niin silloin alkaa vatsassa pyörintä. Onneksi nuo liikkeet tuntuu, sillä muuten olisin varmaan ihan hermona että onko siellä kaikki hyvin, kun raskausoireet ovat kadonneet.

Nyt pitää lopettaa, kersat tappelee keskenään :)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna_liisalla riittää jännitettävää, kun ne tulokset aina vaan viipyvät. Ja odottavan aika on aina pitkä...

Toivottavasti odotus palkitaan hyvillä uutisilla. *toivoo kovasti*

VESSASSA käynnistä on kyselty. Mä selviän vielä yleensä yhdellä käynnillä ja valitettavasti se usein ajoittuu aikaan vielä vois nukkua vähän aikaa ennen kun on ihan pakko nousta töihin aikaan aamuyöllä/ aamusta.

Tosin toisina öinä on pitänyt kyllä käydä useampaankin kertaan. Riippuu mitä ja miten paljon on tullut juotua nestettä illasta.

Muuten nukkuminen on muuttunut jotenkin hankalaksi, en tahdo löytää hyvää asentoa. Tykkäisin nukkua mahallaan, mutta asentoa ei tunnu enää hyvältä.. Ja taas usemmin olen sitten yöllä hakeutunut nukkumaan selällään, mutta viime yönäkin mies sitten jossain vaiheessa tökki, että kääntyisin kyljelleni. Kyllähän mä sitten selällään nukkuessani helposti kuorsaankin mutta nyt mies sanoi että mulle tuli suorastaan hengityskatkoksia.

JOGU kyseli kynsistä: kyllä mullakin kynnet kasvaa, mutta ei ne kovin vahvat ole tai sitten mä vaan aina onnistun ne kynnet kolhimaan jotenkin pahasti.

[b]Lehvä[/b]kyseli [b]sykkeistä[/b]:

Mulla ainakin on aina aika korkea syke siinä 80 kieppeillä =huono kunto. Neuvolassa ei sykettä oo mitattukaan kun neukkatäti mittaa sillä vanhalla elohopeamittarilla.

Mulla on selkeästi se sitkeä kotona mittailu auttanut ja jännitän selkeästi vähemmän neuvolassakin ja neukkatätikin on saanut jo mitattua multa ihan kohtuullisia verenpainelukemia. :)

LIIKKEISTÄ: Musta tuntuu, että tänään oon bongannut pari hentoa vauvan liikettä ehkä? :)

ANNa_LIISA kyseli työn raskaudesta: mulla työ ei ole varsinaisesti raskasta. Mutta varsin staattista ja kumarteleva asento varmaan jossain vaiheessa rupee rassaamaan selkää.

Mä käytän kanssa tuota samaan Lumileopardin mallia, että auki on kaksi ikkunaa joista toisesta luen viestejä ja toiseen sitten kommentoin. Tulee nimimerkit suuremmalla todennäköisyydellä oikein. :)

Sininen kirsikka; Ihanaa, että teillä kuopuksen tilanteessa on vielä toivoa jäljellä! Lähetämme lauman enkeleitä pienelle!

ON: Pesutorni on nyt kotona ja ollaan koko ilta pesty ja kuivattu pyykkiä. :) Saapa nähdä minkälainen seuraava sähkölasku mahtaa olla...

mantelipulla 17+6

Vierailija
2/22 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininenkirsikka: Onneksi on vielä toivoa! Yritä nyt vain levätä ja välttää kaikkea turhaa rehkimistä! Enkeleitä matkaan!

Mulla oli eilen taas neuvola. Syke kuului hyvin. hemoglobiinikin oli jo vähän kohonnut, joten nyt syön rautaa vain joka toinen päivä! =] Seuraava neuvola onkin taas parin viikon päästä, kun halusin kuuntelemaan sydänääniä.

Olin tossa joku ilta tuntevinani jotain " koputusta" mahasta, mut nyt taas en pariin iltaan oo tuntenut.. Joten en sit tiiä mitä se oikeesti oli! =] Toivottavasti pian alkais liikkeet tuntumaan, niin ei koko ajan pelkäis pahinta.. On kyl ollut hermoja raastavaa tämä odotus tähän asti. Pelkään yhä keskenmenoa (mulla siis kolme jo takana, eikä yhtään lasta). Mietin että miten tämä vois mennä loppuunasti kun aiemmatkaan ei oo menneet.. =/ mut ei voi kun katsoa päivä kerrallaan.

Mullakin käy yleensä niin (kuten edelliselläkin? kirjoittajalla) että vessassa pitää käydä just n. tuntia ennen kuin kello oikeesti aamulla sois. Tai jos sais nukkuu niin sit ei vessassa käynnin jälkeen tuu enää uni. Mut tähän mennes ainakin yhdellä käynnillä pärjäillyt..

Jonttu rv 17+2 (neuvolan laskurin mukaan 17+3, mut silti sama la..?! ei tajuu)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronjanja kyseli, miten osakeskeytys tehtiin niin, siinä ruiskutetaan neulalla sikiöön olikse jotain suolaliusta ja odotellaan, että sikiö kuolee. Se oli kyllä ihan hirveetä, mua ei yleensä ikinä pyörrytä, se ei sattunut minuun, mutta oli henkisesti niin kamalaa, että meinasin pyörtä ja oksensin heti toimenpiteen jälkeen. Ja nyt sit toivotaan et sikiö vain kuivuisi kohtuun ja antaisi vielä toiselle elinmahdollisuuden. mitä myöhemmin tämmösiä joudutaan tekeen, niin sitä helpommin tulee molemmat synnytyksen lailla ulos. Mutta onneksi mun raskaus ei ollut vielä hirveen pitkällä.

kyllä tää niin kovaa aikaa on ollu, että enpä osaa vielä ajatella miten tässä selvitään. Ens viikolla toiselta sikiöltä otetaan lapsivesinäyte ja sit odotellaan tuloksia. ja 19 viikolla katsotaan rakenneultra. Vielä pitkä matka turvallisille vesille!

anna-liisalle toivoisin, että tulispa tulos jo tänään, ettei tarvitse viikonlopun yli jännätä. tsemppiä.

sininenkirsikka, ihanaa että lapsivettä kuitenkin vielä riittävästi. toivottavasti vuodot vähenee. eikös sitä lapsivettä sinun viikoillasi ala koko ajan lisää kehittyä! niin eikös tilanne pääsekin pikku hiljaa korjaantumaan. Ja ihanaa, että sulla viikkoja jo kivasti kasassa.

Voimia sinulle hurjasti, tiedän että ei ole helppoa.

mantelipulla sulla oli aika aikaisessa vaiheessa rakenneultra, vai onko sulla raskaus luultua pidemmällä. Täällä päin otetaan ultra vasta 20-21 viikoilla. Mä ihmettelin miksi multa otetaan jo 19, mut se sanoi, et hän uskoo et ne näkyy jo aika hyvin. Voi muuten olla että mulla otettiin esikoisesta rakenne kans aika aikasin 18 viikolla. Noi näköjään heittelee niin kovasti. Nuorimmasta otettiin 20 viikolla ja 21+5 viikoilla täytyi mennä vielä, että ne sai sydämen rakenteen paremmin selville.(Nuorimmaisella oli niskaturvotusta, istukkanäytteestä ei löytynyt mitään, mut sit turvotuksen voi aiheuttaa myös sydänvika, joten siks tutkittiin tarkkaan. Synnyttyä sydän ok! terve tyttö. Kaksivuotiaana kuultiin sydämestä pieni sivuääni, pieni vaaraton säie, sydän ultrattiin.)

Kaikille toivotan ihanaa odotusta ja mukavaa viikonloppua!

Vierailija
4/22 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:Kyllä mää itekki odotan et jos se kätilö tänään soittas mulle sen tuloksen.Luitko sinä noita np-turvotuksista olevaa asiaa täältä vauva-lehtien palstoilta?Parilla ollut enempi se turvotus entäs minulla ja silti saaneet myös terveet lapset.Oishan tää nyt kamalaa jos tää vauva ei oiskaan terve ku niin monta vuotta toivottu kolmatta lasta.Työkaverini sanoikin et eihän teillä voi olla niin huonoa tuuria et vauva ois sairas.No kohta asia onneksi selviääpi.

Tää vauva on kyllä kova liikehtiin jo tuolla masussa,useamman kerran päivässä tuntee liikkeet.

anna_liisa 17+2

Vierailija
5/22 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iitulii72:ja onnea sulle myös raskaudessa.toivottavasti teidän toisella pienokaisella on kaikki hyvin.

anna_liisa17+2

Vierailija
6/22 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana syysaamu, voi veljet, että oli ihana hengittää ulkona!

Nyt väsyttää yö meni vähän heräillessä ja esikoinen heräsi turhan aikaisin eikä suostunut enää nukkumaan (varmaan väsynyt nyt hoidossa). Päänsäryt ovat helpottaneet. Vauvan liikkeet tuntutvat nyt päivittäin, niin pieniä, mutta niin selkeitä ja niin iloa antavia.

Työssä tuntuu kiire vain syksyä kohti kasvavan, kivoja projekteja, mutta saa nähdä kuinka suurta roolia haluan enää loppuvuoden jutuista ottaa. Töissä vihdoin kerroin (ja yksi oli arvannutkin, mutta pitänyt suunsa supussa) ja kaikki oli, toisin kuin jännitin, tosi iloisia ja onnellisia. Big Boss ei vielä tiedä, mutta oma esimies sanoi tiedottavansa eteenpäin.

Nyt tuli vain oman navan ympäriltä..

erityisvoimia ja toivoa iituliille, anna_liisalle ja sininenkirsikalle

Vierailija
7/22 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se aika vaan vierähtää, huomenna olis 15 mittarissa :D

Sininenkirsikka : kiva kuulla että toivoa on!! Teillä on paljon enkeleitä suojananne ja turvananne! :D voimia!

VESSASSA tulee joo käytyä muutaman kerran yöllä..ja se on totta, että se viimenen käynti tulee AINA juuri enne herätyskellon soittoa, miten voi olla mahollista ? ;)

Kynsistä ne kasvaa mulla ihan normaalisti, eli nopeaa vauhtia. Ne on vaan vahvemmat kun ennen. Sama pätee hiuksiin...Ne tuntuu olevan paremmassa kunnossa kun ikinä :D

Pahaa oloa on vieläkin aamuisin, jos ei muista heti sängystä noustessa syödä..

Työnraskaudesta- huomasin eilen töissä kun palvelutiskiä purin, että ei nuo pienetkään nostelut enää oikei onnistu tuon lonkkakivun takia. aina vilhas alaselkään ja lonkkaan kun nosti :(

Mutta menen keittämään miekkoselle kahvia valmiiksi, kun tulee töistä kahvilla käymään :)

haleja

Vierailija
8/22 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten perjantai ja mulla edessä erikoisviikonloppu. Mies sanoi oma-aloitteisesti (!) häipyvänsä lapsien kanssa huomenna mökille ja tulevat vasta sunnuntai-iltapäivänä takaisin. Olen AIVAN HALTIOISSANI! En ole tarkoituksella sopinut yhtään mitään menoa itselleni vaan ajattelin vaan nauttia yksikseni: shoppailla kaupungilla ja syödä hyvin jonkun muun laittamaa ruokaa, siivoilla vaatekomeroista kesävaatteet pois, hakea jonkun ihanan nyyhkyleffan ja ison säkin irtokarkkeja ja mennä pitkään vaahtokylpyyn hra Strongbown kanssa. Oletteko muuten maistanut [b]Strongbown 1-prosenttista siideriä[/b]? Mun käsityksen mukaan ei ole ollut aikaisempien raskauksieni aikana myynnissä ja pesee mennen tullen kaikki makeat alkoholittomat pohjoismaiset kilpailijansa. Saa Alkosta - suosittelen!

Mantelipulla valitti, ettei hyvää [b]nukkumisasentoa[/b] meinaa löytyä. Itse nukun tällä hetkellä imetystyynyn kanssa kyljelläni. Eli tuo pitkä tyyny jalkojen väliin, joten on hiukan enemmän tilaa hengittää. Selälläni en pysty nukkumaan enää kovin hyvin ja mulla on aivan sama juttu, että rupean kuorsaamaan varsinkin loppuraskaudesta, jos asento on huono :-|.

[b]Sarandiina[/b] kirjoitti työtunnelmista. Kiva, että raskausasia otettiin hyvin vastaan. Tuli jotenkin tuttu fiilis, kun kirjoitit, että kivoja projekteja edessä ja itsellä epävarma olo, kuinka paljon voi olla mukana. Mulla oli kakkosta odottaessa ihan sama tilanne! Työkuvioissa tuli isoja muutoksia, kun mä olin jo tukevasti raskaana ja oli tosi monta mielenkiintosta tulevaisuuden hommaa, joihin olisin voinut itseni tyrkätä mukaan. Muistan, että harmittelin kovasti, kun en voinut niihin lähteä mukaan :(. Tämä olikin yksi syy, minkä takia päätin olla tän kolmosen ja kakkosen välisen ajan kotona. Projektipainotteisella alalla pystyy periaatteessa hyödyntämään lyhyenkin töissäolon tehokkaasti ja mielekkäästi, jos käy säkä, mutta saattaa olla hankalaakin. Viimeksi sain onneksi sumplittua yhden projektin vetämisen juuri tuoksi 8 kuukaudeksi, jonka ehdin olla töissä. Uskonpa, että yhtä hyvää säkä ei olisi voinut toistua toistamiseen.

Nyt on vietävä kuopus nukkumaan. Meiltä lähti juuri ruokavieraat hetki sitten ja parin tunnin päästä pitäisi jo kiitää itse kyläpaikkaan. On tämä raskasta tämä kotiäidin rauhallinen arki ;-).

Viikonloppua koko porukalle ja erikoisesti voimia Sininenkirsikalle, anna_liisalle ja Iitulii72:lle. Kyllä teitä nyt koetellaan raskaimman kautta :(.

t. Jogu (16+2)

Vierailija
9/22 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#3CB371][b]Iitulii[/b] Kävin np-ultrassa, jolloin gyne totesi istukan oleva marginaalinen eli lähellä kohdunsuuta ja oli sitä mieltä, että rv 18 pitää tarkistaa istukan sijainti. Niimpä sitten sain ajan tolla rv 18;lle joka on periaatteessa hieman varhainen rakenneultralle, kun yleinen vaihtelu on se rv18-22 tuolla rakenneultralle. Mutta onneksi kaikki rakenteet näkyivät kuitenkin kunnolla. Vähän harmittaa kun vaavi ei suostunut näyttämään jalkoväliään. Yli-innokkaina esikoisen odottajina ollaan kauheen kiinnostuneita sukupuolesta, vaikka sinällään sillä ei ole väliä. Vois vaan jo ostaa niitä pinkkejä ihanuuksia tai sitten reippaita sinisiä jne. :) *minäkö yli-innokas?!?*

Missä vaiheessa kannattais käydä ultrassa jos erityisesti sukupuoli kiinnostaa? Ja olishan se ihanaa nähdä pikkuinen vielä ennen synnytystä kun siihen on vielä niin piitkä aika.

JOGU: Strongbown siideristä: Taitaa olla uutuus. Ainakin siitä oli mainos jossain aika uudessa vauva-lehdessä.

En oo vielä maistanut, mutta hyvä kun tuli esille, sitä vois hyvin ottaa mukaan kun ens perjantaina on työpaikan järkkäämät iltamat, tuota vois kokeilla. Mulle ei oikein tahdo ne makeet alkoholittomat upota, tuo vois olla sen verran kuivempaa että sitä vois juoda ruuankin kera.

ON: Mulle iski sitten nuha toivottavasti ei tule kuitenkaan ihan kunnon flunssaa vaan selviäisin pelkällä nenän vuotamisella. Pieni saa aikamoista höykytystä tuolla vatsassa kun aivastelen.

Ihanaa, mulla on nyt töissä työkaveri joka menee raskaudessa samoissa mun kanssa. Ihana höpötellä asioista, ollaan vielä molemmat esikoisen odottajia. Heillä on vielä takanaan monen vuoden yritys, joten toivon todella, että he saavat vauvan ensi vuonna syliinsä!

ANna_liisa: Vieläkö joudut jännittämään tuloksia?

Nyt toivottelen kaikille helmiksille hyvää viikonloppua!

mantelipulla 18

Vierailija
10/22 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mantelipulla:ei soittanut vielä tänään kätilö.Maanataina se soittaa koska sovittu soitto aika.Tympiä vaan ootella maanantaita viikonlopun ajan.No onnex oon töissä niin ei kerkee asiaa niin miettimään.

Mulla on vaan vaikee olla töissä ku supistelee..saa nähdä kuin pitkään pystyn olemaan.Kauanko työn antaja maksaa palkkaa jos joutuu saikulle?Mulla ei oo ollut vakinaista työpaikkaa ku kolme vuotta ja nytku ootan tätä vauvaa niin en tiiä miten ne menee.

anna_liisa 17+2

Vierailija
11/22 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies töissä ja lapset mummon kanssa seikkailemassa. Siis toivottavasti jo nukkuvat.Muakin nukuttaa vaikka kuinka mutten malttais omana iltana kaatua viel sänkyyn. Saunakin olis mukava lämmittää, mutten millään jaksa valvoa.

Koko päivän olen kiitänyt. Silittäessä alkoi tuntua vatsassa kuin supistus. Miten se nyt näin aikaisin?? Ekaa oottaessa alkoi raskauden puolivälissä supistella säännöllisesti. Terkkari aina kysyi montako niitä illassa on. Yksihän niitä oli mutta alkoi iltapäivällä ja vatsa rentoutui vasta nukkumaan mennessä. Se oli kurja tunne ja epämiellyttävä. Vatsa niin kivikova ja kiristävä joka suuntaan ettei taipunut mihinkään. Ekasta vielä niin pieni vatsa.

Tänään sitten kipaisin äkkiseltään neuvolassa kuunteluttamassa vauvan sydänääniä taannoisen verenvuodon ja hyytymän ja kivun jäljiltä. Perinnöllisyyslääkäri sanoi et pitäis neuvolalääkärin luona käydä selvittämässä mistä syy. Lääkäriä ei nyt tähän hätään saatu mutta terkkari otti vastaan puhelinajalla.

Heti kun sai laitteen vatsan päälle alkoi sen päiväinen jumputus ja reipas oli vauva.145-150.Ei ainakaan tarvinnut vauvan paikkaa etsiä ja tällä kertaa antoi kuunnella itseään eikä kiemurrellut alta pois kuten ekalla kerralla. Kuulosti, ettei hänellä ole huolen häivää. Äiti täällä vaan hermoilee. Mutta kun on tämä riskiraskaus ja kerta kiellon päälle.

Osaispa vaan nauttia eikä hätäillä.

Kaikille rentouttavaa yöunta , keskeytymätöntä.

Mulla muuten se jokaöinen vessaravaus on vähentynyt. Saattaa olla 2 yötä viikossa etten herää pissahätään. Lapsiin kylläkin. Hieman koulunaloitus ja uusi eskari aiheuttavat vaeltelua öisin. Turvaa haetaan äidin kainalosta ja pimeäkin on tullut.

tyttötiimi rv. 15+6

Vierailija
12/22 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan kourissa on kerrankin aikaa istua koneelle ja ilmoittautua tähän tulevien Helmi-vauvojen joukkoon :-) Raskausaika on sujunut kohtuullisen mukavasti, mutta väsymys ei meinaa millään helpottaa ja tuntuu, että en lukeudu niihin onnellisiin odottajiin jotka tuntevat olevansa elämänsä kunnossa toisella kolmanneksella...

Tilannetta ei tietenkään helpota, että mies on työkomennuksella ja toivottavasti tulossa ennen laskettua aikaa takaisin Suomeen, pahimmassa tapauksessa vasta ensi kesänä :-( Muutto olisi edessä, asunto tyhjillään ja voimia pitäisi siihenkin löytyä. Tähän päälle vaativa työ ja puuttuva gradu, jossa painaa tuleva tutkintouudistus, eli gradukin pitäisi pakertaa valmiiksi ennen kevättä. :-( Tänään yritin hakea sairaslomaa flunssan takia, kun muuten maanataina 400 km ajo E-Suomeen viikon työtehtäviin, jossa olisi oltava skarppina ja hymyilevänä asiakkaiden keskellä... Vaan ei lääkäri ollut samoilla linjoilla kanssani. Ei auta kuin yrittää lauantai-aamuna tunkea jakkupukua päälle ja lähteä ostoksille jos ei enää vaatteet mahdukaan. Ja tietenkin maanantaina lähteä tien päälle toivoen ettei pahempia jälkitauteja iske.

Jostain pitäisi saada voimia selviytyä edes jokapäiväisestä arjesta ja saada itsensä takaisin elävien kirjoille hyvissä ajoin ennen synnytystä. Lapsi on erittäin toivottu, mutta ajoitus ei tietenkään täydellinen - koskapa se olisi ;-) Olemme pitäneet raskauden salassa tähän asti, mutta tällä viikolla kerroin asiasta pomolleni, joten sen puolesta asiaa ei tarvitse enää salailla.

Toivottavasti tämä olo tästä piristyy kun flunssa paranee. Tsemppiä muille odottajille!

Kultapossu08 (rv 17+2)

Vierailija
13/22 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultapossulle heti alkuun tervetulotoivotukset! Kiva saada uusia kanssa" kärsijöitä" :)

Täällä onkin ollut paljon kaikenlaista viime aikoina. Sininenkirsikka; sulle spesialisohali. Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin. VOIMIA!

anna_lisalle voimia tulosten odotteluun. Onneksi maanantai on jo pian.

Täällä on puhuttu paljon yöllisistä vessareissuista. Mä käyn noin kaksi kertaa, joskus puolenyön jälkeen ja sit kolmen-neljän aikaan. Riippuu ihan siitä miten paljon olen nestettä latkinut illalla.

Olin eilen pitkästä aikaa illalla ulkona ja sen kyllä huomasi. Alkoi väsyttää niin, et jo 00.30 oltiin jo kotona. Mut oli kyllä kiva nähdä Ilotulituksen suomenmestaruuskisat. Nyt pitkästä aikaa viikonloppu kotona ihan vaan kaksistaan miehen kanssa. Saatiin jo eka pikku vääntökin aikaiseksi; kotitöistä, mistäs muustakaan. Murinoista huolimatta tuolla pihalla nyt ahertaa mun sille osoittamia hommia. On jääneet niin kauan tekemättä enkä mä osaa.

(.) Olo on edelleen aika apea. Pieniä kiristyksiä tuntuu iltaisin ja

turvottaa, mutta muuten fyysisesti on ihan hyvä olo. Pari viikkoa vielä

neuvolaan, sitten vasta saan tietää, onko kaikki hyvin. Hiivakuurin

aloitin toissa päivänä kun rupesi siltä tuntumaan. On tää vaan niin

pelottavaa aikaa. Vielä kuukausi seuraavaan ultraan.

Mulle ei olla puhuttu neuvolassa mitään, et saisi mennä kuunteluttamaan sydänääniä. Tuntuu olevan ihan sairaan vaikeaa saada ketään sieltä edes kiinni. Jos soittaa neuvolatädin numeroon klo 12.15 on siellä vastaaja päällä, joka kertoo, että täti vastaa puhelimeen vain klo 12-13 välillä kun sillä on puhelinaika...niinpä niin. Ja jos soittaa

ajanvaraukseen, sättivät vaan, että miksen soita omalle

neuvolantädille. Tekisi mieli jo antaa periksi. Viime torstaina sain

sitten tädin 3 viikon soittoyritysten jälkeen kiinni ja ajan varattua.

Täytyy kyllä antaa palautetta muutenkin; Ensi kerralla tapaan oman

neuvolan tädin vasta ekaa kertaa. Viimeksi oli joku sijainen ja

lääkärikäynnin yhteydessä en nähnyt neuvolantätiä ollenkaan. Ei ole

kertaakaan otettu pissanäytettä eikä hemoglobiinia. Jotenkin tuntuu,

että olen ihan heitteillä. Samoin alussa otettujen verikokeiden ja

pissanäytteen (siis sen, mikä vietiin silloin HIV-testien yms. kanssa

yhtä aikaa) tuloksista ei ole tullut vastauksia. Se HIVhän piti tulla

kotiin 3 viikon kuluttua? Nyt on mennyt jo reilu viisi. En mä mitään

tauteja pelkää, mutta ärsyttää, kun mikään ei toimi.

Tiistaina hierojalla ollessani tunsin mielestäni ekan liikkeen. En voi esikoisen odottajana olla varma, mutta ihan kuin sellainen potkusarja olis tullut mahanahkaan. Sen jälkeen en olekaan tuntenut muuta. Kuitenkin antaa voimia odottaa seuraavaa neuvolakäyntiä.

Kävin torstaina vaateostoksilla pitkästä aikaa kun kaveri houkutteli. Mukaan tarttui kaksi pitempää toppia ja kaksi H&M:n pitkää neuletta. Masu näkyy jo selvästi muillekin. Hankin myös Bola-korun vatsalle kilisemään. Teen töitä erityisopettajana ja koru muistuttaa lapsia siitä, että vaikka kuin olis paha olo ja raivokohtaus menossa, mun mahaa ei saa lyödä. Sain vinkin juuri äitiyslomalle jääneeltä kollegalta. Vieläkään en oikein uskalla ostaa kaupasta mitään vaatteita vauvalle. Oon tyytyväinen, et sain kaikki mun ja veljen vanhat vaatteet mökiltä. Muistan kun äiti sanoi kesken menneessä raskaudessa, et vaatteiden ostaminen tietää huonoa onnea (olin juuri ostanut pikkuruisen collegepuvun ja kesken meni raskaus). Meillä taidetaan olla pikkuisen liiankin taikauskoisia.

Kerroin töissä lapsille vauvasta keskiviikkona ja reaktiot oli aivan ihania. 4-vuotias tyttö oli suunnattoman huolissaan vauvan hyvinvoinnista. Totesi mulle ruokapöydässä, et " Nonna, sä et saa syödä noin paljon" . Minä tietenkin kysymään syytä miksen, johon neiti vastasi: " Jos sä syöt noin paljon, se kaikki ruoka menee vauvan päälle ja se ei jaksa kantaa sitä ja sit se kuolee" :) Herttaisia tapauksia vaikka erityislapsia ovatkin. Jokainen juoksi iltapäivällä portille vanhempaa vastaan ja kiljuen kertoi uutisen. Muutama olikin jo arvannut.

Osa miehen kavereista oli edelleen tietämättömiä raskaudesta ja yllättyi kun näki mun mahan eilen siellä Ilotulituksessa. Hassua, miten huonosti nykyään viidakkorumpu toimii.

Onkohan mulle tää " seesteinen keskiraskaus" liiankin seesteistä? Tuntuu, ettei pää kestä tätä oireettomuutta enää keskenmenojen jälkeen. No, pari viikkoa vielä neuvolaan. Ja sit viikon loma Lapissa...on sitä taas odotettukin koko vuosi. Ihanaa päästä sinne rauhoittumaan ja nauttimaan ruskasta.

Oikein levollista viikonvaihdetta kaikille kanssamatkustajille.

Nonna ja Nallekarkki rv 15+3 (hui)

Vierailija
14/22 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen, joka on paljon saanut olla sylissä ei meinaa nyt millään ymmärtää miksi äiti ei nosta syliin vaikka kuinka pyydän. Vähän surettaa, mutta pakko ottaa varman päälle ja yrittää karsia kaikki nostelu ja rehkiminen.

Olen yrittänyt lepäillä mahd. paljon, mutta pakko on liikkuakin, kun lonkat kipeytyy jo niin ettei tiedä miten päin sängyssä olis. Vuoto on oikeistaan loppunut kokonaan, sellaista tuhrua tulee paperiin vessa reissuilla ja pari tippaa pönttöön, siis ihan verta.

Torstaina ois taas kontrolli käynti polille, hitaasti meinaa aika kulua, tai siltä ainakin tuntuu. Onneks tuo kuopus välillä rauhoittelee äitiä kunnon liikesarjoilla, että tietää jotain elämää masussa olevan.

Tervetuloa uudet ja anna-liisalle voimia tulosten odotteluun.

t:sininenkirsikka ja kuopus 18+1

Vierailija
15/22 |
01.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli tullut _muutama_ uusi viesti tänne. Hienoa!

Anna_liisalle voimia tosiaankin odotteluun, kohta se maanantai jo onkin!

sininenkirsikka: Voimia myöskin sinulle odotteluun ja muista tosiaan ottaa ihan rauhallisesti. *Hali*

ON: Tänään aamulla tein päätöksen ja suuntasin Lindexin mammavaateosastolle. Oli ihan pakko käydä ostamassa äippähousut. Olen nyt viime päivät tuskaillut olemassa olleiden housujeni kanssa kun kaikki tuntui ahdistavilta. Tänään sitten kävin ostamassa housut ja voi veljet, kuinka hyviltä ne tuntuivat jalassa. Mun teki niin mieli ostaa ne lappuhaalarifarkut jo nyt, mutta sitten maltoin mieleni ja päätin että ostan ne sitten kun maha tosiaan näkyy selvästi. Nyt se ei vielä päällepäin näy kun on tossa mahaa ennestäänkin, mutta tuntuu sitäkin enemmän. Sellaset farkut olen kyllä päättänyt ostaa ja sen teenkin!

Nyt kuitenkin taas syömään jotain. Hirveä nälkä kun on monta tuntia kierrellyt kaupungilla. =)

Suan

16+3

Vierailija
16/22 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselisi, että vieläkö mahtuu joukkoon mukaan?

Löysin vasta tämän teidän ryhmänne ja mielelläni tulisin joukkoon mukaan kirjoittelemaan vielä. Olen helsinkiläinen esikkoa odottava " rouvashenkilö" ja viikkoja olisi taulussa tällä hetkellä 17+4. Kokemuksessa on kaksi keskenmenoa ja siksi tämä raskausaika on ollut hieman " hermoja koetteleva" , vaikka kaikki on mennyt suhteellisen hyvin. Ultrassa on tullut ehkä hieman liikaakin juostua (viimeksi reilu viikko sitten) ihan varmistamassa, että kaikki on hyvin...

Tosin nämä omat hermoiluni hieman nolottavat, sillä olen ymmärtänyt hieman kirjoituksia taaksepäin lukiessani, että joillain tässä ryhmässä olleilla on ollut todellista aihettakin huoleen... Jaksamista heille!

Vierailija
17/22 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin ilmoittautua pinoonne, vaikka la on sen verran loppukuusta, että vauva saattaa syntyä vasta maaliskuun puolella (kaikki edelliset menneet la:n yli).

Olen melkein kolmekymppinen kotiäitiyrittäjä Pohjanmaalta ja odotan neljättä lapsukaista meidän perheeseen. Tämän jälkeen meidän lapsiluku on täynnä :)

Lasketun ajan sain tietää vasta alkuviikosta ultrasta, koska tämä raskaus tärppäsi heti ensimmäisestä ovulaatiosta. Raskaus olikin sitten vähän pitemmällä kuin oletettiin, ensin luultiin, että la olisi maaliskuussa, mutta ultra kertoi, että se onkin 23.2. Joten helmivauvaa odotellaan.

Meillä on kolme tyttöä 05/03, 01/05 ja 09/06. Yrityksen pyörittämisen lisäksi toimin myös kantoliinatukihenkilönä, Kestovaippayhdistyksessä ja eilen valmistuin imetystukihenkilöksi :)

Porenn ja Pikkukulta rv 15+1

Vierailija
18/22 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin terve tuloa uusille ja voimia kaikille tarvitseville. Muista Sininenkirsikka ottaa rauhallisesti!

Täällä podetaan molemminpuoleista poskiontelontulehdusta, sain siihen sitten penisiliinin joka taas aiheutti ripulin. Hieman jaksamisen kanssa vaikeuksia. Ja huomenna pitäisi mennä töihin. Huh. Ei onneksi kovin jännitä taikka ahdista, ainakaan vielä, saa nähdä kuinka tulee uni.

Äitiyshousut otin myös viikonloppuna käyttöön, tavalliset housut niin jo ahdistivat mahan kohdalta, vaikka vielä kyllä sopivat päälle. Mutta ei kestä kiristämistä yhtään.

Mrs.Marple rv 14+4

Vierailija
19/22 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelin tuon meidän esittelylistankin ensimmäiselle sivulle. Käykäänhän uudet laittamassa esittelynne sinne listan alle, niin saadaan kaikkien esittelyt mukaan.

ON: Ostettiin sitten lopulta Mielen pesutorni ja nyt ollaan miehen kanssa koneisiin tustustuttu pari päivää. Ja hyvältä vaikuttaa, eiköhän noilla saada vauvan vaatteet pestyä ja ehkä kestovaipatkin...

PORENN: Onnea imetystukihenkilöksi valmistumisen johdosta! Onkin sitten lähellä joku jolta kysyä. :)

JA heti kysymys mikä liina olis täystumpelolle aloittelijalle hyvä ja helppoa ja " hetivalmis" -mallia.

Meillä näes on kaksikerroksinen asunto ja haluaisin että vauvan voisi laittaa liinaan tms. kun liikkuu kerroksesta toiseen, jotta kädet ovat vapaat.Jotenkin tuntuisi että se liikkuminen vauvan kanssa olis sillä tavalla turvallisempaa.

ON: Ostettiin sitten lopulta Mielen pesutorni ja nyt ollaan miehen kanssa koneisiin tustustuttu pari päivää. Ja hyvältä vaikuttaa, eiköhän noilla saada vauvan vaatteet pestyä ja ehkä kestovaipatkin...

Miehellä loppuu tänään loma. Vähän harmittaa, ettei voitu viettää yhteistä lomaa, kun mun piti vaan hankkia noita euroja jotta sais paremman äippärahan.

Flunssa vaivaa tai eniten nenän tukkoisuus, harmittaa että huomenna pitää mennä töihin, mutta

pelkkä tukkoisuus ei oikein ole saikunkaan peruste.

mantelipulla rv 18+2

Vierailija
20/22 |
02.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä onkin taas ollut ihanasti kuulumisten kertojia!

Kultapossulle gradulohdutusta, itse tein esikoisen odotusaikana gradua niin, että aloitin sen heti jäätyäni työstä äitiyslomalle eli n. kuukautta ennen syntymää ja kirjoittelin sitä esikoisen vauva-aikana eli aika repaleisesti, mutta valmista tuli ja hyvällä arvosanalla, eli rohkeasti vaan gradun kimppuun - se on helpompi prosessi lopulta, kuin miltä se etukäteen tuntuu :) Vauvan kanssa tekeminen vaatii järjestelyä ja kärsivällisyyttä, mutta mahdollista sekin kuitenkin (ehkä ehdit saada prosessin päätökseen ennen syntymääkin) TSEMPPIÄ!

Suoistustelua ja kiristelyä vatsan alueella on aika paljon, joten nyt olen siirtynyt housujen ja hameiden osalta ä-vaatteisiin kokonaan. Ensi viikolla neuvola, sitä odotellessa.

Saran

16+5