Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Minkä ikäiselle voi opettaa, ettei aikuisten keskustelua keskeytetä?
30.08.2007 |
Suututtaa kun juttelee aikuisten juttuja, niin aina on joku niin tärkeä asia lapsella että juttu keskeytyy. Kyseessä lapset 5 ja 3,5 vuotta.
Kommentit (3)
5-vuotias alkaa aika hyvin oppia sen ja 3,5v saa opin siinä sivussa sitten myös.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Itse olen vaan miettinyt sitä, että kun mun siskoilla ja mulla tai puheliaimmilla ystävilläni sitä juttua voi tulla ihan tauotta niin miten lapsi silloin saa missään vaiheessa suun vuoroa? Ei kuitenkaan kai kohtuullista odotuttaa tuntikausia. Miten olette muut ratkaisseet tämän asian? Mulla vasta vauva niin ei ole tullut ajankohtaiseksi vielä.
Alue: Aihe vapaa
Eri asia on tehoaako opetus. Sen verran on tehonnut että ovat tarkkoja keskenään omista " puheenvuoroistaan" , eli jos toinen keskeyttää niin ovat kärkkäänä sanomassa.
Yritän opettaa tätä koska mielestäni tapa on ärsyttävä.
Huvittavaa on, että sellaisilla kavereillani, joilla aikanaan poikaystävä oli siinä asemassa, että tyttökavereiden juttu aina keskeytyi (" odota vähän, niin mitä Mikko?) kun poikakverille tuli joku nasakka huomio mieleen, toimivat ihan samalla tavalla lastensa kanssa :)