Te, jotka olette ottaneet asuntolainaa n. 150000€, paljonko
on nettokuukausitulonne ja mikä on maksuaikanne?
Kommentit (14)
Laina-aikaa on reilu 20 vuotta. Taloudessa on toki muitakin tuloja: miehen palkka ja lapsilisät. Mutta noin periaatteessa laina on minun ja minä siitä vastaan.
Perheemme nettotulot noin 5000 euroa/kk, ja lainaa aiomme lyhentää ja korkoja maksaa 2200 e/kk. Lainan pituudesta ei tietoa, kun korkoja emme osaa ennustaa...
omakotitalosta kuin maksan 900 euroa vuokraa kerrostalosta. Kun myyn asuntoni, velan jälkeen jää loput rahat mulle käteen mutta vuokrakämpänpä myy sen omistaja, ja sijoitusasunnon velkaa on minun maksamillani vuokrilla lyhennetty...
ON TÄSSÄ JÄRKEÄ!
samalla tavalla sinä annat ilmaista rahaa pankille lainastasi. Sehän on ihan arvokysymys, millä tavalla haluaa ja katsoo kannattavaksi elää ja olla. Vuokra-asumisessa lopulta kyllä yleensä pääsee halvemmalla. Ei mene rahaa remontteihin yms. ja kun ei ole mitään mitä omistaa, pääsee jälkeläisetkin helpommalla kun aika jättää :)
Miksi hassata koko elämä vuokranantajan rikastuttamiseen?
Vierailija:
Onko tuossa mitään JÄRKEÄ? Hassaatte elämänne lainojen lyhennyksiin.
Eli pysyykö laina-aika samana noilla lyhennyksillä. Me ainakin joudutaan lyhentämään lainaa pari vuotta sitten sovitun kuukausittaisen maksun lisäksi ylimääräisesti, ettei laina-aika pitenisi.
Annuiteetti 1000¿, nettotulot n. 2700¿ tällä hetkellä kun olen hoitovapaalla. Laina-ajaksi otettu reilu vuosi sitten 20v, nyt varmasti paljon enemmän. Talon arvo tällä hetkellä n. 360 000¿
näin hassua unta:)
Olimme siinä saaneet pankilta lainan, miehen olin saanut taivuteltua (hän kun ei oikein ole innostunut) ja oli niin innoissaan että sopi suoraan myyjän kanssa asunnon ostosta, vaikka emme olleet edes nähneet livenä koko asuntoa.
Ap
Lainan lyhennyksiin menee n. 900 euroa kuussa ja laina-aika taitaa olla 25 vuotta.
Nettotulot noin 4000 e. Maksuaikaa en muista lyhennys + korot 1000 e/kk. Asunnon arvo nyt noin 240 000e.
25v ja maksetaan 840¿/ kk
Nettotulot yht. n. 3700¿
ja nettotulot kk:ssa n. 3300¿, voi olla joskus vähän enemmänkin, täällä hetkellä hiukan vähemmän, koska olen äitiyslomalla.
Laina-aika 25 vuotta ja lyhennyserä pikkkuisen alle 1000¿
Maksetaan reilu 700,- ja lisäksi on toinen laina jota maksamme 500,-
Välillä bonuksia. Lainakulut taitaa olla n. 850 eur/kk, ja olisko 25v.