All-in-one kestovaipat
Olen suunnitellut aloittavani kestoilun AIO vaipoilla. Mitkä olisivat hyviä vaippoja ja paljonko niitä tarvittaisiin?
Kommentit (8)
Vauva vielä mahassa, joten minulla on aikaa keräillä eri vaihtoehtoja ja tietoa.
Olen jo ostanut Popolinon easy fix ja Bravo wrap/Kombolino vaippoja yhden kumpaakin (kokeilumielessä). Ronja&Roopelta on myös kaksi erilaista AIO vaippaa ja mielestäni ne vaikuttivat paremmalta kuin Popolinon vaipat. Innolla odotan mitä ne ovat sitten oikeassa käytössä.
Kestovaippainfon sivulla olen käynyt lukemassa, mutta kun tietoa on niiiin paljon =)
Kiitos vastauksestasi!
Samoin ajatuksin minäkin lähdin tämän vauvan kestoiluun eli ajattelin, että aio hyvä, mutta kokeilen kaikkea mahdollista. Tilasin 2 aioa, 2 taskua ja 2 kuori-sisävaippayhdistelmää.
Nyt kun vauvalla olen vajaan kuukauden kokeillut vaippoja, niin aiot ei tunnu yhtään käteviltä. Kuori+sisävaippa on jees ja taskut on aivan ihania. Suosittelen kokeilemaan fuzzy + joku hyvä imu. Lisäksi ronjan sisävaippa tuntui hyvältä.
Siksi kannattaa mennä suoraan sinne keskustelupalstalle ja kysyä, kokeneemmat auttavat sitten kohdistamaan etsintöjä paremmin.
Meillä nykyään taskut ja sisävaipat + villikset parhaita.
Meillä on kestoilu (toivottavasti) jo loppusuoralla ja liikkuvalla lapsella tuo on ollut mielestäni kaikkein helpoiten laitettava malli. Toinen hyvä on ollut Tiris-kamarin aio mutta siinä on vähän enemmän säätämistä päälle laitossa.
Liikkumattoman vauvan kestoilu on sinänsä helppoa että kaikkia kuori+sisä-yhdistelmiäkin on helppo laittaa päälle. Suosittelen että kokeilet alkuvaiheessa kaikkea mahdollista yhdellä kappaleella, sillä koskaan ei tiedä vaikka se kuori+sisä-yhdistelmä olisikin sinun mielestä se kätevin vaikka aio tuntuukin aluksi kaikkein helpoimmalta. Itse en jostain syystä innostunut noista taskuista yhtään.
Onhan tämä melkoista salatiedettä juu... :(
Villahousut epäilyttää kovasti..
ap, joka on kohta ihan pyörryksissä näitten vaippojen kanssa =O
täytteenä meillä on harsoja, vanhoja froteekäsipyyhkeitä jne.
M-koolla pärjäsi melkein alusta vuoden ikään, nyt mulla on lisäksi muutama L ja petite.
mutta sitä riemua ei kauan jaksanut. jotkut kyllä harsoilee koko vaippaiän mutta useimmat kyllä väsyy siihen touhuun ja taitteluun...
Meille tuli juuri Tirsokkaan AIO:t ja ovat hyviä. Monet kuivuvat todella hitaasti narulla. Näissä imuina on kaksi kiinteää läppää, kuivuvat meidän koneistetussa kuivaushuoneessa 4-6 tunnissa. Ja nämä siis nopeimmat kokeilemme narukuivattavat aiot.
Popolinon aio:ta saa monesta paikkaa ja ne voi laittaa rumpuun. Makaavalle vauvalle ja konttaavalle ok, mutta en mä noita enää ostaisi.
Mä suosittelen, että aloitat pul-taskuilla. Muuten sama kuin aio, mutta täytät itse imut vaipan sisälle: kuivuvat nopeammin ja voit säädellä tarvittavaa imumäärää. Perinteisesti ja kokemukseni mukaan parhaita aloitteluun on Fuzzit, fleece sisäpinta pitää kuivana ja pul eristää. Tosin se kaupan mukana tuleva yksi mikrokuituimu ei riitä kyllä kuin tosi pienellä vauvalla, että kannattaa hankkia lisää imuja. Froteepyyhkeen palat jne käyvät myös.
Hyviä pul-taskuja myy myös monet kotimaiset kestovaippapuodit. Kätevämpiä on musta istuvuuden kannalta ne, joissa nepit tulee taakse, eivät paina vauvan mahaa.
Mitäs vielä...joo Mene kestovaippainfon sivuille ja sieltä keskustelupalstalle ja esitä kysymyksesi siellä. Saat varmasti kattavia vastauksia. Laita sinne omat toiveesi kestoilusta, vauvan ikä ja mitat, niin saat paljon tietoa!
terveisin kahden kestopepun amatööriäiti;)