Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

+++PikkuEnskat loppuviikkoon+++

30.08.2007 |

Näinkö ihan varmasti oikein ettei kukaan vielä ollut tehnyt uutta pinoa loppuviikolle?? Kerrankin minä olen ensimmäisenä asialla.

Tässä linkki alkuviikkoon..

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11125325&p=2&tmo…

tulen kohta kertomaan kuulumisia tarkemmin..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En urheile enää ikinä!!! Tuollainen olo oli yöllä.. illalla oli tosi hyvö fiilis. mentiin sitten nukkumaan ja joskus 1 aikaan yöllä heräsin uskomattomaan pääsärkyynja pahaan oloon. Oksetti ja ukkelin pienikin kitinä teki tooosi pahaa. ei muutakun särkylääkettä nassuun kun en ollut 3.30 mennessä nukahtanut takaisin. Sitten aamulla oli taas aivan yhtä kauhea särky, mutta pahaolo=oksettava olo oli onneksi johonki kadonnut. toinen särkylääke nassuun ja nyt hymyilee päivä. Lihakset ei ole edes kipeet, aavistuksen ojentakjat ja rintalihakset kun ei ole tullut suuremmin punnerrettua.. Eli olis voinut kai enemmänkin/kovempaa tehdä, mutta ei oikein uskaltanut ja jos tuo yöllinen johtui treeneistä ja kuitenkin oli aika rankat treenit kun ei ole tehnyt mitään oikeasti fyysistä viimeisen 4kk aikana..jos nyt synnytystä ei lasketa.. :) Onko muilla ollut minkälaisia tuntemuksia ekan liikuntakerran jälkeen? ja kuinka nopeesti ootte ruvennut liikkuun synnytyksen jälkeen? Kun mietin tässä että olinkohan vähän turhan nopeesti kunnon treenien kimpussa.. että jos ottais pari viikkoa vähän kevyemmin ja sitten kun ukkeli olisi sen 3kk vois yrittää uudelleen vähän rankemmin..

yksi mikä ärsyttti treeneissä kun ei vaan voinut hyppiä ja pomppia. :( eikä tehdä vatsoja kunnolla.. kauheasti tekisi mieli tehdä muttakun ei saa eikä voi. kauanko menee että vatsalihakset palautuu??

Nyt Kari hermostuu ihan täysin sitterissä kilpikonnaan kun se ei juttele mitään..joten äitiä tarvitaan..

Emka ja Kari

Vierailija
2/29 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=green]Huiii, huomenna lähdetään sinne Haikkoon. Jänskättää, että kuinka Arttu pärjää yökylässä¿ (Menee mun vanhemman siskon luo.) Arttuhan on tosi reipas jne., mutta ei oo kiva, jos yht¿äkkinen ikävänpuuska tulee, ja me ollaan Porvoossa :( No, täytyy koittaa olla stressaamatta liikaa.

Pikku-Kissa se juoksentelee pitkin kämppää nyt tötterö päässä. Raukka¿ Törmäilee koko ajan! Ja ulos sillä on kova hinku, mutta enhän mä voi päästää. En saanut eilen laskettua montako tikkiä siihen haavaan tuli, mutta aika monta. Ja antibioottikuuri päälle. *huoh* Onneks mies osaa antaa niin kätevästi ne tabut, ettei mun tarvii alkaa taistelemaan :)

Kohta pitää varmaan lähteä Artun kanssa aamupäikille¿ Väsytti taas aamulla hirmuisesti, kun alkoi kuulua pinniksen suunnalta jutustelua. 2 kertaa heräsi viime yönä itkemään, joten taisi olla melkoinen poikkeus se edellinen yö, kun nukkui läpi yön. Nyt kierii tuossa lattialla taas, ja taistelee Ikean ison pehmolelun kanssa :)

Ja kuinka nätti aamu! Ajattelin tänäänkin kävellä kauppaan (vain 1km suuntaansa), mutta säätiedotuksen aamu-TV:ssä lupailivat iltapäiväksi sadekuuroja. Höh. No, ehkä otan riskin, ja menen silti! Sateenvarjo on keksitty, hih!

EMKA oli eilen käynyt treeneissä =) On se vaan ihana olo, mikä siitä seuraa, kun vaan jaksaa joskus raahautua ja saa itsensä liikkeelle. Kyllä on mullakin nyt etenkin vatsalihakset kipeenä ;)

Ja ei hullumpi ajatus noi Malacon karkit. Joskus niitä maistiaisiksi ostinkin. Täytyypä ostaa seuraavan kerran, kun makeanhimo yllättää. Muutenhan mä kyllä pystyn karsimaan melkoisen hyvin ruokavalion vähärasvaiseksi: juusto on korkeintaan 17% (nyt oon tosin tykästynyt siihen Turunmaan 5%!), maito rasvatonta, jogurtit rasvattomia, margariini 30% jne. jne. Vaan kun pystyis vähentämään herkkuja ja syömään enempi kasviksia ja hedelmiä, niin perfect! Töitä on siis¿

I-L:kin menee tänään latinomovesiin! =) Meistähän liikkujia alkaa kuoriutua. En valitettavasti oikein osaa tuohon pulautteluun sanoa¿

HENNAKIN oli saanut arvion ¿Ninnin¿ viikoista, kivaa! =)

p-JUSKALLAHAN tuntuu olevan joko melkoiset unenlahjat tai melkoinen väsymys, kun noin nukahtelee x) Voi kun mullekin uni tulis helpommin silmään¿ On taas menossa joku kausi, että vaikka iltaisin oon kuinka väsynyt, niin uni ei tule, ei sitten millään :( Ja ei, eipä niitä kisuja voi oikein estää näkemästä toisiaan¿ Mutta kaipa se sitten kuuluu eläinmaailmaan, että välillä pitää nahistella oikein kunnolla. Luotan siihen, että meillä tytöt pitää toistensa puolta, ja joskus tajuavat rökittää sen kollin oikein kunnolla ;) Ja niin oon mäkin alkanut pukea Artulle enempi vaatetta sisällä ¿ meillä kun kanssa mentiin vielä vähän aikaa sitten pelkässä vaipassa yötä päivää, niin nyt on yöllä unipuku ja päivälläkin väh. pitkähihainen body päällä. Hrr¿ Mieskin jo nauroi, että mitäköhän mä sille sitten talvella puen x)

Nyt taidan pitää pienen tauon ja mennä nukuttamaan Artun. Toivon mukaan MAMMIS on jo sinä aikana ehtinyt aloittaa meille uuden pinon, ettei mun tarvii, heh!

------

No niiiiin. Nukuttiin sitten 1,5h! =D Ensin ajattelin, että vaan nukutan Artun ja menen sitten laittamaan tiskit ja pyykit yms., mutta päätinkin jäädä viereen, ja kannatti! Ja sillä aikaa kun me nukuimme, niin EMKAHAN pinon olikon ehtinyt aloittaa, eikä MAMMIS :) Missäs meillä kaikki on?

Kuinkas moni katto muuten eilen BB:tä? Mua väsytti, mutta pakkohan se oli tiirata, ketä sinne taloon meni. Ja äsken katoin pätkän viihdeuutisia, missä oli Akin ja Saulin haastattelu ¿ molemmat kun edustaa kuulemma vähemmistöä (tummaihoinen ja homo). Mua ärsyttää sellanen ¿pakkotunkeminen¿, että pitää jotkut ¿kiintiöt¿ täyttää, ja siksi pitää ottaa vähemmistön edustajia. En nyt tarkoita, etteikö noi 2 ois ollu hyviä valintoja, mutta muutenkin joka paikassa/asiassa. Sehän se vasta rasismia on, että erikseen huomioidaan, ja tyyliin ¿tuu nyt, muuten et kyllä pääsis, mut kun oot homo, ja pakko saada kiintiöt täyteen¿. Musta olis ainakin loukkaavaa! Tajuskohan kukaan..? En mä ainakaan haluis johonkin mukaan vaan siksi, että olisin tummaihoinen tai lesbo, vaan haluisin muiden asioiden olevan itsessäni ne tärkeämmät. No, tosin ihmiset on erilaisia, ehkä toiset haluaakin tulla esille vain ja ainoastaan esim. seksuaalisen suuntautumisensa vuoksi. (Ja ei, en siis ole mikään rasisti missään noissa asioissa ¿ Artun kummitädilläkin on tyttöystävä :D)

Ai, nyt EMKA olikin jatkanut ¿ eikä treeneissä sitten lopulta ollutkaan niin kivaa :( Höh! Ehdottomasti kannatan sitä ajatusta, että otat muutaman viikon hissukseen, ja sitten vasta kovemmin. Ymmärrän kyllä, että halut olis kovat, mutta eihän se oo kivaa sitten noin kipeenäkään olla. Mä en muista tarkkaan, että milloin niitä vatsoja saa tehdä. Kai se on muutenkin kamalan yksilöllistä. Mutta olisko 6kk synnytyksestä joku yleisohje? Tuon heitin hatusta. Liekö mitään ohjetta edes¿ Ja mä luulen kanssa lähteväni viihdyttämään Arttua, se kanssa alkaa tylsistyä yksinään lattialla olemiseen¿ Jos kohta vaikka lähtis kävelylle, ellei kamala rankkasade yllätä.

Nyt siis poiiis.

Pi-Ki ja Arttu ensi vkolla 6kk!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaita! Sateista sellaista.

Vartti sitten kotiuduttiin Jäbän kanssa tunnin vaunulenkiltä, eikä hetkeäkään liian myöhään, sillä sit aukes taivaan hanat.

Jäbä kyllä jatkaa uniaan vaunuissa hyvässä sateensuojassa parvekkeella. Onneks on parvekelasit. =)

PIKI kyseli eilisestä BB:stä. Mua kanssa jurppii toi vähemmistöjen pakkoänkeminen joka ohjelmaan. Ei niin etteikö noi kaks just tuolla ois ehkä ihan kohdallaan soppaa hämmentämässä, mutta noin yleensä.

Ensimmäinen fiilis tän vuoden jengistä oli suunnaton ärsytys. Mutta muistelen että niin tais olla viimevuonnakin.. ;)

Jaaha, vaunuista kuuluu ähinää, menenpä kiikuttamaan jos uni vielä jaksaisi vähän jatkua.

Jushka ja Jäbä 6vko tänään

Vierailija
4/29 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Kiirettä on pukannut, joten en ole ehtinyt palstailemaan.. Eilen nautittiin taas minilattareista ja käytiin lounaallakin, kiitokset vaan lounasseuralle (KESIS & Lenni + IIRIS & Elli)! Illalla mamma oli jumppaamassa ja sitten olikin neidillä vähän itkuisempi ilta jostain syystä. Onneksi yöunet kuitenkin maittoi (22-6 + 6.30-8.30). Minäkin sammuin sohvalle jo 22 aikaan.. Aamupäivä touhuttiin kotona ja äsken piipahdettiin tuossa läheisessä avoimessa päiväkodissa. Oona oli ihan innoissaan ja lopulta väsähti äidin syliin. Laitoin vetelän vauvelin juuri sänkyynsä päikyille (vaunuihin en laittanut kun naapuritalossa tehdään remppaa ja siellä sirkkeli niin ¿iloisesti¿ lauloi). Iltapäivästä tulee Oonan kummitäti käymään 2 ¿hurjan¿ hauvelinsa kanssa, joten iltapäiväksikin on ohjelmaa! Kivaa.

PI-KI ¿ kyllä teillä tosiaan on ollut koettelemuksia!!! Huhhuh! Nuo tötteröpäät on kyllä niin hellusia että, toivottavasti Pikku-Kissa nyt sitten paranisi pian. :) Ai niin muuten, nautinnollista Haikon keikkaa huomenna, jos en enää myöhemmin palstaile! :) Eiköhän Arttu reippaana poikana pärjää, pääsee vanhemmat rentoutumaan ja nautiskelemaan!

EMKA ¿ ehkä munkin pitäisi ottaa käyttöön karkkipäivä! Ja jättää kaupassakäynti kokonaan miehelle niin ei tulis tehtyä ¿heräteostoksia¿.. Aikamoiset pahat olot oli sulle yöllä tullut! :( Voihan se olla että jos et ole ns. mitään fyysistä tehnyt ja eilinen treeni olisi sitten ollut vähän liian rankka aloitus? Mä aloitin varovasti 7vkoa leikkauksesta muokkaus-jumpalla ja vatsalihaksia olen tehnyt vasta pari viikkoa varovasti. Harrastin vaunulenkkejä ja kävin fillaroimassa silloin alkuun, eli aloitin ns. ¿varovasti¿. En vieläkään ¿hypi ja pompi¿, vaan jumppailen silleen maan kamaralla. Hmpf. Ei tosin heti kannata heittää pyyhettä kehään, jos vaikka keksisit jotain vähän kevyempää millä aloittelisit ja vasta sitten esim 1kkn päästä kunnon treeneihin? Itse huomasin eilen ekaa kertaa 2h jumpan jälkeen että en ollut ihan rikkipoikki ja väsynyt + hengästynyt..

IIDA-LINNEA ¿ latinomoves kuulostaa hyvälle!!! :))) Kerro sit millasta oli. Ja aika mahtavat unet oli teilläkin nukuttu! Pulauttelusta sen verran että meilläkin on alettu pulauttelemaan. Ihan pienenä ei pulauteltu oikeastaan ollenkaan ja nykyään välillä lentää oikein kaaressa röyhtäyksistä huolimatta. ;)

HENNA ¿ jännittävää että teidän Ninni olisikin jo ¿niin iso¿!!! :) Kerrohan sitten kun pääsette ultraan että mitä sanoivat! Ai kun ihanaa.. [color=red]♥[/size][/color]

BB: mä katoin eilen vähän aikaa sitä ekaa jaksoa, siis missä immeiset meni sinne taloon, ihan vaan sen takia että Janne on juontajana. ;) Heh. Mun mielestä Janne ja Pingviinitanssi rules! LOL En kyllä varmaan muuten seuraa, EHKÄ saatan sunnuntaisin katsoa sen ¿häätöjakson¿. ;)

Nyt on mentävä tyhjentämään pyykki- ja tiskikonetta kun on vielä kädet vapaana.. Mukavaa päivää ja huiskutukset kaikille!

Mammis & Oona 4,5kk[/color]

Vierailija
5/29 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Tulipas harmaat tekstit loppuun.. Jostain syystä nuo sydämet sotkee aina nää mun tekstit.. ;)

Mammis[/color]

Vierailija
6/29 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Huh, olipas meillä äsken sotkuinen syömäsessio :) Mimosa sai ekaa kertaa mustikkaa, ja hyvin tuntui maistuvan! Oli kyllä iloisen sininen vauva, puhumattakaan vaatteista, sitteristä, ruokalapusta.. Mimosan kielikin oli ihan sininen, hih ;)

PI-KI, teidän lemmikeillä tosiaan on huonoa tuuria :( Hyvä kuitenkin, että kisu voi jo paremmin! Oon muuten täsmälleen samaa mieltä sun kans tuosta BB-kiintiöjutusta.. Siis tuosta, että ¿väkisin¿ pitää ottaa mukaan tummaihoinen ja homo. Olisikoshan nämä pojat tulleet valituiksi taloon, jos olisivatkin valkoihoinen ja hetero..??

EMKA, voi sinua! Kurjaa, että treenamisesta tuli noin kökkö olo :( Aloittelet nyt rauhallisesti ja pikku hiljaa kirit tahtia.. Ja kyllä niiden vatsojen kanssa taitaa olla suositus tuo 6kk synnytyksestä, mitä Pi-Ki veikkaili.. Minä itse oon veivannut vaunulenkkejä monta kuukautta, satoi tai paistoi, vähintään 5krt/vko. Joskus muutama kuukausi sitten muka aloin polkea stepperiä ja jumpata iltaisin, mutta pikku hiljaa mielenkiinto siihen hommaan hiipui. Nyt on ollut pakko alkaa venytellä kun selkä niin huonona, ja siinä samalla tullut vähän jumppailtua. Aika iisisti siis otan edelleenkin, vaikka tyttö kohta jo 5kk! Suoria vatsalihaksia en kyllä vielä uskalla tehdä..

JUSKAn Kaarlo oli saanut ihottumaa pesuaineesta, kurjaa! Toivottavasti pikkuisen iho paranee pian, ja tuo ihottuma olisi vaan kertaluonteinen juttu..

MAMMIS, tuli tuosta herkkujutusta vielä mieleen, että mitenkäs maitorahka ja marjat? Se on lowfattia ja lowcarbbia ja kun makeuttaa Hermesetaksella, niin avot! Ite vetäisen aina rahka/maustamaton jogurtti+makeutusainesatsin, kun oikein haluttaa jotain makeaa.. (Ja kermaahan ei oo pakko laittaa mukaan tuohon seokseen, jos ei halua, vaikka onhan se herkumpaa kunnon kuohukerman kans ;) )

JUSHKA on just välttynyt kastumiselta, hyvä tuuri! Minä oon niin ¿koukussa¿ tuohon vaunulenkkeilyyn, että eilenkin ihan sissinä lähdin, vaikka satoi (olin just pukenut tytön ja se nukahti vaunuihin ¿en viitsinyt herättää ja riisua ulkovaatteita) Just kun astuin ovesta ulos, sade mystisesti lakkasikin :) Tänään täällä paistaa aurinko ja on lämmintä, joten ei muuta kuin ulkoilemaan!

(Luin edellisen tekstini uudestaan, ja olin Buuffalle väittänyt että sain oksitosiinin 12h synnytyksen alkamisesta. Tosi asiassa " pääsin" tippaan (ja sain jumalaisen epiduraalin) kun synnytys oli ollut käynnissä 24h. Uh sitä kärvistelyä!)

Ah, nyt alkaa selkä kipuilla koneella istumisesta, pitänee alkaa päivän hommiin. Lapsikin tuolla nakuna touhuaa puuhiksella, voisi alkaa jotain vaatetta etsimään neidille. Tuo tyttö vaan niin rakastaa ilmakylpyjä :)

Serenity ja Mimosa 4++ kk

Vierailija
7/29 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan nyt yh:na maanantaiahin asti! Kaikki hyvin, mutten ole kerennyt teidän kuulumia kuulemaan...tyttö 4kk neuvolassa 6,5kg ja 64 cm. Kaikki hyvin!

Nastaa weekendiä!

-mooli ja tyttö pari pvää vajaa 4 kk

Vierailija
8/29 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee!! Viiko om kulunut ja meidän perheen isi tulee tänään kotiin!! :) yllättävän helposti tää 5 päivää meni. Mitään en ole saanut tehtyä siitä mitiä ajattin tehdä, mutta se nyt on ihan normaalia.

Kari nukkui viime yön kahdella syötöllä. Josko ne vähitellen vähenis, kun eka unipätkä oli jo 20.30(21)-2.30. itse en vaan tajunut mennä nukkumaan ajoissa, mutta ihan hyvät unet sai kuitenkin. ja tehtiiin poikkeus tänä aamuna ja nustiin ylös jo ennen 8.

nyt josmenis aamiaiselle..

Vierailija
9/29 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkealentoinen viikko takana! Eilen mm matkustettiin Roopen kanssa julkisilla tuttavien luo Espoon perukoille ja voitteko kuvitella että matka-aika yhteen suuntaan oli 2 h!!! Kilometreissä ei varmaan lyhintä tietä ole kuin vajaa 30. Arvatkaapa vain kenelle iski jälleen kerran jokseenkin hillitön ikävä omaa autoa...

Huomenna tämä mama lähtee yksin viikonlopuksi Jyväskylään. Siellä on siskon polttarit ja iskä jää Roopen kanssa kaksin kotiin. Toivottavasti niillä menee hienosti! Itse olen ihan täpinöissäni reissusta. Varmasti tulee pojua kova ikävä, mutta tekee kyllä todella gutaa lähteä tuulettumaan.

EMKA oli siellä urheillut niin että kroppa huutaa hoosiannaa! :) Kuulostat ihan itseltäni! Tosin en koskaan ole joutunut siksi vielä särkylääkkeisiin turvautumaan, mutta tuo tapa on sama - olen hieman " masokistinen urheilija" , on kai jäänyt tavaksi kilpaurheiluajoila että jos ei veren maku ole suussa niin ihan sama kun ei liikkusi ollenkaan! ;D No, ei nyt ihan sentään, mutta sinnepäin. Kannatta kyllä sunkin kuitenkin koittaa vähän hillitä, kun ei synnytyksestä tuon pidempää aikaa ole. Oon itse nyt aika hyvin onnistunut välttämään tuon henkihieverissä urheilemisen ja aloittanut maltilla. Hyvältä tuntuu ja tästä sitten pikkuhiljaa tiukennetaan treeniä.

PIKI lähtee Haikkoon! Ihkua viikkistä! Meni vähän ohi, mutta te siis meette miehen kanssa kahdestaan? Tosi kivaa, ja siellä kyllä pääsee rentoutumaan ihan kympillä. BBG: Katoin sen ekan kerran vasta eilen, kun mies sanoi että tuu nyt kattoo kuinka jassoa porukkaa siellä on... no, ihan värikkäältä vaikutti! Oon aikalailla samoilla lijoilla noiden kiintiöiden suhteen. Kai se on nyt vain niin trendikästä että vaihtoehtoisen suunnan edustajia pitää olla jokapaikassa. Kait tuossa on myös haettu " psykologisesti mielenkiintoisia" tapauksia että kansa jaksaa seurata niiden touhuamista... =) Itse en taida kuitenkaan jaksaa ruveta BB:tä seuraamaan kun se tulee niin myöhään. Mä olen autuaasti jo unilla silloin.

MAMMISKIN on siellä viettänyt lennokasta aikaa! :) Kyllä nuo vauvat hyvin menee mukana, mutta huomaa senkin, että pikkuiset väsyy aika helposti. Yritän itse pitää yhden-pari päivää viikossa että oltais vain kotona ja puuhattais täällä kaikenlaista ettei tuu liikaa ärsykkeitä ja tottuu siihenkin ettei aina pidä tapahtua jotakin. Mitäs Oona tykkäs " hurjista koirista" ? =)

SERE ja Mimosa on siellä nauttinut mustikasta :) Itseäkin vähän pelottaa tuo mustikkasirkus jo etukäteen. Ei muuten mutta se kun ei tahdo sitten lähteä vaatteista pois... no, kai se kuuluu asiaan. Pitäisköhän sitä varten kaivaa itselle nuo kaapin pohjalla lojuvat remppavaatteet päälle niin ei haittaa vaikka olis mustikkaa pitkin poikin! ;)

FAYFIORINA - pohdit siellä miten on Anni ollutkin joskus pikkuinen. Mä mietin eilen ihan samaa kun käytiin kotiintulomatkalla Stockkalla ja siinä vieressä lastenhoitohuoneessa oli vaippaa vaihtamassa äippä jolla oli reilu 3 viikkoinen vauva. Voi luoja miten pieni se oli! Roope kun pläjähti siihen viereen pönäkköinen vartaloineen oli vauvaan verrattuna valaan kokoinen! ;) Ei sitä itse tajuakaan miten tuo oma vauva kasvaa hurjaa vauhtia...

No, nyt meen tiskikoneen tyhjäykseen (taitaa olla melkein mun vaki-lopetussanat :) ja sitten pakkaamaan hoitolaukkua ja tavaroita kun lähdetään tuohon 3km:n päähän kaverille kylään. Onneksi nyt ei matka aika oo kahta tuntia suuntaansa!

Mukavaa viikonloppua enskoille! :) Itse oon nettipimennossa ainakin su-iltaan saakka.

Leenis & Roope, ja oho- kohta jo 4,5kk

Vierailija
10/29 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]MOOLI ¿ hienosti on teidänkin tyttö kasvanut ja jo melkein 4kk!!! :)

EMKA ja Kari saavat isin tänään kotiin! Varmasti on riemua ilmassa.. :)

LEENIS ¿ aika sissi olet kun ootte 2h suuntaansa reissanneet julkisilla.. Mulla ei kärsivällisyyttä varmaan olis. Tai siis mikäs siinä jos ei ole muuta vaihtoehtoa niin kyllähän sitä sitten. :) Ollaan Oonan kans opittu liian helpolle kun on auto. Oona oli taas ihan ihmeissään ¿hurjista hauvoista¿ (siis chihuahua-mallisista), toinen kun tykkää pussailla Oonaa.. ;) Mahtavaa polttariviikonloppua!!!

Mulle tuli kutsu Tallinnan risteilylle (työpaikan ¿pikkujoulu¿) syyskuun lopussa (Oona ois sillon 5,5kk) ja nyt pähkäilen kovasti osallistuisinko vai en. Siis kun täysimetyksellä ainakin vielä mennään ja en ole kertaakaan ollut koko yötä pois kotoa. Tää ois LA-pv -> SU-iltaan.. Raaskisinko lähteä??? Uskon kyllä että isukki pärjäis Oonan kanssa ihan hyvin, mutta mitenkäs MINÄ!!! Äääk.. Kauheen vaikeeta.. Kommentoikaahan jotka ovat olleet yötä pois kotoa..

Nyt on mentävä. Lähdetään hakemaan Oonan passi, käymään mun työpaikalla + mummolaan illan viettoon. Palstailen myöhemmin, mutta toivottelen mukavata viikonloppua kaikille!!!

Mammis & Oona :) [/color] [color=red]♥[/size][/color]

Vierailija
11/29 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Tiina nukkui viimeyönä koko yön! Nukahti klo 20 ja heräsi klo 7! Sinikin nukkui 20-4.30 ja syötön jälkeen 7 asti. Mä sain siis nukkua koko yön, kun mies hoitaa Sinin yösyötöt :) Nyt tytöt ovat jo päiväunilla (nukahtivat 9 aikoihin). Aamulla eivät jaksa paljon 2 tuntia pidempään valvoa.

Me oltiin keskiviikkona Bailatinossa (semmoisessa Mamma&Vaavi-verisossa). Mukavaa oli. Kädet väsyi aikahyvin, kun melkein tunnin tanssi vaavi sylissä. Eilen oli sitten myös jalat kipeinä. Tunnilla oli myös lihaskunto-osuus ja mä huomasin, että mulla ei ole vatsalihaksia ;) Otin aika varovasti, kun en tiedä kuinka hyvin lihakset on raskaudesta palautuneet (mun maha kun oli aikasata iso¿). Pitäisi varmaan kuitenkin vähän niitä jumpata, kun rupeaa selkä väsymään niin helposti Tiina ja Siniä kanniskellessa¿

PI-KI pikaista paranemista kissalle. Hienoa Haikon lomaa!!!

EMKA:lla oli ikävät jumpan seuraamukset. Olikohan liian rankka? Hienoa, että teidän isä tulee kotiin. Mä olen vain tämän illan yh:na ja odotan sitä jo kammolla. Miehellä joku työpaikan illanvietto enkä viitsinyt siltä sitä kieltää. Täytyyhän senkin saada välillä vähän " lomaa" :)

JUSHKAn Kaarlolla ikävää ihottumaa. Ihottuma on aina ikävää. Meillä ei vaaveilla ole ainakaan vielä ollut, mutta saa nähdä tuleeko (itse olen ihottumainen ja allerginen).

Nyt pitää mennä siirtämään tytöt vaunuihin. Lähdetään käymään mun äidin kanssa kahvilla.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kaneli ja Tiina&Sini n. 4,5 kk

Vierailija
12/29 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytsy on viime päivinä ollut sellainen sylissä viihtyjä, että ei oikein kerkiä mitään tekemään... No, mukavaha sitä on omaa rakasta lasta sylissä pitää. Joskus tulee varmaan sekin hetki, että syliin ei tulla vaikka äiskä kuinka toivoisi... ;)

Pikaisesti vaan kertoilen, että ihan hengissä selvisin eilen illalla latinomoves-tunnista. Ja samoin oli iskä ja tyttönen selvinneet hienosti kahdestaan. Ensi viikosta tunti onkin 1 h 15 min. Luulisin, että silti jaksan eikä ainakaan eilen ollut liian hankalia askelkuvioita. Siellä siis tanssahdeltiin kivan lattarimusiikin tahtiin, mm. samban askeleita oli eilen.

Minäkin sain ekat valokuvat tytöstä teetätykseen tällä viikolla. Vaikea oli valita mitä teettäisi paperille kun kuvia niiiiin paljon täälläkin! No, eka satsi lähti ja jos ovat hyvälaatuisia niin tilaan samasta paikasta lisää. Sitten pääsee albumia teettämään. =)

Nyt tuolla äännellään sen verran vaativaan sävyyn, että lopetettava tämä palstailu. Jos vaikka lähdettäisiin ulkoilemaan kun upean aurinkoinen ilma.

Leppoisaa viikonloppua kaikille! Meillä alkaa huomenna vauvauinti ja illalla mennään kyläilemään, joten palstailu jää varmaan sunnuntaille.

t. iida-linnea ja tyttönen

Vierailija
13/29 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli oikea megashoppailupäivä. Lähdettiin Kaarlon kanssa Helsingin keskustaan. Olen yrittänyt löytää sellaisen perinteisen pitkän naisten sadetakin vaunulenkkejä varten (sateenvarjo on kamala), mutta Sellosta ei löytynyt. Yritin myös löytää sellaisia mustia duffelitakin nappeja, jotta saisin värkättyä häikäisysuojan vaunuihin, kun tuo harso, minkä siihen heitän, valuu aina jonnekin. Kyllä oli vaikeaa. Olisin kuvitellut, että jo Stockalta saisin kaiken tarvitsemani, mutta ei. Kiersin puoli keskustaa, mutta kumpaakaan tarvitsemaani ei löytynyt mistään. Etolassa oli sellaisia karseita mustia sadetakkeja (liian isoja) ja Aleksi 13:ssa Rukan naisten sadetakkeja, mutta vain isoja kokoja (myyjä sanoi, että ne ovat viimevuotisia...). Nappejakaan ei löytynyt, joten reissu tuli halvaksi.

Kaarlo nukkui vaunuissa kuin pikku enkeli monta tuntia. Tietenkin heräsi sitten, kun olin Kaisaniemessä, mistä en tiedä yhtään lastenhoitohuonetta. Tuttikin oli unohtunut kotiin, mistä seurasi se, että varmaan Töölössä asti tungettiin korvatulppia korviin, kun roudasin poitsua vaunuissa Sokokselle. Sokoksen edessä liikennevaloissa ystävällinen nainen tuli neuvomaan, kuinka minun pitäisi _puhua_ lapselleni, kun noin huutaa, että hänkin puhuu lapselleen aina. Taisin töksäyttää takaisin hieman ärsyyntyneenä, että vauvalla on nälkä, eikä siinä mikään muu auta, kuin tissi. Nainen vain tokaisi: " Ai, sillä on nälkä?" Just, joo, puoli minuuttia tarkkailua valoissa ja tyyppi tietää, etten puhu tarpeeksi vauvalle! Tottakai yrittelin rauhoitella vauvaa, kun parku alkoi, mutta huomasin, että ei (taaskaan) auta. Syliinkään ei voinut vauvaa ottaa vaunujen kanssa. :-( No, onneksi päästiin lastenhoitohuoneeseen, missä sain syöttää ja tietenkin Kaarlo kakkasi vaipan lahkeesta läpi, että piti pestä koko poika ja vaihtaa kaikki vaatteet! Selvittiin kuitenkin reissusta ihan hengissä ja huonon shoppailuonnen poistamiseksi ostin kotimatkalla Sellosta saappaat. :-)

EMKA on jumpannut oikein kunnolla. Voi tuo huono olo kyllä johtua liikunnasta, jos et ole mitään tehnyt pitkään aikaan. Muistan, kun kerran vedin kylmiltään 40 min juoksulenkin ja lähdin sen jälkeen tärisevin jaloin tanssitunnille, kun olin unohtanut sen. Oksennushan siinä tuli... :-(

KANELI: Onneksi olkoon täysistä yöunista! Kaksosten kanssa nuo ovat varmasti luksusta! P. S. Sulla meni minun ja Jushkan nimimerkit sekaisin! ;-)

PI_KI:lle hyvää lomaa Haikossa! Ihanaa varnasti päästä hemmottelemaan itseään. (Me käytiin haikossa keväällä juhlistamassa hääpäivää.)

LEENISKIN pääsee tuulettamaan itseään. Olen kade! Minä pääsin pari päivää sitten pariksi tunniksi Selloon ja se on ollut ainut vauvaton hetki piiitkään aikaan.

BBG: En ole katsonut koskaan satunnaista vilausta lukuunottamatta, kun ei tuo tositeevee innosta. Muutenkaan ei tule juuri noita suomalaisia kanavia katottua, vaan lähinnä maksullisia kanavia, kun digiboksin mukana tuli hankittua lisää katsottavaa.

Ai niin, karkkipuheista tuli mieleen, että mies valittaa lihovansa, kun minä ostan karkkia itselleni! Tietty, kun kaapissa on karkkia, niin minä syön muutaman ja mies sitten mussuttaa pussin loput tietokoneen ääressä. (On se kumma, kun karkinostajan paino tippuu ja miehen paino kasvaa.) Lupasin piilottaa karkkipussit jonnekin, jotta mies ei enää niitä löydä!

Tulipas tästä pitkä juttu, onneksi Kaarlo taas nukahti liinaan, jotta pääsen vähän järjestelemään paikkoja...

t. pikku-Juska ja Kaarlo 8 vk tasan

Vierailija
14/29 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli edellinen vähän nopeesti =) Mutta kuitenkin tää mamma on ihan täpinöissään kun on viilee!! Saa laittaa kaulaliinaa kaulaan ja Höpikselle kevaria päälle kun menee nukkumaan,siis kevyttoppapukua (kaikki kyllä varpilla ymmärsi) :)

Höpsykin nukkuu paremmin kun on viilee, vaikka kyllä me ollaan ihan kesä ihmisiä mut syksykin on jeeeees :)

JUSKA oli käynyt halvoilla shoppausreissuilla,kivaa. Tai ei niin kivaa kun ei löytynyt sitä mitä hait.Mä en ainakaan melkeen koskaan löydä sitä mitä oikeesti haluan, tulen kotiin mukanani jotain " sinne-päin" samaa :) Mut törkee täti siinä valoissa, tartte alkaa vierasta neuvoo. Varmaan ihan tarkoituksella huudatat pientä!! Jos ei jaksa kuunnella niin ostaa tulpat korviin täti vaan=)

IIDA-LINNEA, kuulostaa ihanalta toi sun harrastus! Varmasti lähtee kaikki jenkkikset (siis jos sellasia edes on) ja muutenkin tanssi on kivaa!!!

KANELI, ihanaa että sait nukkua koko yön!! Kyllä seuraava päivä on aina helpompaa kun nukkua kunnolla saa (oho, tuli runon tynkää) =D

PI-KI pääsee Haikkoon (niin kade oon) jeeee!!! Haikko on kiva paikka, kaikki hoidot läpi vaan :)

MAMMIS hankalan kysmyksen heitit..Tallinnaan vai ei?? Mä en ole ollut yötä pois kotoota, joten en osaa kyllä siihen vastata mutta tuulettumaan olis kyl kiva mennä :)

OUNOU HÖPIS HERÄS,

palaan myöhemmin

Lycka

Vierailija
15/29 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]No nyt tytöt mää oon keksinyt varsin mainion keinon laihtua! Mulla on nimittäin alahampaiden välissä 4 kuminauhaa, jotka ovat tehneet purukaluston niin helläksi, että kaikenlainen syöminen on käytännössä mahdotonta. Kyllähän te tiedätte miltä tuntuu jos hampaiden välissä on vaikkapa lihansyy tai popparinpalanen, miettikää sitten 4 kumilenkkiä.. (Ja ei, en ole masokisti, vaan hammaslääkärini ne sinne maanantaina asetti, kuuluu osana oikomishoitooni..). Pehmeät ruuat menee, mutta kaikki vähänkin kovempi on totaalinen no-no.

EMKA ja Kari saa isin kotiin, jee =) Eikös olekin ihmeellinen ilmiö tuo, että vaikka vauva kuinka nukkuisi, ei itseään saa raahattua sänkyyn ajoissa..

FAYFIORINA, me ollaan kans teetetty Extrafilmillä kuvia. Vauva-lehdessä oli koodi, jolla sai 50 ilmaista kuvaa, ja olipas vaikeeta saada se 50 täyteen :) (oltiin hetkeä aikaisemmin teetetty ihan normihinnalla, mut oli pakko vielä käyttää tuo tarjous..). Päädyttiin sitten teettämään kuvia mm. meidän isän talon laajennusprojektista, tosi mielenkiintoisia kuvia jostain raksalta, juu.. ;)

MOOLIn tytöllä hienot 4kk-mitat! Hyvää viikonloppua teille myös!

LEENIKSELLE oikein mukavaa ja antoisaa polttariviikonloppua! Juhlihan oikein kunnolla, vaikka varppina tulee Roopea ikävä.. Ps. Arvaappa mitä se mustikkasose teki Mimosan kakalle? Näytti siltä kuin tyttö ois kakannut jotain sulaa asfalttia.. ;)

KANELI on saanut koisia koko piiiitkän yön, hienoa :) Ja Bailatinossa olette käyneet, tehän olette kovia harrastelemaan :)

IIDA-LINNEA, kiva että koko perhe selvisitte äidin latinomovesista :) Kuulostaa kivalta tuollainen tunti! Täällä landella missä minä asun ei taida löytyä kuin joku kuppainen punttisali, ei mitään tuollaisia ¿hienouksia¿.

JUSKA siellä on saanut vinkkejä vauvanhoitoon ;) Varmaan ihan mahtifiilis kun joku tuiki tuntematon tulee ohjastamaan *mrrr* Ja kyllä sun todellakin täytyy nyt keksiä karkkipusseillesi joku megahyvä kätkö, ettei ukkosi kaikkia herkkujasi popsi!

MAMMIS tuskailee pikkujoulujen kanssa¿ Apua, mää en oikeesti osaa auttaa!! Tietty tuon imetyksen suhteen on hiukka ongelmallista, vaikka pumppaamisellahan siitäkin selviää.. Musta itsestä tuntuu kyllä, että en lähtisi laivalle, mutta se nyt varmaan vaan johtuu siitä, kun ei oo tilaisuuttakaan :) Vois olla eri ääni kellossa jos moinen mahdollisuus avautuisi :D

LYCKA, täällä yks vannotunut kesäihminen, jonka mielestä syksy yleensä on mälsä. Nyt oon kyllä huomannut nauttivani raikkaasta syysilmasta, vaikka yleensä oon ollut ihan down kun kesä on ohi. Jotkut hormonit mulla varmaan vaan temppuilee :)

Mimosalle pitäisi löytää kengät, mutta mistä ihmeestä?? Normi kenkäkaupoissa ei noin pienille ole mitään, ja muutamassa lastenliikkessäkin koot on olleet hurjan isoja. Tiedättekö mitään kauppoja/nettikauppoja, josta voisi saada syyskengät tai jotkut tukevammat tossut pikkuiselle? (Vai onko tämän ikäiselle edes olemassa kenkiä? Kun eihän niitä tarvita muuhun kuin pitämään jalat lämpöisinä, kun ei tuo Mimosa varsinaisesti kävele vielä :) )

Hauskaa viikonloppua!

Serenity ja Mimosa 4++kk

Vierailija
16/29 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://s147.photobucket.com/albums/r307/serenity_035/Mimsku/

Tuollainen tuo meidän hymytyttö on, aina iloinen :)

S

Vierailija
17/29 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin siinä sitten kävi. Mies lähti töihin ja otti epähuomiossa meidän molempien kotiavaimet mukaan! Ollaan lukittu vaunut kerrostalomme varastoon, etteivät ne lähtis sieltä rullailemaan kenenkään ei toivotun vieraan matkaan. Lukon avain on tietty omissa avaimissani, joten aina kun mies laittaa vaunut paikoilleen, niin syntyy tämä " vaimonkin avaimet omaan taskuun" -tilanne. Noh, ei mahda mitään... Onneksi on netti ;)

Poitsu vetelee iltapäikkäreitään tuolla makkarin puolella, joten on nyt sitten tätä omaa aikaakin :) Meidän elämä on alkanut selkeästi hieman rytmittymään. Pikkumies nukahtaa illalla yöunille kympin aikoihin ja yöllä syödään kahdesti. Aamulla poju heräilee kuuden jälkeen virkeänä aamutissille (yösyötöille hän ei varsinaisesti herää, vaan syö " lennosta" ) ja valvottaa äiti sitten 30-45minuuttia ja jatkaa sitten vielä hetken uniaan. Päikkäreille poju nukahtaa yhdentoista aikaan ja nukkua posottaa yleensä kolme tuntia. Illalla otetaan sitten yhdet tai useammat lyhykäiset nokkaunet. Nukkumista ja syömistä siis :)

Ensi viikolla alkaisi MLL vauvakerho ja perhekahvila pyörimään, mutta ajat osuvat juuri noihin pojan pitkiin päiväuniin. Täytyy kuitenkin varmaan kokeilla kuinka niissä käynti onnistuisi. Olisi kiva, jos olisi joku paikka missä voisi tuon kaverin kanssa käydä ihan varta vasten. Olen ihan kade Mammanalulle ja kukas muukaan kävi kanssa vauvan kanssa minilattareissa ja bailatinossa... En ole löytänyt Tampereelta sellaisia ryhmiä :(

Kivaa, että emkan mies palautuu nyt kotiin - toivottavasti muistit syödä ;) Hurjankuuloinen yö ollut sulla!

Leenaliinu lähtee hurvittelemaan :) Toivottavasti kiva viikonloppu edessä!

Pikku-Juskalla ja Kaarlolla on ollut " opettavainen" ostosreissu. Puhumallahan se tissinnälkä paranee... Kyllä tädit tietää!

Jushkalla on muuten ristiäiset samana viikonloppuna kuin meillä. Mitenkäs isot juhlallisuudet teillä on edessä?

Nyt alkaa ininä kuulua pinnasängystä. Täytyy mennä tarkistamaan tilanne :)

Live ja poju 1kk+

Vierailija
18/29 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania kuvia SEREN Mimosasta! Ei meidän tytöstä saa hymykuvia millään, vaikka paljon nykyään hymyileekin! Aina heilahtaa pää alas jne., kieli ulkona suusta ym.ym...

KANELILLA jo isot tytöt - ihanaa, että olet saanut nukkua yön!

Hehkutan vielä omaa kotinapaa, meidän koliikki-itkut siis selkeästi helpottaneet. Nytkin tyttö ährää pehmeän kirjansa kanssa - ei tällaista ollut vielä 2 vk sitten!! Pe-pon ansiosta (?) kakkaa tulee joka päivä - se on luksusta! Täällä siis toinen yh-päivä menossa, tytön kummitäti tulee yöksi ja aiotaan juoppasta kuohari:=) ikkunasta pitäisi näkyä myös ilotulituksen SM - jee!

Mukavaa weekendiä kaikille - terkkuja!

-mooli ja tyttö parin pvän päästä 4 kk

Vierailija
19/29 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lähti poikien saunailtaan, me täällä kotona kaksin Höpiksen kanssa.Poika tosin nukkuu jo omassa kolossaan, ja näin saa äiti surffailla =)

Galluppia laittaisin...Milloin palaatte takaisin töihin/opiskeluihin/johonkin? Heti mammaloman loputtua vai aijotteko pitkään olla hoitovapaalla?

Mun pitäis ilmottaa lokakuussa töihin milloin palaan,jos palaan...Tammikuussa loppuu toi mammaloma, ja samalla tää huikee palkka :) Mut en tiedä milloin palaisin, ens kesän jälkeen ehkäpä..

Meillä on tänään ollut huikee päivä, Höpis otti ensi liikkeensä ryömien!!!!Tai oikeastaan hilaa itteensä eteenpäin käsien avulla peppu pystyssä =)Mainio näky!!

Äiti sitten siitä innoissaan kauppaan ostamaan pienelle herkkuja uuden tempun kunniax, banaani-tyrnimarjaa NAM!! Koko purkki meni että hups.

Ostin samalla Jumbosta pari ohutta " pieni-poika-pipoa" ettei korvat jäädy kun oli siinä flunssassakin..Jokaisessa pipossa tosin on sellaset kaulanalus nauhat, pakko leikkaa pois ne kun ne kuulemma ahdistaa =) Mistä sellasia pipoja löytää joissa ei ole nauhoja??

No joo meijän " Eikka" (Eino Grön,ja nimi tulee siitä kun yhden näköisyys on todellinen. Höpiksellä on hiuksia paksulti tossa otsatukkana, ja pipojen alla ne vääntyy kiehkuralle niinkuin tangolaulajilla) ;) ei muutenkaan tykkää mistään mitä päähän/pään yli laitetaan. Pukiessa saa olla sairaan nopee että välttyy huudoilta :)

SERENITY kyselit kengistä. Riippuu millaisia haet mutta ainakin Stockalta saa sellasia " oikeita" kenkiä. Sit kaikki urheiluliikkeet on pullollaan vauvoille tarkoitettuja lenkkareita ja tennareita. HM.stä saa kans sellasia tennareita, huomattavasti halvemmalla kun merkkijutut ja ihanii vaaleenpunasii tyttökenkiä on siellä kans :)

Höpiksellä on kenkiä monia,sen mamma kun on tällänen kenkä friikki =)

MAMMIS vielä sulle jatkan, kun viime viestin jouduin keskeyttää.Niin ehdottomasti lähde juhlimaan jos vaan saat syötöt onnistuu!!

Sellasella tuuletuksella jaksaa taas pitkään kun on kerran lähtenyt. Ja mies varpilla pärjää mainiosti kotona Oonan kanssa.

Helppo mun on sanoo kun tosiaan en ole ollut yötä ilman Höpistä ;)

Ou nou kohta alkaa paukkua taivas, siis ilotukset tuliset (mikä ihmeen runo-seppo musta on tullut??) =)

Ihania syyspäivä viikonloppuun, palaan taas...

Lycka ja viidakossaan viihtyvä Höpis ;)

Vierailija
20/29 |
31.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti on mennyt, vaikka etukäteen pelkäsin... Tytöt nukahtivat puoli kahdeksalta ja kerran olen käynyt Tiinan rauhoittamassa ruualla. Oikeastaan aika mukavaa olla rauhassa illalla. Mies juuri soitti ja lupasi tulla kotiin ennen Sinin yösyöttöä...

Lycka kyseli koska töihin. Mä aion mennä ensi vuoden elo-syyskuussa. Mies jää sitten vuodeksi kotiin tyttöjä hoitamaan, niin ei tartte niitä vielä hoitoon viedä.

Nyt pitäisi varmaan lähteä siirtämään tyttöjä sänkyynsä nukkumaan, että pääsisi itsekin nukkumaan. Nukutan tytöt meidän sängyllä ja jätän siihen nukkumaan, kun muuten ei onnistu imetys ja pulloruokinta yhtä aikaa ;) Vielä kun eivät osaa liikkua, niin luotan siihen, että eivät siitä tipahda. En tosin tiedä kuinka kauan siihen liikkumattomuuteen voi luottaa¿

Kaneli ja Tiina&Sini