Kummallisia näppyjä/läikkiä 4-vuotiaan naamassa?
Niin, mistähän mahtaa olla kyse?. Nyt vajaan viikon ajan on tytön naamassa tapahtunut kummia :) Ensin päiväunilta herätessä oli yksi itikanpureman näköinen näppy otsassa. Sit seuraavana aamuna oli ilmestynyt kaksi samanlaista poskeen. Ihan jo saman vuorokauden aikana poskesta pienenivät lähes olemattomiksi (ei kokkonaan pois). Seuraavana aamuna toisessakin poskessa kaksi suurempaa punaista läikkää hieman koholla. Ja nyt siis molemmissa poskissa...enempi toisessa ihmeellistä punaista läikkää/näppyä.
Vesirokkoa ei ole sairastanut. Mut nää ei nyt näytä siltä mielestäni. Kuumeessa ja pienessä flunssassa oli viime viikolla kyllä. Mahavaivoja on ollut melko usein...joskus olen kuullut sanottavan, että lasten suolistovaivoissa esiintyy usein iho-oireita. Oiskohan tää jotain sellaista?
Jos muilla vastaavia kokemuskia, niin mielelläni kuulisin. Olen kyllä varannut jo lastenlääkärille ajan, mutta kun se kestää...! Tyttö ei itse ainakaan näytä kärsivän noista näpyistä/läikistä. Ne ei siis kutise eikä ole kipeitä.
Kiitos jos joku jaksaa kommentoida
veikkaan että flunssa on juuri ollut joku rokko. Toiset voivat sairastaa vesirokon melko laimeana, jolloin saattaa vaan muutamia näppyjä tulla.
Tietysti muutkin paikalliset ihopöpöt voi tehä näppyjä. Jos kuume nousee yli 38,5 ja näpyt leviää muualle kehoa ja punoittaa/turvottaa oikein niin silloin on hyvä käyttää lääkärissä.