´´´ SyysSissien touhukas torstai ´´´
Kommentit (37)
Kyllä me varmaan huomenna voisimme lähteä sinne teidän asukaspuistoonne kirpparille. Olihan se huomenna klo 10-12? Toivottavasti löydän paikan, sekoitan sujuvasti ne ladot ja kannot :)
Meidät tunnistaa tämän mahan lisäksi siitä että päälleni mahtuu vain yksi kirkuvan punainen (miehen joku järkky) kuljetusliiketakki. Ja mukana siis reilun metrin mittainen blondi, joka singahtelee joka paikkaan ja pölisee tai laulaa taukoamatta.
Tule nykimään hiasta jos olette siellä ja tunnistat. Mitään en oikeasti enää tarvitse, mutta aikaa pitää kuluttaa jossain- muuten tappelemme kotona ja se ei ole kivaa.
Eilen kiersimme iltasella Olarin kirpparit ja saldo oli taas tosi nuiva. Esikoiselle trikoot ja heppapaita ja vauvalle yksi body- sekin sen vuoksi että housupöydästä sai samaan hintaan yhden halvemman tuotteen ilmaiseksi ja pakkohan se oli ottaa :)
Nähdään siis mahdollisesti huomenna
t: Typykkä ja kiukkuinen jälkikasvu
Täälläkin melko levoton yö.. Just kun oli saanut unesta kiinni, niin keskimmäinen alkaa hirmuisen huudon!! En tiedä mitä pahaa unta näki, jonkun aikaa siinä itkeskeli.. No, esikko könysi jossain vaiheessa viereen ja mies sit vähän myöhemmin, (sillä on tapana nukkua sohvalla kun nukahtaa sinne telkkaria katsoessa..) JA sitten tämä keskimmäinen jostain syystä jo heräs kuuden aikoihin ja tuli viereen pyörimään joten ei nukkumisesta enää tietoakaan.. Kohta pitäis alkaa aamupalalle.
Saas nähdä miten tämä neiti hoidossa jaksaa kun heräs jo noin aikaisin!!
Vauvakin jonkinlaista möyryämistä siinä yöllä piteli, et semmosta kivaa :)
Ei tainnut kovin lämmin olla täälläkään, ainakin aurinko paistaa!!
Onkohan rakkausvauva päässyt synnyttämään, jänskättää hänen puolestaan ;)
Ei vaan, oikein mukavaa päivää kaikille!! =)
outs@
Onpa vain mennyt kylmäksi nämä kelit...
Milloin ja mistä olette saaneet vauvojen kokoarvioita? Minulla oli eilen neuvolalääkäri ja siellä ei asiasta mainittu, ei kyllä mainittu juuri mistään muustakaan. Minulla on ilmeisesti eiliseen asti ollut hyvä tuuri lääkärien/terkkarien kanssa; aina on aikaa löytynyt vastailla kysymyksiin ja yleensä vastaanotolla on vierähtänyt ainakin puoli tuntia ja olen hyvillä mielin lähtenyt kotiin.
Homma eilen, viimeisellä neuvolalääkärillä meni kutakuinkin näin, tulin vastaanotolle, lääkäri sanoi yksikantaan että housut pois. Menin pöydälle ja sitten hän ronkki minua keinosiementäjän ottein. Sitten tokaisi, että kohdun suulla on jotain häikkää että papa pitäisi ottaa heti synnytyksen jälkeen. Sitten hän mittasi minut ja kuunteli sydänäänet ja meni piirtämään sf-käyrää.
Saatuani vaatteet päälle menin istumaan ja ajattelin, että nyt varmaan sitten asiasta keskustellaan. Lääkäri lätkäsi neuvolakortin minulle ja sanoi että jotain tyyliin kiitos hei. Mulla varmaan naama vähän venähti ja kysyin siitä kohdun suusta, että onko se nyt jotain vakavaa. Lääkäri sanoi, että ei välttämättä. Sitten yritin kysyä, että no olikos siellä vauvalla kaikki hyvin, sanoi vain että kyllä että hyvin se menee. Nähdään sitten jälkitarkastuksessa.
Sitten erehdyin kysymään, että milloin minun olisi hyvä valmistautua lähtemään synnytyssairaalaan kun matkaa on kumminkin yli 80 km. Hän siihen sitten ihmetteli, että enkö ole käynyt valmennuksissa. Siinä vaiheessa minäkin olin että joo heippa! Olin varmaan vastaanotolla n. 5 minuuttia. En tiedä saattoiko palvelun laatuun vaikuttaa lääkärin ulkomaalainen syntyperä vai mikä, mutta olin kyllä melko tyrmistynyt.
Edellisellä lääkärikäynnillä (eri lääkäri tietenkin) minulla oli lista kysymyksiä jotka käytiin hyvin seikkaperäisesti läpi lääkärin kanssa ja aikaa meni ainakin 45 min. No minä menin sieltä sitten suoraan kirjastoon lukemaan noista kohdun suun häiriöistä...
Tuffiitti ja pikkuinen rv 36
Aah, hyvin nukuttu yö takana. Vielä aamulla sain nukkua pitempään, kun tyttö meni 9 vasta eskariin. Ja mieshän sen sinne sitten veikin, kun on sillä vapaapäivä.
Juili kyllä pitkään yöhän asti tota jalkoväliä, että auts vaan kuului ;D Mies jo hiljaa sanoi mua halatessaan että älä nyt vielä synnytä.. En, en toki.
Me siis vietetään miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa, mikä on aina mukavaa :) Ikkunat ajateltiin pestä ja käydä vähän kaupoilla pyörimässä.
Eipä muuta kuin hyvää torstai päivää kaikille!!
No olipas Tuffiitilla tyly lääkäri. Kannattaa kyllä valittaa jonnekin, että hän ei pääse jatkamaan samaa linjaa muiden kanssa. Tosi tylyä! Onneksi vauvalla kaikki hyvin.
Typykkä, kyllä mekin tullaan tuonne asukaspuiston kirpparille, jollen sitä ennen häivy Jorviin. Minä olen pienehkö (muualta kuin masusta) punapää. No, sunnuntai-iltapäivään pitäis vielä pysyä kasassa, että mies ehtisi mukaan. Mullakin (niikuin dumlella) tuota pientä juilimista on jatkunut ja yöllä kevyesti suppaili. Aamulla ehkä bongasin pientä limatulpan alkua. Mutta ei se vielä mitään nopeaa lähtöä merkkaa. keskimmäisestä bongasin ekat limatulpan osat jo 1 1/2 viikkoa ennen syntymää. Että vielä me sinnitellään neidin kanssa tuonne sunnuntai-iltapäivään, jolloin mies saapuu kotiin pirteänä aikaerosta ja parin vuorokauden reissaamisesta sekaisin.
Täytynee kuitenkin soitella anopille, että ei sovi mitään lähipäiviksi... Ja kotona on sellainen fiilis, että pyykkikori pitää varuiksi pestä tyhjäksi ja imurikin oli jo esillä. Hassuja nämä viime viikot...
Mukavaa syyspäivää! Vielä ehtisi synnyttää elokuisen vauvan... Jokohan rakkausvauva on Jorvissa?
apinaemo 38+4
Mäkin olen pitkästä aikaa lähes aamulla ylhäällä.. Muutenhan olenkin nukkunut joka aamu vähintään kymmeneen! Öisin tulee toki valvottua ja pissalla rampattua joten siitähän se pääasiassa johtuu, pakko kai jossain välissä on nukkuakin, mutta onhan siitä morkkis kun myöhään tulee nukuttua.
Tänään meille tulee kylppärikalusteiden asentaja joten siitä kai tämä tän aamuinen reippaus. Ja siitä kun sentään viime yönä nukuin hyvin.
Ilta menikin taas supistellessa ja puukoniskuja vastaanottaessa.. Onkohan joku antanut mun vauvalleni jonkun teräaseen jolla se voi sitten säännöllisesti iskeä mua kohdunsuulle?? Jumankekka että se SATTUU!! Sitten kun puukko on pois pikkuinen (??) yrittää tulla ulos päällään puskemalla.. =D
Olinkin sit oikea teiden turvallisuus kun illalla lähdin Tikkurilasta siskon luota ajamaan kotiin ja kappas vaan että heti autossa alkoivat supparit. Ja tottakai kipeät sellaiset ja korkeintaan 4 minuutin välein. Selkään mulla näköjään eniten tulee ottamaan, mutta ihan riittämiin tuntui mahassakin. Perkelettä tuli kieltämättä viljetyä tolla kotimatkalla useampaan otteeseen, mutta ei mulla oikeastaan ollu muuta vaihtoehtoa kun ajaa kotiiin sieltä joten hammasta purren. Ja kaupan kautta koukaten koska oli pakko käydä muutama juttu hankkimassa siihen sairaalakassiinkin. Heh, kaupassakin tuli sen verran supistuksia että puolet kamoista unohtui ostaa ja kotona huomasin ostaneeni muutaman sellaisen jutun mitä me ei ikinä käytetä, tyyliin aamupala juustoa!! Tais sit olla pää vähän muualla.. Loppuihan ne sitten parin tunnin päästä ja yökin meni ihanasti nukkuessa. Tarvii katsoa uskallanko enää lähteä autolla noinkaan pitkälle kun ei se ihan turvallista taida olla..
Kummipoika lähti ihanasti tarhasta mukaan ja meillä oli oikein kivaa yhdessä. Pidettiin eväsretkeä keittiön lattialla ja syötiin banaania kun mä olin niin väsähtänyt hetkellisesti etten jaksanut poikaa edes syöttäriin nostaa. Ja hienosti meidän " retki" menikin. Oskari veteli 2 banaania ja huuteli välissä että baa baa. Sen jälkeen poika näytti mitä uutta oli oppinut eli pyörimään ja tanssimaan. Lasten levyn tahdissa olikin hyvä tanssahdella. Se on kyllä maailman ihanin pikkujäbä!
Mun torstaista ei taida tulla kovin touhukas, mutta ajattelin kyllä että siivoan kämpän mikäli sillä asentajalla ei mene kauaa. Nyt tarviikin mennä tyhjentään ne kylppärin kaapit ja vähän putsata niitä viel ensin. Heh, idioottimaista kun ne lähtee kaatikselle mut pakkohan se on ettei tarvi hävetä =D.
Tuffiitille sen verran että mä saan ainakin ne koko tiedot ens maanantaina ultrassa johtuen siitä että terkka pisti sinne jo pari viikkoa sitten lähetteen sillä perusteella että epäilynä olis iso vauva. Muuten sitä kai arvioidaan jonkun verran käsikopelolla, mutta tälläisessä tapauksessa sit ultraan. Tosin aika moni on käyny ihan loppuvaiheessakin ultrassa joten onkohan se sit jossain päin suomea tapanakin??
Kivaa torstaita kaikille!
Colis ja Kihlis tasan 37
Meillä alkanu torstai aika touhukkaasti. Vessan olen jo pessyt samoin pölyt on pyyhitty. Nyt odottelen et mies alkais imuroimaan, niin mä pääsen lattioiden pesuun. Huomena mennään taas " viimistä" kertaa maalla käymään, jos ei mitään ihmeenpää satu. Pakko päästä vähän vaihtaan maisemaa.
Yö meni aika hyvin. Nukuin peräti yheksään asti. Ihme unia vain näin.Nyt olen jo pari ötänähny unta et limatulppa on irronnu ja synnytys käynnistyny. Toivottavasti ois enneunia. Nyt vaan vaivaa pänsärky. Sitä ollu viimeaikoina harvase päivä. Tiiä sit mistä sekin johtuu.
Joku kyseli kokoarviosta. Meillä sen sai ultrssa. Ja sehän tehään synnytystapa-arviossa. Saa nähä pitääkö se paikkansa. Ja varsinkin se sukupuoli asia. Yhdellä tutulla sanottiin loppuun asti et pieni poika tulossa ja loppujen lopuks tuli yli nelikilonen tyttö. Joten jos meille ei Vesliä yllättäen tuliskaan niin täytys lähteäpikasesti vaatekaupoille. Meillä nimittäin on vain poikien vaatteita. Eilen sit päätettiin tytön nimikin varuiks, jos ultran veikkaus ei pidä paikkansa. Joten jos tyttö tulis siitä tulis Minea Tara Elisabet. Niin jooja terkka meille neuvolassakin antoi käsikopelolla painoarvion. Käsikopeloarvio oli isompi kuin ultran.
Ja ylihuomena on jo syyskuu ja huomena paukkuu taas viikot. Kyllä syyskuuta onkin ootettu jo niin kovasti. Vieläkö sais vauvan syntymään pian.
Mutta nyt jatkaan touhuamista.
Uma81 + Vesli 37+6
Vauvan koko/painoarvio annettiin meille viimeksimuutama yö sitten kun turha reissu tehtiin TAYS:iin. Se oli silloin noin 3300g.
Kylmää ja sateista oli Tampereellakin aamulla. Lähetin ekaluokkalaisen kouluun niin +5 näytti mittari. Syksy on tosiaankin tullut.
Iltapäivä menee taas vauhdilla. Ensin on kuopuksen jalkkispeli ja sitten keskimmäisen kummit tulee illalla kylään. En oo kauheen vierastuulella mutta saanpahan jotain muuta ajateltavaa kuin supistusten odottelu, joita ei taas kuulu. Hukkuivat johonkin.
Huomenna on ihana perjantai ja miehen viimenen työpäivä. Hän jätti kesäloman pitämättä ja aloittaa sen huomisen jälkeen...
Risella rv 37+6 Ja huomenna vihdoinkin tasan 38 vkoa. ( Esikoinen syntyi tasan 38 viikolla kello: 07.50)
Oliko toi nyt jotenkin tyhmästi sanottu...siis tarkotin, että mies ei pitänyt kesällä lomaa vaan säästi kesälomansa nyt syksyyn ja aloittaa sen ylihuomenna!
Sen verran kippeetä tehnyt tonne alapäähän ja supistellutkin - etten ole sohvalta poistunut sitten sen edellisen kirjoittelun jälkeen :O
Limaa myös erittyy kummallisen paljon ja vähän kellertävää(?) Limatulppaa vai jotain muuta..?
Yritän epätoivoisesti laittaa jotain suuhuni ennen kuin tytsy pitää hakea eskarista (toivottavasti kykenen autonrattiin tai ettei käy niin kuin Colikselle). Sit pitäis käydä vielä siellä kaupoillakin.
Jatketaan..
Taas vaihteeksi huonosti nukuttu yö takana;(
Nyt on päänsärkyä joka alkoi elen illalla ja jatkuu vaan.Sanoin miehelle että johtunee varmaan tästä tilanteestakin tuo päänsärky.
Stiksasin juuri pissan ja valkuaista oli tullu yhden plussan verran (mikä ei onneksi vielä ole hälyyttävää).Verenpainen vielä ok, ONNeKSI hieman korkeampi mitä on yleensä mutta aivan ok kun oli 128/80 ja normaalisti ollut 120/60.
Neuvola mulla olis ollu eilen mutta turhaan sinne olisin mennyt kun olin siel jorvissa nyt pitää varata uusi aika ja pitää saada myös lisää pissatikkuja.
Vauvanen liikkuu paljon joten ei ole mitään hätää hänellä!!
Mies mietti hetken että uskaltaako sanoa että nukkui aamuyön huonosti kun vauvapotki niin paljon:))nukuttiin siis niin että mies makasi kyljellään ja minä masunkanssa kyljellään miehen vieressä niin että masut on vastakkain.Joopa joo,ollut varmasti hänellä hankala yö:)
Jorvissa miestä nauratti kun oli lähdössä kotiin ja sanoi että voi ottaa mun (synnytys)kassin mukaan ja mun ilme oli ollut kuulemma kuvaamisen arvoinen kun sanoin että ei vie MUN laukkua mihinkään, kuulemma ilme oli ollut tulta ja tappuraa#mun laukkuun et kyllä koske#et varmasti jätä muo tänne ilman MUN LAUKKUA:))joopa,joo tuntui kait turvalliselta että on joku oma tavara mukana mukana kun mieskin lähtee pois:)
Supisteluja tuntuu olevan itsekullakin lisääntyvissä määrin.Sehän on oikein Bueno juttu että paikat kypsyy kun synnytys lähestyy.
Dumle epäili liitoskipuja.Mulla ne oireilee niin että kävely on hankalaa tuntuu ettei lonkat tottele ja sattuu.Vauva painaa ilmeisesti johonkin hermoon kun välillä menee vasen jalka ihan lukkoon ja sattuu nivusiin tiettyyn kohtaan hermoon,auttaa kun pitelee sitten jalkaa ylhäälä.Ylös nousu varsinkin illalla vaatii oman aikansa kun jalat pitää ihan asetella.Kätilö sanoi eilen että on nähnyt äitejä mitkä tosi hissukseen töpöttelee kulkemaan TAKAPERIN kun ei voi enään oikeasti kävellä:O
Nyt meen taas lepäilee jos sais tän päänsäryn pois.
Mukavaa päivän jatkoa kaikille sisseille:))
Mäkin ihan kokeilun vuoksi eilen kotona kokeilin ja niin ei satu.
DUMLE mietti että oiskos tullu liitoskipuja.Mulla ne oireilee niin että ensinnäkin ylös nousu on hankalaa varsinkin illalla kun on köllätänyt
Tuntuupa hienolta, kun taivaalla näkyy sinistä! Me lähdettiin pojan kanssa jo aamusta ulos, mutta olipa siellä tosiaan kylmä. Ja voitteko kuvitella että tämä mamma ei oo hankkinu lapselleen hanskoja. Ei löydy mitään muuta ku vauvantumppuja! Ja mitä niillä tekee hiekkaleikeissä, kysynpä vain... Niin vain meni tähän asti ennenku havahduin että tosiaan, syksy tulee ja esikoisen vaatetusta olis ehkä aiheellista tarkistaa. Ajatukset on ollu niin raskaudessa ja tulevassa synnytyksessä ja uudessa vauvassa, että muu jää näköjään huonolle huomiolle.
Dumle, otahan rauhallisesti siellä! Parempi tosiaan jättää touhut toisille ja heittää ite pitkäkseen jos kroppa niin käskee. Mullakin on tänään taas parin päivän loman jälkeen suppaillu enemmän, joten en hirveästi viiti mitään suunnitella. Vessa ois ihana saada pestyä kyllä. Ja jauhopeukaloa kutittaa tänäänKIN, saas nähdä mitä tässä vielä saan aikaan. Mies on ollu mielissään ku on viime päivinä ollu tuoksut vastassa töistäpalaajaa.
Mulla on ihanan NORMAALI olo. Heti ku on pari päivää menny rauhallisesti suppareiden ym kanssa, tuntuu tää raskauskin ihan kivalta ja semmoselta niinku pitääkin vielä. Sit vielä mielialatkin on niin kohdallaan ku voi toivoa, ja oon nukkunu ku porsas tyytyväisenä miehen kyljessä. Ihanaa kun olo on välillä levänneen tuntunen! Mies on päässy tällä viikolla joka päivä ajoissa töistä ja se on mahtavaa, varsinkin ku tuo näkyy ottaneen jonkunlaisen " hemmottele ja huomioi vaimoa" -kampanjan. :) Mä oon ihan rakastunut!!
Kukas se pohtikaan perhehuonetta synnärillä. Meillä oli esikoisen aikaan se toiveena, mutta ei saatu. Nyt täällä Keski-Suomessa on vasta remontoidut tilat, mutta perhehuoneita järjestetään kuulemma vain äärimmäisessä hädässä. Käsittämätöntä! Eikö nykysuuntaus oo kuitenki ollu koko ajan se, että isät mukaan ja perhekeskeisyys korkealle?! Musta ois ihanaa saada perhehuone. Kahdesta syystä. Siksi, että mies vois olla mun ja vauvan kanssa edes alkuun sairaalassa (tiedän että esikoisella ei ois mitään hätää kotona päivällä eikä yöllä, hoitajavalikoima on sen verran tuttua ja mieleistä). Ja toinen syy on se, että en joutuisi mihinkään 4 äidin ja huutavan vauvan huoneeseen, jossa lepääminen on mahdotonta ja yksityisyys olematonta. Viime synnytyksessä mulle oli tosi odottamaton järkytys ja pettymys se, että läpi vuorokausien huoneessa oli valot, liikettä, ääntä, kulkemisia, ja että se kaikki häiritsi mua niin paljon. Olin valvonu jo pari vuorokautta ja sit nukkuminen sairaalassa oli mahdotonta, koko 3pv aikana nukuin jotain 4 tuntia yhteensä. Ja siltä pohjalta pitäis alkaa ihana vauva-arki kotona. :)
No, nyt toivon, että jos joudun taas isoon ja rauhattomaan huoneeseen, pääsisin kotiin PIAN. Uudelleensynnyttäjä onneks täälläkin pääsee helpommin kotiin. Viimeks oli pakko olla sairaalassa se kolme päivää, vaikka mitään ongelmaa ei ollu, ja maito nousi rintoihin joka tapauksessa vasta kotona.
Pah, tulipas valitettua. Eihän sitä tiiä vaikka järjestyis tällä kertaa miten hyvin asiat sairaalassa. Tai jos minusta vaikka ois tässä huomaamatta kehittyny semmonen nukkuja, joka ei toisten metelöinnistä ja valojen räpsyttelemisestä piittaa?? Toivossa on hyvä elää! :)
Nyt tuntuu että haluan ihan välttämättä hyvää teetä ja suklaata. Eikä mua mikään estä, eihän?
rv 36 tasan (ihanaa, tätä rajapyykkiä on odotettu!)
Aloitteko eilen seuraamaan BB.tä?
Mä ajattelin suoda itselleni uudemman kerran oikeuden jäädä siihen koukkuun.Kävin ohjelman jälkeen kurkkaamassa aihevapaalta kun ajattelinkin että varmasti kaikenlaista typerää kommenttia sieltä löytyy varsinkin neitokaisista ja niinhän siellä oli esim:Luuleeko se maxine olevansa jotenkin kaunis,ällön näköinen.Heh heh
Miksiköhän monilla suomalaisilla on tuollainen heti tuollainen kusipäinen ämmä asenne toista kaunista samanlajin edustajaa kohtaan.Musta se maxine on ihan nätti typykkä.Maria siellä talossa muuttui ainakin ihan toiseksi kun tulikin muita näpsäköitä tyskyjä taloon,niin tiiraili niitä vain päästä varpaisiin eikä paljoa enään naurattanut,taitaa olla kunnon kissa tappeluita luvassa:)))
Aika itserakasta porukkaa löytyy miehissä ja naisissa tänä vuonna.Tulee varmaan ihan mielenkiintoinen ohjelma.Toisaalta musta tuntuu että se ihan alkuperäinen REALITY meininki ei enään oikein toimi vaan porukka on varmaa vähän " harjoitellut" että miten kannattaa toimia,millainen persoona kiinnostaa yleisöä että sitten itse pysyisi talossa pidempään..
No mutta tää oli tälläinen BB EXTRA:)))
Kirahviina, tuli vaan mieleen, kun molemmat tullaan synnyttämään tuolla K-SKS:ssa. Että mulla jäi edellisestä kerrasta ihan hyvä mieli osastolla olo ajasta :) Mutta mulla olikin silloin (vain) kahden hengen huone. Sai ihan hyvin nukuttua ja omaa rauhaakin riittävästi. Sisko kun synnytti esikoistaan (2004), järjestettiin heille perhehuone sellaisesta tavallisesta yhden hengen huoneesta, johon vaan mahdutettiin isillekkin sänky. Sain neuvolasta sellaista tietoa että perhehuoneita järjestettäisiin ensisijaisesti ensisynnyttäjille.. Tiedä nyt sitten ;) Me ei perhehuonetta olla edes ajateltu, kun isiä kaivataan kotona tytön kanssa. Ja käy päivisin kouluakin todennäköisesti, ellei pysty luistamaan niistä..
Rakkausvauva - Täällä yks nostaa kättä pystyyn ja myöntää että varmasti jään koukkuun taas BB:iin ;D Tein ihan samoja havavaintoja, olihan tuo haku-prosessikin tällä kertaa ihan erilainen.. Että saas nähdä miten porukka siellä alkaa toimimaan ja tosiaan onko kissatappeluita tiedossa :I Se Eikka oli kyllä hauska tyyppi - vaikka eka lonksahti suu auki kun se esiteltiin, mut oikeesti veikeen tyypin valikoivat!
Mies oli jo eilisen jakson jälkeen ihan pää pyörällä ja huokaili että miten joku voi kattoa tollasta ;) Noo, hän saa mun puolesta opiskella aina sen ajan ihan rauhassa toisessa huoneessa, ei minustakaan pitäis olla häiriöksi :)
Mää kanssa menen synnyttämään Jyväskylään. Kun kävin tutustuun sinne, oli ihmeissäni juuri tuosta että perhehuoneita ei ole ja muutenkin tilat olivat jotenkin ahtaat.. No onneksi ollaan uudesti synnyttäjiä niin ei tarvi kauaa siellä olla.. 8)
Ja BBstä. Todellakin katsoin ja jäin jo koukkuun.. Kävin seuraan Subin sivuilta keskustelua ja siellä heti se maria ja eikka tyrmättiin.. En kyllä itse noin pienen näkemisen perusteella voinut kovin hyrkkiä mielipiteitä muodostaa.. Mukava kuitenkin nähddä minkälaisia pelureita ja taktiikoita siellä tullaan käyttään.. 8)
No mutta oma olo on ihan ok. Hemoglobiini ei nouse ja se onkin lähestulkoon ainoa vaiva.. Onneksi toisaalta.
Täällä paistaa aurinko ja on ihanan raikas syysilma. Tätä on odotettu!! Joten nauttikaamme nyt vielä olostamme. Ihan pian on meidän kuukausi!!!
Fiia masu 35+
On sitten niin kauhea väsy, että silmät kirvelee päästä ulos ja päätäkin pikkusen särkis. Mutta pakko sinnitellä, kun puolen tunnin päästä parturi. Sinne sitten viimeistään nukahdan, sinne kun ei saisi mennä väsyneenä ollenkaan.
En jaksanut noita tämän päiväisiä kaikkia lukea, kahlasin vain läpi, että pitääpi tulla illemmalla uudelleen.
BB rupesin kanssa kattomaan joo, ja koukkuun myös aion jäädä. Laitokselle, kun menen niin nauhalle menee, ettei vaan missaa mitään. Olihan se Einari aikas pakkaus ;D
Hommasin tänään meille neidille hoitajan maanantaille, kun mulla on sinne äippäpolille aika. Kellonaika selviää vasta huomisessa neuvolassa. Isukki saa mua sinne viedä ja sitten jos sinne jään, niin saa sitten mennä ite hummailemaan yksin... :) Kyllä se iskäkin sitä hummailua tarvii ja varsinkin, kun " pikkusen" jännittää. Täytyy varmaan antaa sille lista mitä pitää hakea lastentarvikeliikkeestä...vaikka meillä kaikki jo onkin esikoisen jäljiltä. Mun sisko vie neidin sillon kerhoon ja hakee pois. Sitten heillä on tiedossa tyttöjen juttuja... Äitilläkin on tyttöjen juttuja, jos pungertaa kaveria mailmaan. Nauroin isännälle, että taitaa poika olla tulossa, kun ei ymmärrä, että tunnelin päässä näkyy valoa ja sinne päin pitää mennä ;D Isäntä vähä hymähti ja meinas, että oles ny... :D
Masussa siis elämää normaalisti ja supparit ovat hävinneet. Paitsi sitten jos pitää nostaa lattialta jotain tai käydä kaupas tai nousta rappusia... Normaalisti siis ei. Ei öisin eikä vaikka telkkua katellessa. On tainnut asukki laittaa nippusiteellä tunnelin kiinni... Yöllä nukuin jopa 4 tuntia putkeen. Olin ihan höpönä, kun heräsin vessaan ja katoin kelloa.
Niin, viikotkin sitten taas paukkui, mutta takaan, että ei pauku enään kovinkaan montaa kertaa, jos kertaakaan...
Nyt sinne parturiin
vm78 ja iiro 41 tasan
Neuvolakuulumiset: paineet 120/70 (noussut reiluusti???), hemoglob 105 (sain rautaa kotiin mukaan...) painoa tullut viikossa +100g (onneksi), pissa puhdas, sf 32cm ja sydänäänet 140. Eli kaikki ok, mutta huhhhh esikoista, se raukka huusi siis koko sen 15 minuuttia mikä siellä oltiin. En kyllä ymmärä mikä se on, muuten ei ole ollut kiukkuinen eikä ujostellut ollenkaan. No huusi niin että varmasti koko terveysasema kaikui, kuulin että pariin otteseen ihmiset yrittivät rauhoitella mutta huuto vaan kasvoi. Joku lääkäri jopa suuttui ja kiukutteli että mitäs itket täällä??? (aika kumma tämmöistä kysyä 1v5kk ikäiseltä). Itselle jäi tosi paha mieli, mietin että tulee olemaan kova paikka pojalle kun olen menossa synnyttämään. Onneksi tavatiin ulkona avoimen päiväkotin ohjaajat ja sain halauksia ja piristi kummasti. Ensi viikkolla taas jotain ohjelmaa.
Täällä näkymillä olen menossa synnyttämään yksin, ei siis perhehuonetta. Meillä kun on täälläpäin vähän vuodepaikkoja, niin hyvällä tuurilla voi joutua vauvan kanssa jopasairalaan käytävälle!!!! Esikoisen aikana oli meitä 4 äitiä+vauva samassa huonessa ja ma en nukkunut ne kolme yötä ollenkaan. Näin jo sitten että käytävällä oli pari sänkyä verhojen takan, aika hurja! En tiedä, suostuisinko siellä olemaan, tuntuu aika pahalle, siis vielä maksaa 22 eruoa per päivää kun mitään rauhaa en saa!
Vauveli liikku aika vähän, joskus jopa pelkään että onko kaikki ok. Pitäis laitta vauvan vaatteet valmiiksi (minulla 50cm mukana, saapa nähdä että tuleko isompi kaveri) ja se lämmin haalarikin mukaan. On niin kylmä jo. Eipäs muuta, pää on ihan tyhjä, vaikka pitikin jotain kommentoita. Aika paljon vauvoja jo syntynyt, vaikka elokuussa ollaan. kewa 37+3
Takana on varsin vauhdikas yö, tuntuu että jokainen tässä taloudessa viipotteli miten sattuu yöllä. Kait tämä tilanne tekee levottomaksi vähän jo jokaista. Tunnin verran yöllä valvoin kun vauva liikahteli paljon ja itsestä se tuntui tosi kurjalta. Taitaapi neiti olla jo nälkäinen tuolla kitusissa, minua vaivaa tuo refluksi ja tämä odotus näköjään sekä alkaa että loppuu oksentamiseen. Tosi pieniä määriä pitää syödä ettei tule huono olo ja se ei tunnu riittävän kenellekään. Minua väsyttää ja vauva kiukkuaa..
Tuosta vaatekoosta oli puhetta, meillä oli viimeksi muutamat 56 senttiset vaatteet (tiesimme silloinkin alusta lähtien että näillä geeneillä tuskin ihan pientä lasta tulee) ja kotiintulovaatteinakin sellaiset. Mutta nepä ei mahtuneet tytön päälle, syntymämittaa kun oli heti se 56 senttiä. Eli mies sitten kaivoi tosi hyvällä maulla isompia laatikoista :) Nyt en ota samaa riskiä, tämä meidän viimeinen kullannuppu tuodaan kotiin kyllä näteissä, yhteensopivissa ja mukavissa vaatteissa. Isosisko eilen valitsi vaihtoehdoista sopivat> Tutan vaalea body ja vaaleanpunaiset trikoohousut kera kisukuvien.
Nyt tietenkin vauva on sitten poika ja jotain 51 senttiä ja mies pääsee taas tekemään näppäriä valintoja, hih! Mieluummin siis suuret vaatteet meille mukaan kuin pienet, toki tuo syntymämitta on aika harvinainen eli suurin osa pärjää varmaan noilla 50-56 senttisillä.
Jospa nyt katsoisi sähköpostit ja sitten pitäisi imuroida. Tänään tulee se tyttö tuosta lähimaastosta kylään aamupäivällä ja pääsemme hiukan miettimään isonsiskon hoitoa vauvan hakumatkan ajaksi.
Hyvää ja touhukasta huomenta kaikille
t: Typykkä ja Hermis 37 vkoa Espoosta, jossa lämpötila vain 5 astetta