Vauva kääntää kasvoja patjaa vasten
Meidän vauva (4,5 kk) on jo pidemmän aikaa (ehkä siitä saakka kun oppi kääntymään) vängännyt puoliunisena kasvojaan patjaa vasten. Näin käy nukkuipa hän kummalla tahansa kyljellä. Onko kenenkään toisen vauva touhunnut tällaista? Itse olen ajatellut, että liittyisikö se juuri tuohon kääntymisen oppimiseen, olen nimittäin antanut vauvan pari kertaa möyrytä ihan kunnolla, ja hän on vängännyt itsensä kokonaan masulleen ja hoippunut siinä sitten unisena pystyssä. Mutta voisiko selitys olla tämä?
Kommentit (2)
Sillä erotuksella vaan, että aloittivat sen jo ennen kuin osasivat kääntyä vatsalleen. Esikoisesta en käsittänyt ollenkaan, että kääntyähän hän vain yritti ja koitin pitää kyljellään huonolla menestyksellä. En voi uskoa, että tuon ikäinen itse itsensä patjaan tukehduttaisi, sen verran jämäkkä vauva jo on. Pelkän pään kääntö loppui, kun vauveli osasi kääntyä kunnolla, ilman kovaa ponnistelua.
meidän n. viikkoa vaille 6 kk oppi 3 vkoa sitten kääntymään ja hiljattain on ruvennut puhisemaan tuolla naamaansa patjaan juuri kuten kerroit. Äskenkin kävin kääntämässä selvästi unessa olevan mutta rauhattoman ipanan takaisin selälleen ja uni rauhoittui heti. Taitaa vain tulla uniin tuo uusien juttujen harjoittelu. On kai sitten normaalia? Vähän kyllä kylmää ja olen pienen tauon jälkeen taas ruvennut kuuntelemaan että saako henkeä ollenkaan ja millaiseksi mytyksi on tyynyliina mytätty naamaan. Otin senkin pois ja nukkuu nyt pelkän lakanan päällä, toivottavasti hyvin...