Jos tunnet itsesi aamulla huonovointiseksi ja oksennat kerran, jäätkö heti pois töistä?
Kommentit (22)
Toivottavasti myös sinä jäät, etkä lähde tartuttamaan muita.
Voihan sitä sitten aina palata takaisin, jos olo huononee.
En oksenna normaalisti.
Huono olo ja oksentaminen ei kuulu työpanokseeni, enkä halua sitä toisiin tartuttaa. Mahtaako moni kotona " kerran oksentanu" edes käsiään pestä kun pääsee töihin? :(
Jään, koskaan en oksenna vain sitä kertaa, aina se on sitten mahatauti.
Olen hakenu saikkua oksenteluun raskaanakin.. Krapulaa en hankkisi työaamuksi! Siis jos laatta lentäisi työaamuna ryyppäämisestä niin saikkua hakisin. Kiva se on krapulaista töissä kattella?
6
Ja näin muutaman ihmisen esimiehenä toivon, että alaisenikin tajuavat jäädä kotiin sairastamaan oksennustautinsa. Minä oksennan vain oksennustaudissa, joten silloin ei ole töihin asiaa.
lähdin normalaisti tänä aamuna bussilla töihin jossa iski hillitön kuvotus.
Bussista pois jäätyäni lensi laatta pusikkoon.
vitivalkoisena ja täristen työpaikalle josta passittivat kotiin.
Tuli huono omatunto, kun jäin pois, mutta edelleen heikko olo ja kädet tärisevät.
AP
ei viitsi mennä jakamaan hyvää tautia myös muille
Ei se ole itsestä kiinni jos oksennus tulee! :( Katsotko vinoon jos joku on sairaana?
Olet kotona ja sairastat rauhassa. Tulet nopeempaa terveeksi etkä tartuta toisia.
6
Jos taas olen raskaana ja paha olo johtuu siitä, odottelen jonkun aikaa ja lähden sitten töihin. Kuka ääliö menee töihin mahataudissa?
koska jos minä oksennan, niin olen todella kipeä. En pysty edes kylkeä kääntämään, kun laatta lentää. Tuskin pystyn edes suorittamaan yhtä puhelinsoittoa.
Mitään en inhoa niin kuin yrjötautia ja todellakin katson kieroon jos joku tulee sitä tahallaan muihin tartuttamaan. Varsinkin kun itellä on pieniä lapsia, niitä on sit kiva hoitaa kun on kaikki samassa taudissa.
Et pysy vaan kotona hyvällä omallatunnolla Ap!
koska tapani ei ole oksennella aamulla huvin vuoksi, joten oksennustauti olisi kyseessä, sitäkin on niin monenlaista, voi mennä ohi ekalla yrjöllä tai kestää rajuna vuorokauden, turhaan ap otat morkkista itsellesi:)
Raskaanakin sain sairaslomaa, koska se pahoinvointi ei todellakaan rajoittunut aamuun ja olen asiakaspalvelutöissä. Oksensin siis 7+ kertaa päivässä, ja armoton pahoinvointi koko ajan.
Jos kesken päivän oksensin, niin sitten en mennyt kotiin, koska tiedän että se vain johtuu kovasta närästyksestä ja kahvinjuonnista. Eli ei ole tarttuvaa, ja hoitui sillä 1-2 oksennuskerralla.
Voi olla vaarallista potilaille ja paskamaista kollegoille, jos menee edes kevyesti sairaana töihin.
Mutta onneksi ei tosiaan tartu. :) Jos olisin ollut toimistohommissa, niin olisin kyllä mennyt töihin, olisi vain voinut juosta vessaan oksentamaan/pitänyt oksennuspussia tms vieressä. Ja siis tässä tarkoitan tosiaan kokopäiväistä oksentamista.
Mutta jos joudun juuttumaan vessaan, saatan soitaa työpaikalleni, ettei taida tulla mitään nyt, ja että tulen myöhemmin.