Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen pelkkä luuseri. Musta ei oo mihinkään.

Vierailija
29.08.2007 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti. Tuo ajatus on alkanut tuntua minustakin aika todelta...

Vierailija
2/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta osaan mä kuiteski sentään lapseni kasvattaa. En ehkä sentään ihan paska ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taida koskaan päästä opiskelemaan lähihoitajaksi, olen nyt 5-6 kertaa hakenut parin vuoden aikana ja aina olen ollut parhaimpien joukossa, mutta kuitenkaan en ole päässyt.

Ja sitten yritin päästä päiväkotiin työharjoitteluun ja johtaja lupasi soittaa viimeistään eilen, mutta eipä mitään ilmoitusta tullut. Tuon mukaan haastateltavia olisi ollut mun lisäksi yksi tai kaksi. Haastattelu meni hyvin, mutta...

Lastenhoitaja on ollut mun unelma pikku likasta asti. Olen tehnyt lukion jälkeen muutamia hommia (ollut mm. puhelinmyyjänä), mutta mitkään niistä eivät ole tuntuneet siltä ammatilta mitä mä haluan. Olen myös ollut kolmessa eri perheessä töissä (yhdessä perheessä olin joskus lukioikäisenä, kahdessa muussa perheessä olin lukion jälkeen).

Vierailija
4/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta osaan mä kuiteski sentään lapseni kasvattaa. En ehkä sentään ihan paska ole?

Itse olenkin luuseri juuri siksi, että kaiken muun epäonnistumisen lisäksi epäonnistun myös lasten kanssa! Ja se olisi sentään tärkeintä!

T. luuseri nro 2

Vierailija
5/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin ilmi tuossa edellisessä viestissäni tuo lastenkasvatusjuttu. Niin, ja minäkään en ole onnistunut hankkimaan ammattia enkä lukiota pidempää koulutusta, vielä. Epäonnistuneita yrityksiä on ollut lukion jälkeen.

Ehkä sinun pitäisi kokeilla välillä jotain muuta alaa, kuin hoitoalaa?

Kenties löytäisit jonkin oikeasti kivan jutun?

Vierailija
6/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on kyllä täyttä kukkua, että lähihoitajaksi pääsee kuka tahansa. Hakijoita on aina ollut yli 100 ja pääsijöitä on ollut n. 20.

Vierailija
7/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja se on kyllä täyttä kukkua, että lähihoitajaksi pääsee kuka tahansa. Hakijoita on aina ollut yli 100 ja pääsijöitä on ollut n. 20.

Vierailija
8/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jus " luusereille" . Työttömille jne. Puoltoistavuotta ja se oli valmis lähihoitaja. Sai vielä koko ajan kelanpäivärahaa, eli ei joutunut ottamaan lainaa tai elämään tuella.

Vierailija
9/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoet joka päivä itseksesi useaan kertaan: - Minä voin, minä osaan, minä kykenen. Tästä se lähtee...

Ja kohta huomaat että niinhän se meneekin:). Kaiken saa, mitä haluaa, kun vain asennoituu oikein ja tekee töitä asian eteen. Jos ei heti onnistu, niin varmasti joskus onnistuu. Tai sitten huomaat että jokin muu juttu onkin sulle parempi homma. Tsemppiä!

Vierailija
10/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 2

joo, arvasin, että täytyy olla etelästä kyse, koska pohjoisessa kyllä pääsee helpommin.

Vierailija
11/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut työkkärin koulutuslinjalle (mikä sen oikea nimi nyt onkaan), aikuispuolelle sekä nuorisopuolelle.

Ja noista muista ammateista. Köksä puolelle pääsis kyllä aika helposti, mutta se ei ole mun ala, ei sitten ollenkaan.

Vierailija
12/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettet pääse. Tuohan kuulostaa vaikeammalta kuin yliopistoon pääsy!

Vierailija
13/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä viime keväänä mä jaksoin uskoa ja hoin joka aamu itselleni, että kyllä mä pääsen ja kyllä se tieto tulee tänään jne. Mutta paskat se mitään auttoi.

Vierailija
14/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin et ole siis mikään luuseri! Tarjontaa opiskelijoista on vaan liikaa!

Olet vielä varmasti suhteellisen nuori ja ehdit vielä opiskella alaa, jota haluat. Usko, että se päivä tulee!

Sillä aikaa sinun kannattaa varmasti tehdä jotain muuta alaan liittyvää...

Vierailija
15/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea tehdä alan töitä, kun ei pääse edes mihinkään työharjoittelupaikkaan. Kysyin myös lähi alueen vanhainkodeista ja he ottavat pelkästään opiskelijoita harjoitteluun. Ei muita. Olen ollut jo kolmisen kuukautta pari vuotta sitten työharjoittelussa päiväkodissa.

Vierailija
16/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voisiko harkita vaikkapa että menet johonkin kouluun työharjotteluun koulunkäyntiavustajaksi. Tai menet johonkin koululaisten iltapäiväkerhoon työharjoitteluun. Siitä sais harjoitusta ja varmasti pojoja kun hakee jonnekin kouluun.

Vierailija
17/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa perheessä olin 7 kuukautta (lapset olivat 7kk, 2v ja 4v). Kolmannessa perheessä olin 4 kuukautta (lapsi 1v5kk).

Kouluavustajaksi ei ollut yhtään paikkoja tässä lähellä, ainoastaan kahdessa koulussa toisella puolella kaupunkia.

Vierailija
18/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa melko varmasti harjoitteluun. Kysele sieltä. Helsingin kaupungin sivuilta löydät tiedot.

Vierailija
19/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle siis kelpaisi mikä tahansa sosiaalialan työharjoittelupaikka, mutta tuo autottomuus on se ongelma. Ja julkiset kyllä kulkee, mutta bussiliput on törkeän kalliita (kuukausilippu about 50 euroa) ja esim. tuonne missä noita päiväkoti ja koulu paikkoja on, joutuisi vaihtamaan kahdesti bussia ym.

Vierailija
20/24 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulle siis kelpaisi mikä tahansa sosiaalialan työharjoittelupaikka, mutta tuo autottomuus on se ongelma. Ja julkiset kyllä kulkee, mutta bussiliput on törkeän kalliita (kuukausilippu about 50 euroa) ja esim. tuonne missä noita päiväkoti ja koulu paikkoja on, joutuisi vaihtamaan kahdesti bussia ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän