inseminaatiokysymys
Hei ootteko te, joilla lapsettomuuden syy on ollut miehessä, tulleet raskaaksi inseminaatiolla?
Jos siittiöiden liikkuvuus ja määrä on alentunut, voiko inseminaatiolla tärpätä? Itse vähän epäilen asiaa.
Kommentit (15)
ni on toivoa. Meillä ei pesun jälkeen ollut kun 90000 kunnollista siimahäntää :(
Mutta nehän saatetaan inssissä katetrilla kohdunsuun ohi???
Meille tehtiin kolme inssiä miehen teratozoospermian takia. Syksyllä ollaan menossa ivf:ään, joten toivottavasti siinä tärppää.
Jos ap olet yksityisellä, niin jätä inssit väliin ja menkää suoraan ivf:ään. Ihan turha toimenpide tuo inssi!
Inssi luovutetuilla siittiöillä on tietysti eri juttu. Meidän lastissa oli 25 miljoonaa siittiötä. Kaikki raskaudet tärpänneet kerrasta.
Alan olla entistä vahvemmin sitä mieltä, kuin olin aluksikin, eli että " kunnon" hommiin vaan heti.
Vai kauanko joutuu odottamaan epäonnistuneen inssin jälkeen, ennen kuin voi siirtyä ivf:ään?
Julkisella puolellahan noita maksetaan 1 per vuosi sitten, että jos halvalla meinaatte päästä raskaaksi, niin kannattais ehkä niitä inssejäkin suosia.
etenkin teratozoospermiassa, jos siittiöitä per laaki jää liian vähän pesun jälkeen.
Meille tehtiin * 4, muuta syytä kuin miehen lievä teratozoospermia (normaalimuotoisia 10%) ei ollut -ei tärpin tärppiä.
Meillä tärppäsi tokalla. Oli siis muitakin ongelmia kuin nuo suorituspaineet ;)
" Vierailija - 28.08. 22:07 vastaa tähän viestiin (9/12)
Kun maksatte itse, niin hoito tehdään kuten haluatte.
Julkisella puolellahan noita maksetaan 1 per vuosi sitten, että jos halvalla meinaatte päästä raskaaksi, niin kannattais ehkä niitä inssejäkin suosia."
luin tämän viestin ja jäykistyin kauhusta..
meillä hoidot alussa, toinen suunnittelukäynti julkiselle...
mitä maksetan vaan 1 per vuosi??
äimän käkenä olen minäkin, voisiko joku kiltti vastata, kiitos!
12-v. poika. Sitten ei tärpännyt (3 yritystä) ja pian toinen lapseni sai alkunsa ihan " luonnollisesti" . Mutta syytä ei löytynyt kuin miehen siittiöiden heikohko alkuliikkuvuus eikä määrätkään olleet mitään järisyttäviä.
Julkisella puolella siis. Tietysti eri sairaaloilla voi olla vaihtelevia käytäntöjä, mutta näin Naistenklinikalla.
minulla kun ei ole juuri vielä tietoa näistä jutuista, kiitos.
Onhan siinä siemenneste kuitenkin pesty ja se saatetaan kaikkien limojen läpi katetrilla kohtuun oikealla hetkellä.