Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei! Pilasin ultrakuvat!

28.08.2007 |

Päällimmäinen ultrakuva oli muovitaskussa mennyt huonoksi, joten päätin laminoida ne, että säilyisivät sitten paremmin. Tyrkkäsin esikon niskaturvotusultrat laminointikoneeseen ja tulivat takaisin täysin mustina! Eli eivät kestä laminoinnin kuumuutta. Harmi! Onneksi en kaikkia kuvia saanut kerralla mahtumaan, jäi sentään jotain.

Älkää kokeilko tätä kotona...

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt jo pitkään itsekin keksiä sopiva tapa tallentaa kuvat, ettei mene vaan pilalle. On onnistunut tosi hyvin siten, että olen ottanut digikameralla kuvista kuvat. Mietin, että jos vielä skannaisin ne. Meillä ei ole skanneria, mutta miehen työpaikalla on. En ole kyseistä laitetta itse koskaan käyttänyt, osaisiko joku kertoa kuumentuuko se käytössä? Uskallanko antaa kuvat miehen mukaan töihin? Onneksi niitä on monta, jos testaa vaikka jollain vähemmän hyvällä kuvalla ensin. Vai uskallanko kokeilla ollenkaan?

Vierailija
2/9 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt päällystin loput kuvat kontaktimuovilla. Tuo laminointi vaatii vain sen kuumuuden ja sitä ei herkät kuvat kestäneetkään. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten päällystää ne kuvat kontaktimuovilla, jotta kestävät paremmin. Muuten kuvat haalistuvat ajan kanssa.

Vierailija
4/9 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin skannattiin kuvat ja parempi tulos kun kopioimalla.

Vierailija
5/9 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko laittaa lusikka soppaan ja kertoa oma kokemus kontaktimuovista.. ei kestä ultrakuvat sitäkään.. Itse näin luulin aikanaan ja huonosti kävi, eli nyt ei ole enää tyttären ultrakuvista kuin muisto jäljellä :(

Vierailija
6/9 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdin jo vetäistä kaikki kontaktimuoviin... Täytyy scannata ne muovisena koneelle, jos vielä koneella sitten säilyisivät. Vaikka eihän sekään ole varmaa...

Vierailija
7/9 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

skannattuna ja koneella tallessa sekä tulostettuna tukevalle paperille.

Paras säilytystapa käsittääkseni alkuperäisille on papereiden välissä. En tiedä miten pitkään siinä kestää, mutta meillä on niin ja esikoisen joka nyt reilu 4v kuvat on alkuperäisessä kunnossa.

Äitini sensijaan on nuorempien lastensa kuvat laittanut kontaktimuovilla vauvakirjaan ja ne on pelkät valkoiset lätkät olleet jo vuosikausia. Nuorin lapsista nyt 10v eikä hänen kuvansa ollut näkyvissä enää kun odotin esikoistamme.

8/9 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, meillä on hyvin säilyneet ultrakuvat jo 13 vuotta vanhat. Säilytin niitä äitiyskortin välissä ja ovat ihan ku vasta printatut...

sen sijaan keskimmäisen ultrakuvan 8,5vuotta vanhan olen laittanut kontaktimuoviin (ku aattelin kans että säilyypä varmasti tosi kauan) ja siitä ei ole paljoakaan jäljellä, valokuvan otin ja yritän nyt " trimmata" sitä koneella...tykkäs muuten keskimmäinen huonoa ku " hänen kuva" on melkein pilalla :(

Uusimmasta versiostamme otin heti digikameralla kuvat ultrakuvista ja ne on nyt tallennettu koneelle josta jonku pitäis ne joskus teettää kuviksi asti...(miten niin saamaton)

Eli voit vielä pelastaa kontaktimuovilla päällystetyt kuvat ku otat niistä valokuvat ennen kuin ne haalenee!

Nani76 ja poikakolmikko 12,5v-8v-18pv

Vierailija
9/9 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kuvat skanasin ja printtasin ja alkuperäiset kuvat eivät kärsineet käsittelystä mitenkään. (tästä nyt 4 v.)

Mutta hyvä muistutus, että kannattais varmaan kuvata/skannata nytkin.

Ja lohdutukseksi kuitenkin sanottakoon, että kyllähän niitä paljon tärkeämpiäkin kuvia tulee kuin nuo ultrakuvat puhumattakaan itse kuvauskohteesta!