Mitä mieltä naisesta, jolla on tohtorin koulutus?
Kommentit (20)
vai missä niitä tohtoreita koulutetaan? Tunnen kyllä tohtoreita, mutta heidän koulutuksensa tai ammattinsa ei ole tohtori.
T. tohtoriopiskelija, ei lääkäri kuitenkaan
Tästä vois päätellä, että ovat aivan tavallisia tallaajia. Minun tuttu on kyllä aika leuhka:/
Olen itse jatko-opiskelija ja kahden lapsen äiti, toivottavasti joku päivä myös tohtori. Mitä merkitystä tohtorin tutkinnolla muka on miesonneen tai lasten lukumäärään? Hyvien ystävieni joukossa on kuusi (nais)tohtoria ja heistä vain yksi on lapseton sinkku.
En mä muusta tiedä. En tunne tohtoreita.
Vierailija:
vai missä niitä tohtoreita koulutetaan? Tunnen kyllä tohtoreita, mutta heidän koulutuksensa tai ammattinsa ei ole tohtori.
Tohtoreita koulutetaan yliopistoissa, nykyisin usein tohtorikouluissa tms nimetyissä järjestelimissä. Tohtori tekee jatko-opinnot (40 ov), tutkimustyötä ja kirjoittaa väitöskirjan, jonka jälkeen hänelle voidaan myöntää tohtorin tutkinto.
Ammatti se ei ole, mutta ylin akateeminen tutkinto kylläkin.
Minä ainakin olen varsin mukava. Miheni löysin jo opiskeluaikana, joten parisuhdemarkkinoista ei ole tohtorina kokemusta. Iskuyrityksiä tulee aina silloin tällöin, mutta niissä ei päästä siihen vaiheeseen, jossa koulutus tulisi ilmi.
Kuinka niin tohtoria pidetään tylsänä? Jatko-opintojensa aikanahan hän on päässyt vaikka millaisiin illanistujaisiin ja ehtinyt harrastaa / matkailla vaikka kuinka. Omasta mielestäni nuoruus jopa pidentyy, jos jää yliopistolle roikkumaan. Ja toisaalta tämä tylsä tohtori voi olla kuin kuka tahansa pullantuoksuinen äiti.
T. FT, joka lukee Kodin Kuvalehteä, pukee lapsensa Jonathanin haalareihin ja roikkuu AV:lla
Mutta kai ne naistohtorit voi olla ihan ok.
molemmat yksinhuoltajia. Ihan kaameita tapauksia. Miehet kiertää kuin ruttoa. Molemmat ihan nättejäkin, mutta sottaisia, epäjärjestelmällisiä ja hemmetin huono hoivavietti. kaikki on minäminäminä. Lapsia ei kasvateta kun ei ehditä ja kämpät on kauheita.
En ole ikinä tavannut mukavaa tohtoria!
Minä, HT, ihan tavallinen +30v. nainen. Avioliitossa.
mä oletin että ap:n " mitä mieltä" olisi ollut jotenkin laajempi kysymys, mutta KETÄ nyt muka kiinnostaa käykö tohtorisnaisilla flaksi vai ei? ja onko se joku määrittelytapa sille , mitä mieltä yleisesti ollaan tohtorinaisista tai naisista.
Pöö.
Joo, villiä sinkkuelämää vietän. Ja olen FT yh. Vientiä on ja treffejä niin paljon kun jaksaisi käydä, mutta ei niistä nyt meinaa kunnollista parisuhdetta kehkeytyä.
Tosiaan, jollain voi olla tutkijoista sellainen kuva, että kaikki on villasukissa hiippailevia nördejä. Mutta juu, tämä ei pidä paikkaansa. Mun tutkija-tuttavapiiri ainakin on tosi vetäviä mimmejä! Helposti eroavia ja omantienkulkijoita ehkä juu. Mutta baarissa nämä kauniit naiset bailaa siinä missä muutkin hyvin koulutetut nuoret kaupunkilaiset.
monella on huono itsetunto, jota pönkitetään oppiarvoilla. Taustalla ehkä vaativat vanhemmat jne.
(kuten varmasti minuakin, VTT).
Vierailija:
monella on huono itsetunto, jota pönkitetään oppiarvoilla. Taustalla ehkä vaativat vanhemmat jne.
koko tohtorikoulutus on kärsinyt/kärsimässä sellaista inflaatiota, että tohtorin koulutus ei kerro enää juuri mitään ihmisestä missään suhteessa. Osa tohtoriopiskelijoista on jopa sellaisia, jotka eivät ole löytäneet työtä ja sitten sen vuoksi alkavat jatko-opiskelijoiksi.
Laidasta laitaan ovat siis tohtorinaiset siinä kuin ketkä muut tahansa.
Terv. itsekin kohta tohtori, mutta koulutusinflaatioon kyllästynyt nainen
Ja valitettavasti omalla alallakin jatko-opiskelijat ovat usein niitä, jotka eivät yliopiston ulkopuolelta töitä ole saaneet.
Toisekseen mitenkään kovin urasuuntautunut ei tarvitse olla, monelle tohtorintutkinto tulee ihan normaalin päivätyön kautta, tuo työ vaan sattuu olemaan tutkijantyötä.
Ainoa tuntemani lähihoitajaopiskelija on yh.
Voisko näistä vetää jotain johtopäätöstä?