Kokemuksia Hämeenlinnan sairaalasta?
Eli onko joku teistä ihanista mammoista synnyttänyt Hämeenlinnan keskussairaalassa? Tai tarkemmin sanottuna, onko joku saanut käynnistyksen yliaikaisuuden takia? Kaipaisin kokemuksia kun itsellä on varattuna yliaikaiskontrolli perjantaille ja silloin viikkoja olisi 41+3. Onko toivoa, että alkaisivat käynnistelemään? Mitään vaivoja ei ole ollut, lopussa on tullut turvotusta jonkun verran. Olen vain kärsimätön!
Jos jollakulla on kokemusta, luen niitä kiitollisena!
HenmaS rv41
Kommentit (7)
Varsinainen omakohtainen kokemus vielä puuttuu. Toissapäivänä kyllä neuvolassa sanoivat että jos syystä tai toisesta joutuu käymään sairaalassa sen jälkeen kun 40 viikkoa on tullut täyteen, niin eivät kuulemma kovin herkästi enää laita takaisin kotiin vaan alkaisivat käynnistellä. Tuon perusteella olettaisin että aika herkästi käynnistelevät. Kaipa ne neuvolassa tietävät jonkin verran sairaalan toimintatavoista.
Kenties törmäillään sairaalalla lähipäivinä....
hannnah 40+2
mutta kaksi kaveria saivat 2,5v sitten esikoisensa Hämeenlinnassa ja molemmilla meni 2vk yli ennen kuin suostuivat käynnistämään ja toinen lapsista ei olisi halunnut silloinkaan syntyä (käynnistystä yritetään useana päivänä viikon ajan). Ymmärsin, että jos ei ole pakko (äiti voi huonosti, tms.), niin eivät käynnistä. Tästä siis tosiaan jo aikaa, nyt voi olla uusi tilanne.
Toivottavasti et joudu odottamaan kauaa!
Käynnistyksestä ei ole kokemuksia mutta 2 lasta olen käynyt hämeenlinnassa synnyttämässä. Minä ainakin pidin synnytysosastosta. siistit huoneet ja erittäin mukava ja amattitaitoinen henkilökunta. vuodeosastokin oli viihtyisä ja perhehuone oli mukava joka saatiin ekan pojan synnyttyä. Suosittelen lämpimästi! onnea!
Olipas kiva löytää tälläinen ketju kun allekirjoittanut on myös menossa K-HKS:n synnyttämään, tosin vasta ensi vuoden puolella.
Onko synnyttäneiden osastolla isot huoneet? Entäs synnytyksen aikana kivunlievitys? Kuunnellaanko äitiä? Ja toki tuo kännistely asiakin kiinnostaa kun kaikki kolme edellistäkin synnytystä on jouduttu käynnistämään niin tämäkään tuskin poikkeusta tekee.
Siis kaikki k.o. sairaalasta kiinnostaa.
-R-
HenmaS: kerrohan kuinka eilen kävi? tai hyvällä tuurilla olet parhaillaan siellä paikan päällä synnyttämässä....
hannnah 40+4 (perässä tullaan...)
HenmaS: käynnistivätkö perjantaina vai kuinka kävi????? täällä uteliaana odotan tietoa... tulen meinaan viikon verran perässä.... mulla yliaikakontrolli Hämeenlinnaan tämän viikon perjantaille, jolloin rv:t tuon saman 41+3... joten ois kiva tietää onko odotettavissa käynnistys vai kotiutus ensi viikonlopuksi.. (ellei tässä nyt itsestään tapahdu jotain vielä ennen sitä...)
hannnah 40+6
yliaikaiseksi, mutta toinen synnytys käynnistettiin riskiraskauden, pitkän sairaalamatkan, nopean edellisen synnytyksen ja kypsän kohdunsuun tilanteen (3-4cm auki, 1,5cm kanavaa jäljellä) takia ennen laskettua aikaa.
Itselleni sanottiin, kun aikaa varattiin " käynnistyksen arvioon" , että annetaan aamulle, koska synnytys pyritään hoitamaan saman päivän aikana. Eli tässä käynnistyksen arviossa lääkäri vielä ultrasi, teki sisätutkimuksen, kysyi synnytystoiveet ja teki suunnitelman käynnistystavasta. Sitten käytiin kahvilassa lounaalla (koska ruoka oli ehtinyt juuri olla saleissa) ja sitten synnytyssaliin tositoimiin. Käynnistys olisi siirtynyt, jos salit olisivat olleet täynnä.
Ilmeisesti tämä kolmas synnytyskin käynnistetään aikanaan ja taas ennen laskettua aikaa. Näin ainakin jo edellisessä synnytyksessä puhuttiin.
Kuulopuheista olen ymmärtänyt, että käynnistävät helpommin, kuin esimerkiksi HUSin alueella.
Heltu