Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VARASTETTU!

28.08.2007 |

Eilen iltapäivällä vietiin poikamme rattaat meidän rappukäytävästä Vaasasta. Malli on EMMALJUNGA CLASSIC SPORTS, VM. 2004. Väri on CIELLO, tummansiniset, jossa on vaaleansinistä ruutukuosia. Jalkapeite ja meidän pojalle vastasyntyneenä ostettu vaal.sin. pieni peitto olivat rattaissa mukana¿ Rattaissa oli muutama tunnusmerkki:

- Rattaiden haarakappale (eli se osa, joka tulee nepparilla kiinni turvakaareen) oli hieman ratkennut alhaalta.

- Rungossa oli pieni heijastintarra, jossa oli numero ¿112¿. Tarra on kiinni tosi kovasti, eli luulen ettei sitä saa irti kokonaan jälkiä jättämättä.

Rattaat tuskin on enää täällä meilläpäin, vaan ne on luultavasti viety pois koko kaupungista ja niitä yritetään kaupata jossain muualla¿ Joten, JOS SINULLE KAUPATAAN SAMANLAISIA RATTAITA LÄHIAIKOINA, TARKISTATHAN KYSEISET TUNTOMERKIT! Ja muutenkin, voi ottaa yhteyttä osoitteeseen: mineli@netti.fi

Tosi surullinen olo¿

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että voi olla röyhkeitä ihmisiä! Ja tuo peittokin joka oli mukana ois ollut varmaan kiva säilyttää :(

Tuli vaan mieleen, että pitäis merkata omatkin rattaat jotenkin. Vaikka runkoon joku kaiverrus. Jos viedään, niin ois jotain todisteita jos vaikka löytyy.

Kannattaa kyllä katella kaupungilla sillä silmällä ja vaikka huutistakin!

Vierailija
2/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan kamalaa että rattaita varastetaan.

Toivottavasti saatte rattaat takaisin.

Itsekkin olen tuota merkkausta miettinyt. Poliiseillahan voi käydä polupyörän merkkauttamassa. Mietin että voisikohan ne rattaitakin merkata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aina, kun jouduin jättämään rattaat johonkin rappukäytävään, lukitsin ne patteriin, vesijohtopurkeen tms kiinni. Eihän se varastamista estä (putkipihdit ovat " kätevät" ), mutta vähän hidastaa ja ohikulkijat saattavat kiinnittää huomiota erikoiseen tapaan avata lukko.

Vierailija
4/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä on hajotettu pyöräkellarissa olevat rattaat. Menivät ihan käyttökelvottomaksi. Kyllä harmitti.

Vierailija
5/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tänään palokoulutuksessa olleena yksi muistutus:Rattaiden ja vaunujen paikka EI missään tapauksessa ole rappukäytävässä,vaan erillisessä tilassa kuten pyöräkellarissa.Näimme koulutuksessa videon,missä rapussa olevat piene kuomurattaat sytytettiin tuleen (ihan realistinen ilkivalta,valitettavasti),ja parissa minuutissa koko 3-kerroksinen rappu oli myrkyllisiä palokaasuja täynnä ja ihmiset loukossa asunnoissaan.

Itse asun kerrostaloyhtiössä,jossa meitä on paljon lapsiperheitä,eikä kukaan pidä todellakaan vaunuja/rattaita tiellä porraskäytävässä vaan siellä pyörävarastossa.

Itse aikoinaan postia jakaessani ihmettelin noita vaunuja porraskäytävissä,koska lukitsemattomissa rapuissa käy monia myös ulkopuolisia runsaasti päivittäin,ja silloin itsekin äitinä olisin pystynyt bongaamaan niistä lukitsemattomista vaunuista halutessani kalleimmat merkit.En siis tietysti ole itse mikään varas,mutta jollekin narkkarille ihan varteenotettava vaurastimiskeino,kun vaunut maksavat kuitenkin monta sataa euroa.

Vierailija
6/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös ollut yhdellä paloturvallisuusluennolla ja luennoitsijana oli pitkän kokemuksen omaava palomies, ja tämä palomies kertoi kuinka oli kerran heittänyt yhdet rattaat portaista alas, kun jossain asunnossa oli ollut tulipalo ja rattaat olivat olleet edessä.

Joissain rappukäytävissä on rappusten alla tila, joka näyttää juuri vaunujen säilytykseen sopivalta, mutta ilkivalta saattaa tietysti olla ongelma. Ja jos vaunukellaria ei ole ja pyöräkellariin ei mahdu. Niin siinäpä sitten ongelma.

Kaksipiippuinen juttu.

Vierailija
7/14 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös rattaissa vaijerilukko, millä lukitsen rattaat johonkin kiinni, jos joudun jättämään ne vartioimatta. Ja se on tosiaan totta, ettei rattaita saisi säilyttää rappukäytävässä ja mun mielestä just tässä kesän aikana oli jossain päin Helsinkiä sytytetty rapussa olevat rattaat tuleen...

Tossa on vaan sellainen iso mutta, että on olemassa aika paljon kerrostaloja, missä ei ole kerta kaikkiaan minkäänlaista tilaa, missä rattaat voisi säilyttää. 3 edellistä asuntoa, missä olen asunut, on ollut sellaisissa taloyhtiöissä. Eikä niitä rattaita voi kadullekaan jättää, enkä mä jaksaisi raahata/kantaa meidän kuomurattaita edes ekaan kerrokseen (ja missä lapsi olisi silloin, jos ei olisi enää pikkuvauvaikäinen), joten missä ihmeessä rattaat voisi pitää, jos asuisi esim. hissittömän talon 4 tai 7 kerroksessa??? Tietyillä asuinalueilla sattuu nimittäin olemaan paljon korkeitakin kerrostaloja ilman hissejä tai sitten hissit ovat niitä pieniä ja vanhoja " haitariovi-hissejä" , joihin ei mahdu edes matkarattaat ovesta sisään. Pitäiskö kaikkien ihmisten muuttaa noilta alueilta pois, kun saavat lapsia, jos ainoa paikka rattaille ois rappu? Ilmeisesti.

Vierailija
8/14 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kommentti, etta esim. Hgin keskustan taloissa ei aina ole paikkaa missa sailyttaa rattaita,

tai

ei ole hissia, eli on aika rankkaa raahata rattaat portaita pitkin joka ikinen kerta monta kerrosta ylospain, itse yoksi ne raahasin, mutta en monta kertaa paivalla

tai

rattaiden sailytyspaikka on monien vaikeiden portaiden paassa, eli taas sama juttu, aika rankka tehtava monta kertaa paivassa

eli

pyydan anteeksi, etta olen sailyttanyt rattaita rapussa, ulko-oven vieressa.... tilaa tosi runsaasti. Onnekesi kukaan ei keksinyt sytyttaa niita palamaan

ja

pahoittelut aloittajalle, etta joku idiootti varasti rattaasi. Itse en uskalla koskaan jattaa rattaisiin mitaan irtotavaraa :-(

Vierailija
9/14 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ihmiset ole vakuutusta? Vai onko rattailla/vaunuilla niin paljon tunnearvoa että siksi harmittaa erityisen paljon, vai mistä on kyse?

Itse ajattelen että jos joku viitsii lapselta vaunut varastaa, niin silloin täytyy tulla todella tarpeeseen ja se siitä... eriasia tietysti jos niissä vaunuissa sattuisi lapsi sisällä olemaan, mutta pelkät vaunut on kuitenkin vain pelkkää materiaa...

Vierailija
10/14 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka kuinka olisi vain materiaa, niin kaikilla ei ole varaa ostella uusia vaunuja tuosta vain. Kyllä minäkin haikailisin rattaideni perään, jos meiltä ne olisi nyysitty, vaikka rahatilanne antaakin periksi käydä ostamassa heti uudet! Monessa lapsiperheessä raha on kuitenkin niin tiukilla, että helposti 700¿ yhdistelmiä ei niin vaan ostetakaan!

mustikkax2:

Eikö teillä ihmiset ole vakuutusta? Vai onko rattailla/vaunuilla niin paljon tunnearvoa että siksi harmittaa erityisen paljon, vai mistä on kyse?

Itse ajattelen että jos joku viitsii lapselta vaunut varastaa, niin silloin täytyy tulla todella tarpeeseen ja se siitä... eriasia tietysti jos niissä vaunuissa sattuisi lapsi sisällä olemaan, mutta pelkät vaunut on kuitenkin vain pelkkää materiaa...

Vierailija
11/14 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ainakaan kotivakuutus korvaa rappukäytävään jätettyjä vaunuja. Tai mikään muukaan vakuutus, koska vaunujen tai minkään muun " ylimääräisen" säilyttäminen rappukäytävissä on kielletty paloturvallisuussyistä. Totta on myös se, että läheskään kaikissa taloissa ei ole erillistä säilytystilaa vaunuille ja aika vaikea niitä varmasti on raahata rappusissa hissittömissä taloissa. Silti on hyvä muistaa, että kukaan ei tosiaan ihan ilkeyttään kiellä säilyttämästä tavaroita rappukäytävissä, vaan kyse on nimenomaan kaikkien turvallisuudesta. Asuimme itsekin hissittömässä talossa ja muutimme pois ennen ensimmäisen lapsen syntymää. Ainoana syynä ei suinkaan ollut hissittömyys ja vaunujen säilytysongelma, mutta kyllä sitäkin tuli mietittyä. En tarkoita, että muuttaminen olisi ainoa ratkaisu tuohon ongelmaan, jostain pitäisi vaan löytyä säilytystilaa vaunuille. Ja paremmin vaunutkin säilyisi lukollisessa säilytystilassa, jossa ei luulisi olevan ilkivallan vaaraa.

Vierailija
12/14 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulenpa ettei ap-kirjoittaja tässä viestissä kaipaillut mitään " vaunuja ei saa säilyttää käytävässä kommentteja"

jos vakuutus on niin kannattaa kysäistä korvaavatko, vaikka eivät täydestä arvosta korvaisikaan!

mutta alkuperäiselle kirjoittajalle piti tosiaa kirjoittaa että kannattaa seurailla huutonettiä ja oletko käynyt tarkistamassa oman talosi varaston/varastot ettei kärryjä olisi joku siirtänyt sinne rappukäytävästä.

toivottavasti kärryt löytyy, voin vain kuvitella kuinka itseä harmittaisi jos joku kärryt veisi!

Vierailija
13/14 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti rattaat löytyvät.

Seuraa ihmeessä huutonettiä, vauvan&kaksplussan kirppistä, keltasta pörssiä ja muita nettikirppiksiä. Jos sattuisit ne sieltä löytämään.

Ja tuosta rapussa säilytyksestä: Meillä on vaunuvarasto, johon mahtuu tasan kahdet rattaat. onneksi rapussamme ei asu muita lapsiperheitä kuin me.

Mutta meidän rapussa on jo parin vuoden ajan säilyttänyt naapuri PALMUA!! siis joku iso palmu tai joku muu sisäkasvi, joka on ruukussa rapussa. Ja isännöitsijän kommentti oli: ei saa säilyttää mitään rapussa. Kuitenkin ovat siirtäneet (meidän tai kylässä olevan perheen rattaat, jotka rapussa ovat olleet max.pari tuntia) rattaamme pihalle!! ja puulle ei ole tapahtunut yhtään mitään... ainakin kaksi vuotta se on nyt ollut siellä, eikä kukaan ole sitä liikuttanut!

Vierailija
14/14 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaunuissa oli talvisaikaan lampaanvillakarva, täkki ja kaikki mahdolliset suojapeitteet jne mukana. Meidän talon rappukäytävässä on syvennys, joka oli ihan oikea paikka säilyttää rattaita. Tapiolan kotivakuutus korvasi koko menetyksen, omavastuu piti vain maksaa. Se tuntui pieneltä summalta uusiin Emmaljungiin verrattuna. Korvausta ei mitenkään kyseenalaistettu ja toiminta vakuutusyhtiössä oli nopeaa ja ystävällistä.