***Tiistaina Joulukuiset***
Kommentit (8)
En minäkään yleensä käy yöllä vessassa, kevyesti menee 10 tuntia käymättä vaikka kyllä päivisin juon tarpeeksi (litroittain).
Närästystä ei mullakaan ole, muttei ole juuri ollut edellisissäkään raskauksissa. Ponnari, ootko pitkä? Onko lantio leveä?
Itte olen 173cm ja leveälantioinen, eli vauva edelleen kellii aikalailla lantion sisällä ja kohtu ulottuu napaan. Massu on siis aika pieni eikä sitä välttämättä edes kaikki vielä huomaa. Närästys varmaan pysyy poissa sen takia, ettei kohdun suurentuminen vielä rajoita vatsalaukun kokoa huomattavasti. Öisin mulla menee myös mukavasti, kaksi tyynyä pään alla riittää ja unet ovat yhtä syvät kuin ennen raskautta.
Toivotaan että tämä oireettomuus jatkuu mahdollisimman pitkälle... :-) !
Sintagma 22+6
Mua närästää niin paljon, että ei oikein tuo renniekään meinaa auttaa. Olen " kahviaddikti" joten täytynee lopettaa/vähentää sen juomista jos se auttaisi. Vessassa käyn kerran yössä, aina samaan aikaan, neljän aikaan, mutta varsinaisesti ravata siellä ei tarvitse.
Olisiko teillä muilla hyviä vinkkejä närästyksen vähentämiseen?Tuntuu että en voi välillä edes vettä juoda ilman että alkaa närästää...Entä miten vältätte mahdolliset ihanat kiusaukset, mä olen todella heikko luonne mitä tulee ruokien suhteen, ja nyt painoni on pompsahtanut. en uskalla edes vaakalla käydä. No ensi viikolla on sitten nlalääkäri, niin pakko käydä... =(
Mun kohtu on jo tosi iso, selällään maaten yläosa tuntuu reilusti navan yläpuolella, supistuksen tullessa tuntuu että se on vieläkin isompi. jotkut ovat ihmetelleet että meinaatko tuota jouluun saakka kantaa. Mutta kait ne lähtökilotkin ovat syynä siihen että mahani näyttää isolta.
Tänään vapaa päivä ennen hurjaa ponnistusta kouluelämään taas! Ajattelin vähän leipoa, kun kelikin on mitä kurjin =(
Hauskaa tiistain jatkoa kaikille!
Heiluri ja elvistonttuvauva 24+5
Valvoin jostain syystä liki koko yön!? Nukuin 23-00.00 ja 5-6 muutoin valvoin ja mietin kaikenlaista ja isommat lapsetkin laukkasivat välissä ja pissalla ja plaa plaa, kökkö yö siis! Ja aamupäivällä oli neuvola joten eipä ole nukkumaan päässyt kun tuo pikkumies olis nukkunut.
Mulla on napa pullahtanut ulos, yöks, inhan tuntuinen ja näköinen. Näin varhain jo, miten se voipi olla? Neuvolassa siis kävin tänään ja masun sf mitta oli pysynyt samana kuin kuukausi sitten, eli 20, nyt siis keskikäyrällä kun kuukausi sitten olin ties miessä yläilmoissa mittani kanssa. Ja silti masu on kasvanut hurjasti kuukaudessa. Perjantaina kuulin kommentin " No, sulla ei ole enää montaa vikkoa jäljellä?" Siis ventovieraalta ihmiseltä lapsen harrastuksessa :(. En kehdannut sanoa mitään, hymähdin vaan. Joo, olisko tässä noin 17 viikkoa vielä, karseeta, näytänkö siis niin valtavalta jo!!!
Flunssaa pukkaa mulle ja kuopukselle, silmiä kirveltää ym. Jotenkin höntti olo ja poikakin on tosi kärttyinen. Ei siis kauheasti elämä just nyt naurata. Remontit yhä täysin kesken eli kuopuksen huone ollut samassa pisteessä kohta kaksi viikkoa, maalia siellä täällä muttei täysin valmis, jotenkin joka päivä vaan on niin paljon muuta pakollista puuhaa ja menoa ettei ehdi/jaksa ahertaa sitten enää yöllä kun saa pienimmän ainakin jaloista pois pyörimästä. Mies siis tätä remppaa tehnyt..Paljon olis tekemistä ennenkuin olisin tyytyväinen! Mutta mites teet kun kaikki aika menee ihan pakollisiin arjen kuvioihin? täys siivouksesta vaan haaveilen...
t. mariadee ja poika 23+2
vai mitenhän se nikki menikään, olen lyhyt 163 cm lantio vissiin normaalihko, aiemmissa raskauksissa saanut Rennietä popsia jo viikosta 14 ja joka ikinen päivä ja paljon... Mulla on maha kyllä iso, toki kerrostumaa jo ennen raskauttakin, ja yleensä tässä vaiheessa juoksen vessassa kertaalleen...Heiluri kysyi närästyksestä... Mulla sitä on siis aiemmissa raskauksissa ollut jo ihan alusta ja Rennie on just ja just pitänyt kurissa vaivan. Itse olen huomannut, ettei tarvitse juoda tai syödä närästystä aiheuttavia juttuja, kuten paprikaa, omenaa, rasvasta ruokaa, kahvia tms. Yleensä mulla närästää KAIKKI, salaattikin. Mutta jostain kumman syystä nyt ei vielä pahemmin ole närästänyt, muutama kerta on Rennietä syöty ja sekin siitä, että olen istunut enemmän.
ponnari samaoilla viikoilla kun aamulla
Pitkästä aikaa palstalla.. 4vuotias mörisee nurkassa..minä olen metsän karhu.. ja 2-v pissasi äsken yläkerran portaita alas! ihan pokkana vaan.. Olipa äitille taas siivoamista.
Olo on tosi energinen..miten voikin olla? vaivoja ei ole. yötkin on menny tosi hyvin nyt. ei ole tarvinnut edes valvoa. Ainoastaan sen yhden vessassa käynnin ajan. Vauveli on rauhallinen. Liikkeitä tuntuu kyllä joka päivä. Eniten ja voimakkaimmin illasta..välillä pitää pysähtyä kuulostelemaan. Jospa kaikki on kuitenkin hyvin!
Seuraava neuvola aika on 10.9.
Mä oon innostunut poimiin noita metsämarjoja. Puolukkahyytelöä tehnyt jo monta litraa. Kukaan muu niitä ei meillä syö kuin minä mutta kai ne talven aikana kuluu :)
Uusia äitiyspaitoja tuli eilen postista ;)
Mukavaa päivää kaikille!
Puolkymppi rv 25+6
Menen vauhdilla jokapaikkaan, ainoastaan pidempi aikainen seisominen ottaa jaloille. Muuten kaikki ok. Aikaisemmat kolme raskautta on menny vähintään puolivälistä eteenpäin kaikkine vaivoineen, selkäkivusta närästykseen ja tietysti sata kertaa öisin vessassa. Nyt ei mitään:-D
Huomenna on se suuri päivä! nimittäin 4D!!!!! Mitenkähän sitä jaksaa odottaa. En varmaan saa edes unta. PERHOSET VATSASSA=D
Voiko joku kertoa, minkä aikaa tutkimus kestää?
Uimaan kävis taas askeleet illalla, tai paremminkin vesijuoksemaan, sekin aika hauskaa välillä.
P-M 24+2
Oli puhetta streptokokista, olen yrittänyt siitä googlettaa heikoin tuloksin... Mistä se tulee? Mitä oireita?
Mulla kun tuota supistelua on ollut, niin kiinnostaisi. Luulenpa, että on vain hiivaa, kun paikat on muutenkin arat ja valkovuoto on alkanut lisääntyä...
Meillä kuopus 2v 10kk nukahti lattialle kesken leikkijen. Kyllä meitä nauratti, huomattiin se kun menin katsomaan, miksi leikkihuoneessa on niin hiljaista :)
Doshijas + Nuppuliini Tuhisija 24+1
Yhtä asiaa ihmettelen: en vieläkään käy öisin vessassa eikä mua närästä non stoppina, ei sillä että kaipailisin näitä vaivoja, mutta joka ikisessä raskaudessa ne on tullut ja mitä useampi raskaus sitä nopeammin...En valita, mutta ihmettelen..
Katsoin eilen täällä mainostetusta linkistä lyhyen synnytyspätkän, siinä oli kuvattu avautumisvaihetta ja viimoista pinnistystä...Enpä taida haluta synnyttämään, tuli niin elävästi mieleen sen hetkinen olotila.
Eilen oli energinen ja kiva päivä, illasta sitten taas jotain muuta..Meillä on nyt joku epäonnen kausi menossa, lyhyen ajan sisällä hajonnut telkkari, pesukone vetelee viimosiaan ja paljon epäonnisia juttuja. Eilenkin ostin lastenhuoneeseen hyllyn, joka oli maalipinnaltaan sekunda ja samaten ostin verhokankaan valmiissa pakassa, avatessa vasta näin, että keskellä kangasta oli koneella palat yhdistetty näkyvästi isolla ompeleella tehtaassa -> vaihtoon. Toivottavasti palaisi elämä normaali raiteille.
Muuten sitä samaa arkea, lasten herättelyyn ja patikoimaan kohti koulua.
ponnari ja itu 24+4