Mita pahaa siina on, jos isovanhemmat haluavat auttaa taloudellisesti lastenlasten vaate- ja tarvikehankinnoissa? Miksi saan kuulla aiheesta koko ajan kuittailuja muilta aideilta?
Kommentit (24)
Ehkä se on sitä kateutta taas? Tai ei ehkä pelkästään kateutta, vaan haikeutta ja ehkä suruakin, ettei oman lapsen isovanhemmilta saa tällaisia huomionosoituksia. Ehkei kaverit tarkoita sanomisiaan sinulle kuittailuksi, ovatpahan vaan aidosti pettyneitä omiin vanhempiinsa.
Siinä tavassa millä tuot sen julki voi olla sanomista.
ole iloinen että välittävät ja haluavat osoittaa rakkautensa tuolla lailla.. :)
Ehkä kuittailijat ovat katkeria, kateellisia tms.. jos itse vielä tykkäät vaatteista niin mikä ettei.
Älä sano ensi kerralla että olet saanut sen isovanhemmilta - säästyt kuittauksilta.. :)
Ovat vain kateellisia/häpeävät itseään ja omaa perhettään, jossa tämä ei syystä tai toisesta onnistu. Eivät ole todennäköisesti saaneet vanhemmiltaan riittävästi rakkautta ja huolenpitoa. Näin on ainakin niiden parin tyypin kanssa, joiden itse tiedän käyttäytyvän näin.
Niin, ja eri asia, jos isovanhemmat ovat oikeasti varattomia.
Aikuisten elää omillaan ja odotta perintöä?
Mussa tapauksessa olette kultalusikka suussa synteneitä ettekä tiedä elämästä mitään!
Vierailija:
Mussa tapauksessa olette kultalusikka suussa synteneitä ettekä tiedä elämästä mitään!
Me tiedetään kuule elämästä se tärkein: millaista on syntyä perheeseen, joka todella välittää ja rakastaa. Ikävä, jos sulla ei ole näin.
Vierailija:
Jokaisen olisi hyvin tulla toimeen omilla tuloillaan! Ei voi olla kauhean väärin!
Jospa lapsi ei halua tehdä työtä kun saa rahaa rahaa.
Mutta väliäkös sillä kun paljo rahaa.
Olen aika rikas mutta aikuiset lapseni tulevat toimeen omillaan!
Vierailija:
Jokaisen olisi hyvin tulla toimeen omilla tuloillaan! Ei voi olla kauhean väärin!
Jotkut vaan saavat vähän ekstraa siihen päähen. Mutta sinä taidatkin olla aika itsekäs ihminen, joka välittää rahoistaan enemmän kuin lapsistaan ja joka luulee, että tunteiden näyttäminen konkreettisesti on pilalle hemmottelua.
Vierailija:
Tunnen erään äidin, joka on kärkäs arvostelemaan toisten lasten vaatteita, vaunuja, nimiä yms.
" Minulla on lapsille sitä merkkiä hanskat ja puvut ja uudet merkkivaunut. Miten tuo saattaa työntää lapsia kulahtaneissa vaunuissa ja halpispuvussa ja rumat lähiönimetkin muilla lapsilla on" .
Hyvähän se on kehuskella kun isovanhemmat ostaa vaatteet ja rahoittaa elämisen. Eikö ne hänekään lasten nimet nyt kovin älyllisen mielikuvituksen huippuja ole.
Ei ole kateellisuutta, mutta ei oikein huvita kuunnella sitä muiden haukkumista kun tietää, että rouva ei itse maksa kakaroidensa vaatteita.
t. omilla rahoillaan lapsilleen vaatteet ostava :)
Miksi aina vedetään tämä kateus esiin?
Kyllä ihmiset kokevat muitakin tunteita ja heillä on muitakin motiiveja.
Jos joku rehentelee isovanhempien ostamilla tavaroilla ja rahalla niin ehkä syynä ei ole kateus vaan muu ärtymys.
Kateus ei ole kaikkeen motiivi, vaikka te tunnutte kovasti sitä toivovan, että kaikki olisivat juuri teille kateellisia.
jos isovanhemmat HALUAVAT auttaa. Saavat auttaa, eikä se tarkoita sitä, etteivätkö lapset silti tulisi toimeen omillaankin, jos olisi tarpeen. Ja ainakin minulla on myös tärkeää tietää, että jos kaikki minun yritykseni menee pieleen ja esim sairastun tai jään työttömäksi, ja TARVITSEN apua, saan sitä.
On kuitenkin olemassa myös sellaisia isovanhempia, joilta ei kysytä, HALUAVATKO he auttaa, vaan joilta apua VAADITAAN riippumatta heidän halustaan ja kyvystään auttaa. Se ei ole ok.
Muuten mua ei haittaa kenenkään merkkirukkaset eikä se että jonkun mummo hoitaa lapsia 24/7 eikä mikään, ja otan itsekin vastaan kun mummo tuo vaatteita tai vihanneksia - mutta isovanhemmpien avun pitää olla vapaaehtoista.
että miten joku KEHTAA kuittailla, jos joku ilmoittaa jonkun vaattteen tms olevan isovanhemmilta... Vai mitähän ap tarkoittaa kuittailulla?
Ihanaa, että isovanhemmat haluavat olla mukana lastenlastensa arjessa. Kyllä meidänkin isovanhemmat haluavat olla mukana ja sanovatkin esim. että he haluavat hommata lasten talvihaalarit. Käyn katomassa mitkä ovat kivat ja ostan ja he laittavat rahat tilille.
He haluavat myös olla lasten harrastuksissa mukana ja maksaa harrastusmaksuja. Minusta se on ihanaa, että meillä on niin läheiset suhteet. Miehelläni ja itselläni on hyvät palkat ja kysymys ei ole mistään hyväntekeväisyydestä ja isovanhempien halusta olla osallisena lapsiperheen arjessa.
ja lapsemme on vanhempieni ainoa lapsenlapsi. Vanhempani haluavat ostaa lapselle kaikkea tarpeellista, talvihaalaria, kenkiä, vaippoja, you name it. Miksi sanoisin ei käy? Minä olen kotiäiti ja ei ne miehenkään tulot mitkään päätähuimaavat ole, joten rahasta on joskus tiukkaa.
En ole pyytänyt vanhempiani ostamaan lapsen tarvikkeita, vaan itse aina tarjoutuvat. Miehen vanhemmat ei todellakaan osta lapselle muuta kuin PAKOLLISET joulu- ja synttärilahjat. Mutta se on ok, jokainen käyttää rahansa mihin lystää. Minun vanhempani haluavat " sijoittaa" lapsenlapsensa hyvinvointiin. Ja muistan kyllä kiittää heitä siitä.
Näin meillä.
rikkaille. Annetaan köyhälistön pitää omat huvinsa.
Ei meilläkään tarvitse koskaan sanoa isovanhemmille mitään, ostelevat ihan itse ja aloittivat jo nyt ennen lapsen syntymää. Tottakai otan kiitoksella vastaan lahjoitukset, muttei tulis mieleen vihjailla mistään tarpeista. Saamme kyllä hankittua lapselle vaatteet jne, lahjat ovat sitä ekstraa jolla isovanhemmat haluavat lastenlapsia muistaa.
Enkä tapaa levitellä tietoa kuka on ostanut/tehnyt mitä, ellei erityisesti tule asiasta puhe.
Ja sen takia ollaan ehkä hieman kateellisia....