Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tiennyt että poliisikoulutus on

Vierailija
20.10.2008 |

ILMAISTA opiskelijalle! Ja puolen välin jälkeen alkavat saada palkkaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat ilmaisen asunnon, ruuat, tarvikkeet. Ei lukukausimaksuja, ei mitään. Valtio kouluttaa

Vierailija
2/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa niin kauan kuin itse muistan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkakin on aivan huima...

Vierailija
4/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskellut käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksessa jossa sain ilmaisen ruuan ja asumisen. (asumislisää ei sitten tietenkään saanut) Iltapala piti itse ostaa.

Ihmeellisempää on mun mielestä lääkäreiden koulutus. Saavat mennä töihin ennenkuin valmistuvat.

Vierailija
5/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskellut käsi- ja taideteollisuusoppilaitoksessa jossa sain ilmaisen ruuan ja asumisen. (asumislisää ei sitten tietenkään saanut) Iltapala piti itse ostaa.

Ihmeellisempää on mun mielestä lääkäreiden koulutus. Saavat mennä töihin ennenkuin valmistuvat.

Kyllä minun ins. koulutukseenikin kuului pakollinen harjoittelujakso ja ei tuo lääkärikoulutuksessa oleva heti toimi lääkärinä työelämässä vaan esim. sairaanhoitajana.

Tarvitaan viiden vuoden opiskelu ennenkuin voi toimia lääkärinä esim, TK:ssa.

"

Lääketieteen opiskelija, viiden vuoden opinnot ja tentit hyväksytysti suoritettuaan:

- voi toimia tilapäisesti lääkärin tehtävissä erikoissairaanhoidon toimintayksikössä tai perusterveydenhuollon toimintayksikössä

- voi toimia niissä myös päivystystehtävissä

- opiskelijan päivystäessä täytyy olla nimetty takapäivystäjä

Neljän vuoden opinnot ja tentit hyväksytysti suoritettuaan:

- voi toimia erikoissairaanhoidon toimintayksikössä tai terveyskeskuksen vuodeosastolla, mutta ei muutoin terveyskeskuksessa

- voi päivystää erikoissairaanhoidon toimintayksikössä tai terveyskeskuksen vuodeosastolla, mutta tällöin opiskelijan on toimittava lääkärin ammattia itsenäisesti harjoittamaan oikeutetun laillistetun lääkärin (ns. "täyslaillistetun lääkärin") välittömässä johdossa ja valvonnassa, eli vanhemman kollegan rinnalla.

- suoritettuna pitää olla myös sen erikoisalan opintojaksot, johon kuuluvissa tehtävissä hän aikoo toimia."

Vierailija
6/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku osaa vielä teititellä oikeaoppisesti.

Vierailija
7/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulutus anna valmiuksia toimia sh:n tehtävissä. Tätäkin lakia on tarkennettu. Ja lääketieteen opiskelijat saavat esim. amanuessuurista palkkaa. Ja osa tekee harjoitteluja palkattuna. Saavat toki ohjausta eivätkä toimi itsenäisesti.

Vierailija
8/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on kaksi täysin erilaista ammattiryhmää.

Ei koulutus anna valmiuksia toimia sh:n tehtävissä. Tätäkin lakia on tarkennettu. Ja lääketieteen opiskelijat saavat esim. amanuessuurista palkkaa. Ja osa tekee harjoitteluja palkattuna. Saavat toki ohjausta eivätkä toimi itsenäisesti.

Vierailija
9/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on kaksi täysin erilaista ammattiryhmää.

[

"voi toimia erikoissairaanhoidon toimintayksikössä" ja ymmärtää sen niin että toimitaan sairaanhoitajina.

Vierailija
10/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten toimi nykyään yksikään lääketieteen opiskelija sairaanhoitajana. Ainakaan laillisesti. Omahoitajina valvontatehtävissä olen heitä kyllä nähnyt....

Laki meinaan vaatii, että sh:n sijaisena toimii sh:opiskelija jolla on vähintään 140 op kasassa ja silloinkin hänelle on nimetty ohjaaja sijaisuuden ajaksi.

Vierailija
11/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erikoissairaanhoidontoimintayksikkö ei todella tarkoita että kaikki sielä toimivat ovat sairaanhoitajan paikalla töissä. Kyllä esim keskussairaaloissa tarvitaan ihan oikeita lääkäreitäkin vaikka sairaanhoitajat toki kaiken työntekevätkin. ;)

Vierailija
12/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai lähes ilmaista. Yliopistossakin opiskelu on lähes maksutonta. Ylioppilaskunnan jäsenmaksut on niin naurettavan pieniä, ettei niitä kannata miksikään opiskelukustannuksiksi laskea.

Vierailija
13/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan muita kuluja voidaan periä, esim. yo-kunnan jäsenmaksu, materiaalit, jne.

Vierailija
14/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: yksi pph:n ammattitutkintoa suorittava

Vierailija
15/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin on (tai ainakin oli) myös puolustusvoimien hommiin kouluttautuvilla.

Vierailija
16/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin on (tai ainakin oli) myös puolustusvoimien hommiin kouluttautuvilla.

Ja lisäksi työpaikka on taattu kaikille valmistuville. Mitenköhän poliiseilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi