Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

---Marras 05, elokuun vika viikko---

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uuden pinon, käykääs kuitenkin lukemassa vanhasta pinosta jutut.

Ihan mielenkiintoisia horoskoopit on, kävin katsomassa siellä MrsCee:n vinkkaamassa osotteessa. Meidän marraspoika on jousimies. Neiti kalat, hänellä tyypitykset piti parhaiten paikkansa, ikuista taistelua juu-u. Minä ja mies ollaan vesimiehiä, minun kohdallani tyypitys piti enemmän paikkansa kuin miehen.

Gerdalle paljon jaksuja huonoon oloon!!!! Toivottavasti pian ohi tuo vaihe.

Itsellä on vielä hyvässä muistissa marraslapsesta johtuva pahoinvointi. Jatkuva huono olo kesti kauan ja vielä piti jaksaa esikon kanssa touhata.

Eli jaksuja jaksuja!!!!

Hienoa Onni!

Siittä se lähtee pöntöllä käynti.

MrsCee, jaksuja koti-ikävään. Kyllä se niin on, että koti on aina koti.

Hienoa, että jaksat kuitenkin ajatella kuinka ihana kokemus lapselle ja isovanhemmille.

Missä on Manna?

Raksalla varmasti kiirettä ja puuhaa vielä piisaa.

Aurinko jaksaa paistaa kirkkaasti, vaikka koko aamun satoi lujasti ja ukkonen paukahteli muutaman kerran, kuitenkin on ihan syksyä ilmassa. Niin vain kesä nopeeta vierähtänyt, kun pian vaihtuu syyskuu.

Tintta-liisa aikaisemmin lenkkareista kyseli, ostettiin pojalle uudet cittarista viking-merkkiset. Minusta oli nätit ruskean oranssit ja jonkin verran pitäisi vettäkin pitää.

Vielä pitäisi orassit Hakkarais kumpparit kydä ostamassa.

Noema, myydäänkö Hakkarais limua jossain kaupassa/marektissa? Vai mistä löysit?

Vielä nenu tursuaa ja luissa semmoinen kylmyys, kyllä vain sairastaminen onkin kurjaa.

Mukavaa viikkoa :)

Ja tulkaas pinoutumaan!

Hilda

Vierailija
2/36 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissaan on niin kiirusta pitänyt, etten ole ehtinyt paljoa koneella käymään.

Viikonloppu vierähti mukavasti. Lauantaina vanhempani tulivat meille päiväseltään käymään. Isäni lähti minun ja miehen kanssa raksalle, sairaslomastaan ja siteessä olevasta kädestään huolimatta ja arvatkaas mitä; pojan huone sekä vierashuone on nyt maalattu lopullisilla maaleilla (pojan huoneeseen tulee kyllä vielä koristemaalaus ym. pientä), katot on paneloitu, laminaatit lattioissa ja vaatekaappien rungot paikoillaan! Ajateltiin nyt tosissaan laittaa pari huonetta kuntoon ihan psykologisessa mielessä, ja kyllä se piristikin=) Jaksaa taas alkaa miettiä jotain tyhmää yläpohjan villoitusta ja autokatoksen tekoa.....

Poika vietti lauantain mummun kanssa, oli muuten eka kerta kun olivat kokonaisen päivän kaksin ja mummu pääsi ekan kerran vaipankin vaihtoon, älkää kysykö miksei ole aiemmin sitä tehnyt, en tiedä... Joka tapauksessa kiva päivä oli ollut ja äitini oli siinä sivussa tiskannut, imuroinut, mopannut lattiat, siivonnut vessan, järkkäillyt paikkoja, tehnyt ruoan ym. Ette usko miten ihanalta tuntui tulla puhtaaseen kotiin ja valmiille ruoalle. Meillä mies on normaalioloissa kova tekemään kotitöitä ja nyt on ollut tosi rankkaa kun on joutunut kuukausikaupalla tekemään kaiken yksin. Olen ihan kypsä tuohon jokapäiväiseen tiskaamiseen ja ruoan laittoon.

Poika höpöttää paljon, ei yhdistele vielä sanoja, mutta muuten juttua piisaa ihan mahdottomasti. Viime päivinä puheessa on vilissyt eniten sanat " äiti" , " isi" ja " ukki" . Ukkia etsii ja huhuilee aina kun tullaan kotiin jostakin (mitenkähän tottuu sitten tähän asumiseen, kun talo valmistuu ja ukki muuttaa pois?), yöllä itkee äitiä ja isi on milloin muka telkkarissa ja milloin sanomalehdessä (ai että näkeekö isäänsä liian harvoin rakentamisen vuoksi, kyllä!)

Eilen poika oppi sitten kiipeämään sängystään reunan yli pois. Tähän mennessä on osannut irroittaa ne pani irtoavaa pinnaa ja tullut siitä aukosta pois. Eilen nukkumaan meneminen meni suht hyvin, mutta yöllä oli itkuinen ja tuli koko ajan meidän viereen. Ja tästä syystä mies ei saanut nukuttua, oli aamulla tosi väsynyt ja kiukkuinen ja melkein myöhästyttiin töistä.

Tänään poika sitten aloitti kunnon shown nukkumaan menon kanssa. Tuli koko ajan sängystä ja huoneesta itkun kanssa pois. Ei millään tahtonut mennä sänkyynsä. Aina vain meni meidän sängyn luo ja takoi nyrkeillään isin tyynyä (mitä pahaa sekin oli tehnyt?). Lopulta laitoin hänen tyynynsä ja peittonsa lattialle, että nukkukoon siinä, ja siihenhän tuo sitten nukahti heti. Mietin että kokeekohan rakkaan sänkynsä nyt jotenkin turvattomaksi, kun siihen ilmestyi sellainen kulkuaukko? Vaikka siis ihan itse sieltä pois tahtoo toisaalta...

Syksy on tullut tännekin. Aamulla piti kaivaa pojalle syyshaalari ja pipo esille. Tykkään kyllä syksystä, paras vuodenaika ihan ehdottomasti. Ihanaa kun yöllä on viileää ja pimeää, saa nukuttua 100 kertaa paremmin.

Nyt täytyy mennä nukkumaan. Aamulla taas klo6 herätys.

Manna

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=pink] Pää hajoaa!!! Lotta ei oo nyt kahteen päivään nukkunut päiväunia ja mä oon ihan rikki! Kaipaisin hieman omaa aikaa päivällä ja sen on saanut sinä aikana kun Lotta on nukkunut päiväunia. Yöunille nukkumaanmenokin oli yhtä taistelua vaikka oli ollut 13 tuntia hereillä, näki että oli sikaväsynyt mut ei halunnut antaa periksi vaan kiukkusi

sängyssä.

Horoskoopeista: mä oon syntynyt marraskuun 22 päivä ja Lotta 23 päivä, ja ollaan horoskooppimerkeiltämme kuitenkin eri merkkiä, eli minä skorpioni/jousimies ja Lotta jousimies. Ja pahasti samoja piirteitä Lotassa on kuin tyypillisessä jouskarissa. Mies on vesimies..

Manna25: vautsi, teidän talohan on tosiaan piakkoin valmis! Koskas teillä on suunnitelmissa sisäänmuutto? Oot varmaan joskus maininnutkin mut en enää muista :) Me käytiin eilen katsomassa yhtä 1-kerroksista taloa jossa oli kahden auton talli, tarvittaisiin sellainen nimittäin. Mutta ei ollut meidän makuun, ja haaveissa aina välillä on ollut jos rakennettaisiin oma. Kiinteistönvälittäjä lupasi tulla ilmaiseksi tekemään meidän talosta arvion, ihan hyvä niin tietäisi paljonko sitä mahdollisesti joutuu ottamaan lisälainaa ...

Syyshanskat on edelleen kaupassa, pitäisi vissiin hakea kun ne reiman oli niin surkeat, ja on vain villaisia sormikkaita kaapissa. Eivät oiken sovellu käyttöön näillä keleillä. Tänään satoi ihan kaatamalla täällä, enkä käynyt kuin aamusta Lotan kanssa ulkona. Oon TOSI huono menemään ulos jos sataa vettä, onko muita yhtä laiskoja?[/color]

Vierailija
4/36 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti taasen ehdotteli etteikö kannattaisi viedä Lotta ulos nukkumaan, mutta epäilen nukkuisiko kuitenkaan. Joten toivon että tää päiväunien nukkumattomuus on vain väliaikainen juttu.

Päivän plussat:

+ Las Vegas

Vierailija
5/36 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää aurinko paistavan tähän flunssa kasaan, vaikkakin ulkona tulee vettä.

Voin jäädä vielä hyvällä omalla tunnolla lasten kanssa sisälle, en viitsi vielä itseä kastella. Muuten ulkoillaan myös sopivalla sateella, ei kuitenkaan jos ihan kamalasti sataa.

Meilläkin eilen kaiveltiin ulkovaatteita, tänään on kyllä huomattavasti kylmempi päivä kuin eilen.

Manna, varmasti ihana saa huoneita jo täysin valmiiksi :) Antaa lisä potkua tehdä muita tylsempiä hommia. Jaksuja vielä loppu rutistukseen!

Huhuu Lotta, lasten kuuluu nukkua päiväunia, muuten tulee liian väsy.

Toivottavasti ohi menevä juttu.

Nyt aamukahvi ja Serranojen pariin.

Hilda

Vierailija
6/36 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trött .... eli sana kuvaa mun olotilaa tällä hetkellä, Lotta nukahti taistelujen jälkeen klo 22 ja heräsi tänä aamuna kuitenkin jo klo 8. Toivon vain että saan nukkumaa päiväunet kun se aika koittaa, muuten mun pää hajoaa totaalisesti.

Kiitokset hilda kommenteista Lotalle. Toivottavasti uskoo sinua paremmin kuin minua :))

Tänään meille tulee kylään työkaveri jolla 1 vuotias tyttö. Katsotaan mitä Lotta tykkää. Ja mielenkiinnolla odotan reaktiota mitä tekee jos tyttö katselee Lotan leluja, meillä kun ei niillä ole muut leikkineet kuin Lotta.

Nyt mentävä päästämään isi Starkkiin hakemaan lehtipuhallinta :)

Palailen " ehkä" myöhemmin.

Vierailija
7/36 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottelijalle heti ensi alkuun paljon lämpimiä onnitteluja plussan johdosta! Ihana juttu! :-)

Gerdalle jaksamista pahoinvointiin ja väsymykseen!

Muihin juttuihin yritän kommentoida myöhemmin, nyt pikaisesti omia kuulumisia (töistä taas kirjoittelen ja iltaisin mies on usein vallannut kotikoneen).

Viikonloppu meni mukavasti ukin ja mummin luona. Isovanhemmatkin oli ihmeissään kuinka hyvin Jesse on oppinut juttelemaan, on oikea pikku papukaija kun toistelee sanoja. On tässä itsekin saanut olla hämmästyksissään, kehitystä on muutaman viime päivän aikana tullut hirmuisesti. Nyt yhdistelee jo reippaasti kahta sanaa, välillä kolmeakin. Osa sanoista on aika epäselviä, mutta suurimmaksi osaksi kyllä ymmärtää hienosti mitä pikku herralla on kerrottavanaan.

Eniten hämmästystä on tuottanut kun Jesse on oppinut kertomaan mikä häntä pelottaa. Eniten tuntuu pelottavan ukin ja mummin rikkaimuri, siitä kun kuuluu niin kova ääni. Sitä kävi viikonloppuna välillä osoittamassa ja kertoi " Jesse pelkää" . Samoin pelkää tarhan tädin mopoa, kun siitäkin kuuluu niin kova ääni kun se käynnistyy (kerran on nähnyt kun täti lähtee sillä liikkeelle ja säikähti itkuun saakka). On alkanut kertoa jos joku on kylmää tai kuumaa, esim käsien pesuvedestä. Eilen illalla oltiin miehen kanssa monttu auki kun huomattiin että Jesse osaa laskea kuuteen. Annoin Jesselle kuivia makaroneja keittiöleikkiin ja laskeskeli niitä " yksi, kakschi, koome, neejä, viisci, kuussci" . Tänä aamuna laski muroja kuuteen asti, tosin numero neljä unohtui välistä. ;-)

Mulla alkaa olla taas PMS-oireita. Huomaan että normaalia herkemmin ärsyttää ja itkettää (siis iloisetkin asiat). Miestä oon jo varoittanut ja yritän itsekin tsempata etten ala lietsoa mitään parisuhdekriisiä tässä kuussa. Saas nähdä kuinka käy, mies kun osaa olla välillä niin uskomattoman ärsyttävä jääräpää jos sille päälle sattuu. Vielä ollaan ihan sovussa.

Meillä on muuten ensimmäinen syysflunssa menossa. Jesse tuli lauantaina kipeäksi, kurkku on vähän käheä ja nuha kova, lämpöä ei ole noussut. Eilen oli miehen kanssa kotosalla, tänään vietiin jo tarhaan kun oli eilenkin ihan energisellä tuulella ja viime yön nukkui heräilemättä kertaakaan. Pari yötä nukuttiinkin sitä ennen aika huonosti. Itsellä on kurkku kipeä, joten taitaa nuha tulla mullekin. Helpolla ne pöpöt tarttuu.

Onko muuten muut marraskuiset käyneet antamassa sylkinäytteen, mistä katsotaan karies-bakteerin mahdollinen olemassaolo? Jesse kävi isinsä kanssa eilen ja tulokset saadaan sitten 2v-hammaslääkärikäynnillä. Jesse oli huutanut kuin syötävä kun täti oli tökkinyt pumpulipuikolla suuhun. Kipeäähän se ei tietenkään tehnyt, mutta pitäähän sitä nyt vähän periaatteesta huutaa. ;-)

Samalla reissulla kävi hassu juttu, kun Jesse oli erehdyksessä lähtenyt ilman vaippaa liikkeelle. Se taisi olla enimmäkseen mun vika kun napitin miehen Jesselle laittaman bodyn kiinni enkä huomannut ettei vaippaa oltu vielä laitettu. Itse kun laitan aina ensin vaipan ja sitten vasta paidan (seliseli ;-). No, hyvin kaikki oli mennyt ja pissavahinko tuli vasta kotimatkalla. Eli lääkärikäynnin ja vieläpä sen jälkeiset leikkipuistoriekkumiset Jesse oli ollut pissailematta. Rattaisiin ne pisut sitten lopulta tuli, kotiin oli onneksi enää vain kivenheitto joten ei ehtinyt poitsu vilustua. Kaikkea sitä sattuu. :-)

Raikkaan syksyistä viikkoa kaikille!

Vierailija
8/36 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa :)

Ensiksi, kiitos kaikille onnitteluista!!

Vielä ei suuremmin tunnu et on raskaana,mitä nyt vessareissut on tiheemmin ja hajuja löytyy enemmän...eiköhän niitä pahoja oloja kerkee vielä tulla...toivottavasti ;).

Olipas käynyt hyvä tuuri Jessen kanssa vaipattomana ollessaan,ei edes jännityspissoja ollut hurahtanut reissussa.

Anna sano tänä aamuna ekan kerran " ei halua leikkimään" kun olin viemässä häntä hoitoon :( hyvällä mielellä kyllä jäi ja mielestäni on kyllä näyttänyt viihtyvänkin,onko äiti ihan väärässä?!Sitten ei tarvi viedä hoitoon kun vauva tulee :)

Me ollaan hommattu puutavara jo taloo varten ja keväällä alkaakin sitten kova urakka.

Sylkitestissä ei olla vielä käyty,saas nähdä millaiset systeemit on tällä nykyisellä kotikunnalla.

Horoskoopilta Anna on skorpioni,vaikee sanoa vielä onko tyypillinen skorppari.Pistävä ja tarkkaileva katse on ollut kyllä syntymästä lähtien.Itse olen kalat.

Nyt pitää lähtee kotia päin ja Annaa hakeen.

Kotikone ei taaskaan toimi ja mies reissussa joten jää kommentointi taas lyhyeksi.

+Aurinko paistaa!

Vierailija
9/36 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä neiti suostunut nukkumaan taaskaan päikkyjä, voi hittolainen. Tosin rytmit meni taas sekaisin kun tuli kyläilijöitä. Mut mukavaa oli kuitenkin kun sai jutella jonkun aikuisen kanssa :) Lottakin oli kiltti oli koko sen ajan kun vieraat olivat mutta kun lähtivät pois niin alkoi tinttailu. Kovaäänisenä vissiin piti työkaverin lasta (oli huomattavasti äänekkäämpi kuin meidän neiti ikinä :)) kun aina lapsen äännellessä

lujempaa katsoi mua kummastuneena ja vähän ärsyyntyneen näköisenä, ihana. Lelujaankin näytteli ihan mielellään tyttöselle. Mä kun murehdin etukäteen miten käy.

Pitäkää peukut pystyssä että yöunille meno ei kestä taas tuntia (siis suoraa huutoa!) niinkuin eilen illalla. Mies on vielä kotona ennenkuin lähtee töihin, sitten jään kaksin Lotan kanssa enkä tiedä kuinka jaksan ... lähettäkää siis jaksamishaleja mulle!

Suihkussa pitäisi käydä, toivon vain että mumma tulee käymään niin saan rauhassa mennä, mies kun lähtee tosiaan kohta töihin. Ja jos ei ulkona sada kaatamalla niin pakko lähteä sinne ettei pää hajoa

täällä sisällä.

Huomenna mennään sitten käymään yhden kaverin luona jolla 2 poikaa. Toivon että viimeistään paluumatkalla Lotta nukkuu edes hetken autossa, on huomattavasti parempi tuulinen (eikä suutu niin helposti) kun on nukkunut lyhyetkin päikyt. Nyt vain kun ei ole nukkunut 3 päivään päikkyjä, niin huomaa että sitä omaa aikaa tarvii aika lailla .... Torstaina onneksi minulla onkin varattuna jalkahoitoon aika, ja aion rauhassa myös kierrellä kaupungilla enkä pitää mitään kiirettä kotiin. Saas nähdä josko mies saisi Lotan päikyllä kotona paremmin sitten :)

auringonkukka05: voi kunpa meilläkin puhuttaisiin jo, onnittelut teillekin siitä kun tekee jo monen sanan lauseita ja osataan sanoa mikä pelottaa, vautsi! Meillä ei mitään sylkinäytteitä ole pyydetty, enkä usko että täällä semmoinen on edes tapana. Ei ainakaan muuta ole tullut kuin kutsu hammashoitajakäynnille marraskuussa.

Hyvinpä Jesse oli pärjännyt ilman vaippaa :)

Päivän plussat:

+ kävi vieraita

Vierailija
10/36 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nyt yöunille meno sujuu ongelmitta!

Jos Pertulla jää jostain syystä päikyt väliin tai muuten vaan häirintyy, niin ottaa kyllä seuraavana päivänä takasin ja saattaa nukkua kolme neljä tuntia.

Lotta oli reilu tyttö, kun jakoi omat lelunsa kaverin kanssa :)

Minä olen ollut aina tosi tarkka tavaroistani, enkä tykännyt yhtään, kun joku leikki leluillani. Tarkka olen vieläkin, mutta osaan jo lainatakin jotain ;)

Hienosti oli Jesse pärjännyt ilman vaippaa. Teilläkin kohta pieni höpöttävä papupata :) '

Tintta-liisa, älä huoli, ei meilläkään vielä puhuta, vaikka yksittäisiä sanoja osaa useita. Isistäkin on tullut äiti ;)

Auringonkukalle lenssukarkotetta!

En tiedä onko täällä sylkinäyte tapaa, eikä ole hammashoitajallekaan vielä kutsua tullut. Neitikin kävi vasta kesällä, vaikka talvella syntynyt.

Onko teillä keittiössä tauluja?

Jotakin kivaa haluaisin keittiön seinälle, mutta en oikein tiedä mitä. Nyt siinä on korteista tehtyjä tauluja.

Nyt lasten aliasta pelaan.

Tulkaas kutustaan!

Hilda

Vierailija
11/36 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=red]Jee, mumma tuli just käymään! Niin ja Lotta nukkui puoli tuntia, mun sylissä tosin :) Nukahti syliin pikku kakkosen aikana. En muista koska viimeksi olisi nukkunut mun sylissä. Katsotaan nyt miten käy yöunille menon kanssa kun nukkui niin myöhään .... Kohta meen suihkuun käymään niin ei tarvi mennä vasta sitten kun Lotta nukkuu.

Hildaliina: kiitokset halauksista! Tarpeeseen kyllä tulivat ja nyt ehkä helpottaa kun ei tarvi itse koko ajan viihdyttää neitiä vaan mumma hoitaa hommaa. Meillä ei keittiön seinillä ole mitään tauluja mutta ei olekaan seinillä hirveästi tilaa, yhdellä seinällä on kello ja vuosikalenteri (Lotan kuvilla varustettu) ja toisella seinällä on maksamattomien laskujen keräyslokerikko.

Meillä Lotta on aika hauska puheissaan, kun pyydetään sanomaan isi, niin sanoo sen ja kun pyydetään sanomaan mumma niin sanoo mum. Mutta kun pitäisi sanoa äiti niin osoittaa mua vain sormellaan eikä sano mitään :)

Minkäslaiset sadehatut muuten muilla marrasmuruilla on?

Nyt painun suihkuun! [/color]

Vierailija
12/36 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyi oikein ponnistella, että jaksaa pinoutua :)

Meillä Minttu on alkanut kutsua mua etunimellä, mutta iskä on iskä. Hauska kun kutsuu meitä Kaius ja Iskä :) En tiedä aatteleeko, et etunimi tehoaa paremmin kuin äiti. Välillä kyllä huutaa äitiäkin.

Tänään se tapahtui jätin nauravan lapsen tarhaan, tutti taskussa. 2,5 vkoa ollaan nyt tarhassa käyty. Joku kyseli kyllä meillä vielä syödään tuttia ja tarhan alettua lähes jatkuvasti, mutta oon antanut nyt olla turvana päiväkodissa. Parin kuukauden kuluttua pitäis alkaa vierottamaan sitten.

Meillä ei ole lainkaan sadehattua, käytetään huppua sateella lakin päällä.

Etelänmatkan odotus tiivistyy, pitäis lähteä reissuun 22.9. Odotetaan vain jotain äkkilähtöä saadaan toivottavasti vähän edullisemmin.

Tsempiä TinttaLiisalle kotiin, muistan itsekin noita fiiliksiä kun olin vielä äippälomalla. Töihin paluu on mulla kummasti helpottanut noita fiiliksiä :)

Kun haen lapsen tarhasta ja touhutaan siihen kahdeksaan asti jolloin menee nukkumaan oon itsekin ollut aivan poikki. Mies on reissuhommissa 6 viikkoa, joten viikot ollaan kahdestaan, mutta ihan mukavaa olla joskus Mintun kanssa kahdestaankin; tehdään erilaisia juttuja kuin sitten kun koko perhe on koolla.

Palaillaan:)

Vierailija
13/36 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että Minttu reipas ja nauravainen tarhalainen :)

Mukavia naisteniltoja miehen poissa ollesssa.

Meilläkään ei ole mitään sadelakkeja lapsilla, pipot ja huput päässä.

Tintta-liisa, kiva, että sait mumman kaveriksi eilen.

Kyllä Lotta vielä äitinkin oppii :)) Meillä taas Perttu monesti sanoo isiäkin äitiks, vaikka osaa kyllä sanoa isi ja tietää kyllä ketä sillä tarkotetaan.

Pertusta on tullut kuiskuttelija, välillä käy sipisemässä korvaan jotain sipinää :)

Kuperkeikat on taas in. Oppi kuperkeikan tekemään jo aikoja sitten, mutta nyt taas yhtenään olkkarin matolla keikuttelee.

Aamulla poika katsoi ihan ihmeissään, kun laitoin lapaset käteen, hyvin kyllä pysyi koko ulkoilun ajan kädessä, eikä haitannu leikkejä.

Ihana aurinkoinen ja kirpeä syysilma tänään!

Lasten vaatteista olen inventaariota tehnyt, pienet pois ja uusia tilalle. Pertulta otin pois kaikki 86 vaatteet, ovat jo niin kippanoita.

Talvihaalaria mietinkin, että meneekö serkkupojan vanhalla reima haalarilla. Koon puolesta kyllä, mutta on jo kaks talvea pidetty eli ei ihan muhkean lämmin enää ole, toisaalta kunnon villanhaalari alle. No, pitää tuumia.

Missä kaikki oikein luuraa?? Huhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!

Hilda

Vierailija
14/36 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällön toisinaan oon lukenut juttujanne... Voi että kun monella on vauva tulossa tai jo sylissä!!! Mä olisin jo ihan valmis mutta toi mies painaa jarrua!

Neiti on niin topeva kuin olla voi, pikku apuri. Kaikessa mukana... Kun sanon että siivotaan niin alkaa laahata mattoja ulos, tahtoo hakata mattoja, on imurin varressa kiinni, purkaa kauppakassia, tiskaamassa kun olen tulee oman tuolin kaa apuun, petää sänkyä ja ihan kaikkea mitä nyt kotona teen!

Mä ilmoitin nyt töihin että jään kotiin, oli puhe mennä kuun vaihteessa mutta en ala siihen että olis päiväkodissa iltakymmeneen ja aamu7 takas kun teen sekalisesti aamuja ja iltoja. Miehellä sellaine työ ettei voi luottaa että pääsis hakeen ajoissa kotiin.

Tutti ollut 3kkk pois. Meni rikki kun puri vastaan kun otin suusta pois, totesi että rikki ja vei roskiin. Pari päivää kertoi; tutti ikki, tutti ikki..Ei yhtään itkenyt tai vaatinut sitä, ihmettelin!!!

Pullo ollu yhden kk pois.Jätin vaan pois. Pelkäsin nukkumaan menoja ilman sitä mutta ei ongelmaa. nukkuu heti tai tunnin päästä kuten yleensäkin.Mutta maidon juonti tyssäsi siihen, ei juo juuri ollenkaan nyt.Kaikki mukiut lasit, nokat kokeiltu, parhaiten juo lasista mutta ei paljoa. Mikä neuvoksi??? pissoja tulee kuitenkin normaali määrä päivässä, että saa sentään nestettä.

Puhuu 3-5 sanan lauseita. Kissa meni ulos, ottaa kengät pois, missä on mun muki, toi on mun isi, onko toi raksa, pitää mennä ulos...

Pottailee loistavasti, esim nyt viimeiset 4 pvä ollut kuiva paitsi yhtenä aamuna oli vaippa märkä.

Nukkuu pinniksessä edelleen enkä aio kiirehtiä pois jollei ala kiipeemään yli. Kun se nukahtaminen on sitä pomppimista laitaa vasten, jos pääsis pois, juoksis ympäri kämppää kaikki illat.

Pukee saappaat ja lähtee ulos jos silmä välttää, saakin olla tarkkana!

Uusin " ihana" taito on riisuminen... Yhtenä iltana sain pukee 3 kertaa yöppärin kun aina kuului sängystä; mä osaa iisua ite!!! :)

Luonnetta on liikaakin, saa kauheita raivareita! Sätkii, potkii, huutaa ja kynsii ja puree. Oli vaihe jolloin puri aina jos oli leikkikavereita, onneksi se vähän laantunut.

Joku manaili kun ei nuku päikkäreitä. Meillä välillä 4pvä ettei nuku. Vaunuihin en kerta kaikkiaan jaksa enää nukutta kun ponkaa koko ajan pystyyn tai nostaa pyllyä ja kato mua kato mua kato mua!!! Eli paan pinnikseen ja nukahtaa kun nukahtaa jos nukahtaa. Yöunilla on noin 21-7välillä jopa10.

Mikä toi on? Siinä yleisin lause. Aina, jokapaikassa mikä toi on? Tai mitä äiti kekee? Vastaan: tiskaa Mitä äiti kekee? Tulee vielä 5 kertaa.

Täytyy oikein ihmetellä mistä ne kaikki sanat tulee, mistä kuulee ja osaa poimia... Ihanin veto oli: Kummien luona kylässä ja kummisetä tulee sisälle, " kato, pummi tuli" se on aina pummi vaikka osaa k:n kyllä sanoa kun sitten taas Hannu-pappa on Kannu-pappa!

Äitini sanoi musta kun olin niin liikkuvainen ja puhelias että ovat vissiin neuvolassa vahingossa rokottaneet grammarin neulalla ja elohopealla!!! Sama rokote taitaa olla nyt mennyt likkaan!!!

Nyt juuri heräs ja tahtoo mennä leikkii muovailuvahalla, kun on nyt uusi pop juttu joten kiitos jos jotakuta kiinnostaa lukea mein omaa napaa selostusta ja ILOISTA suksyä kaikille!!!

Vierailija
15/36 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä muu väki jo nukkuu ja muakin väsyttää, mutta kurkkua kutittaa niin paljon ettei huvita mennä sänkyyn pyörimään ja köhimään. Eli nuhaa on, mulla pahempi, Jessellä parempi. No, mieluummin näin päin. :-)

Kuinkas moni katseli BB:n tänä iltana? Ihan mielenkiintoiselle vaikuttaa taasen ja tulee varmasti seurattua.

Tämän pinon juttuihin muutama kommentti...

Manna, hieno kuulla että olette saaneet jo pari huonetta kuntoon. Varmasti piristää mieltä ja antaa vähän uutta potkua. :-)

Tintta-liisalle jaksamista! Kyllä se päikkyaika on äidillekin tärkeää latautumisaikaa. Toivottavasti Lotta löytää taas pian päikkäreiden nukkumisen ilon. Nautihan huomisesta jalkahoidosta! :-) Niin joo ja sadehatuista kyselit. Jessellä on Lassien tummansininen lierisadehattu kevyellä fleece-vuorella, on ollut oikein kätevä sadesäällä. Me kun tykätään ulkoilla säällä kuin säällä, toki mieluummin poutasäällä. :-)

Hilda: Meillä ei ole keittiössä tauluja. Seinäkello ja lasivitriini vievät jo kummasti seinätilaa. Keittiön oven yläpuolella on koristelautanen.

Vai osaa Perttu tehdä kuperkeikkoja? Vautsi! Ihana kuperkeikkaaja-kuiskailija! :-)

Mukavaa kun Touko ja Peltopyy kävivät kertomassa kuulumisia!

Toukolle iloista Etelänmatkan odottelua ja Peltopyylle energiaa tomeran neidin kanssa. Hauska oli lukea tyttösi tempauksista.

Pitäisi kai mennä yrittämään nukkumista niin jaksaisi taas huomenna töissä, alkaa olla jo melkoiset syyskiireet päällä. Nuhaisena on kyllä ärsyttävää puhua puhelimessa, asiakkaat sai tänään " nauttia" oikein naisellisen möreästä nylonbeat-soundista.

Ihanaa kun Jesse jää jo niin mielellään tarhaan. Tänä aamuna osasi luetella mulle tätien nimet ja lempitätinsäkin paljasti. On se kiva että sentään tädeistä tykkää kun toisten lasten seura ei oikein vielä kiinnosta. Aamusella just kyselin yhdeltä tädiltä että miten Jesse suhtautuu jos toinen lapsi menee kovin lähelle, hän kun on leikkipuistossakin niin tarkka omasta reviiristään. Täti kertoi että myös tarhassa on huomattu että Jesse arvostaa omaa tilaa, kuulemma ärisee ja murisee liian tuttavallisille tarhaystäville. Lähellä saa leikkiä, mutta iholle ei saa mennä kiinni, muuten alkaa Jesse murista. Isältään perinyt kai jotain eläimellisiä erakkogeenejä? ;-) Eiköhän se oman ikäinenkin seura ala vielä joskus kiinnostaa -toivottavasti ainakin.

Vaan nyt jaarittelu sikseen ja pää tyynyyn. Hyvää yötä ja huomenta!

Vierailija
16/36 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

veto on ollu tältä mammalta poissa ihan kokonaan,melkein 3vk olen ollu flunsassa ja viikon sairaslomalla pahan poskiontelotulehduksne takia, vaan raskauden vuoksi ei voi kaikkein tehokkaimpia antibiootteja syödä,niin pitkittyy tauti. päikkäreille olen itse menossa, teemu onkin hoidossa saan ainakin levätä.

noi horoskoopit onkin mielenkiintoisia juttuja, täytyy käydä lukemassa linkki, en vielä ehtin, me ollaan koko perhejousimiehiä ja jos " huonosti" käy on sitä myös tämä tulokas. ja sen meillä kyllä huomaa että on tulta ja tappuraa, itsepäisiä ollaan kaikki, toisaalta ymmärtää toista paremmin ku tietää miten ite ois juttuihin reagoinu.

teemu se jaksaa yllättää joka pv uusilla opituilla tavoilla tai puheillaan. me vaan ihmetellään että meidän pieni poika joka vuosi sitten oppi istumaan ja nyt ymmärtää paljon. ja kuinka tärkeitä ovat tarhakaverit, tapasi tänäänkin bestiskensä 7taukopäivän jälkeen ja voi sitä halailua ja riemua ja hihkumista, ihan äippäkin liikuttui.

isojen poikien sänkyyn teemu muutti viikko sitten ja äly hyvin on alkanut sujumaan, tosin maitopullo on edelleen käytössä(siitä pitäs luopua ihan tässä lähiaikoina).

hammashoitajalle ei meilläkään ole kutsua tullu ja moisesta sylkinäytteestä en ole edes kuullut.

ihana oli kuulla miten mannan rakennuspuuhat edistyy. meillä onneksi on rempat tältä erää tehty, sauna jääköön ens kesään.

ja onnea hurjan paljon odottelijalle plussauksesta.

nyt on simmut niin ristissä että suoriudun peiton alle.

Vierailija
17/36 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan :) lueskelin teidän kuulumisia ja koitan vastata mihin muistan.

sadehattua ei meilläkään ole. me ei kovalla sateella edes mennä ulos. kurahousut ja sadetakki löytyy, ja vihdoin sain ostettua pojalle kumisaappaatkin. nyt vain vesilätäköitä odottelemaan :)

keittiön seinällä ei oo tauluja. vain kello, jonka talvella väsäilin. itse asiassa koko koti on edelleen vailla tauluja, melko tyhjiä on seinät :) odottavat inspiraatiota, että saisi sinne jotain laitettua. haaveissa on kun joskus jaksaisin itse maalata. vanhoista luomuksistani en enää oikein pidä. jotain isäni tekemiä tauluja meillä kyllä olisi kun vain ripustaisi esille, hän tykkäsi myös maalata ja oli kätevä käsistänsä.

hammashoitajalle ei ole meilläkään tullut kutsua. enkä myöskään tuosta sylkinäytteestä ole kuullut.

monella jutellaan jo paljon. meillä on edelleen vain joitakin yksittäisiä sanoja. ja suurin osa puheesta on vielä semmoista höpönlöpöä, poikasen omaa juttua. ymmärtää kyllä hyvin, että kai tuokin sit joskus alkaa enempi puhumaan. tuntuu kyllä että kaikki tutut samanikäiset puhuvat jo paljon enemmän. no, kaikki ajallaan. mihinkäs tässä kiire.

taidan mennä päiväunille, kun poikanenkin taisi nukahtaa. ai niin piti kysyä mielipidettä: jossain vaiheessa kun koitetaan tutista luopua kokonaan ja sit on edessä siirto pinniksestä lastensänkyyn, niin kumpihan kannattaisi tehdä ensin vai molemmat samalla rysäyksellä. mites ootte tehneet/tekisitte?

siskoni otti eilen karhunpojan hoitoon muutamaksi tunniksi, oikein itse ehdotti sitä. oli kivaa, käytiin miehen kanssa pelaamassa biljardia ja sit kaakaolla. siitä on tosi pitkä aika, kun ollaan viimeksi oltu kaksin. oli ihan hassun tuntusta, " ai tämmöstäkös tää olikin" . :)

gerda ja karhunpoika

Vierailija
18/36 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpsakkaa syksyä :)

Meillä kans neiti sanoo mua välillä etunimellä ja virnuilee,tietää että mua alkaa hymyilyttään.Kyselee kanssa kaikesta " mikä toi on" ,Peltopyyn neitokainen kuulosti tomeralta ja varmasti on hyvää seuraa tuollainen pikku-apulainen :)

Anna sanoi tänä aamuna hoitotätiään kivaksi eli viihtyyhän tuo mutta aamuisin on samanlainen unikeko kuin äitinsä ettei hoitoon jaksaisi lähteä.Meillä ei neiti kanssa tykkää jos lapset tulee liikaa haliin tai lähelle,huomasin siskontytön kanssa kun olin hoitamassa ja hoitotäti sanoi kanssa kun olis hoitokamu halunnut halia ja pusia.

Tänään saadaan isukki kotiin,jippii!

Sadehattua ei ole hommattu,huppu ja hattu riittää.Välikausihaalari piti ottaa jo käyttöön.Tänä aamuna jouduin rapsuttaan jo auton lasia.

Tilasin ison kasan vaatteita neidille kun kaikki alkaa oleen epäsopivia,liian pieniä tai isoja.Jännityksellä odotan pakettia.

Meillä keittiön seinällä ei ole vielä kuin almanakka ja äitini tekemä akvarelli,muiden tauluja ei olekaan kuin hänen.Ite kans haaveilen että saisin maalattua mutta aikaa ei riitä tai tiloja missä tehdä,ideoita olis.

Eilen katoin BB:n ja koukkuun jäin,tykkään seurata,kiva kattoo minkälaisia piirteitä ihmisistä löytyy kun laitetaan erilaisia persoonia suljettuun tilaan ja ainakin Annan odotusaikana se oli ihana henkireikä kun ei paljoo sohvaa pitemmälle päässy supistelujen vuoksi...

Tamatu: teillähän on harvinainen perhe että kaikki jousimiehiä,ihmeellistä,kun ei nää la:t ole mitenkään omissa käsissä.Onnellista odotusaikaa sinullekin!

Tampereella on ainakin sylkinäyte käytäntö 2-vuotis hammashoitajan tarkastuskäynnille joka on neuvolassa.Neuvola antaa lähetteen labraan ja tulos on sitten hammashoitajalla luettavissa.Siitä selviää onko reikiintymistä aiheuttavia bakteereja suussa.

Heipsan keikkaa,terkuin odottelija+pikkumasukki (hassua ajatella miten joku niin pieni kehittyy isommaksi tuon löllön alla :)

Vierailija
19/36 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otettiin multa sylkinäyte kun likka oli 4kk. Ja tulos oli huono. Sen puoleen olisi kiva joa ottaisivat nyt likalta kun talven tullen kutsuvat.

Antaako tein tytöt laittaa pinnejä ja ponnareita? Meillä kyllä antaa laittaa mutta ottaa heti pois. No ,kai se ajan myötä oppii niitä pitämään..?

Taas jäi päikkärit väliin kun pomppii vaan sängyssä sekä 3 kertaa riisui sukkikset ja vaipan!

Mutta nyt ulos, josko neiti pääsis isin kyytiin puimuriin! Traktorien kyydissä viihtyy kyllä loistavasti ja nyt mäkin olen uskaltautunut ajamaan niitä likka kyydissäni. :)

Vierailija
20/36 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmat ovat tosiaan viilenneet vauhdilla. Välikausihaalarilla, gore-kengillä, kintailla ja pipolla mennään jo. Oikeastaan aika ihanaa. Olen myös syksyihmisiä. Musta tuntuu tosin, että olen aina sen ajan ihmisiä mikä parhaillaan käynnissä. Ihanaa kun saa kokea eri vuodenajat aina uudestaan ja uudestaan.

Horoskooppeihin piti vielä lisätä, että minä olen oinas, mies rapu, Onni tosiaan se jousimies ja Sisu on miehen tapaan myös rapu. Kaksi tulimerkkiä ja kaksi vesimerkkiä. Tämä näkyy arjessamme ;)

Hilda, ostin Hakkarais limua pienestä leipomosta Helsingin keskustasta. Muistaakseni näin sitä kuitenkin myös Cittarissa. Sellainen pieni vanhanaikaisen näköinen pullo. Korkkikin irtoaa hauskasti vetämällä renkulasta.

Mannalle jaksamista nukkumisongelmiin. Meillä alkoi tuo sama silloin, kun Onni oppi kiipeämään pois sängystään ja koin juuri samalla tavalla, että jotenkin mahdollisuus sängystä poistumiseen toi pojalle epävarmuuden tunteen. Sama jatkui, kun muutti laivasänkyyn nukkumaan. Nyt tilanne on tosiaan onneksi rauhoittunut. Meillä tosin portti esti pojan karkaamisen muihin tiloihin. Meillä makkarit kakkoskerroksessa ja rappusten takia portti viritettiin pojan oveen.

Onnilla on sellainen leppäkerttu sadehattu. Oikein veikeä, mummot pysähtyy aina ihastelemaan :) Jos vähän ripsii vettä, niin mennään kyllä ulos. Ihan äidin mielenterveyden takia ;) Ei nyt kuitenkaan sateella sateella lähdetä ulos.

Aika hurjaa, että Jesse osaa jo laskea kuuteen! Uskomatonta! Mäkin olen täällä ihmetellyt Onnin hurjaa vauhtia edistyvää puheenkehitystä. Jessen tapaan on nyt ihan muutaman päivän aikana kehittynyt hurjasti. Auringonkukalle vielä paranemisia toivottelen.

Meillä ei myöskään ole käyty sylkinäytettä antamassa, ei siis ole kutsuakaan tullut.

Hilda kyseli tauluista. Meillä on keittiössä yksi valokuva suurennettuna ja kehystettynä. Sellainen mustavalkoinen, jossa pirtssä mummelit laittaa ruokaa. Mies hoitaa meillä tuon taidepuolen seinille. Hänellä on jonkinmoinen taulufiksaatio.

Ihana kuiskuttelija Perttu! Aivan supersuloista :) Meillä kanssa Onni tekee kuperkeikkoja.

Kiva kuulla sinusta Peltopyy! Oletteko kokeilleet pilliä juomisen edistäjänä?

AUringonkukka kyseli BB:n katsojia. Meillä katsellaan sitäkin " skeidaa" ;) Pakkohan sitä on taas alkaa tuijottamaan, vaikkei nyt varsinaisesti mitään kovin korkealentoista olekaan.

Tamatulle paljon jaksamista raskauteen ja sairasteluun! Toivottavasti voit pian paremmin.

Sisu vetäisi eilen 7½ tunnin yöunet :) Äiti kiittää.

Nyt iltapuuhiin!

Noema