Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö teidän lapsille mikä tahansa haalarimerkki?

20.10.2008 |

Meillä vähän venähti tämä talvihaalarin osto ja viime viikonloppuna kiersin 5-vuotiaan kanssa kaupungin kaikki lastenvaatteita myyvät kaupat ja sovitutin poikaressulla varmaankin kolmisenkymmentä eri haalaria. Tämän jälkeen en taaskaan ymmärrä, miten ihmeessä täällä aina keskustellaan siitä, missä haalarissa olisi kivoimmat värit tai parhaimmat tarjoukset. Onko minun lapseni epämuodostunut ja käykö muiden lapsille tosiaan haalari kun haalari, kunhan vain koko on oikea?

Minusta kaikki lasten haalarit ovat enemmän tai vähemmän rumia, joten ulkonäöllä ei niin väliä, mutta kun jo siinä, että löytää haalarin, jossa hihat yltävät ranteisiin, puntit nilkkoihin ja samalla haaruset eivät ole polvissa tai puku leveydeltään sellainen, että sinne mahtuisi kolme lasta (ja näin ollen täysin lämpöä pitämätön liian väljyyden vuoksi) on tekemistä ja jäljelle jää keskimäärin kaksi vaihtoehtoa. Ja kun sitten vielä lapsi sattuu olemaan kuumakalle, joka saa suurinpiirtein lämpöhalvauksen paksummissa haalareissa, niin taas oli jäljellä tasan yksi haalarimerkki.

Ovatko minun lapseni poikkeuksellisen vääränmallisia ja sopivatko muille yleensä mitkä tahansa vaatemerkit vain oikean koon valitsemalla? Meillä tämä ongelma erityisesti korostuu haalareissa, mutta jonkin verran myös sisävaatteissa, joissa hihat ja puntit aina sellaisia 2/3-pituisia muuten sopivankokoisissa vaatteissa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Reimatecissa liian lyhyt selkä meidän pitkäselkäiselle.

*Jonathanissa oli kokoon nähden liian pitkät hihat 1,5v:lle

*Lassie oli turhan lämmin kun

Ostettiin siis Remu. Babymalli oli ihan käsittämättömän koomisen näköinen pitkäselkäisellä ja laihalla lapsella, ei siis sopinut ollenkaan tuo malli.

Vierailija
2/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ole kovin montaa eri merkkiä ehtinyt kokeilla nykyiselle kolmevuotiaalle, mutta kyllä sille on toistaiseksi kaikki merkit käyneet. Ruumiinrakenteeltaan se on keskipituinen mutta aika harteikas ja pitkäselkäinen kokoisekseen.

Sen sijaan paidoissa on helpommin ongelmia, sillä jos ostan sellaisen joka on helmasta riittävän pitkä, hihat ovat sitten usein liian pitkät. Lisäksi tyttöjen trikoopuseroissa on musta oudon tyköistuvat hihat, pojilla mallit ovat reilumpia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hoikat ja pitkäraajaiset tytöt. Monissa haalareissa on ihan liian pitkä selkäosa suhteessa raajoihin ja ne ovat myös liian leveitä.

Vierailija
4/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki jaksa olla niin tarkkoja lasten vaatteiden suhteen. ei ole aikaa, varaa, kiinnostusta..

Vierailija
5/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset on kyllä parhaita, missä on kuminauha vyötärökkä. Laventaa ilmatilaa, ei roiku haarukset polvissa ja silti mahtuu kyykkimään... Puntteihin ja hihoihin saa lisää pituutta ostamalla kokonumeroa isomman haalarin. Kuminauha pitää vyötärön silti kasassa.

Vierailija
6/16 |
20.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne edes oikeassa koossa pidä mitään vyötäröllä ja varsinkin kun ainakaan meidän pojalla ei vyötärö ole merkittävästi lantiota kapeampi. Ja se se vasta epämukavaa on, kun vyötärökuminauha on reisissä.

Jollain muullakin oli hoikkia ja pitkäraajaisia lapsia, mitkä merkit teillä ovat sopineet hyvin? Meillä tunnutaan aina vain päätyvän Reimateciin. Tosin olen kuullut, että Rasavil voisi myös sopia, mutta täällä niitä ei oikein ole kaupoissa myynnissä, että pääsisi sovittamaan.

sellaiset on kyllä parhaita, missä on kuminauha vyötärökkä. Laventaa ilmatilaa, ei roiku haarukset polvissa ja silti mahtuu kyykkimään... Puntteihin ja hihoihin saa lisää pituutta ostamalla kokonumeroa isomman haalarin. Kuminauha pitää vyötärön silti kasassa.

Vierailija
7/16 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remu ja varsinkin Ticket on selästä tarpeeksi pitkä ilman että hihat ja puntit olisivat älyttömän pitkiä.

Vierailija
8/16 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostan nykyään vain 2-osaisia.

Mutta missään nimessä mun eikä varsinkaan pojan hermot olisi kestäneet sovittaa yli 10 haalaria.

Vierailija
9/16 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte sovitella. Ostan sieltä missä hinta-laatusyúhde on kohdallaan, paitsi rumia en osta ;). Mun mielestä kaikki haalarit ei suinkaan ole rumia, osa on tosi kivoja kun ottaa huomioon niiden käyttötarkoituksen. Ts. tottakai jos vertaa joihinkin kauniisiin kyläilyulkovaatteisiin haalarit on rumia, mutta ei niitä niihin pidäkään verrata.

Vierailija
10/16 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten aivan liian pieni. itse ostan aina kaikki valmiiksi alesta. eli nytkin melkeen 200 euron talvitakki+ housut 45 e, reimatec haalarit ostan aina -50 % aleista. niistä saa ostohinnan verran vielä takaisin kun huutonetissä myy. välillä enemmänkin.

kyllä ne pääsääntöisesti joskus sopii kaikki vaatteet, varsinkin ulkovaatteet. nyt kyllä tuo 128 kokoinen uusi talviasu on kyllä iso kun taas reimatecin samankokoinen on just sopiva, ellei vähän jämpti.

aikusten vaatteissa sama juttu, L koko voi olla aivan liian pieni, joskus taas XS aivan liian iso. samaltakin merkiltä mulla on housuja koosta 34-44. kaikki yhtäsopivia. kokomerkinnöillä ei juurikaan MITÄÄN merkitystä, varsinkaan aikuisten vaatteissa.

Vierailija
11/16 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän tuo roikkuu lyhytselkäisellä lapsella, mutta olen pitänyt sitä itsestään selvänä, että haalari ei ole mikään istuva vaate...

Todettakoon, että olen saanut reimatecit ilmaiseksi, joten otan ne vastaan, käy tai ei.

Vierailija
12/16 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lassie on ollut kahtena viime talvena hyvä, täksi talveksi on tosin "pääpuvuksi" kaksiosainen yhdistelmä (toppis + sellaiset "haalarihousut" eli sellaiset joissa henkselit lähtee ylhäältä ja selkä jää piiloon). Tytöllä meinaan jalat on pitkät, ja lahkeet jää aina lyhyeksi ennen hihoja. Housuja on pitänyt uusia paljon nopeammin kuin takkeja, ja ne nyt muutenkin kuluvat yl'osia enemmän. Ostan vielä ehkä toiset housut (varapukuna siis viimetalvinen Lassie) jos alkaa näyttää siltä ettei yhdet riitä tai jos kuluvat nopeasti.

Vierailija
13/16 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi pitkäselkäistä poikaa ja pahin mahdollinen haalari on ollut Reiman perusmalliston haalari. Meille taas hyviä on olleet Seppälän haalarit, koska niissä on tosi pitkä selkämitta. Lähes kaikkia muitakin haalareita on ollut kyllä.

Vierailija
14/16 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän hoikalle pojalle sopii hyvin Rasvil, Raiski, Reimatec (ei hyvin, mutta sopii kun on kiristys nauha) eli vaihtoehtoja löytyy. Otatko varmasti tarpeeksi liikkumavaraa kun puntin on lyhyet? lapsen pitää pysytyä menemään kunnolla kyykyyn ja nostamaan kädet ylös ilman että kirraa yhtään tai hihat / puntit on lyhyet.

Vierailija
15/16 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaikeaa, jos lahkeet ei riitä ja selkäosa pussittaa niin, että haalari pyörii purjeena lapsen ympärillä.

4

Vierailija
16/16 |
21.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasavilin olen tosiaan kuullut olevan sopiva malliltaan, mutta niiden saatavuus on huono ja sovittamatta en uskalla ostaa. Raiski oli tosiaan myös malliltaan sieltä paremmasta päästä, mutta valitettavasti pojan kokoa ei nyt olisi löytynyt kuin pinkkinä. Ei huolinut ja myös kestävyys mietitytti. Reimatec+:aan päädyttiin taas.

Leveyssuunnassa kaikissa olisi tilaa vaikka kuinka, samoin selkämitassa. Liikkumavara testattiin, mutta hieman kompromissin makua oli ilmassa, eli keväällä voivat puntit olla hieman lyhyet. Mutta seuraava koko oli niin tolkuttoman leveä ja haaruset tosiaan melkeinpä polvissa, että siinä ei olisi voinut tehdä alkutalvesta mitään muuta kuin seisoa tumput suorina.

Meidän hoikalle pojalle sopii hyvin Rasvil, Raiski, Reimatec (ei hyvin, mutta sopii kun on kiristys nauha) eli vaihtoehtoja löytyy. Otatko varmasti tarpeeksi liikkumavaraa kun puntin on lyhyet? lapsen pitää pysytyä menemään kunnolla kyykyyn ja nostamaan kädet ylös ilman että kirraa yhtään tai hihat / puntit on lyhyet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä