Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon laitoit päiväkotiin tänään ulkovaatteeksi? Minä laitoin sisällä pidettäväksi puuvillaisen

Vierailija
27.08.2007 |

paksun kaksiosaisen puvun, (jonka alla t-paita) ja ulos laittaa tämän päälle kaksiosaisen kosteussuojahaalarin, huivin ja puuvillaisen kaulurin. Ei hanskoja.

Onkohan tämä hyvä tällä ilmalla. Aloitti juuri päiväkodissa. Esim hanskat ehkä olisi pitänyt olla.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelässä olisi varmasti riittänyt puolet tuosta, ilman välikausipukua jakauluria.

Pohjoisesta en tiedä kun en siellä asu =)

Vierailija
2/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

päälle laitan kyllä jo haalarin, sellaisen, mikä pitää kosteutta, mutta se ei ole paksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos leikkii ja touhuu ulkona

Vierailija
4/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin, että kosteussuojahousut yksistään olisivat olleet kylmät. Nehän ovat vain lähinnä ohut keinokuituinen kuori. Mitä te laitoitte lapsillenne. ap

Vierailija
5/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla pitkähihaiset puuvillapaidat ja housut. Ulos molemmat laittavat em. päälle reimatecin puvut ja lakit, ohuet puuvillalapasetkin on mukana.

Syksy on niin flunssaista aikaa, että en kyllä ehdoin tahdoin pue lapsilleni liian vähän. Kyllähän ne osaa pois ottaa sitten, jos on kovin kuuma.

Vierailija
6/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoleikkejä varten tuulipuku ja puuvillainen hattu. Hanskatkin on varuilta mukana, vaikka tuskin niitä tänään tarvitaan. Toki repusta löytyy varavaatteita lämpimämpäänkin keliin.

Aamulla meillä oli lämmintä hurjat 10 astetta. Lisäksi tuuli tuntui kylmältä ja välillä satoi

Vierailija
7/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalaa päättää, kun lapsi ei luultavasti siellä osaa itse senhetkisen olotilansa mukaan valitsemiani vaatteita vaihdella.

Jollain näköjään on ollut puuvillaiset hanskatkin. Olenkin miettinyt, pärjäisiköhän sellaisilla päiväkodissa, vai olisivatko hetkessä likaiset ja märät, jos menee hiekkaleikkeihin. Vai laittaisiko mukaan jotkut " jokasäänhanskat" .

ap

Vierailija
8/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

college-housut ja ohut t-paita ja pitkähihainen yhdistelmä. Ulos laitoin tuulta pitävät ja takapuolesta ja polvista kosteussuojatut housut sekä vuorillisen takin. Repussa on villatakki ja villasukat, jos tarvitsee. Mukana myös sadevaatteet ja saappaat varalta. Ulkona harmaa, tuulinen ilma +13 astetta.

Vierailija
9/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo niin puuvillahansikkaita. Niitähän saa uusia puoli-ilmaiseksi.

Vierailija
10/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä tajuan sään vasta sitten, kun oven avaamme. Niinpä en enää ehtinyt hanskoja ehtiä. Olemme vielä kesäterässä tämän asian suhteen. Koululainen sanoi tosin, että kun saan perjantaina rahaa (hän on kysynyt tätä jo aiemmin, koska hän suunnittelee uusia vaatteita), niin voimmekin käydä ostamassa kaikille pipot ja hanskat. Voihan sen tietty tehdä niinkin, että tämän viikon olemme ilman pipoja ja hanskoja ja perjantaina käymme ostamassa syksyn kunniaksi uudet sellaiset - kunhan vain eivät mitään kovin kalliita vaadi.

Vierailija
11/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotteko päiväkodin henkilökunnalle, että laittakaa lapselleni villatakki, jos hän palelee, vai katsovatko tädit repun vai tuleeko lapsenne itse laittaneeksi lisävaatteen tarpeen mukaan? Minun lapseni ei ainakaan viitsi mitään lisäillä. Kulkee sitten niissä, mitkä olen laittanut päälle. ap

Vierailija
12/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ainakin on tarhassa naulakko, jonne olen vienyt kaiken mahdollisen. On hellemekkoa, ulkohousua, villatakkia, takkia, hanskat, kurikset jne. Tarha on merenrannassa ja vaikka aamulla olisi lämmin tuuli, iltapäivällä tuuli voi kääntyä ja tulee kylmä.

Vie tarhaan tarpeeksi vaatetta joka säähän ja luota niihin opeihin, että ne osaa kaivaa tarpeelliset!

Ystäväni tarhanope aina sanookin, että lapsella ei voi olla liikaa vaihtoehtoja tarhassa. On kovin turhauttavaa jos ei ole tarvittavia vaatteita ja yhden takia ei tarhassa sisään jäädä, joten osa laitetaan väärissä vaatteissa JOKA PÄIVÄ pihalle.

Ystäväni tarhanope sanoo myös, että osa vanhemmista ei tuo vaihtoehtoja edes pyydettäessä tai eivät yhtään ymmärrä mitä kaikkea pitäisi ollakaan! (varsinkin tutkijat ovat usein uusavuttomia, väitti hän)

Vierailija
13/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellinenkin, niin minä yleensä olen laittanut paljon vaihtovaatteita mukaan. Tosin tänään huomasin, että olen vahingossa ottanut enemmän vain toisen lapsen vaatteita, kun hoidossa on kaksi. Toisaalta he jonkin verran voivat käyttää samoja vaatteita, joten luultavasti hätä ei ole suuri, jos vain tarhan tädit ovat luovia, eivätkä tuijota, laittavatko siskon vaatteita.

Viime vuonna olimme toisessa tarhassa ja sielläkin oli paljon vaihtovaatteita. Tosin tarhassa ei vaihdettu näitä vaatteita ja ne käytännöllisesti katsoen olivat siellä vain muodon vuoksi. En koskaan kysynyt, onko vika tarhan tädeissä vai meidän lapsissa, että näitä vaihtovaatteita ei käytetty.

Vierailija
14/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein lapseni tänään ehkä neljäntenä ja hänen naulakkorivissään ei kyllä ollut vaihtovaatteita juuri kellään. Ehkäpä eivät muut vanhemmat ole vielä ehtineet niitä tuoda ja ovat vielä kesäisissä tunnelmissa. Minä satsaan nyt vaatetukseen, kun lapsellani oli juuri kunnon syysflunssa.

Tuo olisi kyllä ihanne, että päiväkodin tädit aina valitsisivat lapsen vaatteistosta ne optimaalisimmat kyseiseen säähän. Mutta viitsivätköhän. Eivät varmaan tajua, että kohta 5-vuotiaani ei kyllä yhtään välitä, mitä päällään on. ap

Vierailija
15/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuleeko joku vielä että pukemisen määrällä ja flunssalla on jotain tekemistä toistensa kanssa?!

Vierailija
16/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä hän ainakin saa flunssan, jos kylmettää itsensä. Eli kyllä vaan liian vähällä vaatetuksella saa flunssan. Nyt oikein dosentin vahvistamana. (Lapseni oli hänen vastaanotollaan ja varta vasten tuota kysyin, kun väärää väitettäkin kuulee.) ap

Vierailija
17/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimustulokset osoittavat, ettei kylmettymisen ja sairastumisen välillä ole selvää yhteyttä. Kylmettyminen _saattaa_ edesauttaa sairastumista mutta aina tarvitaan bakteerit / virus joka sairauden aiheuttaa. Ilman niitä ei sairastu vaikka olisi kuinka kylmä.

Vierailija
18/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassista asti oikeanlaisia vaatteita. Omalla lapsellani on aina ollut eniten vaihtoehtoja tarhassa. Välillä nolottaa kun meidän lokerossa on enemmän kuin muilla, mutta sitten taas ystäväni lastensuojelussa on aina ihan silmät selällään kun tietyt lapset on aina yli- tai alipuettuja. Ja välillä miettii, että miksei kukaan pidä huolta, että lapsilla on oikeanlaiset vaatteet!?

lapset on tarhassa pihalla useita tunteja päivässä, kyllä mua ainakin harmittais olla liian kuumissani tai kylmissäni tuntitolkulla ulkona

Vierailija
19/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina markkinoiden parhaat haalarit, kengät ja hanskat.

Kun lapsi oli 2 vee mä löysin sen puun takaa istumasta ihan läpimärkänä niin ettei se päässyt itse sieltä ylös. Sen jälkeen olen ostanut vain parasta. Pääsee liikkumaan, ja ei kastu!

Vierailija
20/41 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssaan tarvitaan virus. Ihmisen puolustusjärjestelmä saattaa pettää jos keho joutuu ylimääräiseen rasitukseen: palelemaan, valvomaan, olemaan huonolla ruoalla, stressaantumaan ym.