** JOULUTÄHTÖSTEN alkuviikko **
Kommentit (27)
Hetkeen en oo kerinny kirjotella, ja vaikka ennen kävin teidän muiden kuulumiset sentäs lukemassa niin nyt en oo oikeen kerinnyt sitäkään :| Nopeasti välillä vilkaissut, joten en osaa kauheesti kommentoida mitään. [b]Pimmille[/b] kuitenkin suuret onnittelut uudesta masuasukista :) ja pahoitteluni sairaudesta.. Mutta kuten joku jo sanoikin, olet nuori ja lääkkeet kehittyvät kokoajan, ja hyvä että nyt kuitenkin on selvillä mistä oireet johtuivat. Ja uskomattoman hienosti osaat kyllä suhtautua asiaan!! :)
Meillä herätään enää kahdesti per yö, hereillä ollaan n. 2 minuuttia ja Venla nukahtaa kiltisti uudelleen joko taputtelemalla tai pienellä maitohörpyllä. Enää kaukainen muisto se kun herättiin 5-7 kertaa yössä :D Joten yökukkujien äideille tsemppiä; kyllä kaikki tähtöset joskus nukkuu!! Ehkä meilläkin joskus nukutaan läpi yön, mutta tuo kahdesti havahtuminen ei kyllä mua haittaa yhtään :D
Muutenkaan ei mitään ihmeellistä, neiti ei vieläkään liiku mihkään vaikka yritystä onkin. Taputtaa, vilkuttaa ja on kova tyttö pussailemaan. Kirjojen kuvista osaa näyttää pallon, pupun ja linnun, muttei vielä oikein muita. Vauvauinnissa käydään edelleen ja tänään alkoi taas muskarikin.
Niin ja Venla pääsee ekaa kertaa ulkomaillekin nyt, sunnuntaina lähdetään Kreetalle viikoksi! Sitä odotellessa :))
Nyt kotihommiin!
-nesselia & Venla 14.12.
Vaikka on itse kotona niin nämä maanantait on jotenkin aika masentavia... Menee aina vähän aikaa että pääsee taas arkeen " kiinni" =)
[color=green]Bambi3[/color]lla oli ollu aikamoinen yö ja [color=green]Tinuri[/color]lla ja [color=green]Iituli[/color]lla valvotaan edelleen =//
Ei tässä oikein osaa sanoa kuin että jaksamisia teille edelleen ja kyllä kai ne lapset joskus nukkuu ne yöt kokonaan?! =o
[color=green]Kirsika[/color]lla oli unikoulu toiminut ja saitte nukkua =) Toivottavasti yöt on jatkunu hyvinä ja uni maistunut!
[color=green]Rusina[/color] kyseli että oonko pitäny raskausajanpäiväkirjaa ja joudun kyllä sanomaan että eipä oo tullu mieleenkään =D Lassin odotusaikana kirjasin jotain tuntoja ja oireita siihen vau' kirjan odotuskirjaan jonka antoivat neuvolasta. Siinähän pystyi kirjottamaan jotain noin joka toisen viikon kohdalle. Varmaan nytkin, jos saan sen saman kirjan, niin kirjottelen sitten jotain... Ainakin ensimmäiset liikkeet ym tärkeät tiedot =)
Meillä on ollu myös mietinnän alla joku moppisysteemi minkä vois laittaa Lassin mahan kohdalle kiinni ku on päiviä jolloin ei yksinkertaisesti jaksais millään imuroida ja nuo joka paikassa pyörivät karvat ottaa päähän ihan tosissaan... Pieni epätoivokin meinaa iskeä aurinkoisina päivinä kun oon just imuroinu ja näen kun kissa hyppää ikkunalaudalle pölläyttäen perässään aivan kauhean (näköisen ;) ) karvapilven.
No, Lassi ei ainakaan pidä karvoja huonona asiana kun meni eilenkin syömään toisen kissan hännän aivan litimäräksi! =D
Täälläkin muuten kokeiltiin seisomista...! Eilen aamulla Lassi heräili pinnasängyssä ja hetken siinä pyörittyään keksikin nousta seisomaan! Oltiin kyllä aivan ihmeissään että miten sinä nyt tuon teit =) Huh, toivottavasti tuo ei nyt vielä ala sitä treenaamaan kun ei osaa tulla alas edes siitä polviasennosta ilman pään kopsahdusta =/
Jahas... Eiköhän tässä ala olemaan jo tarpeeksi =)
Huomenna onkin se Lassin seurantapunnitus ja minun ensimmäinen äitiysneuvolakäynti... Niin ja varasin huomiselle kampaamoajan pitkästä aikaa! Voi jukra että on ihana päästä tästä hiirenhännästä eroon! Leikkaan 15 cm pois ja laitan vaaleat raidat - jospa sitten peilistä katsois
nainen
eikä vain riutunut äiti =))
Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!
Pimmi ja Lassi
Seuraa ruikutusta ja narinaa, saa hypätä yli.
Äh. Eilen töissä uudessa paikassa. Ihan hyvin pärjäsin mutta uusi talo, uudet metkut. Olin puoli 7 illalla kotona ja ihan puhki. Sitä edellisenä yönä meillä taas huudettiin ja viime yönä samoin. Poika notkuu konttausasennossa ja itkee umpiunessa. Ja yrittää kammeta unissaan pinnasängyn laitoja pitkin ylös, sitten nukkuu poikittain ja pää kolisee milloin mihinkin. Olen mielessäni päättänyt, että meillä ei ennen neljää tissiä syödä. Joten itseäni saan syyttää. Kai.
Sitten...
Tänä aamuna ryntäsin maksamaan laskuja ja kas, vanhempainraha ei ollutkaan tullut. Hillitsin itseni täydellisesti soittaessani sairaskassaan asiaa tiedustellakseni. Ehkä huomenna on rahat tilillä, joku PIKKU moka sattunut kuulemma. Argh! Kelan kanssa ei olisi näitä murheita! Kohtahan pääsen nauttimaan runsaasta kodinhoidontuesta by Kela. Sekin vielä!!!
Sitten on alkava flunssa, nenä on tukossa ja joka paikkaa särkee. En välittäisi tulla kipeäksi nyt. Tokihan tämä tarttuu myös lapsiin, sitä odotellessa...
Ja vielä puolilta päivin tytsyn polikäynti ja diabetes-vuositarkastus. Arvot ok, mutta hemppa alhaalla, 119. Johtunee pitkittyneestä yskästä&nuhasta, mutta silti hieman huolestuttaa, vaikka lääkäri sanoi, että punasolut ovat kuitenkin hyvän kokoisia. Maallikkoa moinen tieto lämmittää...?
Sokerina pohjalla keskustelu miehen kanssa kolmannen lapsen hankkimisesta, poden jostain syystä järkyttävää vauvakuumetta vaikka järki sanoo että näin on hyvä. Kuten jo arvata saattaa meidän isi ei sitten lämminnyt yhtään. Kaiken lisäksi ja lopuksi ahdistaa tämä kotona oleva kaaos, Akseli ei anna äidin oikein tehdä mitään ja on täällä myös sen näköistä.
Hieman helpotti kun sain avautua ja tilasin H&M:ltä kasan vaatetta, lapsille tosin mutta shoppailu auttaa aina.
Nyt lopetan ja palaan jahka olen hieman paremmalla tuulella. Pimmi on oikeassa, maanantai sucks, oli töissä tai ei. Ja minäkin odottelen sitä kampaajaa joka on huomenna. Tukka nättinä on helpompi olla kiva.
Ryttyinen Kirsikka ja Akseli, yöihminen
On se hyvä että muillakin tökkii nämä maanantait. Minäkin poden jostain syystä lähes aina " maanantaimorkkista" vaikka järjellä ajateltuna sitä ei näin kotona ollessa pitäisi potea. Tämän päivän olen laahustanut huoneesta toiseen ja miettinyt mitä kaikkea PITÄISI tehdä saamatta aikaiseksi yhtään mitään, olen soitellut ystävilleni ja valitellut aikaansaamattomuuttani. Viikonloppuna juhlimme pojan synttäreitä joten paljon tosiaan pitäisi tehdä mutta... Ehkä sitten huomenna tai ylihuomenna. Minäkin vanhenen viikon kuluttua - 32 vee kilahtaa mittariin. Synttäreistä puheenollen, vanhin lapseni syntyi samana yönä kun prinsessa Diana kuoli ja poikaa kiinnostaa kovasti kaikki Dianaan liittyvä. Tällä viikolla, huomisesta alkaen näytetään Dianasta kertovia dokumentteja jotka täytyy muistaa katsoa pojan kanssa.
Kävin viime maanantaina työhaastattelussa ja odottelen vastausta tällä viikolla. Ala olisi ihan täysin eriä millä olen nyt ja olen miettinyt kiinnostaisiko se edes minua. Ja sitten pitäisi viedä pikku-ukko hoitoon. Voi voi...
Jaahas, naapurin emäntä näyttää tulevan kylään, täytyy kiirehtiä valittelemaan surkeutta hänellekin :)
MrsCruiser
Anteeksi Kirsikka ja MrsCruiser, mutta pisti kyllä vähän hymyilyttämään kun luin teidän viestit =)
Varsinkin tuo MrsCruiserin pyöriminen ympäri taloa ja sen miettiminen, että mitä
pitäis
tehdä, kuulosti aika tutulta...
No, kohtahan onkin tiistai =) Jospa se menis vähän paremmin ;)
...menis jos painuisin nukkumaan että jaksan herätä aamulla neuvolaan =/
Pimmi pikaisesti
olisko tänään parempi päivä? tiistai siitä hyvä että maanantaihin on niinkin pitkä matka, eiks vaan...?
joo, hengissä ollaan mutta kirjoittelu jää kun ei ehdi.
tsekatkaapas tämä, ihania lastenhuoneen juttuja:
http://www.somethingspecial.info/html/small_world_.html
nyt puurolle, palaan jos ehdin!
äitikuu ja pojat
Haa - saatiinpa kuitenkin eilen illalla siivottua lastenhuoneet. Etsin netistä pölypunkin kuvan jota näytin lapsille niin johan alkoi tapahtumaan. Alkoi imuri ja moppi heilumaan, kannattaa muidenkin kokeilla :)
Isäntä lähti Helsinkiin pariksi päivää. Minulle jäi hänen autonsa ja täysi tankki bensaa. Tässä tuumailen että mihinkä suuntaan lähtisi...
Kirsikkako se oli jo aloittanut työt " ihan oikeasti" ? Jäikö sinulla mies hoitamaan lapsia?
MrsCruiser
Otsikko varmasti kertoo jo kaiken. Olin jo eilen ihan rättiväsynyt, sillä tyttö herätti toissa yönäkin useasti. Mutta viime yönä tahti oli vieläkin kiivaampi, joten aamulla oli pään ympärillä kiristävä teräsvanne (ruosteinen sellainen) heti aamusta. Tooosi kiva.
Sara heräili kai 5 krt yöllä. Toissa yönä pisin unipätkä taisi olla 2,5 h. Nyt oli vielä lyhyempi. :-( Mutta eipä taida tämä väsymys rutisemalla lähteä. Unikoulu on luvassa ensi kuussa, kun mies aloittaa isäkuukautensa ja minä vuosilomani. Menemme parin viikon päästä mummoloihin, joten siellä voisimmekin ilahduttaa isovanhempia tuolla koulutuksella. Olen satavarma, että tämä ihana tyttömme ei kyllä taatusti tuosta noin vaan luovu saavutetuista eduista eli yötissistä AINA halutessaan.
Tonttikuume on edelleen kova. Yksi tarjous tehtiin viime viikolla, mutta eipä mennyt läpi. Nyt sitten etsitään kavereiden kanssa tonttia. Sekin jurppii (lievästi sanottuna), että tonttien ja myös asuntojen hinnat ovat niin tähtitieteellisiä täällä pk-seudulla. Olisi kai pitänyt pysyä Lapissa. Toisaalta siellä ei ollut aikanaan töitä, kun valmistuin...
MrsCruiser oli tainnut hakea töitä. Onnea matkaan, toivottavasti saat työpaikan! Muita viestejä en tähän hätään muista, pahoittelen. Ai niin, Kirsikalla oli ollut paha päivä, joka kai oli parantunut loppua kohden. Se pölypunkin näyttäminen voisi saada munkin tassuihin vipinää. Olen joskus nähnyt kuvan ja on kyllä iljettävä otus. :-D Nyt tuli mieleen Mikki. Miten hän voi? Pitikö viedä sairalaan?
Tämän viikon kohokohta voisi olla sopivan tontin löytyminen. On haikeaa joutua muuttamaan pois tästä kaupunginosasta, mutta tällä kohtaa ei tontteja ole. Toisaalta jos pääsemme kavereiden kanssa muuttamaan ja rakentamaan, niin eiköhän se siitä. Toivottavasti vain hyvä ystävyyssuhde säilyy myös mahdollisen rakennusprojektin ajan.
Tyttö muuten oppi eilen taputtamaan. Sitä taitoa piti kokeilla sitten kesken unienkin. Kun miettii, meillä yöunet muuttuivat paljon huonompaan suuntaan joskus kesä-heinäkuussa. Heinäkuun alussa opittiin konttaamisen jalo taito ja alkukuusta alettiin myös seistä. Hampaita ei ole tullut lisää enkä tiedä, mikä sitten saa aikaan tuota yölevottomuutta. Ehkä se, että äiti on aina tarjoamassa tissiä, jotta saisi itse nukahtaa mahdollisimman nopsaan. Ojasta allikkoon mennään siis rytinällä...
Nyt pitäisi kai purra hammasta yhteen ja alkaa imuroida. Meillä villakoirat ovat vähitellen dobermannin kokoisia...
Toivotan muille parempaa päivää!
Iituli + yökukkuja S
No niin... Olo on taas jo parempi, yhtä jaksoinen uni auttoi kummasti. Akselikin tykkäsi viime yönä nukkua!
Kova lenssu vaivaa, pää on ihan jumissa.
MrsCruiser: Sunnuntaisin vain töitä teen, siinäkin tuntuu olevan jo ihan riittävästi. Lokakuussa koulutus ja marraskuun alusta viikonloppuisin vuoden loppuun. Tosin jouluksi kanarialle. Sillä tiedolla elän.
Voimia siskot, kyllä me joskus vielä nukutaan. Toivottavasti...
Kirsikka ja ihanasti yön nukkunut A.Täystuho
Eli täälä me ollaan taustalla, jostain syystä meidän yhteydet tökkii pahasti.. saas nähdä saanko tätäkään lähetettyä.
Iitulille terkut, kyllä mekin kukutaan kaiket yöt Max pituus unella on noin 1-2h En vaan millää jaksa tehdä unikoulua, on niin väsy jo nyt saati sit valvoa huutavan pojan kanssa monta yötä.. Ukko kun ei sitä suostu tekemään.
Kyl se tääläkin pisti hymyilyttämään tuo KIRSIKKA ja MsCruiser kovin on tuttua tuo vaellus ja saamattomuus :D En muista koska viim. olis meidän talo ollut näin kaaoksessa. Sit ollaan menos viel erään tuttuni luokse huomenna jonka koti on aina niin täydellinen ja tiptop kunnossa(Tyylii suoraan sisustus lehdestä) sekös pistää ahdistamaan ;D
Ei maar e ine hommat tule tehtyä täälä koneella istuen :(
..Syvä huokaus...
Voiks kotiäidille tulla burnautti? Kun ne vaan on kotona?? :D
nefili ja Padam
Neiti nukahti juuri ja mä sain sitä ennen imuroitua ja lattiat pestyä kun huomenna tulee vieraita. Olisipa aina näin puhdasta, mutta ei.. Aamulla saan varmaan vielä imuroida hätäisesti pahimmat koirankarvat pois ja koira ulos ennen sitä. Jos pysyis hetken pikkasen puhtaampana.
Tänään käytiin neuvolassa ja neiti näytti heti lääkärille kuinka hän itse osaa nousta istumaan, konttimaan ja kaikki 8 hammasta. =) Ei mitään uutta. Painoa seuraillaan edelleen, mutta käyrällä se on menossa noususuuntaan joten hyvin on kaikki tarpeellinen imeytynyt vaikka neiti onkin syönyt huonosti. Ens neuvola on sitten 10kk iässä ja se onkin melkein kuukauden kuluttua kun neiti on ens viikolla 9kk. Sit seuraava kontrolli on 12kk iässä täällä meillä päin. Meillä tosin voi olla vielä se painokontrolli siinä 11kk iässä vielä.
Päivikki
Kuinka Mikki voi? Joko ripuli ja kuume helpottaa? Paranemista! Munki pitäis käydä toi neidin vaatekaappi läpi. Löytyy pieneksi jääneitä vaatteita ja sit tosiaan niitä kesävaatteita sais laittaa pois. Kun vaan olis sitä energiaa sellaiseen.
Kirsikkka
Meillä miestä vaivaa sama vika kuin teidän, ei lämpene ollenkaan uudelle vauvalle.. Yritin sanoa että ei välttämättä edes heti tärppää, että olis hyvä ruveta kokeilemaan, mutta ei niin ei. Mulla loppuu minipillerikartta parin viikon kuluttua enkä aio hakea lisää. Saa hän sit huolehtia ehkäisystä... Meistä kun kumpikaan ei tykkää kumin käytöstä, ehkä hän sit luovuttaa.. =) Taitaa mulla kasvaa pienet pirunsarvet päähän tällä hetkellä... =D
Niin, mullekin on tuttua puuhaa tuo tallaaminen ympäri taloa tekemättä mitään ja sit illalla kun ei jaksa enää tehdä mitään niin harmittaa kun päivällä on ollut niin saamaton.
Iituli
Tsemppiä teidän öihin!! Ja kaikille muillekin huonosti nukkuville. Meillä menee nyt pikkasen paremmin, syö kerran, mutta tuttia saa sit laittaa vaihtelevasti 3-5krt/yö. Nukahtaa onneksi sillä sit heti uudestaan.
Saa nähdä millainen ens yöstä tulee, laitettiin nimittäin neiti omaan huoneeseen, jos itse ei sit heräis joka inahdukseen ja nukkuis paremmin. Voi tulla hirmu huono yö, mutta ei sitä tiedä ennen kuin kokeilee... Kerron huomenna kuinka kävi.
Nyt tuli kauhee veskihätä, sinne siis.. =)
Hyvää yötä kaikille joulunenkeleille ja niiden perheille! Nukkukaa kaikki toooosi hyvin!
rusina
Kahvia on juotu jo kuppitolkulla, mutta eivät nämä uniset silmät tahdo pysyä auki. Niin että yöhulinaa meillä. En kyllä enää millään jaksaisi nuokkua pitkin yötä tissi lapsen suussa... Yritin viime yönä tassutella poikaa uneen, mutta siitäkös rähäkkä nousi! 15-20 minuutin huudatuksen jälkeen tulin siihen tulokseen, että ehkä on parempi, jos edes joku perheestä saa nukkua. Valitettavasti se en kuitenkaan ole minä. No, esikoinenkin ryhtyi
kaksivuotiaana
nukkumaan yönsä. Josko tämä tästä.
Syksyn flunssasesonki on avattu, eilen olimme perhekahvilassa ja tänään sain kaverilta tekstiviestin että heidän poikansa ovat kuume- ja räkätaudissa. Mahtavaa, tuleekohan se tauti huomenna meillekin? " Tiistaina perhekahvilassa, torstaina kuumeessa" kuten lanseeraamani nykykansanviisaus kuuluu :D En ala kyllä eristäytymään kotiin lasten kanssa, mutta saisivat kyllä jotkut äidit käyttää vähän harkintaakin lähtiessään kerhoihin ja perhekahviloihin. Selvästi kipeiden ja räkäisten lasten paikka on kotona! (En tarkoita tällä kaveriani, mutta taas perhekahvilassa oli yksi vähän kipeän näköinen valuvanenä...) Ymmärrän kyllä, että monille jokin tapaaminen voi olla tärkeä henkireikä, onhan se sitä itsellenikin. Ja lapsilla valuu nenä pitkin talvea, ookoo, mutta tartuttavassa vaiheessa oleva NÄKYVÄ flunssa ei ole pelkkää nenän valumista.
Grr. Argh. Antakaa anteeksi tämä kireä vuodatus. Tämä mamma on tänään vähän surkeassa kunnossa :´( Onneksi Alpi on aurinkoinen, as usual :) Ja nukkuu nyt aamupäiväuniaan :)
Haenpa lisää kahvia.
Tinuri ja kaksihampainen Alpi Armas Aurinkoinen
Pitää aina välillä muistuttaa itselle että mikä viikonpäivä se olikaan =)
Heti alkuun [color=red]Iituli[/color]lle vieläkin jaksamisia!! Tässä ihan itsekin ärtyy kun ei keksi että mikä teillä auttais =) Jospa se ois tosiaan sen unikoulun paikka... =/
Toivotaan että [color=red]Tinuri[/color]n porukka ei ois nyt saanu sitä flunssaa kun sen parissa meniskin sitten ainakin viikko kun koko perhe käy sen läpi =//
Miten [color=red]Rusina[/color]n yö meni?!
Meilläkin oli eilen neuvola... Tai mulla oli se äitiysneuvola ja Lassilla punnitus... Oli tullu painoa 700 g kuukaudessa eli ei enää mitään huolta =) Meillä on niin mukava tuo neuvolan täti että innostuttiin juorumamaan melkein kahdeksi tunninksi =)) Juteltiin Lassista, tulevasta vauvasta, synnytyksistä, raskauksista, mun MS-taudista, kahden pienen lapsen hoidosta, mun opinnoista ja siitä kuinka mä en sais miettiä niitä nyt ;) ja vaikka mistä! Oli mukavan " keventävä" juttutuokio =)
Niin, ja kävin eilen kampaajalla ja nyt olin ihan haltioissaan uusista hiuksista =)) 15 cm lähti ja pää vaaleni... Nyt on ihanan kevyt tukka eikä tarvi tuskailla takkujen kanssa.
Lassi ei vaan meinannu tykätä aluksi vaan pisti itkuksi ja halus mummun syliin =o Onneksi ei sentään menny kovin kauan kun hoksas että kyllä se on vielä sama äiti =)
Mieskin katsoi että ohhoh, sä vanhenit 10 vuotta! =O
Mun äiti taas oli sitä mieltä että mä nuorenin sen 10 vuotta =D
Mutta taidanpa lähtä etsimään vielä jotain syötävää ennen kuin lassi herää ku sitten saa taas kipittää pojan perässä 2 tuntia... Milloinkohan noiden päähän tulee edes vähän järkeä tai edes sitä itsesuojeluvaistoa?? =o
Pimmi ja uhkarohkea Lassi
Ei hitsi, tuonnehan jäätyy pystyyn! Ja pojalla ei mitään lämmintä vaatetta. Kuin tilauksesta oli tänään paikallisen lastenvaateliikkeen ale ja sain Akselille reimatecin välikausihaalarin hintaan 53¿. Oli -50¿ alennuksella. Hieman oli hintava mielestäni, mutta vaari maksoi puolet, joten sitten vaan ostettiin. Kirpputorin kävin kiertämässä, mutta siellä oli moni muukin äiti etsimässä piltilleen lämpimiä vaatteita. Nyt odottelen, että pikkumies herää ja päästään hiekkalaatikolle koettamaan uutta pukua. Tutti suussa pääsee hiekkikselle, muuten on vatsa täynnä hiekkaa.
Akseli oli kovasti ihmeissään tumppukäsistä, vaikka peukkukin oli kohdallaan niin käteen ei voinut mitään ottaa...
Meillä asennetaan " sivuvaunuun" kohta laita ja lasketaan pohja ihan alas. Viime yönä heräsin siihen kun pikkuherra ryömi ylitseni ja keikahti meidän väliin ja siirtyi isänsä kainaloon jatkamaan uniaan. Nyt vielä herää niin hiljaa, että ehtii pois sängystä vaikka esteitä on viritetty kuinka.
Voimia siskot öihin! Tiedän kuinka epätoivoiselta yöllä tuntuu kun lapsi vaan riekkuu ja väsyttäisi NIIN.
Meillä on myös nukkumaan käyminen mennyt ihan mahdottomaksi, käännytään, yritetään nousta pinnoja pitkin vaikka ei osata ja revitään sitten verhoja jos ei muuta keksitä. Tästä johtuen Akseli saa mennä maidon jälkeen itsekseen nukkumaan, reikkuu mitä riekkuu ja sitten nukutaan. Tämä on minun suunnitelmani, saas nähdä miten meidän käy!
Tää menis nyt laittamaan pyykit narulle. Taas kestää tuo kuivuminen ikuisuuden kun kesä tällälailla meni loppumaan.
Kirsikka jo hieman valoisammalla mielellä ja Akseli, joka menee tänään illalla itsekseen nukkumaan.
ps. pakko hakea jostain unilaulujen sanoja, olen laulanut Akselille kaikki muistamani lastenlaulut, unilaulut ja joululaulut. Eilen nukahti maamme-lauluun. Isänmaallinen poika.
Kirsikkka34:
ps. pakko hakea jostain unilaulujen sanoja, olen laulanut Akselille kaikki muistamani lastenlaulut, unilaulut ja joululaulut. Eilen nukahti maamme-lauluun. Isänmaallinen poika.
[b]Kirsikka,[/b] sinulla totisesti on sana hallussa. Aloin täällä hihittelemään etenkin tuolle Maamme-laulun osuudelle. :-)) Eli yhdyn Tinurin sanoihin, kiitos piristeestä! Vaikutus on tehokkaampi kuin nuolla 5 suurella mukillisella kahvia tänään.
Eli tänäänkin väsyttää.
Lämmin kiitos [b]Pimmille,[/b] kun olet niin hengessä mukana. Olet aivan ihana!
Kiitos muillekin tsempanneille. On upeaa saada tukea ja tsemppiä! Nefili ja Rusina ainakin jäivät mieleen. [b]Tinurikin[/b] saa täältä lämpimiä ajatuksia. Voi, että kun teilläkin alkaisivat vähän aiemmin nuo yhtenäiset yöunet kuin esikoisella.
Meillä ne alkaisivat 3 kk päästä. Sinne asti kyllä jaksaisin. Esikoinen tosiaan alkoi nukkua 11 kk ikäisenä öitään. Aika rankka [b]unikoulu[/b]piti käydä hänen kanssaan. Meidän tulisieluisille lapsille eivät taida mitkään tassuttelut tehota, vaan tarvitaan vähän spartalaisempaa otetta. Tosin kyllähän lempeämmillä keinoilla voidaan aloitella. Saran kanssa koulutus on tarpeen senkin takia, kun tyttö ei tunnu oikein venyvän pituutta. Yölliset maitohörpyt vievät ihan taatusti tilaa muulta ruoalta.
Unikoulu saa alkaa, kun mies alkaa vanhempainvapaalle kahden viikon päästä. Minä alankin nauttia täyttä silloin, jee! Sitä iloa kestääkin reilu kuukausi. Sitten tipahdetaankin valtion almujen varaan. :-D
[b]Rusina, [/b] miten teillä sujui yö?
Meillä tuo vähäunistakin vähäuninen tyttö nukkui yöllä vaivaiset 9 h. Ihan äsken hän nukahti päivän ensimmäisille päiväunille, jotka kestävät luultavasti sen normaalit puoli tuntia. Noita pikatorkkuja sitten on yleensä kolmet päivässä. Ehkä kerran viikossa ovat yhdet päikkärit tuota puolta tuntia pidemmät. Eli oma aika jää vähille...
Toisaalta, onhan tuo tyttö niin suloinen ja ihana. Kun miettii asioita taaksepäin muutaman vuoden, niin olisin antanut taivasosuuteni (jos minulla sellaista on) tästä. Esikoisen alulle saamine nimittäin kesti tovin...
Jep, tänne ei kuulu mitään ihmeellistä. Tonttikuume on kovana. Onneksi samoin on kavereilla. Olisi aivan ihanaa löytää yhdessä kiva tontti. Heillä on kokemusta yhden talon rakentamisesta, joten ehkä vältymme tosiaan parilta pakolliselta sudenkuopalta, jos voimme hyödyntää heidän kokemustaan.
Enää 3 yötä siihen, kun veljeni perhe muuttaa takaisin Suomeen. Meillä onkin ihanan tiivis koti ja ehkä hetkittäin tunnelmakin, kun kolmiossamme asustaa neljä aikuista ja 5 pientä lasta iältään 8 kk - 5 v. On todella mukava seurata jatkossa tai näin ainakin toivon, miten serkuksista on seuraa toisilleen.
[b]Lapsiluvusta[/b] vielä. Eilen juttelin armaan aviomieheni kanssa: hänelle sopisi kuulema kolmaskin lapsi. Menisi kuulema samalla kuin nämä kaksi muuta. Jos joku muu olisi raskaana ja valvoisi ensimmäisen vuoden, se sopisi. Mutta nykyisellään lapsiluku on tämä standardi kaksi.
Jep, nyt annan tilaa muille keskiviikon runoilijoille.
Iituli
PS. Missä päin on niin kylmä, että piti käydä haalariostoksilla? Täällä meillä on + 15. Tällaista keliä voisi puolestani olla vaikka joulun aatonaattoon. Sitten voisi sataa lunta ihan kuin elokuvissa sellaiset 10 cm.
Pikaisesti tulin käymässä kun kohta alkaa toi Big Bother. =) Taas tietää mitä iltaisin katsoo telkkarista.
Yö meni tosi hyvin!! =) Klo 21 neiti unille, klo 01.30 aikoihin kävin syöttämässä vellipullon ja aamulla heräs klo 07 jolloin mies haki hänet meidän väliin. Nukahti uudestaan ja herättiin klo 08, sängystä noustiin klo 8.30. =D Eli ei mitään turhia herätyksiä yöllä. =) Toivottavasti tämä jatkuu näin ja pian saatais vierottaa yösyömisestä. Ihan heti perään en uskalla.
Juu, meilläkin on täällä kylmä. Haalari pitäis pikapikaa löytää. Jos pe ehtis käydä kaupoissa kiertelemässä. Mutta nyt pitää laittaa neiti unten maille..
Öitä!
rusina
aamukahvilla. pikaisesti vaan pinon nosto.
Mukavaa torstaita kaikille!
äitikuu
Onko nyt jo loppuviikko? Apua että aika menee äkkiä....
Messengeristä : jonkun aikaa sitten oli puhe messengeristä - joillakin oli se käytössä ja minäkin siirryin eilen " messenger-aikaan" :) Laitteisitteko osoitteitanne minullekin osoitteeseen : mrscruiser (at) luukku.com niin lisäilen sinne yhteystietoja.
Mutta nyt täytyy rientää siivoamaan - viikonloppuna juhlimme pojan 10-vuotis synttäreitä ja tänään tulee jo ensimmäisiä vieraita.
MrsCruiser
Niin myös täällä. Mikin ripuli on taas pahentunut ja viime yönä sain vaihtaa 5 kakkavaipat ja herätys oli jo 05!!! Voi video!
Soittelin aamulla heti TAYSiin ja sanoivat, että tulla sinne jos vauva tuntuu vetelältä. No, nyt aamulla töpötelly tuttuun malliin tukia pitkin ja söi 200ml velliä, joten ei vielä lähdetty.
Muuten ei kummempaa, kesävaatteita olen siirrelly pois ja syksyvaatteita hylllyyn. Perjantaina pitäis mennä töihin, joten ihanaa, että kotiin jäävä isäntä laittaa jatkossa ainakin osan ruuista ja siivoa päivittäisiä sotkuja.
Mutta nyt purkamaan pyykinpesukonetta....
Mukavaa alkuviikkoa!
t. päivikki